Thursday, 27 February 2014

JENTERA UMNO/BN HINA DAN DERHAKA TITAH SULTAN DENGAN GUNAKAN SURAU UNTUK TUJUAN POLITIK SAMBIL MEMBAWA CALON DARI MCA.



SHAH ALAM 17 Mac - Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah dukacita dengan sikap nazir dan imam yang masih membenarkan ceramah-ceramah berunsur politik diadakan di masjid-masjid dan surau di negeri ini.

Titah baginda, berdasarkan laporan yang diterima, terdapat 26 buah masjid dan surau di Selangor masih lagi membenarkan ceramah-ceramah berunsur politik di adakan.


Keadaan itu, titah baginda, sekali gus melanggar arahan serta larangan yang dikeluarkan oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dan Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) sebelum ini.


"Tujuan beta melarang masjid dan surau dijadikan tempat berpolitik adalah untuk mengelakkan berlakunya perpecahan ummah dalam kalangan masyarakat.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130317/dn_47/Sultan-Selangor-dukacita-masjid-surau-masih-benarkan-ceramah-politik#ixzz2uV41HgnQ
© Utusan Melayu (M) Bhd

“Tidak perlu ulas panjang, kerana titah Tuanku Sultan sudah jelas manakala Anwar memulakan kempen dengan mempertikai arahan Sultan Selangor.

“Pesan buat Anwar dan jentera kempennya: Masuk kandang kambing biar mengembek, masuk kandang harimau biar mengaum.

“... Dan Khalid sebagai Menteri Besar patut tahu arahan ini dan wajar menasihatkan Anwar jangan berkempen di masjid atau surau kerana tiada tauliah.

“Jika Anwar yang ingin bersultan dihati, teruskanlah kempen di masjid-masjid dan surau,” bidas laman portal BNBBC lagi.

Bagaimanapun segala kritikan dan ‘pantang’ BN itu nampaknya terburai dengan kehadiran Timbalan Perdana Menteri merangkap Timbalan Pengerusi BN dan Timbalan Presiden Umno ke Kajang. Tan Sri Muhyiddin Yasin bukan sahaja berkempen awal dengan memperkenalkan calon BN bagi PRK N25 Kajang  pada 25 Februari, malah majlis BN itu berlangsung di pekarangan Surau Al-Falah Bukit Dukong, Kajang – lokasi yang dianggap tabu oleh BN bagi kempen politik.

Tidak sekadar itu, dengan kehadiran Muhyiddin, BN turut mengadakan majlis di dalam surau manakala calon BN dari MCA, , Datin Paduka Chew Mei Fun  turut hadir di Surau Al Falah untuk berjumpa dengan para pengundi.

Muhyiddin ketika berucap berkata, BN mahu mengambil kesempatan dan peluang melalui sistem demokrasi untuk menyertai PRK Kajang.

Menyifatkan PRK Kajang sebagai ujian kepada pemimpin MCA yang baru dipilih, Muhyiddin menganggap PRK Kajang sebagai medan menguji pengaruh MCA yang disifatkan punya intergriti dan memperjuangkan hak semua kaum.

“ Saya sedar kita bertanding sebagai underdog tapi semangat kita dan kesungguhan semua peringkat, mudah mudahan kita dapat sokongan. Apa pun masalah di sini tak jadi masalah. Kita akan lihat perkara itu. Kita akan bantu. Kita kena selesaikan tugas kita untuk berjaya di PRK ini,” katanya ketika berucap di laman futsal Surau Al-Falah.  

Pada majlis itu juga Muhyiddin turut mewarwarkan Pengerusi Perhubungan Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar sebagai ‘jeneral’ BN bagi PRK Dun Kajang

KATA DULANG PAKU SERPIH .

34 comments:

  1. mano gambar calon MCA dalam surau tu??? beliau tidak sealim wakil DAP untuk berceramah dalam surau... kita harus bangga dengan DAP kerana Hafaz spotong Ayat dan memberi tazkirah dalam surau... hasil dakwah pimpinan kita di gereja2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omno cibai cunnik pundek lancau. Koh koh koh.

      Delete
    2. Ameno dah kena jilat ngan mca bro. Mca pekuda ameno bro. Ameno takut mca sepatutnya ameno bertanding tapi takut dan sebab utama ialah kena jilat. Ha ha ha

      Delete
    3. Bukan kena jilatlah brater tapi kena konkeklah ngan mca. Kui kui kui.

      Delete
    4. Oi jangan kata2 umno macam2 oi ko tahu tak negara ni merdeka dan hidup kita senang kerana umno. Tapi sayanh satu je sebab umno tunduk kpd cina mca. Yg kedua pm umno suka bohong. Klu kedua2 ni takde tentu umno baik punyalah beb.

      Delete
    5. betultu kawan2... aku sanggup tunduk kat DAP dari tunduk kt MCA.. krohhhhh...

      Delete
  2. EDISI MOHON PENCERAHAN DARI PAKAR PKR/ aHLI AKAR UMBI PKR PERINGKAT KAJANG tak setuju kita PKR tarik balik saman 2juta kat TGHA.
    Dah mulut cakap main lepas tadak insuran. Cakap lainkali pkai otak bukan lutut.

    Kalau tak kerana mulut binawe hadi ni kita PKR sebenarnya MENANG BESAR banyak kerusi pru13 lepas.
    Lagipun PRK KAJANG kita sudah ada kekuatan! Undi cina dan india memang semua sokong PKR. Undi melayu dato ujang bagong dah kawtim.
    PKR memang kuat dan boleh bergerak sendiri di selangor ni!

    Tak setuju dgn kenyataan Saifudin nasution bwh ini:


    Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail dilaporkan berkata PKR sedang berusaha bersungguh-sungguh berunding dengan ahli partinya, Mohd. Shamsul dapat diselesaikan di luar mahkamah untuk menjaga hubungan Pakatan Rakyat (PR).

    “Kita sedang berusaha, kita sedang berkomunikasi dan berbincang dengan Shamsul tapi di peringkat pimpinan pusat.

    “Pertama, ketika isu ini mula-mula dimaklumkan YB Azan beberapa minggu pertama selepas PRU, pimpinan pusat memberikan nasihat kepada Shamsul untuk tidak meneruskan sebarang langkah perundangan sebaliknya berusaha untuk berjumpa dengan presiden PAS secara damai atas semangat kekeluargaan,” katanya.

    Mohd Badiuzzaman dari El Haraki berkata usaha menarik balik saman tidak menyelesaikan masalah kerana imej Presiden PAS telah berjaya dicalarkan.

    “Saya tak setuju tarik balik saman. Teruskan dan biarkan ada perbicaraan. Kan kita semua nak tahu siapa benar dan siapa salah ? Malah ada yang minta tok guru mengaku salah dan mohon maaf .. macam mana boleh jadi begitu … bawalah ke mahkamah.

    “Tok guru dah siap dari awal lagi. Yang gi buat drama sampai keluar surat penghakiman ingkar ni apa hal ? Nak cari jalan supaya batal perbicaraan dan dunia nampak seolah-olah tok guru yang salah. Come on mannn … Allah akan jaga para pejuang agamanya.

    “Usaha boikot Kajang Move ada asas sebab jentera PAS lihat PKR bukan nak jaga pun perasaan dan maruah Presiden PAS. Tapi nak guna tenaga dan pengaruh Presiden PAS dalam Kajang. Saya tak kisah kalau jentera PAS nak boikot sebab ada asas yang kuat .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Balasan Allah terhadap hambanya yang mulut longkang and celupar nama nya ni..

      Delete
    2. Sekor lagi Melayu Kera dari PAS....

      Delete
    3. Haluuuu...

      Gua nk citer sikit kat lu...tp lu sorg je beb...lu jgn lg nk publish apa2 komen lg yg blh jatuhkn maruah pemimpin kesayangan kita beb...malu beb...
      Gua ckp 1 by 1 ngan lu beb...lu jnji jgn pecah citer ni beb...
      Semua dah kawtim beb...org kita akan tarik saman tu beb...tp rm2juta ttp rm2juta...sapa nk bg beb...klu blh jd yb pastu jd exco bkn rm2 juta beb rm20 juta pun tak hairan...malu abg non beb...klu satu malaysia pnya problem dia blh settle inikn kes saman yg ciput...
      Klu hutang negara yg berbilion bilion abg non blh settle asalkn jd pm inikn pula rm2 juta beb...abg non akan byr pada org kita beb utk tarik balik saman tu beb...undi pas pnting dan lbh mahal dari 2 juta tu...wlupun cina dan india kompom undi pkr tp hajat abg non besar beb....
      Malu bsr beb calon umno tu...gua ckp calon umgok sbb umgok yg sebuk2 kmpn...kita dap yg kmpn utk org melayu...abg non hrpkn calon umgok klh deposit beb...kompom kita semua ke putrajaya...kita ramai2 pindah duk kt sana...ok beb lu tutup ini cerita...

      Khak tuih

      Delete
    4. Salam Anon 14:30.
      Anda ahli PKR jangan terlalu bongkak dan sombong. Jika parti anda kuat, mengapa PKR sendiri nak takut dan hendak selesaikan saman 2juta diluar mahkamah pula?

      Kami ahli PAS sentiasa berdoa agar Pemimpin kami terhindar dari fitnah dan tikaman parti kawan atau lawan..
      Tepuk dada..fikir betul betul. Adakah PKR teguh diselangor?

      Manusia merancang Allah menentukan...

      Delete
    5. aik....macai ngan macai parti syaitan nak berlakun bergaduhlah pulok....tak habih2 nak buat provokasi.......

      Delete
    6. Kah kah kah Anon19:07 ..wa baru nak cakap apa yg ko cakap.... nih banyak tengok drama nih .dia jadi pkr dia jugak jadi pa..lolz

      Delete
  3. Yg kat atas ni baru macai umno bertauliah..untung nasib dpt naik kapal selam yg tak boleh selam mcm papagomo..

    kahkahkah

    ReplyDelete
  4. bagus sultan nasihat putera sendiri dulu

    ReplyDelete
  5. UMNO BUAT XPA PASAL PEMIMPIN KAMI MULIA. XPAYAH SOLAT DALAM SURAU PUN PEMIMPIN KAMI TETAP KE SYURGA TANPA SOAL JAWAB. KAMI BERSYUKUR SANGAT.

    ReplyDelete
  6. Sultan johor,phg ape kurangnya..

    kuikuikui

    ReplyDelete
  7. Bhai 0254.ko mcm org hutan sbh srwk je aku tgk..baru lepas minum tuak ke apa..ke puak anti hadis..

    kahkahkah

    ReplyDelete
  8. BN dan parti-parti komponen 'Syumul' tiada dosa dan kesalahan bagi mereka. Anon 14:54 cakap betul. Pemimpin-pemimpin BN tiada dosa. Mereka-mereka ini ahli-ahli syurga. Pantang larang yg ada di dunia ini tidak terkena pada mereka. Mereka-mereka lebih berdaulat dari raja-raja. Daulat UMNO, Daulat BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau pun. ANUWAR MASA DLM umno dulu pun mana pernah buat dosa. minum arak, berzina ..dgn bini orang. apatahlagi meliwat.
      Dia tak pernah langsung lakukan satu dosa waima dosa kecil pun masa dlm umno.
      Yg SB Polis 15 tahun follow dia ..lakukan kerja zina, liwat tu semua tak betul tu.dia taraf taraf wali kota tu..

      ;)

      Delete
  9. Yg penting Khalid sila blah. faekah..macai2 blogger, org2 khalid sila bungkus kain baju.
    Azmin dan Anwar akan ambil alih teraju Selangor.

    HIDUP PKR!
    Perjuangan PKR gombak berjaya dgn strategi melangkah ke Putrajaya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku group sokong khalid. Tarak halll setakat Khalid nak blah wey. Semasa pentadbiran nya dia bagi imcome kat Selangor dekat 5 billion la. Tapi sekarang duit2 yg dikumpul tu sila akan bagi balik kat kerajaan persekutuan,9.5billion nak agih kat syabas dll syarikat.

      amik la korang nak jadi MB sangat la Anuwar dan Azminn! Jgn lupa lepas jadi MB nanti carik balik duit nak bayar psl air tu arr.

      kahkahkahkah

      Delete
    2. MB Selangor telah pun menurunkan tandatangan dalam MOU bagi pihak kerajaan Selangor berhubung penstrukturan semula industri bekalan air Selangor dengan kerajaan persekutuan pada 26 Februari 2014.

      Dengan termeterinya MOU berkenaan, ia secara langsung mencalarkan imej PR Selangor yang semenjak awal lagi menunjukkan penolakan terhadap Projek Empangan Langat 2. Pelbagai kaedah penentangan dianjurkan oleh PR Selangor, termasuk melalui himpunan, kempen dan sesi penerangan kepada rakyat Selangor untuk bersama mereka dalam menolak projek berkenaan.

      Menariknya berkenaan dengan MOU ini ialah secara rasminya kerajaan negeri memberi kebenaran untuk merancang untuk projek tersebut, yang pada dasarnya kertas cadangan telah pun sedia ada disiapkan, dan development order akan diluluskan dalam tempoh 30 hari dari tarikh MOU ditandatangani.

      Ini bermaksud bahawa aku janji dari Khalid yang mewakili kerajaan Selangor itu, akan membolehkan kerajaan persekutuan memulakan projek berkenaan sebelum 26 Mac 2014.

      Mengambil kira tarikh PRK Kajang pada 23 Mac 2014, dimana Anwar Ibrahim akan bertanding, adalah sukar baginya untuk membatalkan projek berkenaan, andainya ada tekanan dikalangan pemimpin-pemimpin PR.

      Jika pun benar andaian Anwar menang PRK berkenaan dan dipersetujui pula untuk mengambilalih jawatan MB Selangor dari Khalid, tentunya banyak pula proses yang perlu dilalui dalam mengekang tarikh akhir kuatkuasa pada 26 Mac.

      Dari segi persediaan psikologi Anwar dalam menghadapi PRK Kajang pasti terjejas dengan tindakan Khalid ini. Anwar juga tentunya dalam keadaan terpaksa mengawal emosi untuk mengurangkan kemarahan terhadap isu-isu dalam kerajaan PR rakyat Selangor, demi mengelakkan hilang fokus menyerang kerajaan BN di peringkat persekutuan.

      Khalid pula jelas sengaja bikin panas apabila dengan penegasan bahawa sekiranya badan timbang tara antarabangsa yang dilantik menilaikan harga tawaran adalah lebih tinggi (terhadap tawaran pengambilalihan konsesi air dari pememegang konsesi Puncak Niaga, ABBAS, SPLASH dan Syabas), kerajaan Selangor bersedia membayar mengikut harga nilaian tersebut. Sebaliknya jika harga nilaian adalah lebih rendah, kerajaan Selangor (melalui KDEB) tetap membayar pada harga RM9.65 Bilion seperti yang dipersetujui.

      Umpama dipintas diselekoh terakhir oleh Khalid, Anwar kini dalam keadaan amat sukar untuk menciluk disaat persaingan menuju garisan penamat.

      Delete
  10. tunggu pekasa anak jati melayu komen dulu...

    ReplyDelete
  11. Harap sultan jangan bersikap double standard dalam hal ini. Sila kotakan titah tuaku. Daulat tauku.


    Kembalikan degree berasaskan kepandaian
    KEDEPAN

    ReplyDelete
  12. DENGAN INI KAMI PEMUDA PR KELUAR DARI PR UNTUK SAMA2 KE SYURGA BERSAMA NAJIB DAN HASAN MALEK. KAMI TERUJA DGN KEMULIAAN NAJIB TG TIADA TOLOK BANDING. NAJIB ADALAH NABI BANI MELAYU!!

    ReplyDelete
  13. Yang aku nampak muka2 melayu umno berkempen untuk MCA...mana ahli2 MCA...tak buka bilik gerakan lagi ke...kenapa hanya MaCAi melayu berkempen termasuk menteri...opps!!! dah mula faham kot "ma lai sai leh"

    ReplyDelete
  14. Aku pun sokong khalid tp perjanjian ini melibatkan kroni besar umno.mungkin lepas ni tiada lg subsidi air kat selangor.

    ReplyDelete
  15. Kalau sebut UMNO/BN yg langgar titah Sultan tak akan ada apa tindakan jangan PR shj yg langgar titah Sultan nahas lah jawabnya. Masa itu bukan sehaja JAIS,MAIS,JAKIM yg tidak berkenaan PDRM dan SPRM akan turun siasat. NGO2 pro UMNO/BN akan berkokok siang dan malam. TV3 dan utusan siap minit dan jam akan mengwar warkan bahawa PR dahaka kepada Sultan. Malaysia yang aku cintai tak apa asalkan aman

    ReplyDelete
  16. Haluuuuuuu. ........

    Khak tuih. ...lu umnongok yg ngok. .. dulu lu sdh derhaka sma sultan...bkn 1 sultan tpi 9 sultan dan 1 YDPA. Dulu lu tibai sultan hingga trcirit bginda...lu lucut kuasa sultan...lu hina sultan..hri2 crita hang tuah diulang2... skrg pun lu mau bughah lgi sma sultan...dsr biawak..braja dimta brsultan dihti...tpi gua ttp cam dulu...gua hnya taat pda Allah dan Rasul sja...pueee

    Khak tuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa UMNO lucutkan kuasa tu DSAI dalam PKR dah ke???

      Delete
  17. Sekarang ni yahudi ada dalam umno.melayu kena bangsatkan yahudi pun kena salahkan juga.tak gitu macai

    ReplyDelete
    Replies
    1. yahudi??? kita akan pastikan kselamatan negara yahudi terjamin...

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...