Monday 31 December 2012

UMNO JOHOR BERGEGAR!!!!...KETUA UMNO BAHAGIAN SEKIJANG BAHARUM MOHAMMAD DAN TIMBALANNYA AYUB RAHMAT GADUH BESAR BAKAL PECAH TERBELAH DUA!!!!!!



Sudah menjadi rahsia umum (open secret)...Permusuhan terbuka antara YB Datuk Baharum Mohammad (MP Sekijang merangkap Ketua UMNO Bahagian Sekijang) dengan YB Datuk Ayub Rahmat (ADUN Kemelah/Timb Ketua UMNO Bahagian Sekijang) sudah berlaku sekian lama.

Rahsia terbuka memang di akui sendiri oleh ahli ahli dalaman UMNO Bahagian Sekijang.

Kini UMNO Bahagian Sekijang terdapat dua kem. Kem Datuk Baharum dan Kem Datuk Ayub .

Ayub tidak di senangi oleh Baharum kerana Ayub bercita-cita besar mau dipilih menjadi calon di Parlimen Sekijang pada PRU 13 nanti.

Jika menang berhasrat mau membina pengaruhnya sendiri sekali gus dengan  menyingkirkan Baharum.

Menurut maklumat yang boleh dipercayai, Ayub di lihat cuba melebarkan pengaruhnya di seluruh parlimen Sekijang dengan membuat pelbagai program parti dan kerajaan di luar dari kawasan DUN beliau., DUN Kemelah.

Ayub secara terbuka menambah  penyokong dengan cara cuba memikat dan memacing para penyokong Baharum.

Perkara ini sudah pun dalam pengetahuan Baharum sendiri. Ini membuatkan Baharum kurang senag dan marah gelagat Ayub yang dilihat sebagai cuba tikam belakang.

Dalam Mesyuarat Agung UMNO Bahagian Sekijang 2011 yang lalu yang dirasmikan oleh DS Hishamuddin Hussein, Baharum dalam ucapan alu-aluannya secara terbuka menempelak tindakkan Ayub.

Perkara itu tidak melemahkan semangat Ayub untuk terus mau menumbangkan Baharum di Bahagian Sekijang.

Ini dikuatkan lagi apabila sudah ada ura-ura namanya tidak di senaraikan sebagai calon pada PRU 13 nanti untuk mempertahankan DUN Kemelah.

Untuk itu beliau perlu  membuat sesuatu untuk menarik perhatian ahli-ahli UMNO Bahagian Sekijang dengan mencadangkan supaya Johor melaksanakan hukuman hudud yang sebagai cara lebih berkesan untuk mencegah jenayah.

Isu mengenai agama amat mudah mengusik jiwa orang-orang Islam.. Perkara ini tidak terkecuali kepada ahli-ahli UMNO walaupun membawa perjuangan kebangsaan Melayu.

Cadangan dan syor Datuk Ayub Rahmat itu di lihat sebanyak sedikit telah melonjakan sokong beliau di kalangan ahli-ahli UMNO Bahagian Sekijang.

Ini yang menggusar dan membuat Datuk Baharum Mohammad gelabah,pucat lesi bercampur meluat kepada Ayub Rahmat.

 Kemuncak kemarahan dan kebencian Datuk Baharum Mohamad kepada Datuk Ayub Rahmat ialah ketika atas inisiatif dan daya usahanya sendiri memacakkan beberapa biilboard mengajak Muslimah Tutup Aurat disekitar Parlimen Sekijang dan DUN Kemelah.

Ahli-ahli UMNO kini sudah terasa dan melihat hanya Datuk Ayub Rahmat ada sedikit mempunyai jiwa dan semangat Islam, suatu semangat yang kena akui amat jarang dimiliki oleh para pemimpin UMNO.

Untuk berhadapan dengan PAS , mau tidak mau kena ada pemimpin UMNO yang berjiwa "Islam" ataupu setidak tidaknya kelihatan ada roh Islam.

Hal ini sudah pasti memberi tekanan yang cukup kuat kepada Datuk Baharum selaku Ketua UMNO Bahagian Sekijang yang bakal mengadakan pertandingan dan pemilihan pucuk pimpinan parti selepas PRU 13 nanti.

Pilihan yang ada pada Datuk Baharum dan Datuk Ayub ialah mereka perlu bersikap sama ada  KAU TERSINGKIR ATAU SAYA YANG TERSUNGKUR..
Maka sudah pasti Datuk Ayub Rahmat akan menentang Datuk Baharum Mohamad untuk jawatan Ketua UMNO Bahagian Sekijang, Johor.

Percaturan perlu bermula dari sekarang..Percaturan yang membawa pada kepada UMNO Bahagian Sekijang.

Saiapa pun antara mereka yang bakal menerajui UMNO Bahagian Sekijang, yang pasti UMNO bahagian tersebut sudah pecah terbelah dua.

UMNO PECAH... RAKYAT MEWAH.

6 comments:

  1. Selamat menempuh 2013 tahun kebinasaan UMNO & kehancuran BN!
    Ya PASti....UMNO Be End!
    ko ko!
    ko be end!
    umno ko ko be end"

    ReplyDelete
  2. Hidup UMNO.... UMNO tetap dihati rakyat JOHOR... PRU13 untuk UMNO

    ReplyDelete
  3. Hidup UMNO.... UMNO tetap dihati rakyat JOHOR... PRU13 untuk UMNO

    ReplyDelete
  4. Tak terkejut kalau Johor keluar Malaysia bergabung dengan Singapura!!!!

    ReplyDelete
  5. xde pun billboard muslimah tutup aurat kt segamat..menipu jek kejanya..bangang!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengok la posting tu tahun bila...billboard tu pun dah turun, ganti billboard lain...

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...