KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 8 November 2013

BERITA YANG MEMBAWA KEGEMBIRAAN DAN KECERIAAN KEPADA PENGUNDI UMNO/BN PRU 13 LALU ... TARIF ELEKTRIK BAKAL NAIK TAHUN DEPAN!!!!



Berita ini sudah pasti yang di tunggu-tunggu oleh semua para pengundi UMNO/BN pada PRU 13 lalu.

Akhirnya yang ditunggu-tunggu dan di nanti-nantikan sudah datang dan menjadi kenyataan jua.

Mengikut laporan ... Tarif elektrik bakal dinaikkan tahun depan oleh Tenaga Nasional Berhad (TNB) dengan restu dan kebenaran dari Kerajaan UMNO/BN 1M'sia pimpinan Najib Razak.

Omak Kau pasti agak para penyokong UMNO/BN pasti gembira .. terbayang akan wajah senyuman lebar sampai ke telinga setiap penyokong, pendokong dan ahli UMNO yang memberikan undi kepada UMNO/BN pada PRU 13 lalu.

Inilah masanya para pengundi UMNO menerima balasan hasil kerja penat berpeluh-peluh nak memenangkan UMNO/BN tempoh hari.

Masa UMNO/BN membalas budi. ... Jutaan Terima Kasih di ucapkan kepada kesemua pengundi UMNO/BN .. Kerana kamulah rakyat menerima hadiah lumayan ini dari UMNO/BN.

Kalau Pakatan Rakyat menang tempoh hari janji dan manifesto PR ialah mengurangkan tarif elektrik. .. Tapi para pengundi UMNO tidak mau itu semua sebab mungkin tidak ada class bayar elektrik murah .. Lagi mahal lagi bergaya dan menunjukkan negara kita maju.

17 comments:

  1. Tambah kaya la syarikat kroni macam ni..pru14 nanti boleh la tolong2 hulur duit untuk kempen modal..

    ReplyDelete
  2. tak kisahlah.. berapa kali dah guna isu ni.. yang penting PR TETAP KALAH.. BOOOOO... KAHKAHKAHKAH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. konfirm die nie pakai kayu api jer nie....padanlah komen mcm kayu jer.............yelah.....dimana UMNO/BN kuat....rakyatnyer hidup merempat........hihihihihihi

      Delete
    2. SELENGER BETUL LA KO NI..!!!

      Delete
  3. maha- maha pun kau pun samo yo pakai elektrik..samo-samo bayar jangan nak banyak cerito dah pakai bayar yo lah..kalau tak nak bayar kau guno kan pelito macam era tahun 50 an dulu yo ok

    ReplyDelete
    Replies
    1. komen kau nie......macam bangaaaang jer........bahalol pu ader........

      Delete
    2. bangang mcm bapakkkk ko jugak ko ni rama

      Delete
  4. Lulu wa atak cilita pasat itu lokter punya kawan baik pun lokter jugak, atak mikin komplen. Kalo simua olang tatak kina itu kincin manis apa macam lia punya klinik mau cali makan, nes gaji mau bayak, petlol sula naik halga, sikit hali letlek pun silupa. Itu GST tak mole mau lali. diolang sula kowtim, itu pasat ma....
    Aiiya sikalang lu tengok atak mutut tak wa ciakap, letlek sula mau kasi naik. Sana Linglet Kamelen Halen air pica diolang mana atak jaga, kilija tatak mutut, ngayi libu-libu sikalang kita olang lui mau kasi samun. Mana atak patut, hao siau punya ngomen. Itu pasat Sg Limo diolang kalah, lagi tatau ka....

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu ciakap miemang butot la apekkk... sikalang wa sula tau

      Delete
  5. Lu cakap ala buntut laa apek...

    ReplyDelete
  6. Padanlah anak cucu orang melayu bengap matematik smpai bila2. Bila angka bertambah maknanya untung. Orang melyu UMNO memang bebal x leh diajar. Eh tolonglah.

    ReplyDelete
  7. Memang PR kalah tak dapat tawan Putra Jaya. PR kalah kerusi perlimen dan kalah juga kerusi DUN tapi PR menang mejoriti sokongan rakyat. BN hanya mendapat 47% sokongan dari rakyat Malaysia manakala PR 53% sokongan rakyat Malaysia. Ini bermakna rakyata Malaysoa kebanyakannya mahukan PR mengurustadbir negara ini hanya macai spt anoy 11.19 shj yg masih otak karat mahukan BN memerertah. Kaya bebenor ke agaknya anoy 11.19 ini sampai tak ambil kesah lansung harga minyak naik,harga barang naik,takrif letrik naik,cukai GST,harga gula tepong naik harga makanan naik. Ada dua andaian kepada anoy 11.19. Pertama dia ini mungkin tggal dlm hutan tiada asas maklumat. Kedua dia tak makan nasi,tak minum susu atau tea hanya makan biawak dan pucuk kayu dlm ertikata lain spisis manusia zaman batu. keh keh keh hub huh huh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Soli ha...Lu ciakap atak mutut, tapi wa hingat mukan itu macam. Lia kuat samun, kongsi ngelap punya kipala, manyak samsen punya olang. Itu pasat balang atak naik halga lia tatak helan maaa....Lia sama itu Jahid manyak ngam ohh silupa selala macam wa ciakap kasitau sama lu..

      Delete
    2. manyak montot lu punya ciakap la pekkk. wa pon tatak helan. Ipoh mali tatak munyi maaaa... Ipoh mali manyak hao liao wa ciakap luuuu....:)

      Delete
  8. Slagi akal dipenuhi NAFSU SYAITAN..slagi itulah akan aku TABURkan janji manis. TNB adalah cabang keewangan bagi POKET BN.
    ......DUIT NAK GUNA KASI SPONSER BOLA KAT NEGARA ORANG PUTEH TUUU...!! satu mlaya tak tahu keee....???

    ReplyDelete
  9. wa mau comen pong tata edia wo, hali hali tamam sayo itu bawa letelik punya tiang tnb o. wolang kasi hantam itu gomen kaw kaw. wa ada setuju o. cilaka botoi punya bangalasia. kasi hantu punya undey. kasi minang itu apa umporno pati basi.

    ReplyDelete
  10. http://razmahwata.wordpress.com/2013/11/10/after-petrol-price-hike-maybank-research-unit-expects-gas-electricity-to-be-next/

    ReplyDelete