Saturday 9 November 2013

BIAR BETUL!!!! .. SEBUAH RESTORAN MENYIARKAN NOTIS KEPADA PELANGGANNYA DIA DI PAKSA PIHAK KASTAM UNTUK KENAKAN GST 6% KEPADA PELANGGANNYA!!!

Sebuah restoran di Kuching Sarawak SCR Restaurant beralamat di Lee Ling Comercial Centre, 4th Mile, 1st Floor, Matang, Kuching, Sarawak telah menghebahkan kepada pelanggan bernilainya bahawa mulai 1hb November 2013 beliau terpaksa kenakan GST 6% kepada pelanggannya yang melanggangi di restoranya atas arahan pihak Kastam DiRaja Malaysia.

Kisah ini sudah menjadi perdebatan dan perbincangan di kalangan rakyat atas rasionalnya pihak Kastam mengeluarkan arahan sedemikian.

44 comments:

  1. lembu umno je yang gembira dengar berita macam ni.kata Gasak Sampai Tertonggeng stat 2015.mat telo dah lupa ke yang bodoh2 cuma macai dia je..

    ReplyDelete
  2. Lembu dan babi pr je yg percaya gmbr ni.. gst mula 2015 la ngong...haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. harun.harun.nngapeler ko jd mcm nie.harun.harun......ko faham ker apa goverment service tax dan aper itu goods service tax.aper yg dibincangkan disini adalah GST iaitu goverment service tax ler.nah sekarang saper yg bodoh ngong.ko ler yg bodoh ngong.kah.kah.kah.kih.kih.kih.kih.Woooooooooo.kan terbukti betapa bodoh 3 generasi para pencacai nie.

      Delete
    2. Laaaaaa... kan ketua setan dikenali dah cakap. Yg tinggal dalam UMNO hanya yang bodoh dan bahlol jer yang boleh dibeli dan gula harga seringgit.

      So, cakap diaorang tu kita persetankan dikenali jer..

      Delete
    3. korek, korek, korek, bunyi saja sama tapi makna tak serupa. bil astro pun ada gst DAH LAMA DAH.

      Delete
    4. harun bodo! harun bodo! harun dayus! harun dayus!

      Delete
  3. mesti geng PR pemilik restoran ni.. bab fitnah memang depa juara..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau fitnah..kau suruh je la Kastam saman Restoran tu..bahalullll..x nak duit ke?

      Delete
    2. Demi Allah... saya pernah membeli 4 bungkus nasi baryani dengan harga RM14 sebungkus di Bandar Baru Bangi, Selangor. Setelah bayaran dibuat, dalam resit yang diterima tertera "Government services Tax" berjumlah 10%. Demi Allah.

      Bukan marah pada penjual tetapi marah kepada pihak yang mengambil kesempatan mengenakan cukai kepada kami. Demi Allah, saya lebih rela bayaran 10% itu diambil oleh peniaga berkenaan tetapi saya haramkan kepada pihak yang tidak berkaitan mengambilnya.

      Delete
  4. Benar atau palsu bukan pekara yang perlu diperbahaskan tapi perlaksanaan GST itu yang perlu dibincang dan dinilaikan untuk mengetahui kebaikan dan keburukan pada rakyat.

    Jika kita ingin mengetahui GST dilaksanakan atau tidak oleh BN, kita perlu merujuk kepada ahli UMNO Baru.

    Sekiranya mereka itu hanya geleng-geleng....anggok-anggok kepala dan kemudiannya mereka tepok tangan maka GST akan dilaksanakan.

    Jika PERKASA bising mempertikaikan perlaksanaan GST seperti anjing menyalak bukit maknanya cukai itu akan ditangguhkan dulu perlaksanaannya.

    Kebodohan dan kecuaian tidak boleh didakwa..... Akta HARAMJADAH !

    ReplyDelete
  5. Kalo betul fitnah suruh la kastam ambil tindakan..kahkahkah

    ReplyDelete
  6. Omak kau cuma nak cakap.mat telo dah stat gst secara senyap2..nak bayar hutang negera rm600 bilion tu..kahkahkah

    ReplyDelete
  7. pembohongan dan penipuan fakta. GST yg dimaksudkan ialah Government Service Tax, yg telah sedia ada sejak dari tahun 1973. utk pengetahuan, cukai di malaysia skrg ialah sama ada cukai servis iaitu 6%, atau cukai barangan antara 5-10%. GST ( Good Service Tax) yg akan dilaksanakan pada 2015 bukannya cukai baru, tapi menggantikan sistem cukai servis dan perkhidmatan yg sedia ada. dgn pemansuhan sistem 2 cukai, dan penambahbaikan sistem satu cukai sebenarnya lebih menguntungkan rakyat


    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tanya ni keza....

      Kalu ikut takrifan sedara...gst 2015 tu hanyalah menggantikan cukai2 yg memang telah sedia ada la yerrr?? Maknanya, bila GST dikenakan nanti maka harga kereta, gula, pertol, motosikal dan sebagainya akan tetap sama atau akan bertambah turunlah??? Bukan semakin naik ke??

      Kita tunggu aje la saatnya. Tapi kalau harga barang2 tu semakin naik, sesiapa yang menipu dan membelit fakta, tak kiralah keza ke, menteri keza ke..... mudah-mudahan akan dilanggar lori balak....

      Amin..

      Delete
    2. woi!keza@kera.idup lagi ko.la ingatkan dah tak jadi pencacai tua kutuk tukang jilat najisb.rupe rupe nya dulu,kini dan selama nya.kah.kah.kah.kih.kih.kih.Wooooooooooooooo.

      Delete
  8. penipuan dan sifat pembelit omak kau sangat hina dan memalukan. come on lah omakkau, takkan ko ingat pembaca blog semua bodoh dan tak mampu berfikir, sanpai Government Service Tax dan Good Service Tax pun tak dpt nak bezakan... jijik betul penipuan ko ni



    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. ade ke omakkau komen psl good servis tax bodo

      Delete
    2. KALAU KERAJAAN AMNO ATAU BN MENIPU KAMI PASAL GST ITU, MAKA KAMI MEMOHON KEPADA ALLAH YANG MAHA ESA AGAR UMUR KEZA DIPENDEKKAN KERANA MEMAKI OMAK KAU DAN MEMBERI FAKTA SALAH KEPADA KAMI RAKYAT SELANGOR.

      KALAU MAKLUMAT YANG KEZA BERI ITU BETUL, KAMI MEMOHON UMUR KEZA DIPANJANGKAN SEHINGGA 45 TAHUN.

      Delete
    3. la.........keza @ kera.rupe rupe tahap kebodohpiangan ko masih ditahap sama.patut ler mantan presiden ko kata ko nie bodoh 3 generasi.yg aku paham omakau komen tentang goverment service tax.yg ko plak ape hal gi pikirkan goods service tax plak.bodoh tak kesudah ler ko ni keza@kera oi.tu ler standard nyer pemikiran pencacai tua kutuk nak mamphos tukang jilat najisb.kah.kah.kah.kih.kih.kih.Woooooooooooo.2 perkara yg cukup sedap.pertama makan free dan kedua ngutuk keza@kera@?.

      Delete
    4. keza bodo!keza bodo! keza dayus! keza dayus!

      Delete
  9. dah lama dah aku tak komen dkt blog omakkau ni... rupanya2 still tak berubah, masih menyebarkan berita sampah, penipuan dan fitnah. cukup sesuai utk melayan minda keldai org yg hanya membaca akhbar harakah dan keadilan daily



    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodo rupenye keza ni,dlm gambar dah tulis gst 2 goverment tax.persoalan skang psl kastam yg mintak gst kat kedai ni,komen cam bagus,tapi bangang

      Delete
    2. laaa...hidop lagi ko ni keza. aku ingat ko dah kojol lepas pilihanraya hari tu... banyak RM masok ker masa PRU13 dulu??

      Delete
    3. keza@kera@zack@zackar.kah.kih.Wooooooooooooo.2 perkara yg paling sedap.sah ko mengalami kecacatan gen.gasak ko ler sibodoh oi jika ko paham gst tu gasak sampai terbarai.agak agak ko ler goods service tax ni hanya dicaj macam sekarang kot.bodoh gak juga ko nie yea.

      Delete
    4. kezakera dtg ko tak dijemput,berambos ko dihalau.

      Delete
  10. mangkuk bahlul betul yag pecaya bulat dgn cina kapir. setakat tulis dan print sendiri yg itu arahan kastam sesape pun bley. dah kedai cina.tipu je la. yg pecaya biasanya puak yg kena ikat idung org pkr dan pas. macam dap la. mengetuai perancangan . tukang ikut pas dan pkr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai2,kalau najib naikkan hage gula sebab kesehatan ko boleh terima pulak.melayu pun kencing org,nape x naikkan hage garam skali?

      Delete
    2. anon 19:51.....nak tau pasal goverment servis tax ni... belilah nasik baryani di kedai belakang hospital an-nur di bandar baru bangi, selangor. Insyaallah anda akan dapat menatap tulisan "goverment service tax - 10%" tercatat dalam resit anda sepas membayar harga RM14 bagi satu pinggan (tanpa air) atau satu bungkus nasi baryani.

      Jangan kata fitnah pula.... cuba cari kedai tu dan beli.....

      Delete
    3. 1951 tu dari beli bryani RM14 baik dia beli gam dan isi minyak motor merempit.depa nie semua sengkek punya kaki.bila ader prk baru ler ader duit skit.tu pun ngam ngam duit utk stok gam jer.Woooooooooo.

      Delete
  11. Dibawah ini adalah ucapan Anwar Ibrahim pada 28 Oktober 2013.

    KUALA LUMPUR - PR akan "lawan" habis-habisan pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) yang bakal bermula pada 1 April 2015.
    Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata PR akan mengadakan bantahan ke seluruh negara mengenai pelaksanaan GST tersebut.
    Menurutnya, pelaksanaan GST itu adalah suatu jenayah apabila kerajaan masih membiarkan ketirisan dan rasuah terus berlaku sebaliknya membiarkan rakyat menanggung beban.

    "Pelaksanaan GST... kami akan turun membantah di seluruh negara.

    "Ini jenayah.. kami akan lawan habis-habisan," katanya pada perbahasan Bajet 2014, di Dewan Rakyat, hari ini.

    -Sinar Online 28/10/13

    ReplyDelete
  12. Selepas habis Anwar berucap timbul dakwaan bahawa Anwar pernah terlibat menyokong GST dalam satu ucapannya pada 1993. Menyedari bahawa ucapannya ada itu ada rekod atau rakaman , tiba-tiba dia terus buat kona baring.
    Apa pula yang dia kata semalam ???

    GST yang dia labelkan sebagai jenayah dua hari lepas,tiba-tiba dipusingkan menjadi sistem percukaian yang efisyen.

    KUALA LUMPUR: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengakui sistem cukai barangan dan perkhidmatan (GST) yang akan dilaksanakan mulai April 2015 merupakan sistem cukai yang efisyen namun beliau menggesa kerajaan mengambilkira beberapa faktor sebelum melaksanakannya.

    “Saya akui memang saya pernah bersetuju dengan pelaksanaan GST pada 1993 ketika Tun Daim Zainuddin menjadi Menteri Kewangan. Ketika saya ambil alih Kementerian Kewangan pada 1998, saya tidak pun laksanakan GST kerana kita ada catat lebih kecil pendapatan.
    “Justeru, tak perlu kita apologetik, sekarang pun saya setuju dengan GST. GST memang masih efisyen dan ini telah pun diakui oleh professor dan pakar ekonomi tetapi harus ada prasyarat yang perlu dipatuhi sebelum GST dilaksanakan,” katanya ketika berucap pada taklimat GST dan Belanjawan 2014 di Bilik Taklimat Parlimen pada Rabu.

    M Star 30.10.2013.

    Keh....keh...keh...keh....
    Kua...kua...kua...kua...kua.....
    Kih...kih...kih...kih...kih...kih...kih....

    Kesian machai-machai, blogger-blogger, facebooker-facebooker pencacai peliwat. Susah payah hentam Najib pasal GST....tiba-tiba Anwar kata GST sistem percukaian yang efisyen. Sumbat muka hangpa dalam tong najislah oiiiii.....

    Kesian Hadi Awang berucap tersembur-sembur air liur sampai kering mulut dalam Parlimen dua hari lepas menghentam GST (sini) . Tiba-tiba Anwar kata GST sistem percukaian yang efisyen.
    Daripada dulu lagi aku dah cakap hangpa, Anwar ini seorang pembawa malapetaka. Dia masuk Umno habis jahanam Umno dengan politik wang dan amalan kronisme. Dia duduk dalam kerajaan negara pun hampir jahanam. Nasib baik Tun Dr M cepat tersedar. Orang yang bijak seperti Tun M pun boleh kena kelentong dengan Anwar. Apalah sangat setakat Haji Awang dan Nik Aziz YANG TAK TAU BAHASA INGGERIS DAN TAK BACA M STAR?Sekarang Pas pun dah semakin jahanam sejak bersama Anwar. Bagus....bagus....bagus....kita sokong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anwar skang dah ckp lawan gst,tp ko sokong najib yg wat gst.macai ni bangang sgt ke?kenape ko x marah org yg buat gst,pelik tp benar.

      Delete
  13. Anuwar? si bapa auta yang berubah2 statement. baru dua hari dia kasi kona balik.kahkahkah. mentang2 ramai magkuk2 pas tak baca paper inggeris..sedap je dia bagi kenyataan pusing balik. menate tul

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi 2055.ape kejadah ko baca paper Inggeris.ko nak pereksa yer.kah.kah.kah.kah.bebudak lagi ler ko nie yer.makna pun tak betul ader hati nak komen.woi sibodoh lain kali sebut newspaper.bodoh3 generasi.kah.kah.kah.kih.kih.kih.Woooooooooooo.ni mesti adik si keza@kera@zack@zackar.

      Delete
    2. bagus najib kan,wat gst x ubah2.macai marah sgt macam anuar je yg wat gst.

      Delete
  14. kah.kah.kah.cube nak bg tau dia baca paper inggeris ler.tu ler punya bodoh.kita orang baca newspaper.lantak ko ler sibodoh oi.

    ReplyDelete
  15. Macai lembu umno bodoh tu tak paham anwar cakap..anwar sokong tapi ada prasyarat yg perlu dipatuhi..cuba bandingkan gaji malaysia dgn singpura..gaji kita tak jauh bezanya dgn tahun 70 an..menteri agama pun pandai putar belit,macai2nya pun sama gak..bodoh dah tak boleh diajar lagi..

    ReplyDelete
  16. Anuwar sokong tapi ada pra syarat. Tapi sebelum tu nak demo hentam. gst dianggap jenayah. tak kisah. yg penting isunya kenapa anuwar ni pusing2? tu yang nak timbulkan.kahkahkah. 1993 ckp lain. 28okt ckp lain. 30 okt ckp lain. Sokong Nik Amar...kaji semula hubungan dgn pkr dan dap. kena tunggang je kami jwbnya.

    Pas for all!

    ReplyDelete
  17. Lembu kena curi bukan jenayah..pkz pun bukan jenayah.bom c4 pun bukan jenayah..tiba2 pula pecaya gst jenayah..macai2..

    ReplyDelete
  18. kahkahkahkah.. biasalah bang Nuar.. mujuqlah ada penyokong yang bangang..

    ReplyDelete
  19. Yea memang bangang.menteri agama pun curi duit zakat.macam mana tak boleh tinggal kat banglo..

    ReplyDelete
  20. bangang ke sokong study free,minyak murah,keta murah?rase lagi bangang sokong pemimpin dayus bini x tutup aurat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. study free pun hang bangang bukan boleh masuk IPTA.. minyak murah pun hang pakai moto ja pun..keta murah pun hang mana mampu pakai.. bapak hang lagi tak mampu.. kalau dah PTPTN takdak bapak hang mampu ka bagi duit untuk sara hidup dengan nak beli buku adik hang? memanglah PR janji free.. tapi setakat yuran.. abis yang adik hang nak makan.. nak belanja awek.. nak topup kredit tepon tu bapak hang nak bagi?

      Delete
  21. Ada negara lain bg pendidikan percuma.tp tak ada pun yang mati kebuluran.bos lembu rembat berbilion wang rakyat macam mak lembu..itu dah cukup nak bg pendidikan percuma.macai oh macai.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...