Wednesday 26 February 2014

RAHSIA MENGAPA DAIM ZAINUDDIN BEGITU LANTANG DAN KENCANG MENYERANG DSAI TERBONGKAR!!! ... DSAI MENANG KAJANG UMNO HILANG PUTRAJAYA.!!!!!



Apa yang nyata, bekas menteri kewangan itu dalam keadaan penuh kebimbangan. Cukup bimbang sehingga beliau terus bercakap mengenai Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Secara terbuka, beliau menolak pemimpin PKR sebagai seorang gila publisiti dan sukakan perhatian. Secara terbuka juga, beliau merendah-rendahkan ketua pembangkang itu sebagai seorang yang tidak pernah mampu menyelesaikan sebarang masalah.

Daim cuba melindungi kegusaran sebenar beliau terhadap kesan daripada kemungkinan kemenangan Anwar di PRK Kajang. Daim cuba melindungi kegusaran sebenar beliau terhadap kesan daripada kemungkinan kemenangan Anwar di PRK Kajang. Secara terbuka, beliau berkata bahawa langkah Anwar bertanding pilihan raya kecil di Kajang hanya membazirkan duit rakyat.

Rupa-rupanya penentangan Daim terhadap Anwar diteruskan dalam sesi perbincangan peribadi tetapi dengan nada lebih serius dan tidaklah begitu memandang rendah terhadap kemampuan Anwar.

Mereka yang berada di kelilingnya berkata, beliau gusar akan kesan sekiranya Anwar menang di Kajang; terutamanya kemungkinan Anwar menjadi ketua eksekutif negeri paling kaya di Malaysia dengan beberapa bilion pada tangannya dan kesan segera terhadap moral ahli-ahli Umno di Selangor serta seluruh negara.

Namun, tidak dinyatakan ketakutan bahawa ia mampu menjadi  asas ekonomi yang kukuh dan landasan untuk mempamerkan kualiti kepimpinan kuat berbanding Putrajaya, nafas baru dan fokus Anwar ini boleh membawa Pakatan Rakyat (PR) untuk mengalahkan Datuk Seri Najib Razak dan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya umum akan datang – keputusan akhir yang ternyata membuatkan Daim, Tun Dr Mahathir Mohamad dan pemimpin-pemimpin Umno lain dari zaman kegemilangan penswastaan tidak senang duduk.

Tambahan pula, Selangor adalah negeri perindustrian dan paling kaya serta bersebelahan dengan Kuala Lumpur yang menjadikannya sumber bagi  projek-projek infrastruktur, tawaran hartanah dan perniagaan untuk kroni dan lain-lain yang berkaitan dengan Putrajaya.

Ia menjadi penting bagi pihak yang pernah mendapat manfaat untuk memastikan Selangor kembali kepada BN. Kepimpinan Anwar di negeri ini akan menjauhkan lagi kemungkinan masa hadapan dan menjadikan Selangor sebuah lagi kubu politik seperti Kelantan bagi PAS.

Secara mudah, wujud keperluan untuk melindungi “angsa emas”.  Para jutawan yang mempunyai kaitan dengan Umno akan berusaha sedaya mungkin menghalang Anwar mengambil alih jawatan sebagai menteri besar.

Justeru, jangan terkejut jika Daim mengambil berat terhadap bagaimana persediaan Umno dan Barisan Nasional (BN) untuk “berperang” dengan Anwar.

Penting bagi golongan yang mendapat manfaat pada zaman Mahathir jika Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tidak mengosongkan jawatannya.

Jelaslah, dakwaan mereka berkenaan “Langkah Kajang” sebenarnya tidak mempunyai kaitan dengan penggunaan dana awam untuk pilihan raya kecil.

Ini kerana jika mereka benar-benar mengambil berat bagaimana wang pembayar cukai dibelanjakan, mereka pasti tidak akan membenarkan konsesi tol yang berat sebelah atau tawaran untuk pengeluar tenaga bebas atau menyimpan sumber air di tangan beberapa ahli perniagaan tertentu sahaja.

Oleh itu, pertempuran di Kajang adalah pertempuran bagi menentukan siapa yang akan dapat mengawal Putrajaya pada masa hadapan. Kemenangan Anwar di Kajang boleh menyebabkan Umno kehilangan Putrajaya lambat laun nanti.

26 comments:

  1. Hehehee.anwar anwar.memang memeningkan kepala.inilah beza org yg x reti dok diam dgn org yg suka bersenang2.sejarah perjalanan hidupnya dr remaja dipenuhi dgn sepak terajang perjuangan.memang kena regu beliau beradu kependekaran dgn mahadeth.beliau x sempurna tp beliau dah buktikan.so sape rasa drinya hebat bersainglah dgnnya..tunjukkan kpd rakyat.jgn mcm paduka katak.gebang shj.lps tu ong ong ong..aku yakin ada yg lebih baik dari anwar.masuklah gelanggang.berpencaklah.baru tau siapa yg terbaik.tp kalau x tahan uji....baik dok diam ajelah.bantulah mana2 pihak yg kamu rasa terbaik utk ketika ini.

    ReplyDelete
  2. Kahkahkah...pkr mmng hebat...pkr mmng dasyat...negeri selangor yg dari negeri padang pasir dah mnjd negeri terkaya dan termaju dimalaysia apabila pkr memerintah di negeri selangor tak smpi 10 tahun...perghhhh...dh mcm cerita aladdin dgn lampu ajaib...
    Kahkahkah...sblm ujudnya pkr dan sebelum pkr pegang selangor...tak mmpu nk bayang betapa miskinnya negeri selangor yg mundur dibawah bn/umno... hebat pkr ni...harap2 pas bg lh peluang kpd pkr utk jd mb di kelantan...pergh tak smpi 10tahun cai...kelantan akan jd negeri maju dan kaya...
    Kelantan bawah pas pun dah hebat dan maju dah...klu bg 2 penggal kt pkr, aku percaya yg kelantan mnjd lbh hebat dari johor atau perak yg dibwh bn...dan klu kelantan pun boleh maju dlm krg 10 thn aku yakin waktu tu pkr akan dpt offer dari vietnam, bangladesh, somalia, uganda dan lain2 negara yg mundur utk jdkn pkr parti pemerintah...lu lawak siot omak kau...citer tak tngk kiri kanan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu mcm tu tak payah la takut klu anwar jd mb sgor

      Delete
  3. bodo nye macai bn diatas

    ReplyDelete
  4. daim sebenar tak risau putrajaya terlepas .... dia risau tentang duit bank negara yang dia kebas hingga dia boleh jadi kaya raya .....!!!!!

    ReplyDelete
  5. memang... bodoh amat

    ReplyDelete
  6. PERINGATAN!!Kepada Melayu yg liat bab bab nak sponsor ni.

    DAP akan mengadakan Jamuan Makan Malam "Dari Kajang Ke Putrajaya" pada 21 Mac 2014 bertempat di Tempat Letak Kereta Pasar Sg. Chua, Kajang.

    Harga tiket untuk satu meja adalah seperti berikut: * RM500 (atau RM50/tiket individu) * RM1000 (gold sponsorship) * RM2000 (platinum sponsorship)

    Pertanyaan: 012-7325558 (KC Chan). Bayaran boleh dibuat kepada akaun bank DAP Selangor (Maybank 014178129598).


    Kepada sesiapa ahli parti PKR yang telah hanyut tergoda menerima BRIM, atau tak sengaja mohon brim sila pastikan duit yg anda dpt tu beli table sempena jamuan mkn diatas.
    Jgn sesekali gunakan duit tu demi perjuangan kita ke putrajaya.Haram hukumnya. Kita yg boikot apa juga tindakan kerajaan BN.

    apalah sangat dgn duit sbyk 650 hengget tu.
    baik kita ahli PKR berkorban dan masukkan ke akaun diatas. Ingat perjuangan kita!


    PEMERINTAH PAKATAN
    DAP CAWANGAN KAJANG

    ReplyDelete
    Replies
    1. seekor babi amno tengah menyamar

      Delete
    2. kat kajang nanti kita tengok melayu amno undi kapir ke undi islam....

      Delete
  7. Replies
    1. Biaq pi kat dialah..berwacanalah dgn bijak.jgnlh layan katak panggey ujan.ong ong ong shj.benda sama.sgt baik sekiranya omakkau dpt kluarkan kenyataan mana2 pihak yg suka mencarut baik pakatan or bn.malu dgn anak2 kalu baca benda2 mcm neh.mcm kita nak ajar diaorg plak supaya berwirid dgn carutan.kita x suka pd pemimpin yg melucah dan skandal lucah.jgn kita juga bersubahat dlm menyebarkan kelucahan.cucilah blog ini dr perkataan lucah.gunakan sedikit kuasa memadam yg diberi allah utk cuba menrubahnya.pasti ada keberkatannya.jgn pedulikan cemuhan manausia.mereka x dpt menolong kita ketika keseorangan di kubur yg gelap dan mahsyar nanti.maaf hamba pohon jika bahasaku tidak manis.

      Delete
    2. hang cuba gi blog umngook. hang cuba suruh derang padam perkataan lucah. hang ingat dia nak padam tak..

      Delete
  8. Anwar akan menang di kajang.. InsyaAllah. Dari perlis ke sabah, penyokong sentiasa mendoakan kesejahteraan anwar. Kajang ke putrajaya! ABU!

    ReplyDelete
  9. IKLAN : KEMPEN SEMPENA PEMILIHAN KEADILAN 2104
    HAI! YOO! ASSELEMEKOM SEMUA PENYOKONG ABANG!
    Saya mengambil kesempatan ini untuk mempromo diri saya sempena pemilihan Keadilan 2014 April/Mei ni. Sya adalah bekas Ketua Penerangan Cabang Merbok Kedah Sharuddin Abdul Hamid iaitu abang kepada blooger OMAK KAU ni Hanisya abdul hamid ingin bertanding dlm peringkat jawatankuasa Keadilan Peringkat Pusat .
    Saya mengharapkan dapat dicalonkan sebagai Timbalan Presiden Parti atau dicalonkan sbg Naib Presiden pun jadi lah.
    Kalau dulu saya pernah dipecat dari parti kerana kesalahan melancap, iaitu mendera kote saya demi kepuasan nafsu..sekarang saya dah bertobat. tak mau da melancap ni.
    Saya malu jgak lah..boleh google kes saya ni dlm internet. Tapi apa pun saya tidak melakukan kesalahan meliwat dan berzina. Apap pun keputusan parti sy terima dengan redha.

    Kali ni harap penyokong akar umbi sokong saya naik semual dlm parti keadilan.
    Saya janji tak melancap lagi dah.

    Tima kasih. assalamelekom semua ye. I luv u.

    PILIH SAYA SEMULA. Plss lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni lagi sekor babi tengah menyamar jadi anjing

      Delete
  10. Bpuluh tahun umno dok slangor.wang rizab 400 juta.pkr 2 penggal dh 3 bilion.daim ni tkot pasal tol dan projet IPP kna sekat.bkn nk jaga melayu pun.jaga mamak n the gang je.dtg pula melayu hutan nak ckp psl selangor.

    kahkahkah

    ReplyDelete
  11. Blog upahan umno lg kuat mencarut mcm papagomo.tak pernah pula jumpa org komen suruh jgn mencarut.brapa dpt upah cai..

    kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haluuuuu...

      Beb, lu betul2 tnjuk yg lu mmng ahli pr sejati...gua bangga dgn lu beb..gua juga yakin kepimpinan pr amnya dan pkr khasnya pasti brbngga dgn ketegasan lu beb...mak pak lu pun msti bngga ada anak cam lu beb...
      Kita akan kekal dgn prjuangan liberalisma yg pemimpin suci kita agung2kn...antara perjuangan kita ialah hak asasi...sia2 beb kita mnta hapus kn isa kt mesia ni...mencarut, memaki, mmfitnah adalh hak kita beb sbgi ahli pr yg mnjd rakyat mesia...
      Dia sapa beb nk halang kita mencarut...ini blog pro pr yg mmng dibenarkn mncarut, memaki dan fitnah...budaya lucah ni beb mmng pemimpin kita galakkn...
      Lu tngk beb utk prk kajang berapa ramai ahli pas kena maki dan carutan dari pkr sbb tk setuju beb pemimpin suci kita jd mb s' gor...no hal pun ok je...presiden pas kena saman ok je.. psl fitnah mmfitnah ni biasa beb...

      Khak tuih..

      Delete
    2. yg menyamar maki carut pas tu babi umngook.
      Khak tuih tu sekor daripadanya.

      Delete
    3. KEZA mana? Anjing tu dah mampos ke?

      Delete
  12. Biarkan macai umngok be end mencarut...inilah peluang mereka tunjuk benggong dan bebal nanti akan dibantu oleh ngok-ngok belaan umngok..kalau.tak cukup tahulah cap kangkung dan cap ayam maen peranan.Kalau itu tidak ada kesan juga, pandailah mereka cari ayam hidup...kah...kah...kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bhai....klu nampak babi bekeliaran bawak penyakit, takkan ko biar aje bhaii..

      Delete
  13. Saman Presiden kami konon khakkttuihh

    ReplyDelete
  14. Kelantan jgn beri tanah pada sapa2 Alaskan but rumah anak yatim ke sekolah agama ke psal tanah boleh tukar syarat last2 dia buat lain Alasan 1000 alasan perompak yg mahir

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...