Tuesday 18 February 2014

EDISI JOM TERJAH ... SIAPAKAH YANG DIPELUK MESRA OLEH KETUA MENTERI PULAU PINANG ITU?????



Laaaa ... ingatkan siapa yang dipeluk mesra dan simpati tinggi YAB Lim Guan Eng kepada seorang warga emas bangsa Melayu beragama Islam.

Rupa-rupanya YAB Lim Guan Eng Ketua Menteri Kerajaan DAP/PR telah melawat keluarga kepada mangsa kebakaran yang berlaku di Jalan Rozhan, Cherok To' Kun, Bukit Mertajam, Pulau Pinang yang mengorbankan seorang kanak-kanak perempuan berusia 2 tahun rentung dalam kebakaran tersebut.

Dalam lawat ziarah tersebut , YAB Lim Guan Eng mengucapkan takziah dan simpati tinggi yang menimpa keluarga adik Nurul Adryana sambil menyampaikan sumbangan wang bagi meringankan bebanan yang ditanggung.

Jelas propaganda mengatakan Kerajaan DAP/PR Pulau Pinang pimpinan YAB Lim Guan Eng kononnya anti Melayu tindas Islam oleh beberapa NGO dan parti politik adalah tidak benar sama sekali dan merupakan suatu fitnah jahat jijik yang amat meloyakan.



BUKIT MERTAJAM – Seorang budak perempuan berusia dua tahun yang leka mewarna buku lukisan ditemui mati rentung dalam kebakaran di sebuah rumah kayu dua tingkat di Jalan Rozhan, Cheruk Tokun di sini semalam.

Difahamkan, ketika kejadian mangsa, Nurul Adryana Lateesya Mohammad Asyri berada dalam sebuah bilik di tingkat bawah rumah itu bersama abangnya, Danial Mukhriz, 4.


Ketika itu, nenek kedua-dua beradik itu, Siti Zanyah Yaakob, 74, pula berada di tingkat atas rumah untuk menunaikan solat sunat Duha.


“Selepas selesai menunaikan solat sunat pukul 10.45 pagi, saya berasa bahang dari belakang selain turut terhidu bau asap. Sebaik menoleh ke arah tangga, saya nampak api merebak dari tingkat bawah.


“Saya tidak mampu berbuat apa-apa kerana api begitu pantas menyambar rumah. Saya juga tidak dengar cucu (Nurul) meraung meminta tolong menyebabkan saya yang panik keluar dari rumah tanpa sempat menyelamatkan apa-apa,” cerita warga emas itu semasa ditemui di sini semalam


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0218&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_02.htm#ixzz2tdTkoOOF
Hakcipta terpelihara

22 comments:

  1. dikala mengorat kentut hang aku kata wangi.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku stuju....tp ko buruk sangko byk sgt nih

      Delete
  2. Ni kalau ameno yg peluk2 kompom masuk utusan meloya muka depan 2bulan...

    ReplyDelete
  3. mana DSAI???? tak balik tengok ke????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waaaah giler dn ssyang bebenor ko ni kat abang non yerr......bontot ko dah kene kerrr..

      Delete
  4. Senang saja melayu di jual beli.. Sekali cina peluk, lupa habis semua kejahatan mereka. Cuba OMAKKAU dedahkan sekecil2 projek DAP atau PR untuk melayu Pulau Pinang dan yang sebesar2 projek, Juga dedahkan perjuangan DAP atau PR Pulau Pinang yang berhempas pulas mempertahankan tanah2 dan kampung2 melayu daripada bertukar tangan. Tolong jangan salahkan UMNO atau BN, sekarang PR yang berkuasa, tunjukkan projek2 yang telah menaikan pemilikan rumah orang2 melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gila ke hapa nak tunjuk master grand design apa yg kerajaan p.pinang buat. Kang hilang lah undi melayu.

      Soalan lu bikin gua panas la.jgn bising bising maa
      ini perancangan mana boleh bagtu sama itu rakyat melayu.

      Ini penang cina pegang. Lu melayu umno, pas ka pkr jgn campur

      Delete
    2. sebelum tu,siasat dulu apa sumbangan parti melayu Gerakan dan jasa ketua menteri melayu mohd tsu koon.pencacai lupe sejak bila dan bila masa melayu perintah PP walau parti hidup melayu mendapat kerusi DUN tertinggi.

      Delete
  5. Masa umno pegang p.p dulu berapa ringgit je bagi.tp masa DAP rm puluh juta dh dapat,siap dgn bangunan baru.tanya macai lembu betoi ke bohong.dorg ckp bohong la..
    memang la bohong ko dok dalam hutan mana kua kt tv3 dan utusan.yg ada internet pun bodoh bangang lagi inikan pula yg dok dalam felda..
    kahkahkah

    ReplyDelete
  6. belum dapat semua wangi dan baik, bila dah dapat jago ongkau kena kojo jang .. jangan lupo sejarah singapura

    ReplyDelete
  7. Sape yg juai sgpore kt cina..
    a.yahudi
    b.cina
    c.amarika
    d.melayu hutan
    e.umno

    kahkahkah

    ReplyDelete
  8. Marilah kita memberi sokongan pada MCA kerana mereka sama taraf dgn PEKOSA,PUKIDA,.
    pejuang islam sejati.
    DAP cina komunis.
    MCA melayu islam sejati.
    kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP lah terbaikk..... PAS memang suka sama DAP... macam UMNO suka sama MCA... harap tiada macai PR yang nafikan pulak...

      Delete
    2. DAP lah terbaikk.... PAS memang suka sama DAP... macam UMNO suka sama MCA...
      Tahniah anon 12:04 kerana bahawa DAP yang terbaikk...
      PAS berkawan dengan DAP sebab
      DAP tak rasuah,
      DAP tak bunuh umat Melayu,
      DAP tak jual tanah simpanan Melayu,
      DAP tak gadai maruah Bahasa Melayu,
      DAP tak kurang ajar kepada Raja Melayu,
      DAP tak kurangkan kuasa Raja Melayu,
      DAP ... banyak sangat dah.
      MCA tu rakan UMNO dalam mengkhianati Melayu tu sendiri. Hanya Melayu Buta saja yang masih mempersoalkan kerjasama DAP dan PAS. Yang beza antara DAP dengan UMNO ialah depa kata DAP kafir dan perkauman (dalam DAP, ada MP Islam/Melayu) tapi depa lupa bahawa UMNO yang Islam tu nampak lagi kekafirannya dan perkaumannya. Adakah Islam membenarkan perkauman?????

      Delete
  9. Gara-gara tamak kuasa dan politik kotor, kepimpinan pemimpin yang baik tidak menjadi liputan media massa utama tapi yang sebaliknya disiarkan.

    ReplyDelete
  10. Sabarlah anda sahabat dan keluarga, mendapat ujian dan musibah. terimalah dengan iman yang kental dan jiwa yang besar. pasti anak itu menjadi penghuni syurga. sekalipun berat mata memandang, lebih berat bahu memikul. mudah2an ianya menjadi ringan dengan ziarah dan sumbangan dari YAB Tn LGE KM PP. Anda KM dan AP berkaitan, tanganilah keluargainidengan penuh kasih sayang yang kudus. diluar permainan politik. jadikan politik yang kita amalkan yang menyatukan dalam kebaikkan didunia dan diakhirat. alFatehah

    ReplyDelete
  11. Anwar langsung lintang pukang lari tak nampak muka. Langsung tanak jadikan LGE sbg pemimpin la magkuk anwar ni.
    Nampak tak macam mana DAP memerintah.
    PKR dan PAS langsung tak nampak muka.

    kpd pimpina trtinggi PAS, PKR UMNO belajar..tuntut ilmu kepimpinan dari Khalifah LGE

    ReplyDelete
  12. Kes ni kat pematang pauh ke sibuk nk tanya dsai.jib bibir merah pergi mana.dia pm malaysia ke pm mongolia.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. haluuuuu...

      di permatang Pauh dah siapkan wakil... apa2hal jangan cari DSAI... beliau sibuk di Selangor... ada fahamka????

      khak tuih

      Delete
  13. Lupa lak rosmah anak badak tak bg izin kua rumah.tu yg tak nampak bibir merah dia tu.kahkahkah

    ReplyDelete
  14. puak umngok bn bila dah jadi adun dan mp susah sangat nak jumpa rakyat dikawasan dia bertanding.Pemimpin macam ni terbiasa dengan taktik kotor umngok iaitu u tak undi i tak dapat bagi kemajuan.Bila.menang dia anggap semua orang bukan pengundi dia tapi yang yang sebenarnya dia sebok memenuhkan tembolok dia sendiri tanpa mahu diganggu oleh rakyat kawasan dia bertanding.Bodoh punya orang diangkat jadi pemimpin.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...