Monday 25 November 2013

SIJIL PENDAFTARAN OPERATOR KREN .... DUA INDIVIDU BERLAINAN PARAS RUPA TAPI MEMILIKI NOMBOR MYKAD SERUPA???????


Omak Kau menerima rakaman gambar foto kopi Sijil Pendaftaran Operator Kren yang di keluarkan oleh Jabatan Keselamatan Dan Kesihatan Pekerjaan Malaysia Negeri Pulau Pinang bertarikh 30hb November 2006 kepada individu bernama Santhira A/L Veloo Muniandy No KP 710802 -07-5255 .

Peliknya individu berkenaan mempunyai raut wajah yang berlainan tetapi nombor MyKad serupa dan dapat Sijil Pendaftaran sebagai Operator Kren di keluarkan oleh Pengarah Jabatan Keselamatan Dan Kesihatan Pekerjaan Malaysia Negeri Pulau Pinang yang sama pada tarikh yang sama.

Tapi pada Sijil berkenaan ada sedikit perbezaan .. Yang mana satu asl;i dan palsu tidak pula di ketahui .. Yang pasti salah satu dari mereka memiliki MyKad palsu.

Perlu pihak berwajib ambil tindakan dengan pantas dan tegas..

5 comments:

  1. Ni mesti salah sorang bangla 40k yg tak dapat dikesan sebab abg facelift dah buat u-turn....hahahaha....mmg mcm dajal mata satu ler....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukti memang benar2 wujud penggunaan ic palsu. kalu rajin bongkar mungkin boleh dpt lebih 40k

      Delete
  2. Aku Pernah buat operasi IC palsu bersama Peg JPN. Beratus org warga Philipin ditangkap termasuk Bangla dan Indon memiliki IC warganegara. Apabila disaring oleh JPN dapati IC tersebut palsu. Camana dikatakan palsu?. Mereka2 memiliki IC tapi no IC nya berlapis. Contoh IC asal milik Ahmad bin Abu KP 590325-06-5529 alamat di Pahang manakala Warga asing ini juga punya nama yg sama IC sama alamat di Kedah. Yg ajaibnya boleh daftar mengundi dan telah mengundi dlm PRU 12. Kat Malaysia ni apa pun boleh buat janji ada duut. Berapa ramai warga Thailand memiliki IC biru dgn membayar kepada agen2 tertentu puluhan ribu ringgit yg berurusan terus dgn Peg2 JPN. Saya tak nafikan dakwaan PR warga asing memiliki IC biru dan mengundi dlm PRU 13 baru2 ini. Perkara sebegini kerajaan perlu perihatin dan melakukan operasi berkala untuk mengesan penilik IC palsu. Jgn bila rakyat mendesak baru nak tunjuk kerja lepas tu diam. Ini masalah rakyat dan negara Malaysia. Kalau dah berjuta warga asing memiliki IC kemudian mereka memberontak camana sbb mereka memiliki IC untuk memudahkan mereka bekerja dan tinggal di Malaysia,hati dan jiwa mereka tetap kepada negara asal mereka. Bagi rakyat Malaysia tak kira lah dia macai ke apa ke kalau dapat maklumat salurkan terus kepada pihak berkuasa untuk tindakan. Selamatkan Malaysia dari di diami oleh Warga Aaing. Malaysia ada untuk rakyat Malaysia

    ReplyDelete
  3. Syukurlah malaysia masih aman.kahkahkah

    ReplyDelete
  4. Memang Malaysia Aman terutamanya di Negeri Sabah sbb KM dia nama Musa Aman. Dlm Malaysia pun aman sbb Menteri Luar dia nama Anifah Aman. Keh keh keh. Aman taik kucing. Taman yg aku tinggal pun aman sbb nama taman aku Taman Aman. Macam haramjadah penagih bersepah pantang lepa leboh.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...