Tuesday 11 February 2014

KERANA ADANYA PRK KAJANG SAMPAI ADA PENGUNDI TERKEJUT SEBAB LUAHAN HATI MEREKA DILAYAN SEPANTAS KILAT OLEH UMNO!!!


Cuba fikir secara akal logik .. jika tiadanya PRK Kajang adakah para pemimpin UMNO yang berselindung atas nama NGO konon akan hulurkan bantuan dengan begitu pantas sekali?

Masih nak sibuk mengatakan rakyat tidak mendapat pembelaan dan merugikan dengan PRK Kajang ini?

Sepatutnya dengan adanya PRK para p[ejuang yang betul-betul faham erti perjuangan dan pembelaan cara UMNO akan pasti menyokonga apa jua PRK diadakan dimana-mana DUN atau Parlimen di negara ini .. Dengan cara ini saja rakyat mendapat pembelaan secepat kilat .. Ini adalah realiti bukan emosi.

KAJANG – Lima pengundi sekitar Dun Kajang semalam mendakwa terkejut menerima kunjungan beberapa NGO yang turut menyumbangkan bantuan makanan kepada mereka.

Ibu tunggal, Zuriati Abd Muiz, 58, dari Sungai Kantan berkata, dia terharu ada pihak datang mengunjunginya yang hidup sebatang kara selepas adik kandungnya meninggal dunia beberapa bulan lalu.

Katanya, dia yang tidak bekerja dan tiada pendapatan tetap menerima sumbangan berupa makanan asas.

“Rasa bersyukur ada orang bersimpati dengan nasib saya. Bantuan ini datang tepat pada masanya kerana nama saya (sebagai penerima bantuan) baru dipotong oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM),” katanya.

Seorang lagi penerima bantuan, Abd Razak Talib, 58, berkata, dia berterima kasih kepada NGO yang berkunjung ke rumah didiami bersama kakaknya sejak 38 tahun lalu.

“Selama ini saya hidup kesepian, bila ada orang datang melawat terubat rasa hati,” katanya.

Abd Razak berkata selama ini perbelanjaan keperluan dia dan kakaknya ditanggung oleh abang kandungnya kerana dia tidak boleh bekerja lagi.

Sementara itu, Pengerusi Sekretariat NGO Selangor, Datuk Jamal Md Yunos berkata, program berkenaan dimulakan pihaknya sejak November.

Katanya, pihaknya memperuntukkan barangan dapur untuk 1,000 keluarga bagi setiap kawasan Parlimen di negeri ini.

Penerima sumbangan, katanya, dikenal pasti melalui NGO yang wujud di Parlimen masing-masing.

“Sumbangan kita peroleh daripada orang perseorangan kemudian akan diagihkan kepada golongan yang dikenal pasti, termasuk OKU, ibu tunggal, warga emas dan asnaf. Ia akan disampaikan secara terus ke rumah penerima," katanya.

13 comments:

  1. belum anwar jadi PM dah rezeki dtg pd pengundi.

    ambil jgn tak ambil terutama kalau umno yg bagi... pangkah mesti Pakatan ok tuan2 dan puan2 yg dihormati sekelian

    ReplyDelete
  2. wakakakaka standardlah alasan bangang nih " Sementara itu, Pengerusi Sekretariat NGO Selangor, Datuk Jamal Md Yunos berkata, program berkenaan dimulakan pihaknya sejak November.

    Katanya, pihaknya memperuntukkan barangan dapur untuk 1,000 keluarga bagi setiap kawasan Parlimen di negeri ini.

    Penerima sumbangan, katanya, dikenal pasti melalui NGO yang wujud di Parlimen masing-masing". Kalau tak ada PRK nih mampuslah korang...

    ReplyDelete
  3. Kurang lagi tu, beri lagi bantuan.berjuta2, pesta juai kangkong rm1 sekilo, gula rm1 sekilo,.konsert k-pop lagi...kan senang tuduh len org membazir

    ReplyDelete
  4. Mana2 pun samalah kalu ada PRK oleh macai2 haprak Naamanu ni...lepas PRK lu boleh jalan la gua peduli apa lu xmakan....janji gua dpt projek....kah....kah...kah Naamanu smpai kiamat pun xleh percaya....ABU

    ReplyDelete
  5. Tul tu dulukini salamanya hmjadah tul..
    Jib ada gak fikiq bg brim pak lah tanian dia lah madir kutty maju tipu mlayu....padam ja umngok ni

    ReplyDelete
  6. dah nama NGO apa kaitan dengan UMNO ni.. ini NGO yang sokong DSAI la.. apala korang ni..

    ReplyDelete
  7. Ya amik semua...tp pangkah pakatan...
    Itu yg terbaik....

    ReplyDelete
  8. DSAI kena panggil oleh PDRM kerana berkempen awal sedangkan BN tiap malam,tiap hari,tiap saat dan jam berkempen burukkan DSAI dan PR dalam TV dan surat khabar menhelang PRK Kajang kenapa SPR dan PDRM tak ambil tindakan. Hancur Malaysia kalau camni lah cara penguatkuasa undang2 yg menjalankan pendakwaan terpilih. Tengok shj lah NGO2 pro BN dah mula berkempen di DUN Kajang tapi bils NGO Pro PR kempen ditangkap dan didakwa. Aku nak tanya rakyat Malaysia dan pengundi Kajang adil kah Kerajaan BN yg ada sekarang. Tolong bagi pencerahan secara ikhlas

    ReplyDelete
  9. Nak wat mcm mna dah otak kta ddik olh umno lknat..mai tngk kwsn jrlun mb mukriz mrah reput kmudahn x ada pnagih bnyk..umno ska mlayu bodoh sbb umno blh gna nnt.bla malayu cerdik maka umno akn trhakis..

    ReplyDelete
  10. Inilah cara BN memerintah negara, songlap duit negara berbilion ringgit lepas tu tutup dengan sekampit beras, bagi duit dua tiga puluh ringgit kat makcik pakcik luarbandar, sogok kaum belia dengan k-pop, lepas tu sekat bantuan seperti di Kelantan lepas tu terjerit-jerit diperhimpunan umno yg merekalah pejuang bangsa...ptuuiih

    ReplyDelete
  11. kita tunggu hanya lagi 1.7% sahaja,negara kita akan menjadi macam Greece.bravo.bravo.bravo.aku melayu dan aku yakin melayu lah yg akan membangkrap negara ini.tahniah melayu yg masih lena diulit mimpi.yg masih berjuang atas dasar melayu.menjadi samseng jalanan hingga terlupa siapa jalang negara yg sebenar nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. auta lebih.setakat ckp dek baca blog.songlap la...billion la..balik la basuh punggung tu dulu. bagi la hujah.

      Pas for all

      Delete
  12. Jamal Pak Tongkol rupanya...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...