Thursday 20 February 2014

RAKYAT SELANGOR DAH SEDAR MASALAH AIR DI SELANGOR BERPUNCA DARI KETIDAKCEKAPAN PIHAK SYABAS DAN BUKAN KERAJAAN PAKATAN RAKYAT SELANGOR!!!!



Penduduk beberapa kawasan di Balakong, Selangor berikrar akan mengadakan demonstrasi setiap petang sehingga bekalan air di kawasan itu pulih.

Mereka menuntut Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) memberikan perkhidmatan air yang sepatutnya setelah 10 hari terputus bekalan.

Dalam demonstrasi pertama petang semalam, mereka mendakwa kira-kira 20,000 penduduk di Balakong, terutama di Taman Impian Ehsan, Taman Impian Indah dan Kampung Kenangan Indah, terjejas.

Jurucakap perhimpunan itu Paul Wong berkata, mereka mahu penjelasan SYABAS berkaitan punca pemotongan bekalan air tanpa notis sejak 9 Februari lalu.

"Kita hanya minta ada air, kalau macam ini selalu, susahlah kita, hidup tanpa air.

"Lagipun bahaya, naik motor bawa tong (air) banyak-banyak. (Penduduk) rumah flat angkat (air) sampai atas rumah, macam mana?” katanya.

Perhimpunan yang disertai penduduk pelbagai kaum itu berlangsung aman di tepi jalan utama berdekatan Lebuh Raya Silk, berdekatan taman-taman perumahan.

Perhimpunan itu disertai kira-kira 40 orang penduduk. Ia berlangsung sejam sehingga jam 7:30 malam.

Ramai penduduk yang lalu lalu turut membunyikan hon kenderaan tanda sokongan.

12 comments:

  1. Syabas tu umno babi. Umno babi tu syabas.

    ReplyDelete
  2. CEO syabas yg brgaji RM 425,000.00 sebulan tu yg kna jelaskan... bukan c macai umngok yg dok salahkan krjaan ngri selangor..

    ReplyDelete
  3. Selagi tak jalan Langat 2...bekalan air akan sentiasa terputus bukan sebab tiada air tapi mainan kotor pelahap2 laknat yang ada di belakang syabas

    ReplyDelete
  4. Beruk betul syabas.. semua makan gaji haram yang kerja sana.. sampai anak cucu.. nak punish voters kat balakong so saja dan sengaja putuskan air.. mampui barwah Barisan Nasional nie...

    ReplyDelete
  5. beringat la wahai org2 yg berkuasa di syabas...azab ALLAH pasti mengerunkan...

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. hujan oh hujan air oh air.. kenape x by pass saje dkt border utk tadahan 4,5 jam.. brapa lama lg.....hah

    ReplyDelete
  8. memang beruk lah BN dan syabas nie.. menyusahkan rakyat aje.. cepat masuk jahanam lah

    ReplyDelete
  9. mana macai ni..

    ReplyDelete
  10. Satu kerja yang jahat dan tidak bermoral, sanggup menyusahkan orang ramai kerana mengikut telunjuk manuasia yang bertopengkan DAJAL. Benarlah kata rasullah, Siapa yang mengikut DALAL, mendapat Dunia, siapa yang membankangnya mendapat neraka dunia. Takpalah balasan yang ESA masih ada, kalau tak kena dunia, akhirat nanti dia rasalahhhh..........

    ReplyDelete
  11. Kesian bangsaku orang melayu suka bercakap merapu, menuduh melulu, terikut-ikut tanpa berfikir. Bukankah masakini diseluruh Negara air bermasalah kerana hujan tidak turun. Kesemua tempat tadahan air dah semakin surut. Hanya tempat tadahan air dari sumber air terjun insyaAllah tidak kekurangan air, kerana air terjun sentiasa terjun dan tidak putus2 airnya. Mana2 air yg sumbernya berpunca dr air sungai maka sekiranya hujan tidak turun, surutlah airnya. Janganlah salahkan sesiapa, ingatlah bala dan azab dari Allah swt kita tidak dapat menahannya. Renungkalan AlMulk ayat akhir dimana Allah swt beritahu siapa yang turunkan air dan Allah swt boleh serapkan air didalam bumi. Banyak ayat2 ancaman Allah swt tidak kita renung dan ikut perintah Allah swt. Ingat Allah swt beritahu umat dahulu dihapuskan dari muka bumi apabila maksiat berleluasa dilakukan mereka dimuka bumi. Dihapuskan dengan berbagai-bagai bencana serta-merta. Tetapi umat Nabi kita Nabi Muhammad saw tidak, kerana disebabkan permonan Nabi kita Muhammad saw kepada Allah swt lah maka bencana dan azab ini ditangguhkan. Jadi kita janganlah kata mengata, fitnah memfitnah sesame sendiri sebagai orang Islam khasnya bangsa kita sesama orang melayu. Dan lagi kita terus terlupa yg kita ini, walaupun dari Indonesia, Brunei, Singapura, Sabah, Sarawak adalah serumpun asalnya orang Melayu. Cuba kita pergi Indonesia, Brunei, Singapura, Sabah dan Sarawak, semua kita cakap bahasa Melayu yang sama, cuma sikit-sikit perkataan yang berbeza dileknya, tetapi asas bahasa tetap sama. Kita faham cakap mereka, mereka pun faham cakap kita. Kenapa mesti bergaduh. Wahai bangsaku orang Melayu beragama Islam, saya sangat2 sayang bangsa saya, walau dihina dikata bodoh tidak saya terima. Kita bukan bodoh, tetapi kita baik hati, murah hati, dan tidak lokek untuk berikan atau kongsikan apa yang kita ada. Tetapi mereka sangat tamak, target mereka hendak ambil semua yang kita ada. Berwaspadalah wahai bangsaku, jangan buat tak tahu saja. Ambil semula hak milik kita. Baki yang mana kita ada, kekalkanlah agar keturunan kita tidak merempat dinegara sendiri.

    ReplyDelete
  12. Kenapa salahkan syabas semata- mata.ini adalah tanggungjawab kerajaan negeri.oarng syabas pun tak nak masalah ni.lagi menyusahkan kerja mereka.kalau dipersetujui langat 2 dulu, sudah tentu ada lebih bekalan air terawat.omakkau, rasionallah sedikit.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...