Sunday 24 November 2013

PROF AGUS YUSOFF TEMPELAK KENYATAAN SHABERY CHEEK ISU K-POP BERI PULANGAN RM140 JUTA!!!!


Bila sudah terlampau sangat menghina kebijaksanaan rakyat berfikir secara rasional dan waras maka inilah yang berlaku .... Bila mantan Menteri Belia dan Sukan berkata langkah pihaknya memanggil kumpulan K-Pop dari Korea Selatan dengan bayaran sebanyak RM1.6 juta pada pada sambutan Hari Belia 2012 sebenarnya berjaya memberi pulangan berlipat kali ganda kepada negara iaitu sebanyak RM140 juta.

Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek, berkata itu antara kejayaan utama yang dapat dinilai daripada segi pulangan wang ringgit kepada negara hasil keputusan Kementerian Belia dan Sukan yang diterajuinya tahun lalu.

Prof Mohammad Agus Yusoff secara selamba bersahaja tetapi tegas dan ikhlas menjawab sambil menempelak menteri berkenaan dengan berkata sedikit pun beliau tidak percaya.

Mohon hentikan segera mengeluarkan kata-kata yang memperlekehkan kebijaksanaan rakyat untuk berfikir dan menilai ... Jangan jadikan diri kalian sebagai badut hanya untuk mempertahankan tindakan kalut malut dengan bercakap ikut sedap mulut.


Kalau dah begitu amat wajar di adakan persembahan K-Pop dari Korea Selatan setiap tahun jika tidak mampu setiap bulan kan kan kan kan.

11 comments:

  1. mungkin keuntungan hasil kedatangan 40k bangla yang datang menonton.. kahkahkahkahkah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari segi tatacara penggunaan wang kerajaan, bolehkah wang kerajaan digunakan untuk membayar pendahuluan bagi membayar apa-apa pembelian, sewaan, bayaran perkhidmatan dan sebagainya?

      Rasanya 'bayaran pendahuluan atau 'bayarkan dulu' tidak dibenarkan dalam perbelanjaan kewangan kerajaan dan menyalahi tatacara penggunaan wang kerajaan. Biasanya jenis penggunaan wang/ pembayaran seperti ini akan ditegur oleh odit (audit berteguran) kerana impaknya meletakkan kerajaan dalam risiko kehilangan wang tersebut sekiranya wang yang telah dibayar / didahulukan tidak dapat dikutip semula.

      Walaupun wang yang didahulukan telah dipulangkan/ digantikan semula tetapi dari segi prinsip penggunaan wang kerajaan, perbuatan ini tetap menyalahi tatacara penggunaan wang kerajaan. Hal ini biasanya akan dijelaskan oleh ketua jabatan kepada pekerja bawahannya.

      Maafkan jika saya silap.

      Delete
    2. Ok. aku maafkan kebodohan dan tekaan ko tuh. dah.syoh2 balik kasi belajar lagi.

      Delete
  2. Menteri buih ketam ni memang bengap bro. Bengap lebih drp lembu syarizt lagi bro. Klu tak silap dulu masa jadi mahasiswa menteri buih ketam ni pernah dimasukkan ke hospital tanjung rambutan beberapa minggu sebab kepala hotak dia dah kurang karen atau dengan bahasa yg lebih manis dah sewel. Tak caya tanya kawan2 seangkatan dng dia. Sebab tu bila bercakap ada sikit2 macam orang sewel bro. Dulu kan dia menafikan kpop dari kerajaan perbelanjaannya tapi ternyata memang drp kerajaan tapi tambah sikit untuk sedap didengar iaitu dapat untung. Hehe menteri buih ketam ni untumg apa ? Untung sial lahanat ko...hehe

    ReplyDelete
  3. itu punca nya aku keluar dari menyokong umno kerana perangai kepimpinannya yang suka "memperlekehkan minda" rakyat. hasilnya semua orang sudah tahu bahawa apa yang tinggal dlm umno kini ada yang bodo bodo saja spt mana pengesahan drp cek det. jadi untuk macai karat biru, inilah masanya untuk ambil balik otak yang anda letak kat kepala lulut dan letak kembali ke dalam kepala yang sewajarnya tempatnya dgn panduan Islam. tak guna kalau ada ijazah bergulung pun kalau masih angguk angguk kepada justifikasi untuk memporbodohkan rakyat...

    ReplyDelete
  4. Yg jadi hakim dalam siasatan k.pop YB UMNO/BN tak kan lah dia nak pekenakan Sabry Cek dah tentu dia kata "Saya berpuas hati dgn jawapan yg diberikan oleh Sabry cek". Kalau Jazlan tu sanggah keterangan Sabry panas punggung lah nanti. Kesimpulan nya PCA ada lah sebuah panggong wayang dimana pelakun2nya terdiri daripada barua barua UMNO/BN sampai kiamat lah sisatan tidak akan telus dan keputusan memihak kepada UMNO/BN. Tak payah lah tubuh PCA kalau ianya tidak telus dan bebas. Jawapan Sabry Cek itu sekadar jawapan bangang dari seorang menteri jawapan yg tidak masuk akal. Bagi rakyat macai depa akan terimalah jawapan Sabry itu sebagai benar.

    ReplyDelete
  5. menteri bangang camni pun macai sokong lg,macai ni makan taik ke ape?

    ReplyDelete
  6. untung kepala hotak org UMNO/BN....aku ingat org2 UMNO/BN nie semua dah tak berfungsi dia punya "barang".....dia org tak tahu ker...dia org dah melanggar firman Allah iatu" jgn kamu hampiri zina"......dari persembahan artis korea tu...akan mempunyai kesan saikologi jangka panjang dan jangka pendek......dan kesan2 tersebut banyak kepada keburukan dan kemudaratan.......adakah keuntungan itu yg nak dibanggakan mereka.........bodossssss betulll

    ReplyDelete
  7. Se-bodoss2 menteri menteri umno ni boleh gak memerintah m'sia yg kebanyakkan pengundinya masih lg berotak lembu..kah kah kah.!

    ReplyDelete
  8. Cubaan nak perlekeh KJ dgn menggemburkan kejayaannya menganjurkan konsert K-Pork eh silap K-Pop yg sebenarnya gagal. Kenyataannya menyerlahkan lagi kebodohan dirinya sendiri.

    ReplyDelete
  9. Prof kena jaga mulut sikit. Kalau pandai pun tak bodek umno susah nak dapat Tan Sri. Tapi ape nak heran orang mati pun boleh dapat Tan Sri, bomoh pun boleh dapat datuk itu belum lagi kira penyanyi dan penyanyok, lagilah ramai.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...