Tuesday 27 May 2014

PEMUDA UMNO BILA KENA CELAKA NAIK ANGIN MACAM KENA GIGITAN ANJING GILA .. BILA UMAT ISLAM DIBABIKAN TERUS MEMBISU MATI KUTU!!!!!



Ketika umat Islam sekarang ini begitu terpukul dengan kelalaian syarikat coklat, Cadburry sehingga dua jenis keluarannya didapati mengandungi DNA babi, sambil memikirkan sudah berapa banyak najis itu telah memasuki tubuh badan dan menjadi darah kebanyakan umat Islam negara ini, terutamanya kanak-kanak, ramai yang tertanya-tanya kenapa Pemuda UMNO hanya berdiam diri saja?

Tindakan Cadburry itu bukan saja biadap, tidak sensitif terhadap Islam yang menjadi agama rasmi dan orang Melayu yang menjadi majoriti, tetapi seolah-olah syarikat itu sedang "membabikan" umat Islam negara ini.

Sehingga ini belum tedrngar suara Pemuda UMNO dalam isu coklat Cadburry dan kelemahan Jakim yang mengawal sijil halal di negara ini.

Ini nyata berbeza dengan sikap yang ditunjukkan oleh Pemuda UMNO ketika seorang wakil rakyat DAP, R.S.N. Rayer yang mengungkapkan perkataan "UMNO celaka" di dalam DUN Pulau Pinang. Pemuda UMNO bukan saja bising di merata-rata serta merosakkan papan tanda, bahkan menyerang beberapa pejabat DAP sambil melontarkan ugutan mahu membakar bangunan itu.

Sehingga ini pun, masih ada Pemuda UMNO yang seperti "ketinggalan bas" dengan masih mahu meminta Rayer meminta maaf dan menarik balik ucapannya sedangkan ADUN Seri Delima itu jelas tidak mahu menarik balik perkataan "UMNO celaka" yang pernah diucapkannya, malahan ketika kempen di Bukit Gelugor tiga hari lalu turut mengulangi perkataan "UMNO celaka" itu dalam ceramahnya dan di luar sidang DUN Pulau Pinang.

Jika dulu ada yang mendesak agar Rayer mengulangi apa yang dikatakannya di luar DUN supaya tindakan saman kononnya boleh diambil, setelah beliau mengulanginya di luar Dewan, mana tindakan itu sekarang?

Pemuda UMNO nampaknya hanya berani menjerit-jerit, menjulang sepanduk, mengugut mahu membakar bangunan dan mengoyak memorandum yang dibuat sendiri, tetapi tidak lebih daripada itu.

Bukan tidak boleh Pemuda UMNO bersuara dalam isu "UMNO celaka" tetapi mereka juga seperti "celaka" apabila tidak berani bersuara dan diam membisu ketika umat Islam "dibabikan" oleh Cadburry.

Jika dibandingkan dengan isu "UMNO celaka", isu pencemaran DNA babi dalam coklat sepatutnya lebih membuatkan Pemuda UMNO sensitif dan berindak lebih berani lagi. Ini kerana Cadburry jelas ingin "membabikan" umat Islam negara ini kerana mereka bukannya tidak tahu babi itu haram kepada umat Islam. Mereka juga sudah lama beroperasi di negara ini dan tiada alasan untuk berhelah mengenai babi kepada orang Islam.

Secara logiknya, mereka seolah-olah sengaja berbuat demikian. Lebih malang lagi, ujian Kementerian Kesihatan yang dilakukan pada Februari lalu itu hanya diambil tindakan oleh syarikat terbabit dan juga Jakim sejak semalam, itu pun setelah hasil ujian dua jenis coklat itu terdedah di laman-laman sosial.

Agaknya kalau tidak terdedah di laman sosial hasil ujian itu, sampai sekarang Jakim masih tidur dengan kopiah putih atau songkok berkilat sambil berbangga dengan keislaman mereka yang kononnya lebih tinggi daripada orang lain, manakala Cadburry pula masih bebas menjual coklat tersebut.

Baru sekaranglah juga Jakim mahu mengadakan mesyuarat tergempar dan memanggil wakil syarikat tersebut untuk meminta penjelasan. Baru sekaranglah juga logo halalnya ditarik balik. Apa yang mereka buat daripada Februari ketika ujian sudah mengesahkan ada DNA babi dalam coklat itu pada 27 Februari lalu hingga semalam itu? Dalam tempoh itu, sudah berapa banyak coklat yang ada DNA babi itu telah ditelan oleh anak-anak kita dan juga umat Islam seluruhnya?

Dalam hal ini, bukan saja Cadburry yang salah dan cuai, Jakim pun seperti turut sama merelakan umat Islam negara ini "dibabikan" sama. Apa pula kerja menteri yang bertanggungjawab terhadap Jakim selama ini dan apakah Jamil Khir Baharom tidak patut dipertanggungjawabkan sama?

Sebagai sayap politik yang dikenali sebagai badan pendesak, kalau Pemuda UMNO begitu sentisif apabila "dicelakakan", apakah mereka tidak sentisif apabila "dibabikan" dan dalam masa yang sama juga mengetahui sudah banyak najis itu telah memasuki tubuh badan umat Islam. Mungkin juga DNA babi itu turut telah memasuki anak dan kaum keluarga pejuang Pemuda UMNO sendiri.

Kenapa tiada demonstrasi dan sepanduk? Kenapa tiada memorandum? Kenapa tidak diugut mahu dibakar kilang Cadburry jika sekali lagi mengulangi tindakan mencemarkan coklat dengan DNA babi? Kenapa tiada tunjuk perasaan di depan pejabat Jakim? Apakah Pemuda UMNO merelakan begitu saja kelalaian Jakim yang bertanggungjawab menjaga halal dan haram makanan umat Islam?

Sebenarnya begitu banyak yang boleh dipersoalkan mengenai sikap dan pendirian Pemuda UMNO dalam isu coklat dan DNA babi ini. Sementara semakin banyak seruan agar diboikot semua keluaran Cadburry atas sikap biadap mereka itu dan semakin ramai juga pengguna yang mahu mengambil tindakan undang-undang terhadap pengeluar coklat itu, sikap senyap dan bisu Pemuda UMNO lebih menyerlahkan wajah sebenar mereka.

Jika sekarang dan setelah bertahun-tahun memiliki sijil halal tapi masih juga boleh mencemarkan coklat dengan DNA babi, tiada jaminan ia tidak berulang di masa depan. Dalam masa yang sama, tempat memasak coklat juga mungkin sudah tidak suci lagi dan ini amat mewajarkan Pemuda UMNO untuk bertindak lebih keras lagi.

Kalau kali ini mereka merosakkan papan tanda di kilang Cadburry dan mengugut mahu membakar kilangnya, pasti tiada yang bersikap sinis lagi. Malah pujian dan jambangan bunga wajar diberikan sebagai hadiah.

Amat jelas bahawa sikap ini membuatkan Pemuda UMNO mengecilkan skop perjuangan mereka sendiri kerana isu DNA babi dalam coklat sebenarnya meresahkan kira-kira 17 juta umat Islam negara ini berbanding ungkapan "UMNO celaka" hanyalah untuk menjaga kepentingan 3.2 juta ahli UMNO saja.

Atau dalam erti kata lain, Pemuda UMNO hanyalah tersentuh apabila "dicelakakan" tapi tidak kisah pun apabila "dibabikan" sedangkan semua orang yang belum gila sedar bahawa penghinaan memasukkan najis babi ke dalam tubuh umat Islam jauh lebih mengaibkan daripada hanya diserang dengan ungkapan celaka itu.. SH.

97 comments:

  1. Lahanat dan Celaka ni jika ini punya keje UMNO..

    UMNO Samseng nak mahukan duit je tapi nak sorok rakyat ke neraka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya telah buat survey bancian berkenaan pandangan orang "atas pagar" berkenaan Pemilihan PKR dan apakah pandangan merek tentang parti Keadilan ni. Ramai responden kata PKR ni teruk, dan tidak adil sebab maklumat tu mereka dapat dalam facebook. Mereka melihat ahli-ahli PKR bertelagah sesama sendiri dan mereka lihat banyak gambar bukti kelemahan pihak JPP dalam facebook.

      Bila saya selidiki ia adalah benar terutama Facebook CHEGU BARD. Kepada CHEGU BARD kalau ada bukti cukuplah mengadu sahaja kepada JPP dan tidak perlu tunjuk-tunjuk facebook kerana masalah parti akan terkeluar cerita kepada orang luar dan mereka akan hilang semangat dengan PKR seolah kita banyak masalah.

      Kami telah menasihatkan beliau tetapi beliau masih berdegil.

      Oleh itu kami mahu LEMBAGA DISIPLIN parti mengambil tindakan kepada CHEGU BARD supaya ia tidak menjadi kanser kepada parti.

      Delete
    2. Pemilihan PKR kali ini paling busuk. Kami ahli2 desak pimpinan ambil ikhtibar dari sejarah 1999 - 2010. Dah 15 tahun masih lagi di tahap yang amat memalukan. Pecat Pengkianat parti.

      Delete
    3. Orang Melayu sebenarnya sedang dijajah cina:
      "Tetapi itulah keistimewaan orang Melayu, mereka adalah bangsa yang bersopan santun dan seorang penyabar. Sudahlah mereka bersusah payah berjuang untuk membebaskan diri dari jajahan barat. Sekarang mereka perlu bersusah payah untuk merampas dari orang Cina yang memegang ekonomi pula. Sepatutnya orang Cina yang perlu berbakti kepada orang Melayu kerana sudah diberi peluang mendapat kerakyatan, tetapi saya selaku orang asal dari China berasa malu dengan sikap bangsa saya yang tinggal di Malaysia. Tidak ada perkataan yang dapat saya berikan kerana dasar orang cina terlalu keras, ekstrim serta perkauman. Kami sendiri orang yang tinggal di China tidak menerima ideologi Komunis, tetapi orang Cina di Malaysia lebih selesa untuk mengamal serta menyebarkan ideologi Komunis. Sebenarnya jujur saya mengatakan orang cina Malaysia sedang menjajah orang Melayu, mereka seperti menganggap bahawa orang Melayu adalah musuh yang nyata" - (Kupasan Dari Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

      Delete
    4. Dalam kita dokk layan Telok Intan, Jaga2 kat jeniss ada udang sebalik mee. Dalam tunjuk tunjuk sokongan kat Telok Intan, dia kasi racun rumpai sama Pakatan:

      Ni contohnya

      Petikan Article Tiga Suku dari Malaysia Waves:
      Link:
      http://www.malaysiawaves.net/2014/05/dyana-sofya-mampu-kuburkan-umno.html

      Komen

      Topik pasal calon DAP kat Telok Intan tapi penghujungnya lain pulak. Wow sunguh UG (Urang Gilerr bukan Unity Gomen aaaa!!!)

      Petikan Article Malaysia Waves

      "Maka, PAS dan PKR wajib memenangkan Dyana Sofya kalau mahu membuat perubahan dalam PRU yang akan datang."

      "Juga, PAS dan PKR wajib menukar MB Selangor dari Khalid kepada Wan Azizah."

      Komen Sayeerr dibawah:

      Apa bodoh punya ending. Cerita Telok Intan ending politik Selangor Contohnya pi restoran nasi kandaq........ order Yong Tow Foo. Kah Kah Kah bodoh bodoh awatt la tadak akaiii Kah Kah Kah. Atau tengok cerita X-Men ending masuk2 ada Shah Rukh Khan nyanyi. Kah Kah Kah. Deramang Deramang.

      Point kedua: Apahal pulak tukar MB. Khalid MB kan top of the world dalam professionalism, ethics, accountability. Sampai masjid pun dah free flow ceramah. Ustaz Haron Din mengajar, Ustaz Azhar Idrus Mengajar dan lain2.

      Baca tu Selangor la tertop di Serentau fulus banyak bagi kat rakyat Marhaen.

      Point ketiga : Deramang ni ahli PAS ka PKR atau hanya ahli ejen syarikat MLM. bukan nak tuduh tapi tanya.Pung Pang Pung Pang cakap tanya ahli apeerrrr, tak bolei jawab. Jangan jawab ahli PIBG anak kat sekolah cukup lahhhh.

      Pengajaran
      Pengajaran cukup simple dan mantap. Kena jaga-jaga. Makhluk berbagai alam ni wujud.... cakap kadang2 macam ahli PAS, kadang2 cakap macam ahli PKR tapi sebenarnya

      Eiiii TB Malaysia Waves, ada class skit lahhh


      So Admin, forward kat Deramang Malaysia Waves please.

      Tenkiu

      Yang Benerrr
      TiBi (Tinta Biru)
      Malacca Waves
      Umbai Mareiii

      Delete
    5. TB MalaysiaWaves tak makan cekelat dia makan belacan beli kat Ayer Keroh Downtown. Tu jadi mereng sikit tu kah kah kah

      Caption yang paling best brader kat atas ni kata, lu ahlul MLM ka,. Brutal siolll terlonder seluar dgn spender.

      So kena hati hati sikit, setengah benda nampak halal tapi tak halal contoh cekelat ada dna khinzir.

      Sama jugak, nampak macam PR tapi bukan. Setakat posing pakai baju hijau. Nepal jaga kedai bunga bolehh pakai.

      Jawab!!!!!!!!!!!!! Jawabbb!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    6. Fitnah -Fitnah Malaysia Waves kepada Khalid MB

      La ni pecahlah rahsia ada 15 orang baca MOU air tu. Woittt Malaysia Waves lu baca kerrrrrr. Baguihhh punya kutuk isi yilekkkk yinadekkk POOOOOORAHHHHHHHHH

      Cuba baca link kat bawah
      http://www.malaysiawaves.net/2014/02/hati2-dalam-meraikan-mou-air-selangor.html



      TB punya quote dalam dia punya article

      "Tunggu lagi 4-5 bulan dan lihat samada tarif air kita akan naik atau tidak.

      Saya tak mau dalam kita bergembira Selangor dah ambil alih air tiba2 tarif air naik. Kalau itu berlaku, yang bakal dapat nama buruk adalah PR"

      Delete
    7. Pasal coklat cadburet pun Omakkau nak masuk dalam blog. Hooi tak da modal ke bonggok. Otak macai.

      Delete
    8. salam,
      pasal coklat! jangan salahkan cadbury semata2 kerana dna lemak babi ada didalam coklat itu. sebaliknya salahkan jakim yg tidak menjalankan tanggungjawap dgn sebaik-baiknya. pengawasan memang harus dilakukan seperti mana macam penyembelihan ayam contohnya di awasi setiap masa. bukannya sebab dah ada lesen halai semuanya tak payah begitu teliti sambil lewa. bila dah bertahun baru nak kata ada dna lemak babi dalam coklat cadbury. adakah ini adil pada rakyat malaysia begitu juga syarikat cadbury yg mungkin secara tak sengaja atas apa yg belaku sebab bukan tauke yg buat coklat itu tetapi pekerja2 syarikatnya. dan kalau syarikatnya ditutup maka ramailah pengangur yg tak bersalah terlibat sama..lagi satu nak syarikat cadbury bayar ganti rugi 100 juta!! adakah rakyat islam malaysia hanya mahukan wang utk menutupkan kes ini, kalau syarikat ini mahu terus jalankan syarikatnya di malaysia. maka maruah islam mana yg disanjung! wang ringgit utk menutup kes bagi pihak mana? maka siasatan kena dilakukan dahulu mana silapnya! mana tahu ada org yg cuba nak merosakkan nama baik syarikat cadbury yg sgt glamor di malaysia. guna otak berfikir bukan ikut hati yg tengah marah sebab islam mana yg mengajar kamu berbuat begitu. cadbury tak salah walaupun ianya halai atau tidak boleh dijual dimana sj di dunia, cuma salahnya adalah cap halai tetapi tak halai maka arah itu harus dimulakan siasatan terperinci mengapa ianya tak halai. maka jgn kita bising tak tentu pasal, biar yg berkenaan melaku tugas mereka . kita boleh tak makan coklat sementara waktu sebab di malaysia banyak brand coklat belum pasti halai ke tak bagi kamu yg alim katakan. maka berfikirlah dgn profesional , jgn buat diri kita bodoh tanpa berfikir dgn waras.

      Delete
  2. Islam malaysia.
    1. Coklat mengandungi dna babi ditolak diboikot orang. Alimnya.
    2. Parti tolak hudud disokong oleh parti yang mahukan hudud. Cam na?. Halalke?
    Islam apa namanya ni?.
    Yang satu haram yang lagi satu halalke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. parti syaitan menghalang hudud, menghina mencerca hudud, mengugut golongan yg mahu laksana hudud. memberi lesen judi dan arak. makan duit cukai judi arak dan riba. membunuh dan menyumbat pejuang islam dalam penjara. menghina perempuan yg menutup aurat. menghalang ilmu islam di sampaikan. mereka inilah sebenar benar syaitan yg dilaknat. musuh kepada ALLAH dan orang mukmin

      Delete
    2. Ada parti yang memperjuangkan hudud. Tapi bila berkuasa beri alasan hudud cuma 0.001% dari hukum islam.
      Dulu menentang wanita tak pakai tudung. Tak islam. La ni dah tukar la. Sokong pulak . Kata lain parti. Tak kira islam pulak.
      Dulu nak tegak negara islam. Lepas tu kata negara islam tak ada dalam Quran.
      Inilah ajaran flip flop. Tak consistant.
      Cina tetap pendirian. Tolak hudud. Tolak negara islam. Mahu pendidikan cina.
      Parti Islam pendirian caca marba. Kejap nak . Kejap tak nak.

      Delete
    3. Anon 27 May 2014 10:39,

      Ciri-ciri tu ada pada parti pujaan ko, yang gunakan nama "Islam" di tengah-tengah...tak malu sungguh!
      ATAS PAGAR

      Delete
    4. Macai .. Macai ! (dialog Shamsudin - Seniman Bujang Lapok)

      UMNO... UMNOOO... cep peeeeer !
      UMNO dah Mampos !!

      Delete
    5. anon 11 24
      yg 0.01% dr hukum Islam tu lah yg tetap di perjuangkan walaupun cuma 0.01% ianya tak boleh di tolak Bukan maksudnya sikit jadi tak payah di perjuangkan
      Cuma 0.01% pun UMNO tolak hina dan tak sanggup Mcm mana yg 10% dr hukum Islam Makan Babi tu dah lebih dr 10% apa tindakan UMNO kenapa senyap atas kelalaian JAKIM ?

      Adakah terkeluar dr Islam jika tak pakai tudung? Tetap Islam kan jd sokong lah Mmg tak Islamik sbb tu pilih DAP bukan PAS Tu pun kalau nak jadi ahli PAS akan pertimbangkan mudah mudahan dlm kelompok PAS yg tak bertudung jd bertudung Wanita UMNO dulu tak bertudung tapi bila Muslimah PAS bertudung Wanita UMNO ikut jugak kan ? Cuma sorg tu lah roomate PM

      Laa yg respond terkejut kata Malaysia ialah Negara Islam contoh tu sape ? Sape? PAS bukan nak negara Islam sbb tak ada dlm Quran yg PAS nak ialah hukum hukum Islam yg diguna utk mentadbir negara . Yg bodoh kat sini ialah UMNO Main ikut je rentak PAS Kena ko !! Ni Jawatankuasa Teknikal utk Hudud TPM ko dah lantik ke org org nya ?

      PAS tetap parti Islam . Walaupun bersama sama DAP org akan kata PAS parti Islam Ko sendiri kait kan isu isu Islam dng PAS Krn harapan ko tinggi melihat Islam dlm PAS Sbb tu ko kena sokong PAS UMNO pulak dah mampos Mana ko nak pergi ?


      Delete
    6. Pulak dah. Dulu parti apa yang kutuk wanita tak pakai tudung?.
      Parti apa kata wanita tak pakai tudung tak ikut islam?.
      Sekarang sudah tukar ka,????.

      Delete
    7. Parti kejap ada kejap tak ada.

      Delete
    8. anon 12 52
      Ini antara ko, aku dng Allah
      Apa hukum tak pakai tudung utk tutup aurat ?
      Psl dlm kubur dia tak tanya Kita parti apa?
      Siapa PM atau Presiden Parti yg jd Ikutan kita?
      Dlm keluarga kita pun ada yg tak pakai tudung apa macam? Jgn pergi rumah dia Jgn hadir kenduri rumah dia?

      Berapa ramai dlm PAS yg tak pakai tudung ? Cuma 00.001% yg tak pakai
      Berapa ramai dlm UMNO yg pakai tudung ? Cuma 70% kan? Yg lagi 30% tak pakai tudung Dia org tak pakai sbb Rosmah tak pakai ?

      Parti mana pulak Isteri Presiden nya tak pakai tudung? Jd pemimpin negara islam contoh tapi langsung tak Islamik .
      Parti mana pulak kata tak pakai tudung ajaran Islam kalau tak anti hadis yg di sokong oleh Bapak UMNO Kutty

      Delete
    9. Betul tu. Maknanya bila pas bagi tiket untuk masuk syurga tak betullah. Sebab Tuhan tak tengok parti.

      Delete
    10. Anon 17 57
      ko tak jawab tak apa tu antara ko dng Allah Bukan dng aku Tp jgn lah putar belitkan isu pemakaian tudung Kita terima yg tak pakai punya sbb spt belum dpt hidayah bukan tak tahu apa hukum tak pakai

      Cuba ingat balik masa bilakah pemimpin PAS mengatakan menyokong PAS masuk syurga Adakah kata kata tersbt di ulang skg ini ? Kenapa dulu di sebut dan skg tidak? Ketika itu UMNO tidak ada kesedaran Islam yg Islam bg UMNO ialah ada Pusat Islam Bank Islam Tp malang nya ketika itu fitnah menjadi jadi /rasuah makanan asasi bg UMNO /pemimpin UMNO berbangga hidup mewah /Mrk yg berbeza pendapat di tahan ISA bermcm mcam lagi Sekarang walau tak semua tp perlahan lahan UMNO ingin sama dng PAS dlm hidup cara Islam ini ISA di hapuskan//UMNO mula bersolat hajat yg sebelum ini tak pernah dilakukan oleh UMNO sbb dasar UMNO politik tak boleh dicampurkan dng ugama Kan satu perubahan .UMNO dah kurang menghentam ulamak ulamak Skg UMNO sendiri nak Ulamak menyertai UMNO

      Dulu bila UMNO tak menghiraukan semua ttg cara cara Islam (politik dan Islam tak boleh bercampur) dan ketika itu PAS yg nampak gigih melaksanakan Islam mengikut kemampuan yg ada tentu lah sesiapa yg menyokong PAS dikira masuk Syurga . Bukan kerana nama parti PAS tapi apa yg telah dilakukan oleh PAS sehingga skg ini mesjid pun dijaga dengan 'baik' oleh UMNO PM berlumba lumba mengerjakan Haji

      Bg sy UMNO masih lagi boleh memastikan sy ke syurga sbb non 17 57 tak pernah bg point point yg boleh mengubahkan pendirian sy melainkan memutarbelitkan keadaan utk keuntungan duniawai dan menyalahkan parti PAS semata mata ttg hudud

      Delete
  3. Ini sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
  4. rasa mcm nak nangis rasanya aku .....anak2 aku telah aku bg mkn coklat cadbury ni........masih ada lagi saki baki makanan keluaran cadbury ni di rumah.

    ReplyDelete
  5. Melayu umno ni memang halal pun makan babi.bulan 2 surat keluar bru sekarang nak kecoh.itu maknanya umno boleh makan babi.

    kikiki

    ReplyDelete
  6. Ini sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poyo kepala hotak kau ..umno babi. .

      Delete
  7. UMNO ... dah lama dah makan "BABI". Awat hairan sangatkah bila UMNO tak bertindak bila umat Islam di"BABI"kan? Dalam badan UMNO itu dah lama penuh dengan DNA "BABI". Tak percaya?
    Makan Babi ... HARAM ... Nampak
    Makan Rasuah ... HARAM ... Tak Nampak sebab tersembunyi dan di"halal"kan
    Kepada Anon 10.05, 27 May, awat yang hang ni bangang sangat? Bila orang bukan Islam tak sokong Hudud, hang ungkit. Yang UMNO tentang perlaksanaan Hudud di Kelantan, hang dok buat apa? Orang bukan Islam tak sokong Hudud, haramkah? Ada nas yang menyatakan sedemikian. Apa kata pulak bila orang Islam (Melayu Jati) tidak mahu melaksanakan Hudud walaupun dah 50 lebih tahun depa dok berkuasa? Dah berapa kali dah orang Islam menguasai Parlimen melebihi 2/3? Jangan jadi munafikun sebab hang sendiri pun tak sensitif tentang BABI. Mungkin hang ni dah banyak DNA BABI dalam badan kot.
    HARAMJADAH. HARAMJADAH. HARAMJADAH.

    ReplyDelete
  8. Mmang penghak melayu2 umngok ni... mcm hero hindustan pun ada...

    ReplyDelete
  9. Ini sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poyo kepala hotak kau. .umno babi. .

      Delete
  10. Dr masitah kata boleh melacur jika darurat.sekarang dh brapa ramai ppuan melayu umno dok melacur kat chow kit dan kat felda2.

    kikiki

    ReplyDelete
  11. Sama lah puak pkr bila nuar x leh masuk jopun mengila babi kat kedutaan puak pas pulak berguling cam babi kat jalan raya kalu dap suruh tu pasal mudah sgt umat islam di beri makan babi kan kat mesia nie lum lagi puak babi umno benda lain cam gila babi di bantah

    ReplyDelete
  12. Babi dan UMNO berpisah tiada.................

    ReplyDelete
    Replies
    1. taik babi dan kena juboq PR berpisah tiada...........

      Delete
    2. UMNO....babi....celaka....berpisah tiada..

      Delete
  13. Ini sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poyo kepala hotak kau. .umno babi

      Delete
  14. Dna bukan najis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau bab babi apa apa tentangnya adalah najis berat...Anonymous 11:44 buat kajian balik sebelum komen...

      Delete
    2. Majlis fatwa dah lama bersidang. Dna babi tak najis.

      Delete
    3. Bagi orang ramai yang masih keliru, Majlis Fatwa telahpun mengeluarkan Fatwa pada 1999 mengenai barangan, makanan dan minuman yang diproses melalui kaedah bio-teknologi DNA babi, adalah haram dan bercanggah dengan hukum syarak.

      Ini kerana penggunaan bio-teknologi dalam pemerosesan barangan, makanan dan minuman belum lagi sampai ke tahap yang boleh dikatakan darurat iaitu masih ada pilihan lain.

      Contohnya, penggunaan enzim transglutaminase bersumberkan darah haiwan dalam penghasilan produk makanan seperti penghasilan sosej ayam, daging, keju dan yogurt adalah haram digunakan.

      Ini kerana bahan akhirnya yang terbentuk setelah dianalisis menggunakan teknologi makmal mendapati ia masih bercampur dengan darah. Membuktikan proses istihalah tidak berlaku dalam pembuatan produk tersebut.

      Delete
    4. Dna babi xnajis sbb ko x minitikberatkn halal & hram.rasuah pn ko tibai,hadiah dpt cntract pn ko tibai,duit claim tipu pn ko tibai,duit menipu rakyat pn ko tibai.ape ko kesah dgn halal & hrm?yg pnting kaya kt dunia.akhirat allah akan tny setiap zarah yg ko amik kt muka bumi ini.

      Delete
    5. Anon 27/5 @ 2049, majlis fatwa mn ko pkai?majlis fatwa umno ke hah?ko kelirukn org islam yg lain ko ingat dpt pahala ke hah?ko ni mesti cebisan2 umno.mjlis fatwa ularmak umno ke?kalo mjlis fatwa tu,mlacur pn bole kalo darurat.united malay no otak (umno)

      Delete
    6. Anon 20:49, buat kajian dulu sebelum komen. 'Clue'nya DNA hanya 'building blocks' bukan penentu halal dan haram. Check dan bandingkan juga fatwa yg dikeluarkan dari negara-negara Islam yg lain. Jangan main hentam kromo je. Bila di 'gazette' kan fatwa tersebut? Tolong jgn sedap cakap je...komen KOSONG...ingat, ini bab halal dan haram. bukan main-main.

      Delete
  15. Patut la umno diam pasal cadbury babi rupanya Felda pemegang saham terbesar.

    kikiki

    ReplyDelete
  16. Pempuan...pempuan....ni lah hasilnya bila syok sendiri,,,,tak pernah nak buat homework langsung, asyik cedok cakap-cakap orang dan sensasikan berita yang entah betul atau entah tidak....ko dah semak kat web page pihak yang ko kutuk tu? Ko dah belek-belek akhbar media arus perdana? Sekurang-kurangnya yang di sebelah sana baca dan teliti laporan setiap media, baik Pro Kerajaan atau Pro Pembangkang, tapi yang sebelah sini hambe tengok dah macam syok sendiri dengan media nyamuk yang hanya pandai "copy-paste" maklumat tak sahih di internet.....nampak murah sangat la......mana kebebasan media??? hambe kesian, bukan apa, majoriti sebelah sini ramai yang melayu-Islam, tapi asyik dan leka serta syok sendiri....diri sendiri belum berubah macam mana nah ubah pemikiran orang lain yang korup????

    ReplyDelete
    Replies
    1. non 12 08 apa yg ko merapu ni?
      tak ada point !
      apa fakta yg ko ada utk ngatakan "copy-paste" maklumat ( artiket atas tu bukan bg padangan tp bg maklumat) mcm sy tak baca media perdana (putar belit) artikel tersbt jd rujukkan So mana ko punya Kalau ko malas nak bagi sy pulak malas nak cari

      SH lah selalu buat debat dan forum antara pembangkang dgn penyokong.
      SH lah selalu bg ruang kpd pemimpin pembangkang dan penyokong menulis artikel dan memberi pendapat
      SH lah selalu guna tajuk yg membelasah penyokong dan pembangkang


      Delete
    2. Kje copy paste.tu la kje umno.bodo brpnjangan & tak brkesudahn.united malay no otak (umno).

      Delete
  17. Umno xde malaysia aman...

    Ketua polis pp

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO mampos Malaysia 'KERAJAAN HALAL'

      Delete
  18. Kat jepun xde umno pun tp kat sana ada juga sekolah dan hospital.umngok byk makan babi tu yang kuat menipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betullll. Mat sabu kata sanggup makan babi dgn guan eng dari makan ayam dgn najib.
      Sekarang siapa sanggup makan babi?. Pas kan.??.

      Delete
    2. Anon 13:42, hang tak faham faham bahasa kiasan...sekolah darjah berapalah kau nihhhh...bodoh piang..........................

      Delete
    3. Kah kah kah siapa yang bodoh?.Bila mahathir bagi bahasa kiasan dalam bahasa inggeris , pas pun bagi jawapan bodoh jugak.
      Nampak sangat pas bodoh. Tak belajar bahasa kiasan.

      Delete
    4. Kiasan mathir tu kalau translet nampak bodoh amat!. Kiasan X kena tempt... kalau x translet pun bodo gak!

      Delete
    5. Anon 17:19, ko nih memang sah tak pas bahasa malaysia masa PMR...DUNGU!!!!. and bodoh piang...

      Delete
  19. Dia kata sanggup mkan.tp umgok mkn babi mcm makan ayam je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia kata sanggup makan hingga taik babi dan kencing babi pun dia sapu licin...mat sapu le katakan.

      Delete
  20. Maknanya mat sabu lebih pandang mulia pada babi dari najib lebih hina dr babi.

    kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perumpamaan lah ngok...nak komen sensasi tak bertempat.........hohohoooooooooooooooooooo...

      Delete
    2. Maknanya ko dan mat sabu lebih hina dari najis babi.

      Delete
    3. Apala dosa mat sabu kat korang! Takde la Sgt aku nak membabikan sapa2. Tapi aku rakyat biasa, gaji biasa2 ni, amat terasa dgn naik rega barang yg biasa2 ni! bukan aku nak membabikan sapa2. Takkk...

      Delete
    4. Anon 16:22, Anon 15:45 cakap betul, kalau tak berpelajaran mcm ko, bodoh pianglah jawabnya...kau nih mesti PMR kantoi...kahkahkahhhhhhhhhhhhh.................................

      Delete
  21. saper yg bela babi kat malaysia ni....negeri mana kat malaysia ni mmpunyai kandang babi paling besar....so semuanya bermula dr korang gak yg menyokong tokey2 babi cinabeng tu...jgn la salahlan kerajaan je....yg puncanya dr korang gak.....sokong la babi....babi PR....wakakakakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg ada kat Sgor Sebelum PR ambil alih Kjaan Sgor Pemimpin UMNO pergi beberapa negara spt Jerman utk mengkaji dan melihat teknology memelihara babi dlm kandang dng jumlah yg besar Dlm gambar tu siap pemimpin tersbt angkat tangan tunjuk tanda bagus Lawatan tersebut beberapa minggu sebelum praya

      Kemudian apabila PR jd MB beberapa jwt kuasa UMNO kg yg telah dimaklumkan ttg kandang babi di jalan Kg mereka sebelum ini buat buat protes Tp langsung senyap apabila di tunjukkan bukti.

      Kalau tak babi nak panggil apa UMNO ni.

      Delete
    2. Anon 1417 bela babi di selangor ni dh wujud sebelum merdeka lagi jgn salahkn PR selepas penjajah omputeh cabut SIAPA yng memegang tmpuk KERAjaan d selangor fikir lh jgn jdi CGPA 3.85 kah....kah...kah.. ABUUUUUUUUUUUUUU

      Delete
    3. Relax la umno.korang rasmikn kilang arak,ape bezany dgn kilang coklat cmpur dgn dna babi.sm2 hrm.xkn nk tutup kilang cdbury?arak pn umno xbising.umno,bodo & celaka xbole dipisahkn.celaka di dunia & di akhirat.

      Delete
  22. B O I K O T segala keluaran product CADBURY bukan hanya dari umat islam melayu tapi seluruh bangsa2 yang menganut dn hidup ISLAM IS MY WAY OF LIVING...........jika 60% buat begini tutup kedai lh syarikat laknatullah tu.....................

    ReplyDelete
  23. sebahagian dari penyokong-penyokong umno adalah sedara mara ngan babi a.k.a khinzir yang dnanya digunakan didalam coklat cadbury tu...tetapi lebih celaka bila JAKIM dah tahu keputusan tu pada bulan february sekarang (selepas bocor cerita) baru cadang nak ambil tindakan kat syarikat coklat tu. Berat hati nak mengaku kata-kata YB DAP India tu... memang UMNO tu CELAKA. Mustahil Kerajaan tak tahu keputusan JAKIM yang mengesahkan kandungan DNA babi a.k.a khinzir (sedara mara diorang jugak) ada didalam coklat tersebut. Adakah terdapat komplot (dan UMNO BN menjadi sebahagian daripada nya) untuk memasukkan najis dari sumber babi a.k.a khinzir tu ke dalam badan umat islam ? mungkin betul jugak kata orang-orang yang telah keluar dari parti umno bahawa orang-orang umno memang gemar kat benda-benda haram...
    Kini semakin ramai umat islam yang mengeluarkan kenyataan : " BOLEH KAH KITA PERCAYA LAGI NGAN JAKIM SELEPAS NI ? " sebab PPIM dah persoal kenapa berita tentang keujudan dna dari haiwan haram tu di sorok oleh JAKIM ?

    ReplyDelete
  24. keturunan anak adam ke keturunan anak haram ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kturunn nabi adam sekor tu mngkin ada sikit.sbb hr2 kje dia mludah muka makbpak dia.

      Delete
  25. Mana besar dosa makan coklat ada DNA babi berbanding dengan makan harta anak yatim,riba,rasuah dsb?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan kutipan derma memalilah.
      Sebab hal kutipan tu tak boleh didedahkan. Nanti kena saman atau buang keahlian

      Delete
    2. 1723;
      Kalau ada bukti, majukan ke sprm terus, nak lapor polis bomba nurse pun xpe...
      Kalau xde, jumpa kat akhirat nanti!

      Delete
    3. Kita nak derma kita derma laa.. Islam tak suruh kita kaji ke mana DNA derma tu pergi.Kalau dorang seleweng dorang tanggung sendiri.Penderma tidak rugi apa apa. Kalau ada bukti dan fakta pergi repot pihak berkuasa ataupun kalau ada telur saman orang tu,yang mengarut nanti kena saman atau buang keahlian pasaipe.

      Delete
  26. Pasal tabung memali nape x report polis.barua umno tu akan ambil tndakan dlm masa 1 saat je.

    kikiki

    ReplyDelete
  27. Sapa x prihatin tu babi Tu sodap bgi dia jgn gaduh2. Tunggu Ulamak Berbayar/Top up buat fatwa kat TV k

    ReplyDelete
  28. Umno xde aman malaysia......

    ReplyDelete
  29. Ini sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
  30. Yeeey, coklat babi umno..mampos je korang makan coklat umno ni, kihkihkih

    ReplyDelete
  31. Ini sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kturunan nabi adam ....anda kturunan dr nusantara ke atau dari benua DRAVIDIAN....slalu kalu dr Bnua Dravidian memang kuat meludah (mamak kerala ktakn) kah...kah....kah.....ONMU memang xlh pakai.........

      Delete
  32. Celakalah pakatan pembela penjenayah!!!! CELAKALAH PAKATAN PEMBELA PENJENAYAH!!!!

    ReplyDelete
  33. Poyo kepala hotak kau. .umno babi. .

    ReplyDelete
  34. Masa ini COKLAT BABI

    Esok boleh jadi COKLAT ANJENK nak UMNO buat

    CELAKA SUDAH UMNO !

    ReplyDelete
  35. Jabatan Agama Islam=Jabatan Perikanan, Haiwan.. Itulah jdnye, tugas pihak menjaga agama sama je ngan pihak menjaga binatang.. Sampai bila pun umat islam terus diperbodohankan, dah berpuluh tahun umat islam makan, baru2 ni je dapat di kesan, tidakah pelik? lain2 brg.. tepuk dada tanya selera.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akhir zaman tugas mentadbir dan menjaga agama, masjid2, surau dan hal ehwal berkaitan agama kebanyakannya diurus dan dikawal oleh orang2 jahil yg hanya berpura2 sebagai alim. Kata2 Rasullallah pun orang pertikai, ayat al quran pun dirombak rungkai. Ingatlah!!!!!! Cuma menunggu bala yg dahsyat dari Allah sahaja belom sampai di bumi Malaysia..

      Delete
  36. Mana pegi ularmak harusanasini kenapa senyap jamilkir kau memang hampeh!!!!!!!!lembab nak mampusss ....satu satu bsla menimpa negara kerana dipimpin oleh manusia manusia celaka

    ReplyDelete
  37. Bagi orang ramai yang masih keliru, Majlis Fatwa telahpun mengeluarkan Fatwa pada 1999 mengenai barangan, makanan dan minuman yang diproses melalui kaedah bio-teknologi DNA babi, adalah haram dan bercanggah dengan hukum syarak.

    Ini kerana penggunaan bio-teknologi dalam pemerosesan barangan, makanan dan minuman belum lagi sampai ke tahap yang boleh dikatakan darurat iaitu masih ada pilihan lain.

    Contohnya, penggunaan enzim transglutaminase bersumberkan darah haiwan dalam penghasilan produk makanan seperti penghasilan sosej ayam, daging, keju dan yogurt adalah haram digunakan.

    Ini kerana bahan akhirnya yang terbentuk setelah dianalisis menggunakan teknologi makmal mendapati ia masih bercampur dengan darah. Membuktikan proses istihalah tidak berlaku dalam pembuatan produk tersebut.-jakim-

    ReplyDelete
  38. Islam mewakili sejarah masa lampau.Islam juga mewakili masa sekarang dan Islam juga mendahului zaman menceritakan tentang masa depan.Hebat serta unitnya Islam bukan setakat menyatakan sebab dan akibat malah ia juga memberikan jalan penyelesaian.Apabila terjumpa DNA babi dalam coklat maka riuh rendahlah umat Malaysia sebabnya Islam melarang memakan daging babi.Mana suara suara orang yang mengaku Islam dan suara orang bukan Islam yang menyatakan larangan ini tidak sesuai,primitif,tidak adil,zalim dsb kerana pengharaman ini hanya untuk umat Islam.Tetapi..bila bab suruhan Islam kewajipan perlaksaan undang undang Islam maka riuh rendahlah suara yangmenentang samada dari orang yang mengaku Islam dan bukan Islam yang menyatakan undang undang ini tidak sesuai,primitif,tidak adil,zalim dsb.Larangan babi untuk umat Islam,suruhan undang undang Islam untuk umat Islam tapi kenapa ada orang Islam dan bukan Islam sibuk menentang Hudud tapi tidak pula bising soal daging babi? Ada juga yang teramat sensitif bila bab babi hingga ketahap dicari DNA yang sangat halus,tapi bab lain yang lebih utama serta besar mudaratnya tidak ambil kisah Tidakkah Al Quraan yang sama menyuruh serta melarang.!

    ReplyDelete
  39. Ini sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Allah..engkau berilah taufik dan hidayah kepada mat poyo sorang ni.janganlah engkau biarkan dia terus dalam kejahilan,kegelapan serta perangai dirinya yang amat poyo itu. Engkau hilangkanlah penyakit poyo dalam otaknya,hatinya ,keturunannya dan engkau jauhilah perangai poyo serta dna poyo beliau dari berjangkit pada semua forumer lain...amiinn

      Delete
    2. hahahahaha..aamiiinn

      Delete
  40. umno bangsat

    ReplyDelete
  41. Ini sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
  42. malu je mesia punya bn dan umno

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...