Sunday 23 February 2014

SUASANA DI TAMAN SAUJANA IMPIAN, KAJANG YANG BUAT DAIM BANGUN DARI TIDUR DAN TUN M TAKUT KECUT PERUT.



Gerakan "Langkah Kajang" oleh Pakatan Rakyat (PR) menjadikan Barisan Nasional (BN) panik terhadap kedudukan mereka di Selangor, kata Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Anwar berkata, "elemen kejutan" yang dilakukan PR dengan meletakkan beliau sebagai calon kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang menyebabkan beberapa pemimpin veteran BN mengeluarkan kenyataan kedudukan Umno dalam bahaya.

"Elemen kejutan Langkah Kajang ini dia (Umno) panik. Kita jangan cuai. Kita kena pastikan, sabotaj dari luar itu cukup kuat," kata Anwar ketika berucap dalam ceramahnya malam tadi Kajang.

"(Tun) Daim Zainuddin yang sedang tidur pun bangkit mahu lawan (Anwar). (Tun Dr) Mahathir (Mohamad) pun kata tidak boleh Anwar (bertanding di Kajang). Mahathir sudah 87 tahun, dengar nama Anwar dia takut.

"Dia takut sebab apa, anak dia Melayu paling kaya di Malaysia. Hidup Melayu, siapa? Anak dialah,” katanya.

BN sebelum ini mengumumkan calon mereka iaitu Naib Presiden MCA, Datin Paduka Chew Mei Fun untuk bertanding menentang Anwar merebut kerusi yang dikosongkan Lee Chin Cheh bagi memberikan laluan kepada Anwar di kerusi berkenaan.

Anwar turut dilihat menegaskan keutamaan untuk melawan Umno dengan mengatakan MCA hanyalah sekadar "menumpang" kedudukan Umno.

"Siapa BN nak letak itu kerja dia. Cuma kita nak bagi tahu kita bukan lawan MCA, yang kuasa ini pemimpin Umno. MCA tumpang sahaja, dia tidak berani cakap.

"Siapa kisah MCA? Calon dia MCA, tapi sokongan semua BN, Umno dalam kerajaan,” katanya.

63 comments:

  1. wow...anaknya antara orang terkaya dimalaysia.Katakan pada rakyat bahawa kekayaan itu sesuai dengan slogan hidup melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haluuuu...

      Bro lu jgn nk buka citar tntng melayu jd billionaire. ..kita dlm pr yakin dan setuju yg melayu cuma MESTI jd pm dan org yg plg layak ialah pemimpin suci kita dsai...
      Lu jgn lh sabotaj apa yg kita yakin dan setuju dlm pr yg melayu tidak layak dlm 40 terkaya dlm ini negara... klu dlm 40 pun tak blh kita msti pastikn dlm top 10 nama2 melayu kita pastikn dibuang...
      Gua akn pastikn utk havoc isu kroni utk jahanamkn itu anak tun m, syed bukhari atau siapa saja yg nama melayu/muslim...bro melayu tak boleh dan tak layak....kita dlm pr msti pastikn hnya cina dan india jd jutawan dan melayu hnya layak kuli atau macai...kita tngk politik sngapore ok je, bila melayu serah semua kuasa politik dan ekonomi pada cina...singapore role model utk pr adanya...

      Khak tuihhh...

      Delete
    2. Lu cerita apa bro.... Tengok gaya tulis lu macam mengidap penyakit gila bahasa...

      Delete
    3. Cai 11.26...itu je nko pnya komen nk kata doktor cam tak layak je... lu klu cai umgok lu hantam balik maa...lu pnya bahasa pun hancusss cai...

      Delete
    4. Melayu UMNO terkaya di Malaysia. Melayu kebanyakan cukup2 beri makan sudah..beri lebih susah lar generasi masa depan keturunan UMNO melayu..india MIC,cina MCA yg taikun2 kena jg kekayaan mereka- diorg pandai buat duit UMNO melayu boleh untung bg tanah harga rendah rakyat tahu apa minta BR1M saja- tu lar kalau dapat haha..yg penting semua kita xmacam singapura.. 1 israel role model 1 malaysia.

      Delete
    5. Cai israel tu bkn sugar daddy pd PAP...apa beza PAP ngan DAP??? hahaha...adakh syarat utk masuk top 40 billionaire. ..msti tak sokong kerajaan utk melayu...dan utk cina apa pun boleh...hahaha jenis melayu yg tak blh tngk melayu lebih sikit, ramai sngt kt malaysia ni...klu tak melayu yg 2-3 ni lu mmpu ke..berusaha cai lu pun blh...

      Delete
    6. Haluuuu....

      Lu apa citar bro...lu ingt boss lu umgok bnyk tolong rakyat ke...lu ingt semua billionaire melayu ada kasi kerja pada bangsa lu ke...
      Lu bikin gua panazzz beb...gua tonjol2 lu pnya kepala...billionaire melayu cuma guna saka dgn hantu raya utk buat kerja...
      Lu jgn lupa beb hnya cina kasi melayu kerja tnpa kira lu bangsa apa...lu melayu kah..lu india kah.. lu bangla kah...asalkn lu bkn cina maaa...klu lu cina pangkat sikit atas, gaji lebih maaa!!!
      beb...kompani cina saja yg kasi makan sama lu pnya bangsa...lu mau kerja sama melayu kah...cina juga kira 'merit' maaa!!! Lu tngk syarat masuk kerja sekarang...lu mesti fasih english sama mandarin saja sudah blh kerja..klu fasih melayu lu jd kuli saja...
      Gua panazzz beb klu org citar melayu kutuk cina sejak gua diterima jd ahli PR...skrg kita kena tolong cina dan jahanam melayu umgok...

      Khak tuihhh

      Delete
  2. "Siapa BN nak letak itu kerja dia. Cuma kita nak bagi tahu kita bukan lawan MCA, yang kuasa ini pemimpin Umno. MCA tumpang sahaja, dia tidak berani cakap." -dsai, kajang, 22 feb 14

    Dalam bn melayu ketua mca mic tumpanh tumpang saja. Dlm pr cina ketua pas pkr tumpang saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam BN melayu ketua tapi kenapa bagi calon MCA jadi calon. Suara akar umbi melayu sendiri xdidengar. Pemimpin UMNO kecut bagi MCA. Sia2 postmortem PRU yg lepas. Di PRK Kajang UMNO pula jd penumpang..apa banyak sangat kerusi DUN Selangor MCA pegang berbanding UMNO.

      Delete
    2. Wau, cina India tumpang2 pun boleh dpt genting ngan carlsberg...

      Delete
    3. Bro 12.32...sblm anwar jd calon...bks adun kajang tu nama dia yb mohd chai ke?...bro jgn tnjuk sngt yg lu apa pun boleh ttp tak sedar yg lu tonjol sngt iq lu..

      Bro 12.58...lu pun ada hati nk jd pemilik genting dgn calsberg ke...
      Klu pr pegang putrajaya lu pun blh dpt....lu blh jd tokey rumah urut, kasino, disco dan kilang arak tnpa prlu buang status bangsa dan agama lu...pr apa pun boleh...

      Delete
    4. mcm yg umno dok buat sekarang ni la

      Delete
  3. Tukar pengerusi SGMM tindakan melampau - Zaid

    Tindakan Kementerian Pendidikan menukar Pengerusi Penaja Suara Guru Masyarakat Malaysia (SGMM), Mohd Nor Izzat Mohd Johari ke sekolah luar daerah berkuatkuasa serta merta adalah suatu keputusan yang tidak bijak.

    Perbuatan seperti itu tidak akan sekali-kali menakutkan guru yang bersuara menentang dasar tidak betul kementerian, sebaliknya memberikan lagi semangat kepada semua guru untuk bersatu dan membenci kerajaan.

    Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim berkata, beliau terkejut dengan perkembangan terbaru dihadapi pengerusi penaja SGMM yang bangkit membantah pelaksanaan Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS).

    Katanya, beberapa kelompok guru datang mengadu dan meminta membantu mereka untuk menyampaikan suara tidak puas hati guru kepada Kementerian Pendidikan dan beliau sedang mengumpul beberapa maklumat sebelum ke Putrajaya.

    “Bagaimanapun, hari ini saya dapat tahu Mohd Nor Izzat sudah dipindah ke sekolah lain berkuatkuasa serta merta. Khabarnya jauh dari daerah kediamannya. Kenapa kementerian sanggup menganiayai guru sedemikian rupa.

    “Mereka bukan menentang kerajaan dan tidak ada bukti mereka membenci kerajaan. Apa yang saya tahu dan dimaklumkan ialah mereka hanya membantah sistem PBS. Mereka mahu kementerian memansuhkan PBS serta merta.

    “Tetapi kalau membantah dan menyuarakan rasa tidak puas hati pun sudah dikenakan tindakan terhadap guru berkenaan. Apa yang saya mahu katakan…kerajaan sangat zalim,” katanya kepada MalaysiaGazette di sini.

    Semalam, Mohd Nor Izzat memberitahu, beliau menerima surat pertukaran ssekolah daripada kementerian itu yang berkuatkuasa serta merta.

    Bagaimanapun, katanya, tindakan itu sedikit pun tidak menakutkannya kerana ratusan guru di seluruh negara berada bersamanya membantah sistem PBS demi masa depan pelajar dan guru.

    Menurut Zaid, beliau melihat perbuatan kementerian ini sebagai terburu-buru dan takut kepada bayang-bayang sendiri.

    Katanya, beliau khuatir tindakan yang dikenakan ke atas Mohd Nor Izzat itu akan menimbulkan kebencian guru kepada kerajaan sebagaimana berlaku pada 1999 yang menyaksikan ribuan kakitangan awam termasuk guru bersikap anti kerajaan.

    “Pada saya Himpunan 222 yang dianjurkan SGMM petang tadi langsung tidak berbaur politik, tetapi pihak Kementerian Pendidikan iaitu Jabatan Pelajaran Negeri dan Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) yang cuba mempolitikkan isu ini,” katanya.

    Mengulas lanjut mengenai PBS yang dikatakan sedang dalam peringkat kajian, menurut Zaid, berdasarkan maklum balas daripada pihak berkenaan, orang atasan di kementerian menjadikan isu ‘server’ (pelayar) yang lambat sebagai satu-satunya kelemahan sistem PBS.

    Oleh itu, kata beliau, pihak berkenaan kononnya cuba memperbaiki ‘server’ berkenaan, tetapi sungguhpun begitu, jika ‘server’ laju sekalipun, itu belum cukup untuk melaksanakan sistem PBS kerana sistem pentaksiran itu sendiri yang bermasalah.

    “Saya juga dimaklumkan oleh guru berkenaan, yang mereka terpaksa membina soalan PBS dan menanda skrip soalan dalam kapasiti yang banyak sehingga kadang-kadang melebihi 100 skrip soalan satu hari untuk satu-satu subjek.

    “Ini sudah melampau dan Kementerian Pendidikan wajar mengkajinya semula, bukan menabur janji mahu mengkaji, sebaliknya kajian itu tidak dibuat,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro lu pandai2 amik kerjq omak kau wat apa bro...spttnya omakkau dh ada entry baru yg lu cantas apahal... camana omakkau nk kaya klu lu cantas...satu entry rm5 je cai...

      Delete
    2. Kalau Menteri Pengajaran kita pandai dah jadi PM sekarang taklah jadi cai Najib sampai la ni. Nak jd kaya xperlu kuar entry jadi trooper satu komen Rm10 beb. Terus ke akaum ATM lak tu. Dapat dgn xdapat je lar.

      Delete
    3. Wow...kayalh anon sbb paling bnyk bg komen anon...akaun pun atas anon ke...lu tokey trooper ke??? Blh aku join

      Delete
  4. Makna ucapan DSAi tu hebat. Nmpk tak UMNO adalahketua kpd MCA dan MIC.?

    Dalam pakatan yg ketuanya PKR.

    kepada pas dan dap..sila patuhi arahan dsai. Dia nak jai MB lepas ni kena sokong.korang tumpang je.


    Cuma yg aku kesalkan mlm kempen mana Unit Amal PAS ni tak jaga parking , lalulintas. Korang PAS slow la buat kerja. Kerja senang je. Bukannya suruh fikir hal hal ekonomi ke..strategi ke. PKR yg buat bab kerja guna otak ni.

    dah ,,dah .PAS sila gerakkan jentera korang . Makan minum disediakan. kalau haus pegi je ambik..

    AMK cabang Sg Kantan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak hang punya cantik suruh pas jaga parking...bodoh....p msuk umno lgi baik

      Delete
    2. Calon MCA bertanding UMNO cabang Kajang akan jaga parking..UMNO melayu ketua.Ingat MCA /MIC tumpang saja tu sebab dapat genting&carsberg.sebab tumpang Kajang nak tergadai dek Metro Kajang.

      Delete
  5. anwar lagi kaya wowwww...rakan kongsi dgn yahudi buka kelab gay seluruh dunia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syurga dan neraka itu adalah benar... berhati2 bila berkomen

      Delete
    2. Takde pula dalam list orang terkaya di Malaysia..Terkaya di dunia pun xde juga. Emm kalau xke shurga harap2 adalah yg memberi shafaat kat neraka. Allah yg lebuh mengetahui.

      Delete
    3. yang kata Tun M ada 44 bilion tu masuk syurga ke????

      Delete
    4. Sape kata Tun M ada 44 milion? kalau hang yg kata memang masuk neraka la jawabnya.

      Delete
    5. Yg pernah dulu kes 3 bil Anuar tu propaganda berita itusan moloya. Bila kat parlimen Anuar ajak bahas tekedu wakil parlimen BN. Apa citer utusan meloya tak betulkan statement bg fitnah utk melayu umno percaya.

      Delete
  6. ye ke Daim dan Tun melawan? bisa je aku tengok. takde sibuk turun KAJANG berkempen pun?

    Ramai yang TERLUPA bhw kajang memang dah Menang besar pru lepas. JAdi apa masalahnya dia nak bertanding?
    Anwar yg suruh adun letak jawatan..anwar yg calonkan dirinya..anwar jugak kah yg tak puashati dgn calon pihak lawan??
    dia nak apa sebenarnya?

    kalau Pakatan letak calon lain pun dah tentu menjadi tempat serangan antara parti parti lain.Adat lah dalam politik. kenapa takut dgn kebangkitan Daim dan tun?

    Biasalah sesiapa boleh bagi KOmen pasal PRK kajang. Terutama org yg dah bersara dlm politik dll. sebab isu utamanya ialah MENYURUH calon yg dah menang letak jawatan dan digantikan dgn orang lain.

    Cuma kami ahli akar umbi PAS selangor, kpd sesiapa boleh bagi pencerahan sbb apa berlakunya benda ni. Isu gaduh Azmin - khalid?
    Isu nak tukar MB?
    sorang pun menikus tak berani bersuara nak bagi pencerahan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak tahu...jangan merapu macam nujum mabok air daun ketom...

      Delete
    2. Takut hadis akan dipinggirkan..Tun M dh br sokongan..ulama UMNO pun pertahan Tun..sila lar PAS masuk BN - perbetul kan dari A sampai Z.

      Delete
  7. Macai sakit hati dgn unit amal pas.nk harapkan polis dok sibuk makan rasuah.unit amal dah tolong,dia dok melalak melolong sana sini.kahkahkah

    ReplyDelete
  8. Macai mana boleh tgk org buat amal, bg mereka kerja2 amal ni kerja bodoh. Macai kan ke kenyang ngan duit rasuah, duit tokeh judi yg ditabur oleh tuan2 mereka. MACAI hidup mereka mcm anjing dan lembu.

    ReplyDelete
  9. Ya allah panikknya aku....camana nak hilang kan panic aku nihh.....kah kah kah sapa ang panic tuu....bang non panic....aroma kunyit dah dapat dihidu olah orang orang kajang...ape tak panic nya bang non kunyit tu....orang cina sekarang kena buatpilihan....samada ak pilih calon yang moral tinggi atau calon yang tak ada moral dan akhlak....calon BN orang Cina sangat kenal calon yang malu betketuakan pemimpin penzina...sanggup letak jawatan dalam parti dan kerajaan semata mata tidak bersetuju dengan pemimpin kaki zina ( kes Soi Lek )....orang PAS dan PKR puak tak tau malu sokong pemimpin kaki zina...kaki ceroboh stok kunyit orang lain...peuang LGBT dan COMONGAY....peda Pengundi dan Melayu atas pagar dan Cina atas pagar ...lu ada mata lu lihat...lu ada hidung lu boleh hidu bau harum ka atau bau kunyit...lu ada otak lu pikir lah sendiri....adooii iiii panikk oh panic nyerr akuuu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panik... "batang naik" cari lubang taik... He..hee..hee..

      Delete
    2. Panik nya nak berjuang bersama orang yang menyokong usaha tolak hadis..paniknya calon dari MCA pula yg naik..paniknya usaha nak perbetulkan keadaan xdapat support. paniknya apa lagi yg hindraf mahu..paniknya tentangan team Tun..paniknya ramai rakyat yg dulu dpt BR1M tp skrg xdapt..panikknya hutang negara bertambah bertingkat tingkat..panikknya usaha menyeketakan
      pas dlm pr xberjaya..paniknya cyber2 tropet makin haram jadah xberkesan..paniknya rakyat susah nk dipengaruhi..paniknya mengenal azab kat pdg masyar nanti.

      Delete
    3. Bro...moral of storynya lu tak dpt brim ke...sabar akan smpi masa lu bro...kesiannya...

      Delete
  10. Unit amal pas jangan jaga paeking kalau ceramah pkr....buang masa

    ReplyDelete
  11. betul... aku kecewa dengan pas dan unit amal.seperti tidak menyokong pimpinan kita.selalunya tugasan paking dan lalulintas ni mereka yang uruskan, tapi semalam langsung tak nampak muka

    ReplyDelete
  12. unit anal PAS belum terbau lagi aroma kunyit.....kalau dah terbau kunyit baru bole wat kerja beb.....kunyit tu kira candu untuk unit anal PAS.....ahaks

    ReplyDelete
  13. Macai umno bodoh kekal ke atau memang bodoh atau sengaja bodohkan diri

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg pasti sapa masuk umno mmg jadi bangang......

      Delete
  14. Lubang kunyat tuya nak simpan mana.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu simpan cai...sbb lu yg lbh kenal tuya tu sapa...

      Delete
  15. La yg d pogang kunin berkunyit tu wat po ketuo baglo oiii....gmbar yg ka 5 siap jeling cam nk terkam jo mamat tu...

    ReplyDelete
  16. Kami memberi sokonga sepenuhnya kepada calon PR di PRK Kajang akan datang. Selepas pendengaran akar umbi tidak didengar pucuk pimpinan UMNO yg meletakkan calon MCA didalam PRK DUN Kajang. Atas persetujuan bersama akar umbi UMNO bahagian kajang kami tidak akan membuka bilik operasi bagi membantu kempen calon MCA. Sekian .

    UMNO cawangan Kajang.

    ReplyDelete
  17. Umno=jubor taik

    ReplyDelete
  18. Huhu suara UMNO bawahan pun xdidengar sape2.. jadikan blog pembangkang sbg plateform bersuara. Hidup Melayu UMNO dimana-mana tapi sayang bukan di KAJANG.

    ReplyDelete
  19. Dsai kata anak mamak antara yang disenarai terkaya dimalaysia.Awat mamak takat jadi mastermind pelingkup en.kangkung,.tandingla kat kajang ler.Hari tu dah ada suara2 lembuno menguak dari kandang nak jemput balik diPutrajaya...kuang..kuang...kuang..

    ReplyDelete
  20. menang kajang takpa... kerusi MB jangan diusik... kalau dikcau kepimpinan PAS tidak akan berdiam diri... awas korang!!!

    ReplyDelete
  21. PR masing2 ada MB sendiri...Penang - DAP, Selangor - PKR dan Kelantan - PAS. Pasai apa pencacai umngok sebok nak jaja isu MB ni...dah sasau ker ? Pencacai umngok suara tak didengar disini bising plak...komen pencacai umngook mangkok berhayun cap kangkung mengalahkan ketetapan kepimpinan parti..kah...kah...kah...

    ReplyDelete
  22. Pas dah ada kelantan
    dap dah ada peneng
    pkr ado selangor

    umno mcm2 ada
    mic mca ada telo je..

    melayu bandar boleh terima dsai jd MB.yg dok kecoh2 tu puak anti hadis je..

    kahkahkah

    ReplyDelete
  23. Bodohnya pencacai umngok...dah lah banggang nak lagi tunjuk kat orang.Sebok pasai MB buat aper....tu negeri Terenganu, Kedah dan Perlis tersedia MB untuk Pas.Kalau bodoh tak payah susah2 lagi memalukan diri la.Tiga negeri tu lebih penting dari jawatan MB.

    ReplyDelete
  24. PAS juga ada kuasa menentukan MB... jangan sampai sejarah ASRI krmbali berulang jika TGHA gagal menangani isu MB Selangor ini.. ingat... PAS sudah lama melihat gelagat PKR... jangan sampai kami muak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. muak tenngok UMNO. dulu ms perikatan PAS ditendang sekarangni hadis pun UMNOnk tendang.

      Delete
    2. pas dah muak...sebab tu bg balik kedah pada bn...

      Delete
  25. Pencacai umngok banggang nak jadi jurucakap parti pas plak.awat semacam ngo ngok perkosa dan sewaktu dengan aksi lumur@pelempang keluaq kenyataan mengalahkan menteri dan kerajaan.Tapi takpa rakyat sedar juga dah lama dah perhatikan...ini sebagai jalan untuk membantu cap ayam cap kangkung.

    ReplyDelete
  26. saudara silalah jenguk2 blog dari pjuang2 PAS.. anda akan tahu apa kata mereka... mereka tetap bertegas Tan Sri Khalid Samad wajib dikekalkan... jika tidak PAS juga akan hantar pencalonan nama pada Tuanku..

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa blog nya tu ?

      Delete
    2. http://ibnmustaffa.blogspot.com/?m=1

      Delete
  27. Tiada urusan nak jengok blog perpecahan tu.Elok2 ada pemimpin dan dengarlah ketetapan parti.Tu la...ada blog umngok batang naik @ umngok tak nak jengok, dah bosan info fitnah ker atau nak buat fitnah sendiri?.....blog omak kau juga tempat penchacai umngok merempat merempit buta kayu fakta.

    ReplyDelete
  28. Dari dok sibuk cakap pasal mb tu baik macai g makan kangkong dgn ikan beku.

    kahkahkah

    ReplyDelete
  29. entah...blog apa yang pencacai umngok suruh jengok tu.kalau nak menipu tu agak2 la jangan sampai komisen beratus juta.Bagila link...takat cakap kosong cam tin kosong lagi bising kalau dipukul.Bagus macai umngok pi makan kangkung dengan ikan beku...

    ReplyDelete
  30. Maso kocik dhulu waktu blajar kelas agamo....kaum nabi yg suko dubur abih.di tolungkup....yg suko bspendar bosa...ais krim dlm bilik ayaq....khalwat ngan bini org dlm bilik otel semuo tu doso.....skrg cam x salah lak di pujo pujo.....puak banggang ni otaknyo dlm.dubur kot....Tun M smbahyang jumaat dio smpai sblm.khatib boco khutbah....magrib isya.pasti ado bjamaah....subuh kang mmg Tun M sampai sobolum qamat....israel Tun M kutuk n hino smpai bogel...syahadah eh pun samo cam nik ajis.....urang cam tu d kato anti hadis anti al quran gilo ko meroyan puak kupiah yg berdemo tu......yg melalak sokong comangay....sokong kalimah Allah bg pd puak kristion...tu hukum eh apo.....banggang gak nenguk perangai n otak dubur puak bahalul ni....

    ReplyDelete
  31. Sayangnya macai umno kat jubor saipol lebih lagi daripada bik mama.nk cakap pasal moral bom tuya tu moral ke.

    kahkahkah

    ReplyDelete
  32. Jubor sepol esay x nmpak n nenguk so x kesah la....tp spenda bosar...chino dolll kompem....sepol bsumpah laknat kompem....mano pulak poie jam ohmaygah....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...