Thursday 6 December 2012

PENCIPTA LAGU "ANAK KECIL MAIN API" DISAHKAN OLEH MAHKAMAH TINGGI MELAKUKAN KONSPIRASI JAHAT TERHADAP SEORANG PENSYARAH KANAN UNIVERSITI UTARA MALAYSIA!!!!!



Pencipta lagu yang membuat ramai Mak Cik- Mak Cik ,Pak Cik- Pak Cik UMNO termasuk anak-anak muda di PWTC menangis teresak-esak, "ANAK KECIL MAIN API"  telah didapati menjalankan konspirasi terhadap seorang pensyarah kanan UUM sehingga terbantut dan menyekat kenaikkan pangkatnya.

Mahkamah Tinggi di sini memerintahkan Universiti Utara Malaysia (UUM) dan Naib Canselor UUM, Tan Sri Nordin Kardi membayar ganti rugi kepada plaintif, Dr Abdul Halim Mohamed, 46, kerana didakwa melakukan konspirasi terhadapnya sehingga menyebabkan dia tidak dinaikkan pangkat.

Mohd Zaki Abdul Wahab dalam penghakimannya berkata, satu deklarasi oleh mahkamah mengisytiharkan bahawa plaintif memegang jawatan sebagai Pensyarah Kanan sejak Jun 2008 dan berhak untuk memegang jawatan Profesor Madya berkuat kuasa tiga tahun lalu dari tarikh pelantikan seperti yang ditetapkan kriteria kenaikan pangkat.


“Defendan hendaklah membayar tunggakan gaji dan lain-lain bayaran yang berkaitan kepada plaintif mulai Jun 2008 sehingga sekarang mengikut skala gaji pensyarah kanan dan apa-apa bayaran yang layak plaintif terima berikutan kenaikan pangkat selanjutnya,” katanya.


Peguam, Rahimah Bee yang mewakili Abdul Halim berkata, mahkamah berpuas hati dengan surat kenaikan pangkat plaintif kerana memenuhi syarat yang ditetapkan.


Terdahulu, Abdul Halim memfailkan saman terhadap Naib Canselor UUM, Tan Sri Dr Nordin Kardi kerana didakwa melakukan konspirasi terhadapnya.


Pada 2007, plaintif yang ketika itu berkhidmat di UUM sebagai seorang pensyarah di bahagian Fakulti Sains Kognitif dan Pendidikan mengemukakan permohonan kenaikan pangkat ke jawatan pensyarah kanan kepada Majlis Eksekutif Universiti (MEU).

KALAU PADA SEORANG PENSYARAH KANAN YANG MEMPUNYAI MASA DEPAN CERAH PUN DIA SANGGUP LAKUKAN PERKARA YANG JAHAT DAN JIJIK...APALAH SANGAT SEKADAR MENCIPTA LAGU YANG LIRIKNYA SEBAGAI PENGABUR JIWA PARA PENGKAGUM UMNO UNTUK MELIHAT REALITI.

10 comments:

  1. ini prof kangkung dari sintok..bukan pakai akai..jahat mcm setan..

    ReplyDelete
  2. Pergilah sokong parti Pakatan Rakyat yang meletakkan PKR, PAS dan DAP setaraf dari segi kuasa tapi sebenarnya DAP yang menjadi parti tonggak iaitu "king maker" ... untunglah kaum Cina (DAP) sebab kaum Cina sudahlah menguasai ekonomi negara, diberikan pula kuasa tonggak (DAP) untuk menentukan hala-tuju negara .... akhirnya orang Melayu sudahlah hilang kuasa, miskin dan akan terus miskin ... inilah dia nak adil sangat kononnya sedangkan kaum Cina (DAP) tidak akan adil kepada orang Melayu ... adakah kaum Cina sukarela nak mengagihkan kekayaan sama-rata kepada orang Melayu? ... orang Melayu dalam Pakatan Rakyat mimpilah siang hari sebab DAP ingin supaya kaum Cina sebebas-bebasnya mengejar kekayaan tanpa adanya hak keisitmewaan orang Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak umno/bn memerintahlah, cina itu menjadi kaya raya, melayu semakin miskin dan tergadai tanah serta pemilikkan malahan najib juga yang memansuhkan DEB... Cari fakta ni jangan malas

      Delete
  3. Ape punya ni Merapu psl pakatan. Lu xpyh nk klentong r. Pakatan perintah 4 Nogori. Tarak satu pun ada culi ooo.. Rasuah pun taraak. Nogori Ubn ape cite.. Macam.. Macam.. Ada.. Perompak. Penyamun. Perogol.. Pun. .Ada.. Wat malu Melayu je.. Kih.kih.kih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau tau mana tak dak rasuah..dia orang ambil rasuah nak beritahu kau ke bangang berok pr..perah

      Delete
  4. Yang bagi cina kaya pun melayu umno juga

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh umno ni tak habis2. dulu kini, dan sampai mampos

      Delete
    2. pakatan barua cina dapig yang bodoh serta tolol

      Delete
  5. Macam mana Melayu nak kaya, maju kalau ramai sangat yang perfikiran kolot dan tidak rasional macam puak PAS dan PKR. Ramai lagi yang mempunyai sifat hasad dengki dan dendam kesumat terhadap saudara seugama sendiri sehingga ada yang mengkafirkan sesama Islam hanya kerana mereka memakai serban dan jubah. YANG KATA ORANG BODOH ADALAH ORANG YANG SEBENARNYA BODOH KERANA ORANG YNAG BIJAK AKAN MEMASTIKAN KERAJAAN YANG BAIK WAKTU MENGUNDI. PErangai orang-orang pakatan semakin lama semakin teruk dari segi budaya pemikiran mereka yang terikut-ikut kata ketua mereka. Bila PAS kata semua kaum boleh guna kalimah ALLAH, semua pengikut mengeluarkan hujah masing-masing. Bila Nik Ajis kata tak boleh pulak. SEMUA SENYAP dan tuduh UMNO pulak bersalah. Dipendekkan cerita semoga pakatan akan hancur selapas PRU13 ni!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...