Sunday 18 May 2014

SEBAIK SAHAJA MB TERENGGANU BERJAYA DITUKAR KINI SUARA AKAR UMBI SUDAH MULA MENDESAK AGAR DATO' SHARKAR SHAMSUDIN PULA DILANTIK MB BARU PAHANG GANTI ADNAN YAAKOB????


Setelah negeri Terengganu mendapat Menteri Besar baru dengan menukar ganti Dato' Seri Ahmad Said kepada Dato' Ahmad Razif Abdul Rahman, sudah ada gerak kerja di peringkat akar UMNO Pahang,terutamanya UMNO Bahagian Temerloh maukan agar Dato Seri Adnan Yaakob ditukar dengan Exco Pelancongan dan Kebudayaan Kerajaan Negeri Pahang  merangkap ADUN Lanchang dan Ketua UMNO Bahagian Temerloh Dato' Hj Mohd  Sharkar Shamsudin

Sharkar Shamsudin jua adalah Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pahang danAhli Majlis Tertinggi UMNO Lantikan.

Desakan pertukaran MB Pahang ini bukan perkara baru tetapi ianya menjadi semakin kuat dan keras sejak Najib Razak berjaya menukarkan Ahmad Said kepada Ahmad Razif Rahman baru-baru ini walaupun menimbulkan krisis yang hampir membawa UMNO/BN tumbang tergolek dog di Terengganu tetapi berjaya dipulihkan dengan semua ketiga ADUN termasuk Ahmad Said membuat pusingan U 360 darjah atas alasan terkejut dan merajuk sekejap.

Pada pandangan akar umbi seperti mana yang diberitahu tetapi sukar mau disahkan ... masanya sudah tiba Pahang mendapat Menteri Besar yang baru .. pertukaran jika berlaku tidak sedikit pun akan menghadapi masalah yang serupa seperti jirannya Terengganu malahan akan disambut dengan penuh riang ria oleh keseluruhan ADUN Pahang khasnya dan rakyat Pahang amnya.  Ini sudah menjadi rahsia terbuka dan tidak perlu bermuka-muka.

Kehadiran Adnan Yaakob dalam kerajaan Pahang sudah melampaui had jangka waktu yang sepatutnya... Ditukar atau kerajaan UMNO/BN Pahang pada PRU 14 akan bertukar .. Itulah suara-suara rakyat bawahan.

Suara-suara itu kini ditonjolkan secara terbuka dengan beberapa kain rentang sudah tidak segan silu menyeru sambil mendesak agar Adnan Yaakob ditukar kepada Dato' Hj Mohd Sharkar Shamsudin.


Bagi Pakatan Rakyat siapa pun menjadi MB Pahang dari kerajaan UMNO/BN tidak menghalang UMNO/BN untuk tumbang pada PRU 14 nanti ... Hanya peringkat akar umbi penyokong UMNO merasakan jika dengan melakukan pertukaran MB Pahang mereka mengharapkan tiada berlaku pertukaran parti pemerintah.
















26 comments:

  1. Ini sumer poyo.....yieeeeehakktuihhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engkau ni asyik poyo ke. Kau tahu tak parti Pkr paling rasuah dan gengster india ex-mic penuh dalam nya. Pemilihan macam longkang pembentungan. Penuh tipu macam mana nak perintah negara. Aku tengok india lagi ramai dalam pkr dari melayu.

      Delete
    2. Orang yang banyak berbakti macam lokman adam,ezam, hassan ali mestilah diangkat sebagai MB Pahang.

      Sapa setuju.... Jawaaaabbbb YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

      Delete
    3. Yes Yes Yes Terbaikkkkkkk

      Delete
    4. I support U !!!!!!

      Delete
    5. Yezzzzzzaaaaaaaaa
      Aku sokong ezam jadi mb pahang

      Delete
    6. I support zulkifli nordin!!!!!
      Dia calon mb berwibawa

      Delete
    7. Yesssssssssssss ezam!!!

      Delete
    8. Zul Kulim mestilah diberi peluang mengemudi Negeri Pahang. YESSSSSS

      Delete
    9. Seko lagu beb iaitu enchik beghaem katak jadi MB pahang. Koh koh.

      Delete
  2. ice ice baby...hahaha...

    ReplyDelete
  3. Yeahhhh. Paling baik appoint Hassan Ali atau Ezam jerr jadi MB. Poru power.

    Terbuktilah sekali lagi UG tak wujud walaupun disebut sebut oleh Malaysia Waves/TB/Rahman/Tulang Besi/ Seekers. Yang wujud adalah U-Turn Kah Kah Kah.
    TB where r U Kah Kah Kah







    Kesan Tapak Kaki Bersaiz Besar Jadi Tanda Tanya

    JOHOR BAHRU: Sesuatu yang aneh apabila tiga pasang tapak kaki berlumpur, yang pertama kelihatan seperti tapak kaki harimau, kedua kelihatan seperti tapak kaki gajah dan yang ketiga menyerupai tapak kaki manusia tetapi dengan saiz besar ditemui.

    Jejak dan kesan tapak kaki yang menjangkau hampir 1km berhampiran hutan simpan Endau Rompin membuatkan pesara Sia Chwee Khim, 64, dan suaminya Lim Teong Kheng, 66, hairan dan sangat teruja.

    Mereka percaya kesan tapak kaki yang ketiga mungkin kesan tapak kaki 'Bigfoot' yang selama ini menjadi cerita mitos.

    Pasangan itu, bersama dengan anak perempuan mereka Joanna, 30, dan sekumpulan rakan-rakan dari Singapura mengambil keputusan untuk menjejaki trek kesan tapak kaki yang ditemui sepanjang lebih dari 1km pada 10 Mei.

    "Ia sangat mengejutkan. Makhluk itu telah berjalan di dalam tanah merah lembap dan kemudian ke jalan tar, meninggalkan jejak yang jelas untuk kita lihat," kata Sia, sambil menambah kumpulan itu telah mengambil gambar banyak dan mengukur tapak kaki yang besar yang mempunyai ukuran kira-kira 48cm panjang dan 11cm lebar.





    "Kami cuba untuk meniru langkah dan jangkauannya tetapi kaki kami tidak mampu disesuaikan dengan jarak langkah itu.

    "Kami juga menolak kemungkinan kesan itu ditinggalkan oleh gajah kerana ia agak bujur, seperti kaki manusia, dan mempunyai empat jari kaki runcing yang menonjol," katanya.

    Kumpulan itu sedang menuju ke Endau Rompin apabila mereka menemui kesan aneh itu.

    Sia menjelaskan bahawa apa yang membingungkan kumpulan itu apabila kesan tapak kaki yang dikatakan daripada 'Bigfoot' itu turut disertai kesan tapak kaki gajah dan harimau.

    Pengarah Perhilitan Negeri Hasnan Yusop berkata sepasukan pegawai menjalankan pemeriksaan kesan tapak kaki dan membuat kesimpulan bahawa ia mungkin kesan tapak kaki gajah.

    "Boleh jadi gajah yang lembab berjalan dengan mengheret kaki meninggalkan kesan dan jangkauan yang panjang," katanya.

    Mengenai bekas tapak kaki gajah dan harimau, Hasnan berkata tidak semestinya haiwan itu bergerak bersama-sama tetapi boleh jadi menggunakan laluan yang sama pada masa yang berlainan.

    Kali terakhir Bigfoot menjadi tajuk berita ialah pada yang tahun 2005 apabila sekumpulan pekerja mendakwa telah melihat makhluk berbulu yang besar di Kampung Mawai, Kota Tinggi.

    Para pekerja cuba untuk mengejar makhluk itu tetapi gagal.

    Mereka juga dilaporkan menemui tapak kaki yang besar berukuran antara 40cm dan 50cm di dalam lumpur.

    Pengerusi Persatuan Pencinta Alam Sekitar Johor Vincent Chow berkata beliau menerima berita mengenai tapak kaki Bigfoot pada hari yang sama sambil menambah adalah agak mustahil perkara ini adalah gurauan kerana tapak kaki ini mempunyai jarak lebih daripada 1km.

    "Boleh jadi ia kaki primat berkaki dua tegak yang belum pernah ditemui sesiapa," kata beliau sambil menambah terdapat banyak penemuan tapak kaki haiwan seperti ini terutama oleh penduduk tempatan, tetapi pihak berkuasa sering tidak mengambilnya sebagai perkara serius. -mstar

    ReplyDelete
  4. Ini sumer poyo.....yieeeeehakktuihhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wooooi Mamat.... UG tak wujud yang wujud adalah U turn.. itu pun 3 orang kat Terengganu. So Tulang Besi Malaysia Waves disyorkan tak yah komen pasal politik lah cerita mee rebuihhh lagi baguihh

      Delete
    2. TB/Tulang Besi/Rahman/Seekers/Bakhsitani/Malaysia Waves dan sejenis dengannya.

      Ketahuilah bigfoot tak wujud seperti UG. Jadi baiklahhh hang buat cerita lain sebelum orang gelak2 kat hang. Macam orang 3 suku tuuuuuu

      Delete
  5. Bagus umno ni. Cukup masa tukar. Camni rakyat mahu. Lebih Utamakan rakyat.

    Bukan cam pkr. Perdana menteri dia nak, mentri besar dia nak, presiden pkr pun dia nak. Meliwat bontot pun dia. Melangan pelacur cina pun dia. Lebih Utamakan nafsu Anwar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah nak tersungkur baru la nak tukar...hehehe kesian macai umno.... tak sedar2 lagi... itu ajelah idea dia liwat liwat liwat...weyyyyy takde idea lain keee??? heheheheh

      Delete
  6. Ini sumer poyo.....yieeeeehakktuihhhh

    ReplyDelete
  7. Bagi Kassim Ahmad lagi bagus jadi MB Pahang. Zul Nordin Kulim jadi Tim MB Pahang. Ezam,Roslan Kassim,Nallakaruppan lantek jadi exco dah lah. Dua perubahan besae akan berlaku di Pahang kalau puak2 ini dilantik mentadbirurus Negeei Pahang
    Kalau tak lingkup jahanam terus negeri Pahang.

    ReplyDelete
  8. najib ni kena di beritahu ke atau kena di ugut baru nak buat kerja
    bg lah org lain peluang ni selagi tak masuk hospital selagi tak sign surat perjanjian se lagi itu lah jd MB

    Khalid jugak bagus Awal awal dah ckp dia tak nak jd MB utk 3 penggal

    ReplyDelete
  9. apa mb skg tak bg cukup makan ke?

    ReplyDelete
  10. INI SEMUA LIWAT.. LIWAT BEST LIWAT MEMANG BEST...

    KELUAR AIR TAHI KUNING.. NUAR BERAHIM JILAT MACAM ICE CREAM...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah hidup lembu macai bapak anti hadis lol

      Delete
  11. Ini sumer poyo...haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  12. This is What Women Really Like !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete
  13. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...