Friday 28 February 2014

MAHKAMAH TINGGI MEMERINTAHKAN PAPAGOMO BAYAR RM800,000 TIDAK TERMASUK KOS KEPADA DSAI KERANA MEMFITNAH!!!

Papa Gomo telah diarahkan oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini supaya membayar RM800,000 tidak termasuk kos kepada DSAI kerana didapati bersalah memfitnah DSAI dalam isu video seks.

Apabila keputusan dibacakan air muka Papa Gomo a.k.a Wan Muhammad Azri bin Wan Deris terus pucat lesi sambil berkata da bukannya papagomo.
Hakim Rosilah Yop membuat keputusan tersebut selepas mendapati pihak plaintif berjaya membuktikan kes dan mengarahkan defendan membayar ganti rugi kos sebanyak RM50,000.

Wan Azri diwakil oleh peguam Jasbeer Singh manakala Anwar diwakili oleh peguam N.Surendran dan Latheefa Koya.

Hakim Rosilah Yop dalam penghakimannya juga turut mengatakan Wan Muhammad Azri adalah pemilik blog Papa Gomo.
Rosilah juga membenarkan permohonan injunksi tetap oleh Anwar untuk menghalang Wan Muhammad Azri mengulangi fitnahnya di blog tersebut.

Pada 21 Mac tahun lalu, Dato Seri Anwar Ibrahim telah memfailkan saman sebanyak RM100 juta terhadap Papa Gomo @ Wan Muhammad Azri bin Wan Deris.

Menurut penyataan tuntutan yang dikemukakan kepada mahkamah, pada 16 Mac tahun lalu defenden dengan salah dan berniat jahat menyiarkan perkataan lucah dan melampau.

Menurut penyataan tuntutan itu juga defenden telah meletakkan beberapa pautan web yang memaparkan satu siri imej dengan mengatakan lelaki itu adalah Anwar.

Pergh!!!! Itu hari bukan main kencang lancang mulut cabar DSAI supaya saman dirinya .. bila saman terus menikus lari lintang pungkang enggan mengaku dirinya Papa Gomo ... Nah sekarang sudah 2 Mahkamah Tinggi mengesahkan dirinya adalah Papa Gomo .. sebelum ini Mahkamah Tinggi Kota Bharu.

Mahkamah Tinggi juga mengesahkan yang papa Gomo ini kaki fitnah .. Nak tengok apa kah ada macai-macai UMNO mau membela sampai sanggup bergadai bergolok nak bantu dan pertahankan Papa Gomo?????

Itu hari Mahkamah Tinggi Kota Bharu arahkan si papa Gomo bayar RM550,000 kepada seorang ahli perniagaan kerana memfitnah juga .. campur dengan RM800,000 dan kos RM50,000 sudah menjadi RM1.4 juta .. itu tidak termasuk upah guaman kepada kedua dua kes tersebut.

31 comments:

  1. Bayar je lah kalau tak mampu bayar buat rayuan ke Mahkamah rayuan. Dulu sebelum.disaman DSAI suruh minta maaf tapi jenis spisis tengin badak tak mahu minta maaf nak lawan juga skrg apa macam mampu ke cari duit nak baysr RM800,000/-. Aku rasa mati hidup balik tak boleh bayar.Allah maha kaya benar tetap benar dan yg salah tetap salah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...akhirnya selesai juga kes papagomo...kita skrg mnharapkn dsai mnyaman dato eskay, nalla dan umi hafilda...supaya kebnaran mngatasi fitnah...dan dpt kiranya dsai dan wan azizah tunjukkn jam omega yg ada dlm simpanan mereka supaya kita tahu yg dato eskay mmfitnah...nalla dan umi juga mmfitnah dsai dgn shamsidar...semoga dsai tidak tngguh lagi atau mmbisu...

      Delete
    2. Coming soon. satu persatu.

      Delete
  2. Bayar je la. Jangan jadi bodoh papagomo, nkokan ada bos yang upah nko buat fitnah tu. Mintalah kat bos tolong bayarkan. Kalau bos takmau, nko saman je bos nko sebab takmo tolong bayarkan sebab nko makan gaji dgn dia.....alang2 main game fitnah ni, kalau dah malu, biaq semua geng dapat malu sama2.

    ReplyDelete
  3. Ala papagomo, kak ros dan bang jib kan ada.apa nak risau.minta je la.hehehe

    ReplyDelete
  4. Setakat 800ribu je pun.tak payah nak risau.duit anak badak yg dia simpan dari kecil tu masih banyak lagi.

    kahkahkah

    ReplyDelete
  5. Yang hak pasti mengatsi yang batil. Yang zalim (tidak adil) pasti akan terima balasan. Sistem pendidikan yang tidak adil telah mengorbankan 3 orang kanak, perempuan dirogol dan manusia di bunuh oleh pekerja asing. Apakah kita perlu kepada pekerja asing? Tentu tidak jika kita kembali kepada konsep adil. SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A - 2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am. Biar bodo buat kerja bodo, pandau buat kerja pandai.


    KEDEPAN (gerakan kembalikan degree berasaskan kepandaian)

    ReplyDelete
  6. Si Papa Gomo ni memang berani la... Sapa pun boleh buat blog dan tulis fitnah yang lucah-lucah... Tapi orang lain tak berani mungkin sebab takut dosa atau takut kena sama juta-juta... Memang berani... Tapi hasilnya bodoh ...

    Jaya Lara

    ReplyDelete
  7. Hukum kebenaran dan keadilan akan tetap berjalan-gb

    "hangpa jgn main2, doa orang kena zalim makbul"- abdullah khairi.

    hahaha padan muka. ngn anak kau putuskn kasih ibu, ngn bini kau cmpak syg nye dalam longkang.

    sekarang mau mati sndri gali kubur. hahaha

    ReplyDelete
  8. rindu plak dengan keza.....manaa niii tak nampak nampak pun...papagomo ni kan salah satu sumber rujukan sang KEZA kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tertido lepas tutuh puki wanita umno semalam sorri laa. Apa cerita ko? Papagomo kan dia orang baik jangan fitnah dia tak baik bro. Banyak2 istighfarlah bro.

      Keza

      Delete
  9. KAMI UMNO AKAN SEMBAHYANG HAJAT BERIMAMKAN HAJAH ROSMAH UNTUK MEMINTA DUIT JATUH DARI LANGIT. HIDUP PAPAGOMO!

    ReplyDelete
  10. Baru jawa parit tahu siapa kaki fitnah.ini bukan kali pertama pun..

    kahkahkah

    ReplyDelete
  11. Dier takda simpan duit dari kecik2 ker?

    ReplyDelete
  12. Papagomo hanyalah pencacai UMNO Baru yang makan upah dan dia tidak akan memfitnah Anwar jika tidak ada penaja yang mampu melindunginya.

    Kita tunggu dan lihat siapa berada dibelakangnya yang akan bayar saman itu jika rayuannya dibakul sampahkan oleh mahkamah...

    Siapalah orang kaya itu....?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atau mungkin papagomo dipermainkan dan dibiarkan bersendirian menghadapi hukuman mahkamah ?

      Kesian... Kononnya jahanamkan kerjaya Anwar boleh jadi kaya tapi diri sendiri pula jadi papa kedana.

      Delete
  13. Sorg kena 800k sorg lg 2juta. Padan muke kedua2 pemfitnah.

    ReplyDelete
  14. tak heran pun duit dio betingkek-tingkek

    ReplyDelete
  15. Macai tgh pikir nak reply apa...tapi biasalah..jawpan dia lari dari tajuk tak pun citer pasal air..tak pun berlakon jadi pkr dan pas...hahahaha..macai best gak korang buat macam nih..asik happy jerk tgk kerenah korang..kah kah..kalau kat blog macai umno jgn harap la nak approve komen aku..nak nak blog si mamak syed keling tu...lolz

    ReplyDelete
  16. Banyak weiiiiiii nak bayar....pi la mintak duit kat pm kangkung....

    ReplyDelete
  17. Papagomo jd papakedana
    Ahak ahak

    ReplyDelete
  18. Jgn risau,kangkung byk lg blh d jual,dpt duit blh byr saman tu kn..kui kui

    ReplyDelete
  19. Bhondo botul d kato fitnah giler tul ....hadi n papagomo ni speciss yg samo la ckp bonar kono saman....macai otak bangang lak sokong elok la tu ...namo pun parti parpukan rakyat...otak macai eh bhodoh bhodoh

    ReplyDelete
  20. botul kepala bapak ko.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apasal kepala bapak kau isap kote aku ka atau kapala butuh bapak kau kuat mengunyit

      Delete
    2. Anon 15:41, taklah kepala butuh aku yg kuat mengunyit lubang jubo bapak ko...pergh...best gile lobang jubo bapak ko...kemut keliling bro....

      Kahkahkah

      Delete
    3. 20:23 apa nak sumbat kaki babi kat cipap mak lu....abis kapala butuh bapak lu kecik sgt bg anjing atau babi makan buleh la hahaha

      Delete
  21. lepasni Ummi, nalla dan eskay tentu ketakutan... kan..kan.. papagomo kes baru pun dah kena saman... ini pulak fitnah kata jam omega hilang... mana hilang pun... kan.kan..

    ReplyDelete
  22. Kepala butuh bapak ko isap butuh najib la.

    ReplyDelete
  23. Kalau aku kayyaaaaaa...hari2 rayyaaaaaaa..papagomok@bengong@sengall@loklakk@gobbloooooookk

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...