Wednesday 27 November 2013

AKHIRNYA SAMPAI JUA WAKTU YANG DI TUNGGU-TUNGGU ..... MULAI ESOK USTAZ KAZIM ELIAS AKAN BERHENTI BERCERAMAH!!!



Pada 18hb Mei 2013 yang lalu, Ustaz Kazim telah memberitahu satu dunia betapa mulai 28hb November 2013 beliau akan berhenti memberikan ceramah.

Alasan diberikan ialah kerana kecewa di tuduh sebagai Ustaz Politik, di fitnah konon dan di cerca selain di maki hamun dalam Facebook serta di ugut mau memukul dan membunuh dirinya.

Lagi pun katanya dirinya tidak beberapa "sihat" selain rumahnya ada pihak cuba menyimbah asid.

Esok ialah 28hb November 2013 .. Tarikh keramat yang di ikrar oleh Ustaz Politik Kazim Elias.

Kita tengok .. dia ni jenis pegang pada janji atau tidak ataupun saja nak cipta gempar heboh untuk dapat simpati rakyat demi menaikkan rating beliau.

Demi berlaku adil maka Omak Kau perturunkan semula apa yang di ucapkan oleh Ustaz "Politik" Kazim Elias ini.

“Saya terpaksa berhenti berceramah kerana bimbang sesuatu buruk menimpa keluarga. Selain dimaki hamun dalam blog dan Facebook, ada yang datang ke rumah dan pusat pengajian memberi ugutan (mahu) memukul dan membunuh saya.

“Ya, saya akan berhenti berceramah 28 November depan kerana saya kecewa difitnah dan dicerca bukan-bukan oleh pihak tidak bertanggungjawab,” kata penceramah bebas, Mohd Kazim Elias Al-Hafiz, 41, atau lebih dikenali sebagai Ustaz Kazim.

Beliau yang juga pengasas Pusat Pendidikan Al-Barakah bertekad tidak mahu lagi menerima undangan ceramah kerana kecewa dituduh ‘Ustaz Politik’.

Katanya, kesal dengan tuduhan yang dilemparkan beberapa pihak tertentu, beliau yang hampir 23 tahun berceramah di seluruh Malaysia memberi tumpuan terhadap pusat pengajiannya di Kampung Manjoi, Perak.

Selain itu, menurutnya, keputusan berhenti berceramah dibuat kerana ketika ini beliau tidak berapa sihat, selain baru-baru ini berlaku satu insiden rumahnya di Ipoh, Perak apabila ada pihak cuba menyimbah cuka.

28 comments:

  1. Biar la dia bagi ilmu dn peringatan sekadar dia termampu kpd umat islam... omak kau ni pun nk jd isu... insaf lah oh betino sundal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. janji musti ditepati....badigol...

      Delete
    2. Uztad kazim alfaraji wallaknati. Bagus us lebih baik drp banyak mulut menyalak tak tentu pasal. Nak tanyalah us...duit yg umno beri dulu tu sebanyak 3 juta dah abis ke us? Sekarang us dapat ofer ke? Klu dapat ofer lebih takpe us..tapi klu sikit buat ape kejadahnya. Tu hari dengar us masuk pinang anak dara Bota dah kawin ke us? Jangan lupa jemput kami? Kata dulu us kena penampar ngan ketua umeno bidor betul ke us? Kata us tak mau repot polis sebab nanti akan berlaku fitnah. Klu saya saya repot je us. Peduli ape ngan umeno.

      Delete
  2. Blah..blah ko ustaz. Selagi ko tak sokong Parti Mulia PKR baik ko blah jgn berceramah lagi. Kami PKR pejuang agama dan hanya menerima ustat2 yang mengangkat PKR saja. blah ko..blah.
    Kami akan berjuang habis-habisan untuk menutup mulut ustat ni dari berceramah agama.HIDUP PKR!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita mesti pertahankan umeno sebab umeno parti ketiga terbesar didunia kata nojib. Sebab umeno laksanakan hukum allah. Tidak menipu todak bohong dan tidak samun duit rakyat. Odit negara taun 2012 tu semua finah yg kata umeno samun duit rakyat rm 6.5 bilion tu semua fitnah. Tengok jelah isteri pm tu bersopan santun dan mengmalkan hidup secara islam. Malah mathir sendri mengaku umeno berjuan islam. Dikalangan kami kami amat cinta mathir beliau boleh dikatakan sebagai pengganti nabi diakhir zaman.

      AHLI UMENU JELEBU
      N.9

      Delete
  3. Hati2 dgn dajjal umno kat atas ni..dulu mufti perak,sekarang mufti kedah pula jadi kaki fitnah.ini kan pula setakat macai lembu nfc.kahkahkah

    ReplyDelete
  4. NAMPAK tak ANON 11:06 punya 'lakonan' ajaib?

    ReplyDelete
  5. mufti kedah dajjal umno fitnah maza wahabi.tapi bila ajak sumpah laknat dia sembunyi bwah ppek anak badak.kahkahkah

    ReplyDelete
  6. laa. apsal plak dgn korang ni. Penyokong pkr ke hape? Kita patut sokong apa yg admin tulis .bodoh piang. Palsu punya penyokong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai bodoh piang..tuihh kahkah

      Delete
  7. Abd Allah Ibn ‘Amr Ibn Al-‘Ash meriwayatkan bahwa Nabi SAW bersabda :

    Allah tidak akan mencabut pengetahuan dari hati para ulama, tetapi dia akan memaafkan mereka (mereka meninggal). Tidak ada lagi ulama yang menggantikan mereka, sehingga orang akan mempercayakan urusannya kepada pemimpin yang sangat bodoh. Mereka akan menghadapi berbagai persoalan, dan akan memberikan fatwa tanpa ilmu. Mereka sesat dan menyesatkan (Shahih Bukhari, Kitab Al Ilm; Shahih Muslim hadis ke 157 Kitab Al Ilm)

    ReplyDelete
  8. Yang pasti ustaz/ulama yg bercakap penuh kebenaran akan digam/dihalang dr menympaikan ilmu.....manakala ustaz/ulama yg berkata sebaliknya dianggap benar dan betul....apa lobeng khutbah jumaat berkaitan denggi....hanya ilmu2 sebegini aje ke yg nk disampaikan oleh ustaz2 cap keris??

    ReplyDelete
  9. X jadi pencen lg ustaz ni nak bagi ceramah kat semarak 30/11 ni masuk lebat tu

    ReplyDelete
  10. ada orang yang nak jadi pensyarah kalau x jd PM pun sampai la ni tak buat.. apa kes?

    ReplyDelete
  11. die x ckp berhenti selama lama nya.
    die pun x sihat.
    dalam banyak2nasihat kebaikan. bende y buruk juga manusia nampak.bertepuk tanganlah syaitan. ..
    jgnla mencerca mencaci..
    ikut y baik.tinggalkan y buruk.
    amar maaruf nahi mungkar...
    saking ingat mengingati sesama manusia.
    semoga kita semua dbawah rahmat ALLAH

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum saudara semua
    Jgn lah kita berasa megah dgn ilmu yg ada. Nilai seluruh ilmu didunia hanya setitik air dari lautan yg luas. Siapa kita utk mencerca ulama pewaris nabi. Sedangkan kita suku Al Quran pun tak hafal. Ust Kazim adalah hafiz, ada bahagiannya yg dijanjikan Allah. Walaupun sy tidak sependapat dgn beliau berkaitan fahaman politik. Tapi sy tidak boleh menidakkan beliau yg arif dlm agama. Cume sy rasakan kaedah penyampaian dan pendekatan yg berbeza dilakukan oleh beliau. Teruskan perjuangan mu alhafiz
    Dari Ahli Pas Kluang, Johor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taik ko..mana ada us kazim ni hafiz bro...ko dah kena kelentong dah ni...dia ni kelulusan sekolah rendah arab kat kodiang tapi sebab pandai cakap lalu pergi ceramah sana sini...cuba baca kat biodata us kazim...ko ni betul ke ahli pas kluang? Jangan2 cuma menyamar je..hehe

      Delete
    2. As Salam anon 27 nov 2013 21.49.
      Sy telah mmbuat sedikit rujukan di http://ms.m.wikipedia.org/wiki/Mohammad_Kazim_Elias
      Boleh saudara kongsikan sumber rujukan saudara seprtimana yg saudara tuliskan.
      1 lg, sy mmg ahli pas dan pnykong pr dr kluang johor. Blog omakkau slalu sy layari. Info terkini dan tiada di media massa pro kerajaan.

      Delete
    3. blah..blah. PAS boleh blah dari blog PKR ni. Ko pegi meghududkan blog PAS. Sini PKR info.kami kongsi maklumat. Admin dah tulis bangkitkan balik si ustat ni janji nak besara. Apapun kita sokong omak kau. Ustat badrul amin lagi powwer ilmu dia kalau nak dibandingkan dgn ustaz kazim mahupun ustat dlm pas.

      Delete
    4. Saudara..jgnlah kita memperolokkan agama dgn perkataan yg tidak sepatutnya. Hudud adalah hak Allah yg wajib ditunaikan oleh pemimpin yg diberikan kuasa. Dan kuasa itu adalh pinjaman sementara dr Allah tuhan semesta alam. Mengatakan tidak kepada hudud boleh jatuh kepada kufur. Adakah kita lebih hebat dr yg Maha Pencipta sehingga ingin meniddakkan hukum Nya.Ust Badrul Amin ade nilai nye yg trsendiri. Tidak perlu banding membanding antara mereka kerana kita bukan ahlinya. Dr ahli pas kluang johor

      Delete
    5. kenapa pak nik jd mb kelantan tak laksanakan hudud?Berpuluh tahun gunakan reason yg sama.? sbb perlukan kebenaran dari kerajaan persekutuan baru boleh buat?

      Delete
  13. TGNA bukan tak mahu laksanakan hudud di Kelantan tapi setiap rang undang2 yg mqhu dilaksanakan oleh negeri mistilah mendapat kelulusan kerajaan fedral. Aku yg tersangat hairan kenapa fedral takut sangat nak bagi kebbenaran kat Kelantan laksana hudud. Dlm PRU 13 baru ini PM siap kata tiada hukuman hudud di Malaysia. Ertiksta lain PM tak mahu laksanakan hudud di Malaysia. Ustaz Kazim pun sokong dia kata bukan kerajaan tak mahu laksana hudud tapi belum tiba masanya. Hoi Kazim Allah dah arahkan dlm Al Quran bab hudud ini 1.400 tahun yg lampau. Allah pencipta dan penjaga segala makhlok termasuk manusia dia tahu perangai manusia ini sebab itu Allah cipta hudud. BN/UMNO ngaku menjaga islam kenapa tak mahu laksana hudud. Jawapan mudah je sbb depa nak belasah wqng rakyat kalau laksana hudud habeh lah tangan depa kena potong. Selagi UMNO/BN perentah jgn mimpi lah dia nak laksana hudud. Yg sebok2 pasal Kelantan taj laksana hudud tu apa hal. Hang tanya kenapa Najid tak mahu laksana hudud baru betol anak jantan namanya. Berhenti lah jadi macai tu

    ReplyDelete
  14. Anon 23:59...Bodooรฒooooh...

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum......ni lh dia tanda2 kiamat smkin hampir.........islam bgduh sesama islam n tiada lgi penyampai ilmu2 agama

    ReplyDelete
  16. Jgn biarkn HATI kita disliputi dgn hsad dengki kerana itu lh sifat2 syaitan n iblis........bersih kn hati kita sblm tlmbt........kita manusia alhamdulilah sempurna ALLAH S.W.T jdikn,jdi ada otak pndi2 lh bpkir jgm asyik pkir kemusnahan je........

    ReplyDelete
  17. saya tak tahu apa pandangan dan penilaian orang lain terhadap ust. kazim ni., tapi saya tetap hormat dia walaupun dia bukan ustaz pas (seperti yang selalu di labelkan oleh orang-orang Ipoh ni).. tapi bagi saya secara peribadi menghormati beliau sebagai ilmuan dalam bidang agama yang saya kira cukup baik (ini pandangan peribadi saya) - walaupun mungkin tahap keilmuan beliau mungkin tak setinggi Syeikh Mohd. Nor Mansur Al Hafiz atau pun bacaan dia tak semantap Ustaz Mohd. Radzi Kamarun Hailan tetapi saya menghormati dia kerana tetap berani menyatakan kebenaran (setakat kemampuan beliau). Dan bagi saya adalah sesuatu yang merugikan bila para ilmuan disekat daripada menyatakan kebenaran., saya boleh terima sekiranya beliau menyatakan untuk tidak memberikan ceramah lagi atas sebab-sebab keselamatan - mungkin beliau tidak melihat kepentingan keselamatan diri beliau sebagai topik utama, tetapi saya amat mengambil berat keselamatan keluarga dan orang-orang terdekat. Seperti yang pernah saya berikan komen tentang perbezaan ideologi saya dengan ust. kazim ini , tetapi saya tetap berpendirian para ilmuan yang berani menyatakan kebenaran perlulah dihormati .

    ReplyDelete
  18. salam kepada semua anonymous, saya ucapkan terima kasih kepada yang baik budi perkerti dan yang mengucapkan bahasa bahasa indah kepada ustz Kazim.. makalah binasa lah orang orang yang tidak bersyukur dengan limpahan ilmu akhirat dan duniawi... saling bercakaran bermakian tanpa isi memungkinkan hanya mendapat dosa-dosa tak terlihat dikumpulkan sedikit demi sedikit.. bermunajatlah para para pengeliru... Insaflah umur kita tidak berpanjangan..selamanya.

    ReplyDelete
  19. Org pakatan... Jgnlah sampai hilang pertimbangan. Tidak anda saling tak tumpah mcm org umno shj. Mmg ada yg salah perlu ditegakkan kebenaran tapi jgn sampai terlalu melampau.

    Dgn sokongan rakyat pada pakatan.. Jgn salah guna kelebihan ini utk sentiasa mencari salah semua org.

    Admin wajar fikirkan semula. :) xguna bawa pemikiran mcm umno dlm pakatan.

    Waktu tgna kena kutuk kita marah... Tapi kerana prnceramah ini ada kritik kita... Terus kita tak boleh terima. Kita bantai balik. Tidakkah sama kita seperti mereka?

    Lawan tetap lawan tapi jgn sampai salah langkah.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...