Monday 10 February 2014

GAMBAR UPACARA PEMAIN BERAGAMA ISLAM PASUKAN T-TEAM ANGKAT SUMPAH DEPAN AL QURAN PASAL INSIDEN PERLAWANAN PIALA FA 2014 LAWAN JDT.




Apa nak jadi dengan pemikiran dan sikap pemimpin UMNO ini .. cukup pelik dan menjijikkan .. sampai kes pergaduahn bola sepak pun nak guna istilah sumpah depan Al Quran.

Dah macam perangai budak-budak betul MB Terengganu ni.

Semenjak balik dari Antartika lagi beku keras otaknya yang sekian beku kaku... Inilah kali pertama dalam pengetahuan Omak Kau cara penyelesaian kekecohan dan kotroversi yang melanda sukan bola sepak cara angkat sumpah depan Al Quran diguna pakai.

Adakah dia ingat dengan cara ini pihak FAM akan terbalikkan keputusan kemenangan 3-0 berpihak kepada JDT?

Hancur nagara kalau ada seorang lagi perangai macam Mat Said mentadbir negeri dan negara.

Penolong jurulatih dan seorang pemain pasukan T-Team bersumpah dengan al-Quran malam tadi bagi membuktikan kebenaran berhubung insiden dalam terowong yang berlaku di Stadium Tan Sri Hj. Hassan Yunos, Larkin pada 1 Februari lalu.

Upacara angkat sumpah itu berlangsung di Hotel Tabung Haji di sini sambil disaksikan Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said; Pengerusi Jawatankuasa Belia, Sukan dan Sumber Manusia negeri yang juga Pengurus T-Team, Rozi Mamat dan Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT), Datuk Wan Ahmad Nizam Wan Abdul Hamid.

Penolong jurulatih T-Team, Azlan Johar menjadi saksi pertama yang mengangkat sumpah sebelum diikuti oleh seorang pemain tengah T-Team, Khairan Izuan Razali yang turut berada dalam terowong berkenaan ketika kejadian itu berlaku.ua pemain T-Team dan Terengganu serta pihak pengurusan untuk kedua-dua pasukan.

Sementara itu, Ahmad berkata, majlis angkat sumpah bertujuan membuktikan kenyataan pemain dan pegawai T-Team adalah benar.

“Sumpah ini penting bagi membuktikan keterangan daripada pemain dan pegawai T-Team adalah benar kerana implikasi daripada sumpah ini sungguh besar.


“Sumpah ini juga dibuat kerana sudah timbul dua pendapat berbeza daripada T-Team dan Johor Darul Ta’zim (Johor DT).


“Apatah lagi dakwaan juga dibuat pertahanan T-Team iaitu Irfan. Terpulang kepada Johor DT sama ada akan turut bersumpah atau sebaliknya, yang penting kita buat.


“Bagi membuktikan siapa yang benar dan siapa yang bersalah, dengan cara bersumpah ini dapat membuktikan kebenaran berkaitan insiden terowong di Larkin itu,” katanya pada Majlis Menteri Besar bersama pemain dan pegawai T-Team dan Terengganu
.
Mengenai Irfan, beliau harap pemain itu datang bersumpah membuktikan kenyataan yang dikeluarkan adalah benar sebagaimana yang dinyatakan dalam siding media sebelum ini.


“Jika pemain dan pegawai T-Team sanggup bersumpah, saya mengharapkan pemain itu melakukan sumpah untuk membuktikan kepada rakyat Malaysia dia tidak berbohong,” katanya.


32 comments:

  1. Haluuuuuuu. .........
    Umnongok hnya thu buka dn guna al quran kalam Allah utk angkat sumpah je...nk jdikn al quran pnduan hukum....jgn mimpi gua bilang lu...lu bnar2 gile beb bikin mlu pda bebudak pasti...pueee

    Khak tuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah .UMNO parti melayu bangsat di negara ini. Ingat ini tanah melayu ke nak tubuh parti yg mewakili orang melayu islam ni.
      Kita Pakatan kasi hancur orang melayu ni jenis angkat sumpah alquran alquran ini.yahuuu.hancurkan parti melayu!!

      Delete
    2. aloooo 2340...ko ni babi negara ker anjing amano?

      Delete
    3. Ini mcm tak payah gi makhamah.apa2 kes di trgganu blh angkat sumpah dpn alquran dan mat said.Bangang punya MB.

      Delete
  2. Apakah setelah bersumpah dengan alquran maka boleh lah pusing 1Malaysia memberitahu pada orang ramai bahawa aku dipihak yang benar kerana aku sudah bersumpah dihadapan alquran.

    Orang yang terdesak boleh lakukan apa saja yang disuruh. Bersumpah guna alquran boleh selesaikan kes pergaduah ke ?

    Inilah dikatakan fikiran kangkong, pucuk diatas bukit tapi akar kekal didalam longkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alquran adalah kitab suci agama islam yang digunakan membentuk diri yang jahil kepada berilmu. Bukannya untuk dijadikan alat membebaskan diri tuduhan bersalah.

      Guna mahkamahlah bagi membuktikan diri tidak bersalah.

      Delete
    2. padahal kes kecik aja pun.. kes besaq dituduh liwat bolehlah bersumpah dengan nama Allah.. tapi jarang orang bersalah berani bersumpah..

      Delete
    3. Harap tiada la dimkan sumpah negri di serang wabak ke utan terbakar ke

      Delete
  3. Gapo lagi ..
    Salah kah JIKA BERSUMPAH DENGAN AL QUR'AN ..
    JIKA ITU YANG DIPILIH ..
    TAK KIRA UMNO .. PAS.. PKR..
    JANGAN KITA CEPAT MENGHUKUM..
    TANGGUNG ATAS MUKA BUMI
    DI AKHIRAT JAWAB DEPAN ALLAH TAALA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Al quran buka di turunkan utk angkat sumpah ...main bola yg. Melalaikan manusia...suruh melaksanakan suruhan dan meninggalkan larangan nya...ni le umngok ...

      Delete
    2. Al Quran diturunkan untuk bacaan puak2 kafir DAP!. Gitu hukumnya kalu iktu ajaran PAS!

      Serupa juga dengan Masjid. Masjid tuh tempat puak2 DAP pemakan babi menjadi gelangang politik!

      Sekaper-kaper UMNO seperti yang nabi-nabi PAS cakap, tidak pernah buat benda2 BODOH mcm itu!

      Anjing DAP dan PKR!

      Delete
    3. 0742 .mengapa bodoh sngat ni.dalam kepala kau tu takda otak ke untuk berfikir secara matang.yang kau marah sangat kat DAP tu ngapa.MCA ,GERAKAN tu macam mana.kalau tak bolaeh jaeap kan bodoh dan bahlul namaya.makan lah ubat untuk jernihkan miinda.

      Delete
    4. Fuckrul bary yg ajar..jng sbut nabi pas jtuh akidah tau..lau x mau ikut diam dah la..bgus sngt ka pmrintah madhir paklah dn najib..islam ka pntdbirn umno.xkn pjuang islam x dngr printah allah plak kok.aurat x jga tngkah laku x braklah inikah didikan nabi kta

      Delete
  4. Tolongla janganla sampai macam ni.al quran bukan benda main2 macam ni ya..pasal bola pon guna al quran..takde option lain ke selain al quran..tolongla orang umno tak kira la sapa pon.menteri mana pon..jgn main2 dengan alquran..takut nanti al quran jadi benda untuk bahan main kata bangsa2 lain..fikir2 kan..

    ReplyDelete
  5. Ajaran apa pulak nih ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ajaran Md Aaid guru 7 syurga

      Delete
  6. Salah ke pkai al Quran? Hal mcm ni pon nk dipolitik kn...pleaasee laa.... p/s ambe bkn macai umno k

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah tu tidak.....tapi tak kena tempat dan masanya. Sikit punya hal Al-quran jadi mangsa. SO TAKUT NANTI ALQURAN DAH TAKDE VALUE. PLS lah...malu dokek bangsa lain. Tahap pemikiran keanak-anakkan.Sikit punya salah Alquran kasi sumpah.

      Delete
    2. Sapa juga yang uat Al-Quran tiada value? Sapa juga yang selalu pertahankan bilamana Al-Quran di baca oleh puak2 kapir DAP? Nak berdakwah kono? Sedangkan kita umat Islam mempunyai TERTIB untuk membaca Al-Quran, senang22 jak puak2 PAS nih promote kat kapir DAP? Dah jadi hamba DAP ker?

      Kalu pun korang nak pertahan (kono2 nyer lah) kesucian Al-Quran...
      Orang2 kapir yang nak baca patut korang bimbing! Bukan main wayang politik! Nih belum masuk kalimah Allah yang korang jual!

      Nak tunjuk Islam lah sangat!

      Delete
    3. memang islam perlu diperlihatkan kehebatan dan kebenarannya..bukan hamya menjadikan al quraan sebagai bahan untuk bersumpah..mcm mazhab umporno, sikit sikit sumpah pakai alquraan..al quraan untuk dibaca dan diamalkan. helo macai, buka alquraan baca sampai habis baru la komen..

      Delete
    4. Sumpah sebagai kaedah pembuktian hanya terpakai di dalam kes mal dan ianya tidak boleh diterima di dalam kes jenayah seperti kes liwat, zina, qazaf dan sebagainya. Sumpah di luar mahkamah bukanlah sesuatu perkara yang digalakkan di dalam Islam.
      Sumpah pula cukup dengan menyebut nama Allah S.W.T atau sifat-sifatNya.

      Delete
  7. Sekarang ni pun banyak keputusan di Buat tidak dirujuk Al Qur'an dan Hadis ..
    Mengaku diri ISLAMIK yang Lebih dari yang lain..
    Macai... macai.. macai..

    ReplyDelete
  8. sekarang dah tiba masa untuk kita buat satu resolusi " semua kerja buat umno adalah bodoh, bangang lagi menyesatkan " perangai haram jadah umno yang bodoh sombong tengin lahanat hanya akan merosakkan agama dan tambah merosakkan melayu yang memang rosak dan semakin mereput menunggu masa untuk Allah hapuskan dari muka bumi ni seperti mana Allah hancur dan hapuskan kaum-kaum yang terdahulu

    ReplyDelete
  9. Dari dulu puak umno kangkong dan penasihat yahudi tmasuk melayu hutan diajar bersumpah.jadi nilah hasilnya.apa nak dihairankan sgt.kahkahkah

    ReplyDelete
  10. Bagang dn bahalol....................ABU

    ReplyDelete
  11. Punyalah bangang bin jahil muraqab. Al Quran untuk dibaca, difahami dan diamalkan perintahnya. Bukan buat angkat sumpah. Bodoh sangat puak-puak ni. Ada mufti yang sokong korang pun sama buta kayu!!

    ReplyDelete
  12. kalau kes besaq dituduh liwat barulah perlu bersumpah dengan nama Allah.. tapi jarang ada orang berani..

    ReplyDelete
  13. Macam ni senang lah tutup semua mahkamah di Terengganu. Sesiapa yang kena tuduh pergi angkat sumpah al quran depan MB Terengganu bagi buktikan mereka tidak bersalah. Yang tidak angkat sumpah al quran sahaja dihukum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mahkamah mahkamah jugak.. apakah haram bersumpah dalam Islam.. hanya mereka yang bersalah sahaja yang takut bersumpah ni..

      Delete
  14. Ajaran sesat
    pak mufti duniawi mana

    ReplyDelete
  15. pencacai keza dan pencacai 13569 tak nak komen ke?

    ReplyDelete
  16. Rsenye negare arab pn xde men sumpah2 dgn alquran neh.name pn sukan.profesional la sket en.siyes xfhm la.sbb tu la melayu neh pecah belah.sptotnye isu mcm neh xyah heboh2 la.melayu gado.bangse laen tepuk tgn.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...