Monday 17 February 2014

MAHKAMAH TINGGI KUALA LUMPUR PERINTAH NST BAYAR RM350,000 BERSAMA KOS DAN FAEDAH KEPADA DATO' HUSAM MUSA KERANA MEMFITNAH!!!!



Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur memerintahkan akhbar New Straits Times (NST) agar membayar RM350,000 kepada Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa  kerana memfitnahnya.

Hakim Datuk Su Geok Yiam, dalam perintahnya hari ini mengarahkan pembayaran itu sebagai gantirugi am,  teladan dan kerosakan teruk akibat berita yang dilaporkan oleh akhbar itu.


Hakim juga memerintahkan kos sebanyak RM10,000 bagi bicara taksiran ganti rugi hari ini dan faedah dari tarikh pemfailan tindakan ini di mahkamah.



Dalam kes ini, NST menyiarkan satu berita yang didakwa memfitnah Husam pada 2008 lalu ketika beliau masih exco kerajaan negeri Kelantan.


Ekoran itu, Husam memfailkan saman terhadap dua lagi defendan dan NST adalah defendan ketiga.


Defendan pertama dan kedua sudah membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Husam sebelum ini.


Husam diwakil peguam Mohd Yunus Shariff manakala NST diwakili peguam Rishwant Singh.

8 comments:

  1. Kan dah cakap puak umno dajjal ni kaki fitnah.nst dgn tv3 kaki jilat umno.macai kata pemimpin kami sama taraf dgn nabi muhammad.biar la nk fitnah pun.try tanya melayu hutan kompom seorang pun tak tahu pasal saman fitnah ni..kahkahkah

    ReplyDelete
  2. BROKER FITNAH umngok tidak selalu untung, ada masa berita fitnah naik ada masa dia turun.Hari ini saya dengar ada yang membayar kepada pemimpin PR.Patut rakyat boikot media 'BROKER FITNAH' umngok ini.Ini baru adil.

    ReplyDelete
  3. lepasni tunggulah nasib omakkau pulak.. tengok camana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa cabar lu cubalah ...omakau tengah tunggu2 ni. Setakat ni tarak yg berupa finah disini. Lu pegi lah ke bloger umno lahanat jangan datang sini....sioh sioh mampos la lu umno babi.

      Delete
    2. Lepas utusang nst pulak.....

      Delete
  4. Umno dan fitnah....berpisah tiada...tiada fitnah...tiadalah umno..

    ReplyDelete
  5. Kalau dah biasa menipu, apa ada hal. Tapi yang peliknya, yang tak sekolah, yang menoreh getah, yang mengharap duit anak bagi setiap bulan, yang mengharap pencen laki, yang bawa teksi siang malam, yang jual karipap tepi jalan pun sokong juga. Tapi ialah ada manusia memang sanggup jadi hamba manusia janji boleh makan. Jadi hamba Allah tak nak sebab ketua kata undang-undang Islam tak relevan!!!

    ReplyDelete
  6. Byk duit.....x po la dapek pun tepijak jgn lupo umh ank yatim sikit....umh urang tua sikit...tetbaekkk...kalu idak abih gak duit tu....baik bg pd husam....jgn lupo sedokah....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...