Thursday 21 November 2013

KISAH INI UTUSAN DAN BERITA HARIAN TIDAK SIARKAN ... KERAJAAN PR SELANGOR MELALUI YB RODZIAH ISMAIL BERI SUMBANGAN RM100,000 KEPADA MANGSA TAUFAN HAIYAN.



Taufan Haiyan : Selangor sumbang RM100 ribu

Kunjungan delegasi dari Kedutaan Filipina ke Pejabat Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kebajikan dan Hal Ehwal Wanita Negeri Selangor YB Rodziah Ismail membincangkan keadaan rakyat Filipina yang dilanda musibah yang hebat sehingga lebih dua juta rakyat terkesan oleh singgahan Taufan Haiyan pada 6 – 9 November lalu.

Kemusnahan teruk infrastruktur dan tempat tinggal dapat disaksikan, dengan ribuan manusia yang belum dijumpai.

Ia suatu bencana yang amat tarumatik dan akan memerlukan segala kemampuan, kesabaran serta disiplin rakyat dan pemimpin di Filipina untuk kembali sediakala.

Ia tentunya akan menjadi proses ujian kehidupan yang boleh merubah lanskap kehidupan rakyat Filipina – semuga menjadi lebih berdaya.

Selangor menyumbang RM100 ribu untuk mangsa Taufan Haiyan dan akan bersama beberapa NGO untuk memberi bantuan pelbagai khususnya berkaitan rehabilitasi rakyat Filipina yang terkesan oleh Taufan Haiyan.

Hadir bagi pihak kerajaan Filipina ialah Consul-General Medardo Mecaraig. Menurut beliau, 3976 telah maut, 18175 cedera, kira-kira 1500 rakyat Filipina masih belum dijumpai.

6 comments:

  1. orang dh lama hantar bantuan, tenaga dll baru nak kecoh mnyumbang 100,000...

    ReplyDelete
  2. Ye lah...orang dah pecah kapla kt sana....bru nk huloq...khkhk...tanda putra...khkhkh

    ReplyDelete
  3. Mamal.mamak...kesian dia...khkhkh

    ReplyDelete
  4. perempuan melayu yang tengah tu napa teruk sangat.. macam muka banyak dosa saja.. sapa tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. pepet jadi belasahan yb keling tmpt dia menumpang cai makan. memang la muka nmpk dosa. apa raa. tu pun tak tau ke.

      Delete
  5. bodonya komen...muka mak ko lg banyak terok...ko kan anak pelacor

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...