Monday 18 November 2013

SUASANA KULIYAH MAGHRIB BERSAMA USTAZ AZHAR IDRUS DI SURAU DATARAN HAMAS JASIN, MELAKA YANG TIDAK DI SIARKAN OLEH UTUSAN DAN BERITA HARIAN.


Beginilah pemandangan yang berjaya di rakam semalam sempena Kuliyah Maghrib Ustaz Azhar Idrus di Surau Dataran Hamas, Jasin Melaka malam tadi 17hb November 2013.

Rakaman gambar-gambar ini kalau nak jumpa terbit di Utusan dan Berita Harian memang payah.

Lihat saja dengan mata kepala sendiri betapa sambuta yang cukup hangat dan memberangsangkan diberikan oleh penduduk Jasin, Melaka kepada program Ustaz Azhar Idrus ini.

Jasin, Melaka yang cukup terkenal sebagai salah satu daerah kubu paling UMNO kuat tidak mustahil bakal jatuh ke tangan PAS/PR dalam masa terdekat jika di ambil kira sambutan yang di berikan penduduk tempatan malam tadi.


Apabila rakyat mulai dekat dengan ceramah-ceramah agama menandakan hayat UMNO sudah tidak begitu lama.

104 comments:

  1. hasil tarbiyah UAI yang meminta tidak takutkan manusia maka hudud akan dilaksanakan di Kelantan walaupun bertentangan dengan perlembagaan.. PAS akan laksanakan hudud Alhamdulillah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak habis2 isu hudud...dah sedia nak kene hudud ke macai?

      Delete
  2. dalam suarakeadilan adakut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dlm utusex kitab suci umporno ader ker berita ni.

      Delete
    2. 21:20 ni mangkuk hayun yang kononnya paling bijak diantara penyokong PR..

      Delete
    3. 2151 mangkuk tandas yg konon nyer bodoh diantara pencacai tua kutuk,sedangkan mangkuk tandas nie ler yg paling bodohbangang lg bangsat antara pencacai hingga ditakrifkan bodoh hingga 3 keturunan.kah.kah.kah.kih.kih.kih.kih.Woooooooooooo.

      Delete
  3. UAI ni ahli politik ka?apa kena mengena sambutan pada UAI dengan PR?

    ReplyDelete
    Replies
    1. jika yg Islam tu paham ler kena mengena sambutan UAI dengan PR.yg sekerat sekerat Islam ikut pegangan mazhab baru di sini kureng ler paham nyer.

      Delete
    2. tiadakah lagi pengikut PR yang bijak daripada mangkuk hayun sekoq yang SPM pun tak lulus ni? nak komen pun biaqla terang dan jelas.. ni apa yang dia meraban pun taktaula..

      Delete
    3. 2144 dan spesis yg telah dibodohbangang oleh madey jer tak faham.tak faham sebab kebodohan terlampau.kah.kah.kah.kih.kih.kih.kih.Wooooooooo.yg lain faham,yg bodohbangangbangsat jer tak faham.macam..........2144.

      Delete
    4. UAI tak macam segelintir ularmak yang condong mendokong, menyanjung, memperagungkan kezaliman...ape yg tak betul die kate tak betul...tu yang sekejap je kat astro oasis tu...pasal ade puak2 yg tak tahan telinga...by the way, UAI ahli PAS...PAS tu dalam PR...so ape masalahnye...

      Delete
    5. tak condong lagi..kahkahkahkahkah.. ostat politik.. natang mu..

      Delete
  4. Sepatutnya UIA kena la ajak najib sekali.nanti bolehlah tanya soalan pasal najis mughallazah.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. betultu.. sekarang ni DAP, PKR dan PAS dah sempurna iman dah.. dah tak payah tarbiyah dah.. buktinya hukum hudud akan dilaksanakan di Kelantan, Selangor dan Pulau Pinang..

      Delete
    2. 1918.......silap silap.kefahaman ko tentang hukum Islam cukup cukup amat lemah.fail.fail.sewajar nyer komen ko bukan nyer "akan" tapi "mesti"

      Delete
    3. apa benda la yang hang nak jelaskan di sini anon 21:29.. takkanlah sebijak ni aja penyokong PR.. tahap SPM pun gagal..

      Delete
    4. 2146 yg jelas lagi bersuluh akan tahap terlampau bodohbangangbaghalpiang nyer.tu sebab madey berani kata pencacai nyer bodoh 3 generasi.mcm maner nak lulus,SPM pun aku tak duduki ujian nyer.hi.hi.hi.hi....useless piece of scrap....selayak nyer untuk ko 2146.

      Delete
    5. oh patutla hang bangang macamni.. yang terbijak dikalangan penyokong PR pun macamni.. kahkahkahkah..

      Delete
  5. Sama juga Mca dan Mic mereka pun dah sempurna imannya..semua dah tau mca melayu tu dah banyak menyumbang pada agama islam.bukan macam Dap sebab mereka tu cina.marilah kita menyokong Mca melayu islam ni..kahkahkahkahkahkahkahkahkagkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah...

    ReplyDelete
  6. Bila nak datang Johor UAI?

    ReplyDelete
  7. MCA dan MIC dah masuk agama Melayu, agama baru bawakan jemaah UMNO, cara syariat dia bawak tutup aurt cara Rosmah, wasyatiah cara Najib waktu solat Maghrib tak wajib apabila bentang belanjawan..Belanjawan lagi wajib dari solat...wakakakaka...dalam Agama Melayu xde hudud tu berbeza dgn Islam yang Rasulullah ajar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam agama Islam PAS ada hudud.. sebabtu dekat kelantan dah nak jalankan hukum hudud..

      Delete
    2. 12.24...dalam Quran ada terang dan jelas pasal hudud. Yg tak nak hudud mungkin takut sbb byk melakukan kesalahan yang boleh dihukum hudud. Budha hindu tak masuk bab hudud ni, sbb tu tolak. Yg islam pulak kenapa tolak???

      Delete
  8. apa lah..ada sj isu tak puas hati,,apa ingat smua aktiviti UAI ni nk kena letak dlm paper ke??dia ni bny jgk jemputannye..takkan smua nk di siarkan di paper..alahaii...

    ReplyDelete
  9. Melayu, India, Cina (MIC) satu parti baru untuk 1Malaysia......

    ReplyDelete
  10. 1malaysia najib..apa lagi cina mahu.kahkahkah

    ReplyDelete
  11. UAI ni sapa? yang naik keta VW Polo laju2 tu ka? o patutla ustaz politik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salah ker naik polo? Naik mers atau fareri pon ok kalu mampu dan tak rasuah

      Delete
  12. mai pakat gelak.. dah macam badut sarkas..

    ReplyDelete
  13. alaamak bro..ini kes kecik pun nk kecoh,takkan smp semua akitivi UAI ni nk kena msok dlm paper..haishhh dh habis modal kew??hew heww hewww....

    ReplyDelete
    Replies
    1. UAI ulama' Islam PAS tersohor yang berjaya mmbuat orang gelak berguling2.. dan kerana dialah maka kerajaan negeri Kelantan berani untuk laksanakan hudud.. dan juga di negeri Selangor dan Pulau Pinang.. tentulah dimasukkan berita beliau dalam semua akhbar termasuk suratkhabar cina dan tamil.. kerana PAS untuk semua.. takperlu lagi DAP dan PKR.. hanya PAS.. jika ahli DAP atau PKR nik Aziz tidak akan menjadi Saksi dan baginda hanya menjamin pengikut agama PAS sahaja.. dan UAI adalah ulama' Islam PAS yang terbesar diantara Ulama' Islam PAS..

      Delete
    2. msok dlm paper!!!saya kak gayah dan seangkatan nyer jer lah msok dalam paper.kita orang tak mahu ler.satu lagi.kak gayah,kak gayah....bukan paper ler tapi newspaper.jgn lupa yer kak gayah.cuba sebut betul betul........newspaper.ha.ha.

      Delete
    3. anon 21:36 ni kiranya paling bijak la dalam banyak2 penyokong PR.. kahkahkah..

      Delete
    4. 2139 nie kira nya antara yg terbodoh dikalangan pencacai yg dibodohkan 3 generasi.orang yg terlampau bodoh akan selalu nampak orang bijak.kecuali pencacai bodoh yg seangkatan dengan nya.tu sebab agak sensitif dgn perkataan bodoh.kah.kah.kah.kih.kih.kih.kih.Woooooooooooo....memang selayaknyer 2139 dianugerahi gelaran bodoh 3 generasi.sedar pun ko yer bahawa aku nie bijak....tau takper.selayak nya utk kami dan tidak utk ko dan spesis ko.Woooooooooooooooooooooo.

      Delete
    5. oklah terbodoh dikalangan pencacai BN pun tahap ni.. bayangkanlah yang terbijak.. ini pulak yang terbijak dikalangan PR.. tak dapat bayang yang terbodoh camana.. kahkahkahkah..

      Delete
    6. awak kene ingat..ni semua ketetapan tuhan...

      al fadil ostat fathul bery

      Delete
  14. Najib kata jika hudud dilaksanakan kelantan akan jadi huru hara..nak heran apa non muslim tolak hudud.org islam sendiri dok tolak dan hina hudud..cakap sama2 kafir kan marah.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib bukan tau apa.. laksanakan dulu di Kelantan.. baru taukan.. PR tolak hududka smpai PAS Kelantan tak berani buat... jangan guna alasan perlembagaan.. buat dulu.. ni buat pun tidak.. setakat bagi alasan.. nanti kalau dapat perintah Malaysia guna alasan PBB pulak x bagi.. kahkahkahkah..

      Delete
    2. 15.24....hudud dari segi undang2 persekutuan tak boleh buat di mana2 negeri di malaysia selagi undang persekutuan yang menghalang hudud tidak dipinda. Kalu kelantan buat jugak, persekutuan boleh ambil tindakan. Yg ptg semua pemimpin yg mengaku islam wajib meminda undang3 persekutuan tersebut. Kalu tak, kelantan menyalahi undang2 persekutuan. Ini ko kena tahu dan jangan buat2 tak tahu!

      Delete
    3. cubalah buat dulu.. buat pun tidak asyik salahkan persekutuan.. cuba buat dulu.. tak payah bagi alasan macam2...

      Delete
    4. awak kene ingat..ni semua ketetapan tuhan...

      al fadil ostat fathul bery

      Delete
  15. Lihat saja dengan mata kepala sendiri betapa sambuta yang cukup hangat dan memberangsangkan diberikan oleh penduduk Jasin, Melaka kepada program Ustaz Azhar Idrus ini.Jasin, Melaka yang cukup terkenal sebagai salah satu daerah kubu paling UMNO kuat tidak mustahil bakal jatuh ke tangan PAS/PR dalam masa terdekat jika di ambil kira sambutan yang di berikan penduduk tempatan malam tadi..

    sebelum PRU13 pun macamni dah.. tapi hakikatnya kerusi PAS semakin berkurang dan kerusi DAP semakin bertambah.. cuba muhasabah diri kenapa majoriti umat Islam tak undi PR dan kenapa majoriti bukan Islam undi PR..

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP menang kat mana?tempat cina labongok...MCA menang kat mana?MIC menang kat mana?tempat melayu la bangang....muhasabah diri dulu,baru suroh org lain muhasabab....bangangggggg

      Delete
    2. Insyaallah jika usaha menyedarkan umat terhadap islam kerap dilakukan berterusan begini, lama kelamaan amno akan tersungkur... tuhan maha kaya

      Delete
  16. hang memang bongok anon 16:31.. DAP menang kat tempat cina.. maka sahla cina sokong PR.. MCA dan MIC menang kat tempat melayu? maka sahla melayu undi BN.. dan kenapa PAS yang bertanding di tempat melayu kalah teruk.. makin berkurang kerusi? maka muhasabahlah diri kenapa cina sokong PR dan melayu sokong BN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab cina n india dah tk bodoh sokong Bee End lagi...cuma tinggal meLAYU-meLAYU yang bodoh mcm kau je yg masih sokong Bee End...ada paham ka...ckp BODOH kang marah TAPI memang BODOH

      Delete
    2. yang penting orang melayu yang sokong BN adalah melayu majoriti..

      Delete
    3. majoriti melayu.....yang tak sedor2 asyik kene tipu jer ler......kan lembu 17:47

      Delete
    4. Majoriti apenye.....MELAYU BANGANG JE YANG TAK FAHAM APA ITU POLITIK DAPAT BRIIM CELAH GIGI DAH MELUTUT......YA 47% PENGUNDI YANG MEMERENTAH....jadilah negara ditadbir oleh musibat2.......kaki rembat...

      Delete
    5. 47% tu 80% adalah melayu Islam dan bumiputera..

      53% tu hanya 20% kut melayu..

      Delete
  17. Macai yang tak berapa nak cerdik kira bodoh la tu.kelantan masih bawah malaysia.tak kan nak guna perlembagaan mongolia pulak..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. setakat nak bagi alasan macam3 boleh bagi.. kenapa tak buat dulu.. kata hanya takut pada Allah.. sembang aja kuat..

      Delete
    2. usah dilayan lembu 17:48 nie......taik lembu depan mater tak nampak......

      Delete
    3. PM kan umno. Kalu takut Allah, suruh PM laksanakan macam kat brunei. Kalu PM tak nak laksanakan janganlah sokong. DOSA kalu sokong ketua yg tak nak jalankan hukum islam yang ada dalam Quran. Undi la PAS, kalu PAS memerintahm hudud bolehlah kita laksanakan dengan teratur

      Delete
    4. PAS dah memerintah Kelantan.. apa lagi laksanakan hudud di Kelantan dulu.. baru lah orang Islam semua pakat undi PAS..

      Delete
  18. Saya merangkap Pegawai Media juga merangkap pegawai upload kpd Ustaz Azhar memberi warning kepada tajuk artikel ini yang nakpak n=bengap, dungu bodoh piang. Tahu tak korang bahawa Ustaz ini memang menolak ceramahnya di tonjolkan di media suratkhabar apatahlagi di siaran2 tv atau radio kat malaysia ni. Dah bertahun follow kami takkan tak tahu lagi bengap.
    Modus operandi kami ialah setiap ceramah Uztas yg bertaraf wali2 ni hanya ntuk di upload kat youtube sahaja. Sasaran kami ialah mencapai view berjuto2 pengguna alam cyber. masyuk tau dak.masyuk. apadah punya bangang. dah tau pihak kami tak benarkan masuk media..lagi mau tulis "tak disiarkan di akhbar'. Apa barang akhbar yg ada di malaysia ni. bukan bagi komisyen pun kat ustaz.

    -Pegawai upload merangkap editing ceramah Ustad Azhar. Rock yeah!-

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm lembuuuuuu jer....hihihihi

      Delete
    2. ade jugak orang yg mcm gini...yg berprasangke buruk kat ulama...mati berulat la ko...

      Delete
    3. dia pangkah PAS.. konfimla syurga.. apa mau takut..

      Delete
  19. KEPADA PARA BLOGGER PKR DINASIHATI AGAR TIDAK MENULIS ATAU MENIMBULKAN ISU HUDUD DIKELANTAN ATAU MENERBITKAN ARTIKEL MENGENAI PEMILIHAN PAS YANG AKAN BERLANGSUNG AKAN DATANG. TINAKAN DISIPLIN AKAN DIAMBIL TERHADAP MANA-MANA AHLI PKR YANG MELANGGAR ARAHAN KETUA PUSAT. INGAT.WARNING! DEMI STRATEGI POLITIK ANDA SEMUA SAMA ADA PEMBERI KOMEN DIHARAMKAN SAMA SEKALI MENYENTUH ISU BERKENAAN!

    SEKIAN.
    Tentera Cyber Pusat
    PKR

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm tentera kacang hantu UMNO/BN jer...hihihihihi

      Delete
    2. 22.42...Ayat ko macam bunyi babi aje laa

      Delete
    3. mcm babi je...mcm jamban je...kahkahkah...

      Delete
  20. Hey banyak tamil baru ni apa hal. Bodoh melayu ikut um no h bodoh orang2nya...kata Wak Thir...

    Hudud, umno boleh perlekehkan ikut fahaman sekular. Ini kan pula ustaz azhar, hok eleh...

    Sokong Umno, sokong Rosmah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokong PAS, Sokong Hudud.. di Kelantan bukan saja akan tapi MESTI laksanakan hudud.. ya MESTI.. Mahkamah Syariah Kelantan sudah bersedia.. malah enakmen Hudud di Negeri Kelantan sudahpun diluluskan.. takbir..takbir.. takbir..

      Delete
    2. ko duk kelantan ke macai...nak sibuk2 hal negeri orang ni ape kes macai...hati busuk...

      Delete
    3. jika Kelantan laksanakan hudud maka negeri aku pun ada harapan laksana hudud.. sebab negeri aku duk bawah PR..

      Delete
  21. sokong DAP.. sokong Hudud..
    sokong PKR.. sokong Hudud..

    TAKBIR..TAKBIR..TAKBIR..

    ReplyDelete
  22. Setelah TGNA si kaki carut tidak jadi MB barulah Hudud akan dilaksanakan. Alhamdulillah. Allah letak MB yg sebenarnya menggantikan sitopeng Pork nik ajis yg berpuluh tahun memerintah hapah langsung hudud tak jalan. menate mu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semuga Allah bg hidayah pada lembu 09:22 nie.....

      Delete
    2. 09:22...perangai ko sebijik macam perangai anak babi

      Delete
  23. Selagi puak islam sekular ni masih hidup jangan harap nak laksanakan hudud..apa yang dah jadi dengan Pm islam sekular diturki dulu langsung tak menjadi pengajaran..anak badak dah guna wang pembayar cukai naik jet pergi dubai tak kecoh pun..kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkahkah...anak badak....wakakakaka...laki najib ke tu...kakaka..

      Delete
  24. Apsal orang umno takut sangat nak laksana hudud? Derang tak takut dosa ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengok PAS berani aja.. Kelantan mesti laksanakan hudud..

      Delete
  25. Aku nak tgk sangat-sangat la Kelantan wat hudud... duk bising yang Mahathir tak kasi buat la... Kerajaan pusat tak bagi sokongan la.... Baru-baru nie terbaca online paper pihak mahkamah kata boleh je nak teruskan... JADI PAS TERUSKAN JER LA.. NAPER NAK TANGGUH-TANGGUH LAGI... SILA LA CEPATKAN PROSES.. DAH 20 TAHUN LEBIH TUNGGU NIE..tak reti nak laksanakan belajar lah dengan BRUNEI..... Bila dah dilaksanakan esok-esok negeri lain ambil ikhtibar buat pula... kalau tak buat pun apa ada kisah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. suke nau jage tepi kain orang...badigol umno tak habis2...

      Delete
  26. "Natang puak2 keris dogol" marah wak long sambil ludah sireh.

    "Bak pa pulak wak long...mu marah ke aku ke?" tanya pak dogol.

    "Puak2 jahil tukil tu la, tak say sokong hudud langsung, nnya pakat tolak hudud hidup2, celaka da'ah lalu" kata wak long dengan suara terketar2.

    "Nah, wak long!!! ambil keris dogol ni gi ngamok gihh" alak pak dogol dengan mang'gak sekali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. perangai supo nuar.. toksay wat hudud..

      Delete
  27. Sempitnya pemikiran politik kau.
    Apa kena mengena ceramah agama UAI dengan politik UMNO.
    Klu bencikan UMNO sekalipun mengapa perlu kait UMNO dengan majlis ilmu sebegini.
    Satu Soalan Mudah...Jemput ke tidak Utusan atau BH buat coverage?. Klu x jemput mcm mana nak disiarkan??
    Ternyata politik kepartian anda mengatasi segala..INGAT...Tak penah ada dalam Quran mahupun hadis yang menganjurkan perpecahan dalam kalangan umat.
    Tapi anda sebaliknya...apakah anda tergolong dalam kalangan orang munafik yang sukakan pemberontakan dan perpecahan???tepuk dada tanya minda, jangan tanya kepala lutut anda.
    Sekian, wassalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kang kalau jemput utusex dgn berita hairan...die kate tak best nak buat coverage ceramah...takde profit...lainla kalau isu2 sex, aksi ranjang...baru lah kene dgn utusex dan berita hairan...

      Delete
    2. isu sex? wow.. kes spenda besaq ka.. memang sensasi.. terbaik..

      Delete
    3. taklah..isu entot altantuya...wakakaka...

      Delete
  28. Kerajaan zalim memang wajib ditentang habis-habisan itu ada dalam hadis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. zalim camanatu.. sila jelaskan..

      Delete
    2. ko ni baru keluar hutan ke...tak penah nak amek pusing kezaliman umngok bn ni...

      Delete
    3. macamana hang tau ni aku baru keluaq dari hutan.. jadi tolonglah bgitau apa kezaliman BN pada rakyat jelata.. silakan.. silakan..

      Delete
    4. ala..mengaku jela baru kluar dari hutan...takpun dari zoo kemaman projek mat said...kahkahkah...

      Delete
    5. betul smua yang kau cakap tu.. aku baru keluar dari zoo kemaman..sejarang kau jawab apa kezaliman BN pada kau..

      Delete
  29. apadah jadi kat Penang.. PAS nak lepas semua jawatan.. sampai MAIPP pun ada campur tangan..kisah yang tak akan disiarkan dalam blog omakkau!!!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. apedah jadi same perbendaharaan negare yang digomoli oleh Najib dan lakinye Rosmah...pegi luar negare pun nak kene gune duit rakyat...sengkek sangat ke? Air Asia kan ade...murah bebenor dah tu...nak jugak gune duit peluh rakyat...

      Delete
    2. awak kene ingat..ni semua ketetapan tuhan...

      al fadil ostat fathul bery

      Delete
    3. ok.. yang kes najib tu dah tau dah.. camana pulak isu PAS nak letak jawatan dalam kerajaan negeri penang ni.. apa kata omakkau perjelaskan isu ini pada orang PR.. mungkin diputar belit oleh media kerajaan..

      Delete
  30. Lawak terbaru dari peserta Maharaja lawak mega 2013, Jamil Khir...orang kapir kalau nak gune kalimah Allah kat sabah sarawak takde masalah...silakan...kat semenanjung je tak boleh...sabah sarawak tak banyak orang Islam...lantak depalah nak jadi murtad apa ka...ada kami kisah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko duk sabah sarawak ke macai...nak sibuk2 hal negeri orang ni ape kes macai...hati busuk...

      Delete
    2. kahakahkah...lawak btoi pak ostat tu...boleh aku tahu camne nak undi peserta maharaja lawak tersebut?

      Delete
  31. Puan omak kau sejak keje dgn YB ni lambat pulak apdet blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik Omakkau tengah sibuk berkempen untuk Mat Sabu.. harap maklum..

      Delete
  32. Anwar: Pakatan tak sebut 40,000 pengundi BangladeshAhmad Fadli KC | 12:06PM Nov 20 2013Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata dakwaan bahawa 40,000 pengundi hantu dari Bangladesh turun mengundi dalam pilihan raya lalu mula ditimbulkan oleh penulis blog pro-Umno dan bukannya oleh pemimpin Pakatan Rakyat.

    saya omar sudah cakap.. jadi u worang yang fitnah cakap saya undi BN sudah tak bley pake ini punya cerita.. ketawa satu kali sama pencacai pakatan rakyat.. kah.. cukup satu kali.. kah.. ops dua kali pulak.. tak bley tahan mau ketawa banyak kali jugak... kahkahkahkahkahkahkahkah..

    ReplyDelete
  33. Rusak, rusak. Umno rusak, Pas rusak...Melayu rusak. Satu puak tolak Islam, satu puak tolak Melayu bodoh!!!!hahaha

    Reformasi....1 Malaysia, mah jid ya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bangla tarak rosak.. banglasia.. kahkahkahkah.. ini cerita sudah tak bleh pakey.. kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah..

      Delete
    2. ISLAM DATANG UNTUK MEMECAHKAN DIANTARA FAHAMAN JAHILLIAH DAN ISLAM...DARI ZAMAN NABI LAGI TIDAK PERNAH WUJUD UKHUWAH DIANTARA MEREKA YANG MEMPERJUANGKAN SEKULAR (JAHILLIAH) DENGAN PERJUANGAN ISLAM..TOLONG FAHAMI MAKSUD PERPECAHAN DIKALANGAN ORANG ELAYU,KENA BANYAK BELAJAR DAN BELAJAR MENGAPA MEREKA BERPECAH.

      KENAPA KITA TAK KECEWA APABILA NABI BERPERANG DENGAN SAUDARANYA SENDIRI,DAN BUNUH-MEMBUNUH SESAMA SENDIRI..INI BUKAN LAGI PECAH BELAH,TAPI DAH SAMPAI BERBUNUH..MENGAPA????SEBAB SATU PUAK PERTAHANKAN FAHAMAN JAHILLIAH DAN SATU PUAK PERTAHANKAN ISLAM...SAMPAI MATI TAK AKAN BERSATU,KECUALI SEMUANYA BERSATU DIATAS PRINSIP ISLAM..

      MCM PAS DAN UMNO..PAS DASARNYA AL QURAN..UMNO SEKULAR..JADI MANA BISA BERSATU..PEMIMPIN WANITA PAS TUTUP AURAT,PEMIMPIN WANITA UMNO BUKA AURAT..PAS IMATAHKAN MASJID..UMNO NAK MATIKAN PROGRAN DI MASJID..PAS WUJUDKAN BANYAK SEKOLAH AGAMA...UMNO HENTIKAN BANTUAN SEKOLAH AGAMA..BANYAK LAGI YANG PASTINYA TOGHUT DAN ISLAM TAK AKAN BERSATU!!11

      Delete
    3. selagi keduanya bertuhankan tuhan demokrasi maka keduanya tidak akan BERSATU..

      Delete
    4. sila bezakan ISLAM dan ISLAM PAS.. ISLAM tidak benarkan mencarut,memfitnah,mengumpat dan memaki hamun..

      ISLAM tidak menjamin syurga kepada sesiapa yang mengundi mana2 parti politik..

      tiada hukum dalam ISLAM yang menghukum kafir kepada sesiapa yang berkongsi kuasa dengan orang bukan Islam..

      dan Islam sama sekali tidak akan naik dengan jalan Demokrasi..

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...