Monday 26 May 2014

INILAH GELAGAT TERKINI PARA MACAI UMNO PUNYA MUKA PUCAT LESI, APABILA DIPANGGIL POLIS ATAS UGUTAN NAK BAKAR BANGUNAN DAP TEMPOH HARI.





Seperti dijanjikan oleh Ketua Polis Daerah Wangsa Maju akan cekup keparat-keparat yang buat rusuhan dan ugut nak bakar bangunan DAP 3 hari lalu ... beberapa macai UMNO telah dipanggil menghadirkan diri di Balai Polis Wangsa Maju bantu siasatan polis.


Itu hari bukan main garang macam singa betina lapar kehilangan anak ... menjerit terlolong terlalak siap beri ugutan akan bakar bangunan DAP kalau lagi sekali mana-mana pemimpin DAP keluarkan kenyataan UMNO CELAKA ... siap koyak memorandum dan campakkan kemuka Ahli Parlimen Serdang.

Boleh sombong dan angkuh lagi bercakap .. sanggup dipenjarakan demi mempertahankan nama UMNO.

Realitinya?????? .. Baru dipanggil polis di Balai Polis Wangsa Maju muka masing-masing pucat lesi .. tidak bermaya lesu macam tidak berdarah.

Dalam Balai Polis macam tikus mondok kena siram dengan air panas .. monyok tidak bersuara.

Antara yang dikenal pasti kena perintah menghadirkan diri di Balai Polis bagi membantu siasatan ialah Ketua Pemuda UMNO Kuala Lumpur mamat yang gebang kencang bercakap hari itu
Mohd Razlan dan Rizalman Mokhtar, Ketua UMNO Bahagian Bandar Tun Razak.

18 comments:

  1. bagi dia rasa tido dalam lokap mcm mana rasanya????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semenjak PKR nampak mampu memerintah negara kini nampak pemimpin2 parti PKR berlumba2 rebut jawatan tertinggi dlm parti sampai sanggup menipu dalam pemilihan parti dan menuduh team lain pula main kotor. Kita tolak pemimpin yg tamak kuasa. Lihat sikap team pengikut Tan Sri Khalid ibrahim paling banyak buat aduan pada JPP tapi merekalah yg paling main kotor. Saya memang selalu tiap malam pergi rumah MB masa minggu pemilihan tetapi terpaksa dedah sebab tak tahan dgn yg kaki pengampu dan talam dua muka.

      Delete
    2. TERKINI: AKHIRNYA TERDEDAH
      Azmin pilihan kepada parti, kata Wan Azizah pada 26-05-2014 09.02

      SHAH ALAM: Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail hari ini menyokong Mohamed Azmin Ali untuk menerajui parti itu sekiranya berjaya mengekalkan kedudukannya sebagai Timbalan Presiden dalam pemilihan parti itu kali ini.

      Wan Azizah berkata sebagai peneraju parti sudah tentu beliau amat perlu bekerjasama dengan Azmin sekiranya Ketua Umum PKR yang juga suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim akan dipenjarakan sekali lagi kelak.

      Katanya, keputusan parti juga pastinya akan dimuktamadkan bersama-sama dengan Azmin selain bekerja sebagai satu pasukan.

      Dalam masa yang sama, Ketua Umum dan DSWA juga tidak boleh menerima Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim untuk menduduki kerusi nombor dua parti itu.

      Atas sebab itulah Datuk Saifuddin Nasution Ismail yang juga Setiausaha Agung parti diletakkan sebagai calon pilihan kedua sekiranya Azmin kalah.

      Namun kini, Azmin terus berada di depan dengan mendapat undi terbanyak, meninggalkan Khalid di tempat kedua dan Saifudin ketiga di kalangan tiga calon yang bertanding jawatan timbalan presiden.

      Keputusan sehingga 11 Mei dikeluarkan PKR menyaksikan penyandang, Azmin mendapat 12,250 undi manakala Khalid memperolehi 8,123 undi dan Saifuddin pula 6,997 menjadikan Azmin hanya mendapat sokongan tidak sampai 45% untuk jawatan itu.

      Bagaimanapun, keputusan tersebut masih tidak rasmi memandangkan keputusan 27 cabang yang dibatalkan sebelum ini. -MEDIA

      Delete
    3. Setakat panggil bagi nasihat nak buat hapa.......ahli amno kan kebal. Kita yg kena kencing.


      Tak caya?
      Tunggguuuuuuu

      Delete
  2. Saya adalah bekas ketua cabang di Pahang tetapi tidak bertanding pada kali ini. Saya nak ulas dari hati saya bahwa jangan cakap tentang refomasi, jangan cakap korapsi, kroni, jangan cakap tentang SPR dan jangan cakap tentang penyelewanan Najib atau menteri serta kerajaan jika parti PKR tidak boleh laksanakan pemilihan yang baik untuk tunjuk pada rakyat.

    Team TSKI adalah dalang di selindungkan oleh presiden DSWA. Azmin di kambing hitamkan, kalau memerintah tak tahu lah macam mana. Cabang digantung tetapi dalang semua kejadian di bebaskan. Mungkin ada yang di kambing hitam tetapi dalang tetap bebas sebebasnya.

    Bila kita nak buat baik dan pembaharuan politik walau pun sikit kesalahan kita tetap menyerang demi kebaikan sebab PKR tak nak jadi macam UmnoBN.

    JPP dipersalahkan oleh Chegu Bard dengan perlindungan DSWA. Kita tak nak sejarah 2001 hingga 2010 di ulang lagi. Kalau ahli dan pemimpin jujur dalam perjuangan kalah atau menang tidak lari dalam perjuangan jika permilihan bersih drp semua segi itu lah perjuangan rakyat dan negara sebenar.

    Sepanjang tahun ini Azmin menjadi budak belasahan sebagai bodoh politik, tidak peduli politik dll; Dia tidak peduli semua itu sebaliknya terus fokas kepada pembinaan parti yang sentiasa hendak dimusnahkan oleh BN. Azmin berjaya mengintepretasi "Keadilan Raya".

    Agak ironis sekali Azmin turut di asak oleh TSKI dan SN tetapi beliau berjaya menepisnya. Kejayaan di Keadilan Selangor layak menjadi SAMPLING ATAU PERCONTOHAN yang melayakkan PR menduduki Putrajaya.

    Sekali lagi saya tekan kan, ini zaman Rakyat Menguasai Kerajaan, bukan politik atau parti menguasai kerajaan.

    Asalnya Khalid melangkah kekancah politik kepartian dengan bantuan Azmin. Manusia seperti Khalid tidak berterimakasih pada Azmin.

    Hati-hati permainan politik TSKI lempar batu sorok tangan...ada agenda tersembunyi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala buto la
      Ada aku kesah?

      Delete
    2. Hahahah...kartun...
      Mengaku xketua cabang..tp tk post nama...

      Delete
    3. aku pun penyokong azmin ali,,
      sedara jangan rasa kecewa.kalau sedara bekas ketua cabang sedara sepatutnya bertanding pada pemilihan kali ini.

      masa sudah amat sesuai untuk azmin alih presiden pkr,,
      tetapi kedudukan anwar(akan dipenjara) telah diambil kira oleh azmin.

      pemilihan lepas ini kita akan saksikan pertembungan anwar-azmin sebagai presiden pkr,,


      Delete
  3. hal dalaman pkr saya malas nak komen sebab darah umno masih terbawa oleh ahli pkr,situasi biasa utk penyesuaian dlm sesuatu organisasi baru spt suami isteri yg baru berkahwin.yg pentingnya ialah menawan organisasi yg sudah lama memerintah dan memoerkudakan rakyat utk kepentingan sendiri.

    ReplyDelete
  4. Nak siasat amendenya lagik...sumbat je dalam jel malaon2 tu...menyusahkan orang je....

    ReplyDelete
  5. salam,
    macam salah tempat saudara2 komen pasal pkr ni. ni kan blog umno celaka yg menganas dan skrg disual jawap oleh pihak polis!
    siapa tak tahu umno tak salah, yg salah ahlinya yg tak guna cuma nak nama n kuasa macam malaysia ni milik bapa mrk punya. ke mana arah tuju malaysia yg rakyat mahu atau hanya tunggu parti2 besar berlawan sampai berdarah baru nak bising2 dalam tempurung!! kalau nak ubahkan malaysia kena berani utk ubah! baik di perintah BN atau PKR yg penting peluang diberi bukan cakap atas angin cuma panaskan periuk tanpa nasi.. tiada negara berubah tanpa bertukar pemimpin atau parti. apapun, ubahkan rakyat malaysia dahulu sebelum nak ubahkan negara malaysia. semaju mana sebuah negara itu pun tak guna, kalau rakyatnya mundur ilmu n kemahiran. baru dapat lesen kereta dah nak bawa sport car tak ke nahas ertinya. zaman moden bukan zaman datuk nenek kita dulu, tak berilmu pun tak apa asal rajin berkerja hidup dapat diteruskan. zaman skrg tak ada ilmu tak ada wang balik kampung jawapnya , tu pun kalau anda ada kampung kalau kampung dah jadi bandar maka merempatlah kamu ditempat sdr. malaysia akan menuju 2020 ! adakah rakyat sudah bersedia bersama merempuh zaman negara maju atau apa pun tak tahu cuma tunggu dan lihat. bila negara maju harga pun akan meningkat tanpa boleh dihalang oleh sesiapa hanya yg mampu sj mampu hidup dikawasan bandar atau bandaraya kerana sewa yg tinggi maka harga pun meningkat. bukan apa yg anda fikir untung 10sen 20sen, rm1 rm2 sudah boleh nak untung besar! sewa dah nak ribu2 bukannya free tanpa sewa. sebab tulah kenapa rakyat melayu tak banyak yg berniaga dibandar sebab cuma fikir untung sj tanpa nak membayar sewa sebab tulah nak free itu ini dan cuma jual kat tepi jalan n kawasan2 market yg diperuntukkan oleh kerajaan untuk penjajar maka mana arah tuju kemajuan rakyat golongan ini! sebab tulah dikawasan bandar dikuasai oleh golongan cina bukan kerana mrk kaya tetapi cerdik ekonomi dan berani dan rajin berusaha tanpa meminta bantuan kerajaan, cuma berniaga dgn kepercayaan yg tinggi sesama mrk perniaga2. maka ubah fikiran kita dulu , jangan nak mengkritik sj pandai, apa kejayaan yg pernah anda lakukan selain kegagalan.

    ReplyDelete
  6. Kenapa aku x terasa bila india tu kata umno celaka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal..UMGOK..memang CELAKA...

      Delete
  7. Ini semua CELAKA..CELAKA..CELAKA..CELAKA..kau..macai CELAKA..

    ReplyDelete
  8. Ini sumer poyo....haktuihhhhh

    ReplyDelete
  9. UMNO bangsat...haktuihhhh

    ReplyDelete
  10. cakap umno celaka sama dgn hina org melayu dan islam.puii tak malu punya umno

    ReplyDelete
  11. Ini sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...