Saturday, 30 November 2013

GAMBAR PERKAHWINAN KEDUA USTAZ SYED ABDUL KADIR SYED HUSSIN AL JOOFRE DENGAN SALIMA AF TERSEBAR PANTAS DI ALAM MAYA.




Subhanallah!!! ... Tahniah diucapkan kepada Ustaz Syed Abd Kadir Syed Hussin Aljoofre yang telah selamat diijabkabulkan menjadi suami yang sah kepada Salima AF4.

Pihak Omak Kau difahamkan, pernikahan dan majlis resepsi diantara Ustaz Syed Abd Kadir Aljoofre dan Salima telah berlangsung di kampung halaman Salima di Chemor, Perak.

Kepada Ustaz Syed Abd Kadir dan Salima, Omak Kau ucapkan tahniah sekali lagi dan doa ini ditujukan khas buat pasangan raja sehari ini.
Semoga dapat meluaskan lagi pengaruh dakwah di bumi Malaysia

Barakallahu lakuma wabarakah ‘alaikuma wajama’a baina kuma fikhair.

116 comments:

  1. INI NAMANYA USTAZ GILA SEX

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan fitnah ustaz. ustaz hanya jalankan suruhan agama. Ustaz jalankan amalan sunah. kawin 4 itu sunah. Tak salah kawin kalau quota masih kosong. Sunah ustaz....sunah ustaz.....sunah ustaz.......sunah ustaz..... ada duit boleh pasang empat....

      Delete
    2. tak tau agama jangan nak menyampok! nanti jadi kapir

      Delete
    3. Najib lagi gila sex. Tutuh2 bila takut bunuh. Bunuh2 bila takut letupkan. Tapi tak ngaku. Lepas tu tutuh orang lain pulak sembunyika n drp bini..diluar negeri...ini aku dapt tau drp orang kuat najib bro.

      Delete
    4. 16:00 Kau ni sapa memandai menuduh org gila sex? Uztaz ni pernah merogol nenek, emak atau adik kau? Suka2 aja nak menghukum org bernikah secara sah yg mana lelaki dibolehkan berkahwin 4. Ini hukum Allah tau tak? Tak nak belajo dah bodoh menyusahkan org pandai2 buat hukum sendiri, kawin lebih satu gila sex.

      Delete
    5. 16.00 .....bukan gila sex la dol... itu kuat sex.....

      Delete
    6. Manusia cetek ilmu dan dengki berkata2..

      Delete
    7. masyallah.......sesungguh nya berat celaan dari Allah swt utk pencaci dan pencela.ayat pertama surah Al Humazah.beringat sama dgn janji Allah.azab Allah swt itu amat lah berat.ingatan utk diri saya jua.

      Delete
    8. usah biadab menghina & menfitnah golnagn alim ulama

      Delete
    9. Sebar dan teruskanlah memburuk-burukkan perkahwinan poligami ini yang Allah Taala sendiri galakkan bagi mereka yang mampu. Memburukkan hukum Allah, sama dengan mencela Allah Taala.

      Teruskanlah mencela hukum hakam Allah Taala kerana ALLAH TIDAK AKAN RUGI SEDIKIT PUN! Jangan FIKIR mereka yang komen di dalam ini TERLEPAS daripada Allah Subhanallahu Taala!

      Sebut Mike Tyson, kenal. Sebut Rimau, kenal. Sebut Ronaldo, kenal dan hormat. Tapi bila sebut ALLAH, adakah kamu kenal-Nya? Jika BENAR KENAL, maka kamu TIDAK AKAN mempersendakan HUKUM ALLAH @16:00!

      Delete
  2. ya ustat...unta ada ampat ka ya ustat... tiga kaki unta jalan kurang baik ya ustat..... kena kasi cukup ampat kaki ya ustat..... ya habibi ya maulana...ya ustat...ya ampat...

    ReplyDelete
  3. Apa kaperluan ustaz ni kawin dgn Salima kalau bukan kerana SEX..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau uztaz ni kawin kerana sex itulah yg sebetulnya. Habis kalau sesapa yg memerlukan sex lebih dari seorg isteri kena pergi melangan pelacur atau rogol mana2 pompuan termasuk kaum kerabat kau. Kan Islam membenarkan lelaki berkahwin lebih kalau mampu zahir dan batin. Kalau kewangan kukuh dan kemampuan sex terlebih, wajib dia kawin 1 lagi temasuk kau mohdaminmian.

      Delete
    2. apa la ko ni amin....salah ker kalu ustaz tu kuat sex? sunah turrrrrrr.....

      Delete
    3. ko jeles ke? ko ni misti tak hensem ni

      Delete
    4. mm x hensem pun...anu pun kecik,mati pucuk lak.

      Delete
    5. Mempertikaikan jodoh seseorang yg merupakan ketentuan Allah AWJ boleh merosakkan akidah tanpa disedari, sebaiknya jangan membuat tohmahan. Semoga pasangan pengantin ini akan mendapat rahmatNya, selamanya.

      Delete
    6. Nikah tanpa nafsu ..lagilah haram..

      kebanyakkan anonymous di dalam ni yang banyak pertikai mesti perempuan yang melepas dan cinta tidak berbalas. Sabar..masih ada lagi calon suami soleh di luar sana.

      Delete
  4. hairan dgn mereka2 yg bergelar ustaz skrg..apakah ini yg dicari dlm hidup mereka...memang sensitif bila dikomen dikatakn jahil agama..dikatakan mereka ikut sunah....kalau ikut sunah kenapa dicari yg muda2...itulah kalau org yg pandai dlm bab2 agama..apakah apa saja mereka buat akan dikatakan betul...dunia akhir zaman...tidak cukup dgn harta yg dihimpun isteri2 juga dihimpun..hayatilah dan hiduplah berpandukan agama..contohi Nabi kita..bilakah dia beristeri lebih dari satu..dgn siapakah Nabi brkhwin..adakah dgn yg muda2....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 16:49 Apa yg kau nak herankan dengan hukum Allah yg membenarkan lelaki berkahwin 4 jika mampu segalanya. Dalam soal kahwin 4 adakah diwajibkan isteri ke2 hingga ke4 mesti yg dah tua atau janda. Sesiapa pun boleh dijadikan isteri ke2 hingga ke4 hanya lebih baik jika perempuan2 janda utk menyara mereka serta anak2 dgn bekas suami terdahulu. Tetapi dlm soal sekarang ramai anak2 dara yg lewat kahwin dan jika dijadikan isteri ke2 hingga ke4 juga dpt penyelamat bagi bertambahnya andartu. Bersangka baik ajalah dgn apa yg dibenarkan oleh agama.

      Delete
    2. apa yg ko merepek ni 1649. Dah memang ustaz tu kuat sex, apa nak dihalang pulak....4 tu kan sunah. Sebagai ustaz, dia kenalah menjalankan sunah dan jadi contoh kepada ustaz2 yang lain...

      Delete
    3. menjadi "penyelamat"ke?inikah yg dinamakan "penyelamat akhir zaman?adakah kita tau akan selamat di masa akan datang?

      Delete
    4. berapa ramaikah ustaz sekarang yg boleh dijadikan contoh.?Tp sy tetap respek TGNA...seorang je isteri dia..bahagia dan dpt mentarbiyah anak cucunya...inilah antara yg patut dijadikan contoh..

      Delete
    5. 1737..anak dara lewat khwin awk nmpak..tp janda dan balu yg ada anak ramai..tk nmpak pulak ye

      Delete
    6. Saya sokong..perasan tak nabi kahwin ramai sebab lebih nak kepada bantu pihak perempuan tu tapi sekarang ni ADA lelaki (maaf sy tak kata semua ok) yg kahwin ramai sebab nafsu. Ingat tak hari tu heboh pasal tawaran utk uruskan perkahwinan dengan gadis syria yg menjadi mangsa perang. Amboi bukan main lagi ramai yg bminat, tanya prosedur bagai. Alasan konon nak bramal, ikut sunah nabi dan bantu mangsa perang syria. Tup tup tawaran palsu (padan muka) Time heboh tu sy ingat ada sorang ustaz buat statement yg myindir lelaki2 yg nak beramal ni kenapa DARI DULU TAK MAU BERAMAL BANTU GADIS SOMALIA YG MISKIN, ADA JUGA YG JADI PELARIAN? Ustaz tu cakap lagi ada pihak yg marah dan suruh ustaz tu sendiri lah yg kahwin dgn gadis somalia tu..AMBOI AMBOI gadis syria nak, gadis somalia kau tak nak ea? Tengoklah mentaliti sstengah lelaki tu ada yg ikut sunah nabi tapi niatnya tak betul, hanya berlandaskan nafsu. NIAT TIDAK HALALKAN CARA. Ingat ye lelaki2 buas yg nak kahwin ramai ni, kalau niat kahwin hanya sebab nafsu, nafsu, nafsu, memang benar elok kahwin dari bzina..tapi jangan sampai tak dijaga kaum hawa tu...sebab biasanya hubungan berlandaskan nafsu tak kekal, kalau kekal pun pasti ada pihak yg teraniaya. Wallahualam.

      Delete
    7. Kepada yg tak puas hati Ustaz ni khawin, balik mengaji dulu, Allah tak larang pun hambanya untuk beristeri 4, telah termaktub dalam al Quran, Jika seseorang tu mampu, apa salahnya, daripada terjadinya Maksiat, haruslah di berkhawin, balik mengaji dulu ye,,

      Delete
    8. Buat unknown 1928: Sapa yg nak kawen dgn org Somalia yg HITAM LEGAM tuh? Ko nak?...lainlah org Syria tuh memang cun melecun, kalau nak Test Market buat Offer pulak gadis BOSNIA pasti ramai yg GILA MEROYAN nak volunteer kawen.Masa perang Bosnia dulu patut buat offer camtu tapi syarat nya mesti pergi perang lawan Serb dulu, kalau hidup balik baru dapat bini
      pompuan Bosnia, kita tengok BERAPA ramai yg ADA BRAN?...hahahaha....

      Delete
  5. perkahwinan adalah sesuatu yang dituntut... kalau mampu kawinla 4 pun... jangan sesekali cuba mengharamkan apa yg dihalalkan oleh agama... juga jangan sesekali mengejek seperti kuat seks dll... bahkan salah satu tujuan kawen adalah untuk mengelak zina... untuk mengawal nafsu seks... dan itulah jodoh... kalau takde jodoh pun tak jadi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. adakah manusia ni boleh berpuashati dgn apa yg ada..untuk mengawal nafsu seks..apakah ini alasan utk berkahwin lebih dari satu ..kalau nafsu nak dikawal apakah manusia boleh kawal dgn 4 shj isteri...(rasanya tk cukup 4)

      Delete
    2. eheheh.....tak ada sapa pon kata kawin 4 tu haram. Cuma kita respek kat ustaz2 yg kawin 4 nih. Kita respek kat kekuatan sex dia.

      Delete
    3. 17.15...kita bukan ejek dia kuat sek. Kita respek dia punya kekuatan sek. Beza tu!!

      Delete
    4. macamana la agaknya perasaan bini tua dia kan?

      Delete
    5. Kahwin kali kedua itu sendiri ada beberapa maksud. Antaranya;
      1. Menambah isteri dari 1 menjadi 2
      2. Bernikah setelah bercerai atau kematian isteri pertama
      3. Nikah semula setelah bercerai talak 3 (melepasi prasyarat khas)
      4. Nikah semula setelah bercerai talak 1 @ 2 selepas tamat masa edah
      Jangan membuat tuduhan rambang fokus kepada perkara 1 shj.
      Lagipun mana2 1 alasan di atas ianya adalah mulia, amat jauh berbeza dgn pemimpin yg pernah merogol budak bawah umur satu ketika dulu tu

      Delete
    6. Alah nak pantat punya pasal bulehla pulak gune dalil kuar masuk tv majalah ade pulak dapat tauliah ustaz. duit ringgit banyak bulehla shit!!

      Delete
  6. Kalau orang yang bukan ustaz yang kahwin lagi, juga dikutuk. Bila Ustaz kahwin pun, dikutuk..kesiannya orang orang macam ni kan :) moga Allah merahmati kita semua ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu....tu baru 2....bila ustaz nak tambah lagi2?

      Delete
    2. eleeehhhh baru 2. belum lagi 4...

      Delete
  7. Elok ler dia kahwin dari buat kerja tak senonoh mcm menyuntut china doll atau pun mkn aiskrim dlm tandas..,muahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 17:37 Ini lagi satu, pasal chinadoll, makan aiskrim pandai2 aja kau menghukum. Kau ni tak pasal2 berkongsi dosa kering dengan org2 yg membuat fitnah. Kenapa aku kata fitnah, selagi tiada mana2 mahkamah menjatuhkan hukum atau ada saksi yg menyatakan memang nampak dgn mata kepala dia sendiri wlau banyak manapun video aku takkan percaya. Msia ni tak kurang mahkamah sivil ada, syariah ada tapi 1 pun tak ada mahkamah yg membicarakannya sedangkan mahkamah M'sia dlm gengaman sipenguasa yg memusuhi org2 yg kau maksudkan dlm video tu tapi sampai sekarang tak ada apa dakwaan sebab tak ada apa yg boleh membuktikannya.

      Delete
    2. 17.37....ustaz tu bukan saja dapat pahala malah dapat sedap kawin dua. ko pulak dapat dosa fitnah masuk neraka. buatla apa jugak tajuk post, neraka jugak yang ko pilih.....pehhhh ko ni memang hebat la.

      Delete
  8. mabruk Ustaz syed Abdul Kadir ♥ Salima AF
    smg Allah memberkati baitul muslim yg akan dibina.

    GAMBAR PERKAHWINAN USTAZ SYED ABDUL KADIR & SALIMA AF

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada 2 lagi kosong tu....kalu kena gaya memujuk, boleh cukupkan quota 4

      Delete
    2. Lynn, aku doakan ko nanti jadi no 1 daripada 4 orang isteri. Amin

      Delete
  9. macaaaammm jelessss jer macai UMNO/BN kat atas......confirm muka tak hensem....muka macam lembu condo dihinggapi tungau jer.....itu sbb pompuan tak pandang......dan confirm tak der duit......sbb asyik kene tipu ngan penyamun UMNO/BN jer......hihihihihihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. errrrrr....kalau dua2 merajuk, ana kawin tiga. jangan terjun sungai macam cerita p ramlee tu suda la ustaz...

      Delete
  10. ustat kalu setakat 2 bini, apa kelassssssss. Paling tidak pun 3 bini. Kalu 4 bini baru la jemaah respek.

    ReplyDelete
  11. Pukimak punya ustad..serban atas kepala digunaka sbg modal nak goda gadis muda..pastu selitkann sedikit bahasa arab supaya nampak lebih islam...bila nak kawin ckp ikut sunnah.padahal ikut kepala kote..

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn sangka pakaian mencerminkan iman....

      Delete
    2. eeeeeeee.....apa daaaa...ustaz kawin 4 pon ko marah. Ni mesti bapak ko kawin 4 ni.

      Delete
    3. habis kau tak nak memantat ngan bini kau ker..atau kau punyer tak naik lagi...biasalah itu fitrah manusia...ada nafsu ....yg membezakannyer kita ngan haiwan adalah akal......maka akal mesti berpandukan iman dan ilmu......yg pentingnyer dlm hal ini kita membuat sesuatu menggunakan akal dan ilmu kita iaitu dgn bernikah...dlm nikah itu diajar bertanggung jawab sekali.....bukannyer buat maksiat.....aper ler kooo nie.....

      Delete
  12. Assalamualaikum....minta admin delete aje posting ni. Kebanyakan komen2 tidak mencerminkan adab dan akhlak seorang Muslim. Dengan adanya posting ni, buat orang semua tambah dosa dengan komen2 yang tak berasas. TQ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak sangat kawin 4 belum diterima dalam masyarakat kita walaupun ia dihalalkan dalam agama mengikut syarat yg tertentu.

      Delete
  13. Yang aku perasan golongan lebai/kopiah putih ni la yg meramaikan masjid2/surau2
    Kebanyakan isteri2/anak perempuan mereka menutup aurat
    Kebanyakan anak2 mereka bersekola h agama dan sopan
    Sentiasa mengamalkan suruhan Allah dan sunnah dalam kehidupan seharian
    Ini bukan bermakna mereka tidak pernah melakukan kesilapan atau maksum
    Yang aku nampak sangat berbeza dari golongan yang menjauhi agama, sehingga jubah dan serban pun dikatakan bukan budaya kita, Islam hanya pada kad pengenalan saja

    ReplyDelete
  14. UFB tu bukan kawen 2 jugak ke.nafsu dah tak tahan kat ayam filipina bawak lari kawen kat siam.kahkahkah

    ReplyDelete
  15. hukum ALLAH kata boleh...bodo piang tol...ceh... Tapi bila Hukum ALLAH kata xboleh..bila ada yg buat xda plak korang bunyik...lebih.. Pelaq tol...

    ReplyDelete
  16. macai omno muka mcm pelaq..mna ada pompuan nak...haha..tu yg jeles..macai oi..korang mana layak..kedarah pun harap mengampu ja..mcm mna la pompuan nak..nak tarbiah pompuan mcm mna..haha..bangang punya macai..haha..kencin dlm tempurung cermin muka sndiri..hahaha

    ReplyDelete
  17. Masyaallah... rezeki, jodoh dan ajal di tangan Allah swt.... ini semua ketentuan Allah swt...

    ReplyDelete
  18. Kepada puan salima af....kalau isteri pertama ustaz boleh berkongsi kasih dengan kamu, sudahkah kamu bersedia untuk berkongsi kasih kepada yang ketiga dan keempat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Langkahhh mayat saya dulu!!!!! mana boleh. apsal nak kacau suami saya pulak. pergilah carik lain.!!

      -Salima AF-

      Delete
  19. Alhamdulillah. Ustaz dapat tambah satu lagi bini. besttnyaaa!

    -Mustafa stopa spender-

    ReplyDelete
  20. bila berlaku sesuatu kita lupa bahawa semua nya atas kudrat Allah swt.jika tidak di izinkan oleh Allah swt tentu nya ini tidak terjadi.jika diizinkan Allah swt semua nya terjadi.kenapa perlu mempersoalkan ketentuan Allah swt.tidak kah kita percaya Qada dan Qadar.itu ketentuan Allah swt.mempertikaikan nya sama lah saperti mempertikaikan Allah swt.dan jgn lupa akan rukun iman yg keenam.jika terus mempertikaikan nya,apa kah sempurna iman kita.apa tah lg komen komen kesat lg lucah terpapar.seolah olah tidak dicatit dan dipertenggungjawab di hari pengadilan.ingatan untuk saya jua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. inilah antara akhlak manusia akhir zaman...sbb itu ada pendapat mengatakan akan ada lebih 70 golongan islm diakhir zaman nanti..agaknya kita ni tergolong yg mana satu agaknya....apabila kita terlalu jauh ditinggalkan oleh Nabi Muhammad s.a.w..maka dari situlah syaitan akan masuk utk menyesatkan umat Muhammad...dan org yg paling senang mereka masuk ialah yg org hormati aitu para ustaz dan sbb tu tak hairanlah skrg ada segelintir mereka yg hidup hanya utk kepuasan diri dan menggunakan agama utk mengaut keuntungan...Syaitan sudah berjanji akan menyesatkan umat Muhammad dgn apa cara sekalipun biar bersama2 menghuni neraka...fikirkan jika ianya benar..dan jgn endahkan komen ini jika hanya penipuan dari ku..insan yg masih belajar..hiduplah dlm kesederhanaan ,perbaiki akhlak..usahlah berbangga 5,6kali pergi ke Mekah..buat haji atau umrah,usahlah berbangga hafaz al-quran berpuluh kali,usahlah bangga jika belajar tafsir quran beratus kali..sedangkan diri hidup dlm keangkuhan..ilmu Allah ini tak termampu kita menjangkaunya..

      Delete
    2. aku sokong..biarlah aku menjadi golongan yg sedikit yakni asing ...

      Delete
    3. berdoalah agar kita diberikan hidayah agar kita tetap dlm keimanan dan ditunjukkan jalan yg LURUS...sebagaimana kita baca setiap kali kita sembahyang..berapa kali kita ulang ayat itu dlm sehari...(dlm surah al-Fatihah)..kenapa diulang2 ,apakah selama ini tidak LURUS kah jln kita????sy masih belajar dan akan terus belajar..dan hiduplah dgn membuka mata kita dan mata hati..berfikirlah kenapa adanya MALAM dan SIANG.?jgnlah kita khayal lagi dlm dunia ini..jgnlah kita terpukau lg dgn apa yg kita nampak dan apa kemewahan yg ada..semuanya milik ALLAH...

      Delete
  21. Daripada kutuk dapat dosa. Ada baiknya kiya doakan kebahgian hingga akhir hayat, dapat pahala.

    Semoga Allah memberkati perkahwinan mereka berdua...

    ReplyDelete
  22. Org yg dlm kepala otaknya pk kawen skdr utk sex je akan ckp ustaz syed gila sex..sdgkn matlamat prkahwinan tu lbih dr tu..nafkah batin bkn skdr nafkah nafsu, tp nafkah kasih sayang, nafkah rohaniah, nafkah minda etc

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbuatke nnti tu...dptkah berlaku adil..opps terlupa pulak..ustad mesti boleh..ilmu penuh dlm dada kan..

      Delete
  23. apala korang ni marah2..sian kat ustad tu..bolehke dia bersabar nanti..tkpe ustad beriman..leh tahan sabar..nnti dia akan nasihat salima baik2 suh sabar byk2..dan isteri yg sorang lg dia akan nasihat suh sabar jg..kalau tkleh..ana khwin 3...ha ha..selagi tk cukup kuota selagi tu la tak ikut sunah...

    ReplyDelete
  24. Bagus! Artikel ini diterbitkan kununnya ucapkan kebahgiaan kpd ustaz dan salima. Tapi sebenarnya admin saja nak paparkan berita ini utk ustaz tu dikutuk. Jadi tak salah para pengomen nak cakap ape pun nak kutuk kutuk ke.
    Dia punya dosa aku tanggung . Apa susah

    -OMAK KAU_

    ReplyDelete
  25. Macai lembu ustaz fathul bari pun khawin 2 juga.siap bawak khawin lari kat siam.ada macai lembu ni nak ambil kisah.sekurangnya ustaz ni tak khawin senyap2 kat siam.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kwen di siam tu bgus kata macai dr kwen mcm us.syed ni...hahahah

      Delete
  26. ustaz tak sayang isteri tuanya,tak tahu menghargai dan menyelami hati-penting diri sendiri..........

    ReplyDelete
    Replies
    1. takda istilah isteri tua..pertama,kedua,ketiga dan keempat..

      Delete
  27. seorang isteri setianya sampai ke mati,sanggup susah senang bersama,tapi lelaki pantang dicuit sikit,terbang semua kasih sayang walaupun yang mencuit tu tak cantik manapun. betullah apa yang dikata seorang lelaki walaupun ustaz ... boleh jatuh tersungkur gedung gedae............

    ReplyDelete
  28. Kompom2 yg bangkang ni org pempuan!ha!ha!pergi blajar agama blk la..klu takut suami lari,tolong jaga baik2..klu didunia ni buat suami gembira mengikut islam syurga balasannya.jgn nak pertikaikan hukum yg ada.hukum kat malaysia ni dah la dah jadi mcm undang2 kapir.org berzina,kena denda rm3000,lepas tu duit tu buat ape?bayar gaji jabatan agama gak.

    ReplyDelete
  29. Terkejut baca brita sahabat lm inis berkahwin lg.cuma ada pmbetulan dlm bria.ini bkn perkahwinan nya yg kedua,tetapi ke3..kpd salima,harapnya salima sDh mnyelidiki sedlm2nya history rmh tangga suami anda.saya doakan agar nasib salima tdk serup spt isteri2 ust syed kadir yg lain.brsedialah dgn feelnya yg mmg uncle sdh kenali lbih dr 20thn.klu salima sdh betul2 mngenali isterinya,sy yakin salima tdk akan mengahwini beliau.aslmkm

    ReplyDelete
    Replies
    1. pulak dah....aku tertipu kata salima..kusangka 2 rupanya 3..aduuhh

      Delete
  30. Tahniah ust. Apa sja komen di atas anggap stu cabaran dan tribulasi manusia dan anggap lah teguran yg. Insyaallah menambahkan ketakwaan kpd.allah....byk. Yg komen negatif tu anggap lah meraka allah tak bagi Faham dlm agama Nya,,,,

    ReplyDelete
  31. Oi,masing2 jaga sendiri pnye hidup sudah.jgn nak cmpur hal org lain.kita ni pun belum tentu betul.ustaz ni nak khwn 2 ke,3 ke itu hak dia..ape2 dia yg tanggung,bkn kita.dia susah bkn kita ade bg dia duit pun.dia khwn smpai 4 pun bkn mintak duit kita semua.buat dosa je nak mengutuk2.yg takut suami khwn lg,korang jaga la suami baik2..ni keluar umah lawa2,dkt umah muka mcm hantu.mcm mana suami tak cr lain.ha!ha!bodo,tgk diri sendiri dulu la br tgk org lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang tk betui ka??ptutnya tugas dn tgjwb ustaz kalau boleh perbetulkan masalah org ramai..tnjuk cth yg baik..jgn asyik nk khwin ramai je..ini bila dh berharta dan ada nama sikit mulalah nk pasang lagi satu..alasan ngikut sunah...kita ni dh semakin ke hari kiamat..byk tanda2 besar dh ada..sepatutnya mereka2 yg ada title ustaz ni lah..perbykkan lg membimbing akhlak anak2 muda dan generasi akan dtg ni kearah kebaikan...ini belum apa2 menambah tgjawab lg..trpikul ke kalau hati isteri pertama tidak dijagai dan dihargai....kalau iman penuh didada sepatutnya mereka2 ini kuat melawan nafsu..tp kuatke?

      Delete
    2. yang pasti sy tetap respek Tuan Guru Nik Aziz...kalau boleh ustaz2 yg lain contohilah beliau..jarang jumpa ustaz yg mcm ini...menghargai isteri pertama hingga sekarang...

      Delete
  32. Dh jodoh dia. Xpyhla nk bising2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. deorg yg bisg2 ni nk bini retis jgk la tu..tup2 ustaz yg xpnah amek kesah pasal AF gak yg dpt retis.. bising xsudah la jdnya..

      Delete
  33. klu ustz nape nk pertikai. soal halal haram insyaallah tahu... tp klu artis buat sape pun x kesah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ustaz dan artis adalah satu pekerjaan yg berbeza..knp nk diperbandingkan?

      Delete
  34. bkn haram pon kwen,slagi mmpu..yg komen maki bgai ni dh knapa bkn mntk duet makbapak korang pon and yg pnting ustz nk kwen xlari ke Thailand..kahkahkah

    ReplyDelete
  35. apasal ustad ulamak ni laju jer bab kahwin...apasal tak kahwin dgn janda ke anak dara tua ke?

    ReplyDelete
  36. Sape2 nak kawen 2 dan kawen lari kat siam boleh minta padangan ustaz rm15k fatul bari.kahkahkah

    ReplyDelete
  37. Saya ada kenal seseorg..kerja dgn saya..mawin ngan ustaz juga bini no 4 dalam senarai...sorg lagi dah dicerai jd dia naik pangkat jd no 3...laki x bagi oun nafkah dgn adil.isteri ke2 dilebihkan....yg oertama nasib baik kaya ..blhlah makan cukup...yg ke 3 kena sara diri sendiri...anak berderet2...tak termampu oun..tp ada hati jugak nk tambah cawangan lagi...jadi di mana kah sdh sunnahnya kalau yg wajib tak tertanggung ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. byk dh dngar kes mcm ni..tp org biasa yg mungkin kurang ilmu..TAPI bila USTAZ buat mcm ni itu yg org ramai pertikaikan..mana sunah yg dilaung2kan selama ini...kdg2 bila mendengar ceramah agama di media2(maaf tak semua ustaz) ye..mereka seringkali menasihat itu ini..tafsir itu ini..tp perasan tak kdg2 sesama mereka sendiri bertelagah..sesama mereka sendiri ada tfsiran tersendiri..smpai kdg2 kita rasa entah mana satu patut diikut...bila membuat pendapat sendiri pun berbeza..jd mcmmana org yg mcm kita ni nk ikut...mereka sendiri pun kdg2 tk ikut jg apa yg mereka cakap..(maaf tak semua)..lihatlah skrg ramai ahli2 agama mengejar status,harta dan bg yg ustazah pula pakaian pun tak mencerminkan kesederhanaan yg mereka laungkan..maaf atas pendapat sy ini...sy melihat trlalu byk permasalahan skrg yg trjadi..mana mereka2 yg pandai bab2 agama ni..kenapa semakin byk mereka yg pandai..tetapi semakin byk pula masalah sosial yg trjadi..di mana puncany..org yg sebeginilah yg diperlukan utk menegur atau mengajar apa2 yg baik kepada generasi yg semakin teruk ini..BUKAN HANYA MENGEJAR SUNNAH semata2...

      Delete
    2. Itu bukan sunah tapi dah jdi PUNAH RANAH.kepada lelaki2 yg ada niat nak berpoligami...pastikan anda mengkaji dulu sejarah2 nabi dan pastikan anda sudah betul2 mengamalkan sunah2 nabi selain dr bab poligami....lepas tu lu pikir la sendiri.

      Delete
  38. melepas omakkau..

    ReplyDelete
  39. ikut la cara najib nak kawen cri bik mama barang seken.kahkahkah

    ReplyDelete
  40. Hukum asal yang lebih tepat bagi poligami adalah harus bukannya sunnah. Kalau kalian semua kata poligami sunnah, bermakna monogomi pun lebih sunnah lah. Sebab nabi monogomi iaitu dgn isterinya siti khadijaH 25 tahun dan nabi poligami dgn isteri-isterinya selepas siti khadijah selama 10 tahun.
    Mengenai ustaz ini, sudah menjadi rezeki dan takdirnya. Mungkin ada sebab musabab kenapa dia memperisterikan salima habibi. Siapa kita nak menolak takdir Allah. Kita sebagai saudara islam, perlulah mendoakan saudara kita yang lain. Bukan dok mencaci maki. Islam itu agama nasihat .. Nasihat lah dengan cara nabi iaitu berhikmah.

    ReplyDelete
  41. I can feel the pain of his 1st wife...dia kwn saya :(

    ReplyDelete
  42. moga dia tabah, yang paling penting kasih sayang Allah, suami yang tak tahu menghargai tak perlu ditangisi.... tak rugi hilang laki yang tak tahu terima seadanya seorang isteri, Allah tarik bagi dia dekat SALAM AF itu ada rahmatnya...................

    ReplyDelete
  43. ini lah dia perangai jantan2 melayu Malaysia.(ustaz xustaz) bla bab kawin ikut sunah bab lain sunah jadi punah ranah.kalu ikut sejrah Rasulullah, baginda hanya berpoligami selepas saiditina KHADIJAH(isteri pertamnya) wafat.sebab apa ..kerana Baginda sangat sayang akan Siti Khadijah.Siti Khatijah adalah wanita yg banyak berkorban ketika peringkat awal Rasullah berdakwah.susah senang Rasullullh adalah bersama isteri pertamanya dan setelah Saidatina Khadijah wafat ,baginda sangat3 sedih sehingga mendorong baginda berhijrah ke Madinah.MORALNYA DISINI...anda fikirlah sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat benarlah ulasan tuan. Kalau nak ikut Rasulullah dalam bab kahwin. Nombor wahid kahwin janda dahulu, kemudian bila isteri pertama meninggal baru kahwin lain. Jadi yang belum kahwin kenalah kahwin janda dahulu. Mana yang dah berkahwin satu tunggulah isteri tu meninggal dunia barulah boleh kahwin dua atau tiga atau empat. Kalau yang satu tu ada lagi, itu jelah nampak nya. Tapi jangan pulak bunuh dia. Nanti lain pulak jadinya. Sekian dan selamat berkahwin.

      Delete
  44. Sudah di takdir kan hidup ajal nya reziki nya jodoh nya beriman lah pada takdir Nya yg terbaik. Takdir datang Dulu dari usaha kita

    ReplyDelete
  45. Pantat punya pasal yea..yea dapat pantat mude ranum dan panas Gratiss

    ReplyDelete
  46. ih. Kenapa juga ramai yg condemn ustaz2 ni. Well it is true, name most of the ustaz here in malaysia, and they married more than one. Imho, the comments should go to the newlywed wives, why they sanggup nak jd bini kedua or forth. Bkn nya dorg ni tiba2 kahwin, kan mesti ada by stages which includes perkenalan diri. To me, if i were to be a single lady, x lah mau sgt berkenal dgn suami org. Kan tak elok tu. rasa2nya mcm tak pndi jaga diri. tp apa2 pun, politically answer will always be "jodoh pertemukan kami".. Kalau blh, i nk anyone to comment on my comment, what is the benefit or "keuntungan" being a second wife etc.. Just want to know, lau ada sesape experienced in this. Thank u :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btw, taknk la comment yg ganas2. I x sokong mana2 pihak pn. I just want opinions kay hehehe

      Delete
    2. I wonder who is the first man who ridicule Islamic teaching by having an affair then say it's sunnah to practise polygamy. Astarghfirullahazim.

      Delete
  47. 1600 kurang ajar kau, ni keturunan nabi la weyh!

    ReplyDelete
  48. Rasanya takperlu nak hentam sana sini. Islam bukan nak memecahkan umatnya. Benda kecil jangan besarkan. Penyelesaiannya banyak dalam Quran tak perlu nak maki-maki nak salah itu ini. Jangan disebabkan mulut anda semua ditarik ke Neraka. Allahuakhabar.

    Hamba Allah.

    ReplyDelete
  49. Anda tak perlu nak menghukum orang. Hanya Allah yang layak hukum. Apa kamu semua lagi maha mengetahui segala-Nya ?

    Sedih melihat se-agama bertelegah benda-benda yang remeh. Mohon fikir mature. Jangan ikut perasan. Kunfayakun. Jangan dilawan ketentuan-Nya

    ReplyDelete
  50. Ustaz gila pantek. Dah la kawen dgn perempuan x senonoh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak koghing bululah ustad ooi!!!

      Delete
  51. Mcm nampak salib..je kt selempang ust tu...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukanlah aku sorang je nampak macam tu.

      Delete
  52. Tahniah ustadz Syed, semoga berbahagia hingga keakhir hayat. Sebagai seorang ustadz jalankanlah tanggungjawab sebagai suami yang beristeri lebih. Dan nasehat saya kepada Salima, jangan menyusahkan suami dan menyakiti hati isteri pertama. Jadikannlah keluarga anda sebagai keluarga besar yang boleh menjadi ikon kepada lelaki2 yang sudahpuan berkahwin lebih dari satu dan akan berkahwin lebih dari satu. tidak salah mengikut sunnah rasulullah saw, yang salahnya tidak menjaga tanggungjawab masing2. Semoga mereka yang berpoligami tidak mengabaikan tanggungjawab masing2. Suami tahu tanggungjawab terhadap isteri2 dan anak2, Isteri2 pula tahu tanggungjawab masing2 dan tidak menyusahkan suami. Semoga semua yang berpoligami dikurniakan rumahtanggan yang harmoni aman dan bahagia didunia dan akhirat. Amiin.....

    ReplyDelete
  53. relaks2.. normal kawen ngn pompuan.. jgn kawin ngan pondan @ gay udh ler... nabi x ngaku umat...

    ReplyDelete
  54. Astaghfirullahaladzim... Moga2 kalian yg m'hina, mencaci, mengumpat ini akan mendapat taufik dan hidayah drpd ALLAH S.W.T... Nabi x ajar kita mencaci, Nabi x ajar kita utk menghina Saudara Islam kita sendiri... BURUKNYA AKHLAK KITA jika kita menghina dan mencaci Saudara Islam kita sendiri terutama dgn Para Alim Ulama'... ALLAH NAMPAK DAN ALLAH AKAN MEMBALAS pd Sesiapa yg mencaci dan memaki Para Alim Ulama ini.. olh itu BERTAUBATLAH SBLUM TERLAMBAT DAN MATI MENINGGALKAN DUNIA INI... SESUNGGUHNYA, KITA SEMUA PASTI AKAN MATI. Wallahua'lam.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...