Monday 10 February 2014

TAIB MAHMUD HINA DAN KUTUK UMNO SEBAGAI PARTI RASIS DAN HARAMKAN BERPIJAK DI BUMI SARAWAK!!!!!



Tan Sri Abdul Taib Mahmud meninggalkan jawatan ketua menteri Sarawak dengan satu nasihat kepada penggantinya - sesiapa pun menggantikannya harus memastikan politik rasis Umno tidak masuk ke negeri itu.

Kenyataan Taib semasa mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Barisan Nasional (BN) semalam memberi indikasi jelas bahawa penggantinya "harus tegas dan tidak berpaling" apabila berurusan dengan Putrajaya mengenai perkara yang melibatkan kepentingan Sarawak.


Setiausaha Agung BN Sarawak, Datuk Dr Stephen Rundi, berkata Taib mengatakan penggantinya  perlu bersungguh-sungguh melindungi hak negeri seperti yang dijanjikan dalam Perjanjian Malaysia 1963.


Rundi berkata, bertegas dengan Putrajaya termasuk menghalang Umno masuk ke Sarawak yang dilihat tidak begitu mengendahkan perjanjian 20 perkara yang menjamin kepentingan dan hak Sarawak dan penduduknya apabila mereka bersetuju membentuk Malaysia bersama Malaya, Sabah dan Singapura.


Katanya, tiada sebab bagi Umno untuk melebarkan sayapnya ke Sarawak kerana Parti Pesaka Bumiputera (PBB) Taib cemerlang dalam menguruskan negeri dan hak rakyat Sarawak seperti termaktub dalam Perjanjian Malaysia.


Rundi berkata, sosio-etnik negeri berbeza daripada Semenanjung Malaysia dan lebih baik ia dikendalikan oleh rakyat Sarawak yang memahaminya dengan lebih baik.


Taib pada hujung minggu lalu mengumumkan hasratnya untuk melepaskan jawatan ketua menteri dan menghabiskan masa pada Sabtu dan Ahad untuk pelan persaraannya bersama pemimpin PBB dan MT BN.


Pelbagai tuduhan berlegar di media sosial dengan warga siber menuduh Putrajaya menghakis banyak hak Sarawak dan Sabah dalam perjanjian 18 perkara yang membawa kepada pembentukan Malaysia.


Setiausaha Agung Parti Rakyat Sarawak (PRS), Wilfred Nisson, berkata Umno hanya "memahami isu-isu berkaitan kepentingan Melayu dan Islam" manakala di Sarawak, parti seperti PBB perlu memenuhi kepentingan pelbagai kumpulan etnik dan kepercayaan agama dan mazhab.


"Kita perlu menangani berbilang kaum, agama dengan berhati-hati untuk mengekalkan keharmonian sosial.

"Di Sarawak, garis pemisahnya sangat nipis. Justeru, kami perlu bersikap lebih prihatin terhadap sensitiviti rakyat yang terdiri daripada pelbagai kumpulan etnik. Terdapat lebih 40 kumpulan etnik di Sarawak.

"Oleh itu tiada siapa lagi yang memahami situasi ini lebih baik melainkan rakyat Sarawak sendiri," katanya menjelaskan parti tunjang BN di Semenanjung Malaysia itu sejak kebelakangan ini dilihat gagal menguruskan keperluan masyarakat pelbagai kaum.


Pihak pembangkang, khususnya DAP juga tidak bersetuju cadangan kemasukan Umno ke Sarawak.


Pengerusi DAP negeri, Chong Chien Jen, menimbulkan kekecohan di Dewan Undangan Negeri (DUN) pada November lalu apabila beliau menuduh Menteri Perumahan, Datuk Amar Abang Johari Tun Openg sebagai pro-Umno dan akan membawa parti Melayu itu ke Sarawak jika beliau menjadi ketua menteri .


Abang Johari, timbalan presiden II dalam PBB, merupakan salah seorang daripada tiga individu yang dikatakan bakal dipilih Taib sebagai ketua menteri bagi menggantikan beliau.


Apabila Abang Johari menuntut Chong, yang merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kota Sentosa dan ahli Parlimen Bandar Kuching menarik balik tuduhan itu, Chong berkata, beliau hanya akan melakukannya jika DUN membawa usul untuk mengharamkan kemasukan Umno ke Sarawak.


Keengganan Chong mengalah menyebabkan Menteri Tugas Khas, Tan Sri Adenan Satem – seorang lagi yang dikatakan bakal dipilih menjadi ketua menteri – bertindak menggantung Chong.


Chong masih digantung daripada sebarang persidangan dan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Datuk Amar Mohammad Asfia Awang Nassar baru-baru ini berkata, keputusan untuk membatalkan penggantungan Chong hanya akan dibuat apabila dewan bersidang pada Mei nanti.


Chong bakal terlepas beberapa sesi pertama memandangkan Asfia berkata beliau tidak akan membuat keputusan di luar Dewan.


Rundi berkata, tindakan Sarawak berpegang teguh dan menghormati perjanjian itu tidak membuatkan mana-mana rakyat Sarawak kurang kesetiaan kepada kerajaan persekutuan.


"Kami 100% setia kepada Malaysia. Kami akan bersama-sama Malaysia di saat susah dan senang.


"Tetapi hak Sarawak perlu dilindungi," katanya kepada The Malaysian Insider dan menambah Umno tidak berminat melakukannya.

APAKAH SELEPAS INI BEBERAPA NGO AKAN BUAT LAPORAN POLIS TERHADAP TAIB MAHMUD KERANA MENGHINA MELAYU???

APAKAH AKAN ADA UPACARA SEMBELIH AYAM SAMBIL LUMURKAN DARAH KE BANNER ADA WAJAH TAIB MAHMUD DI KUCHING SARAWAK DALAM MASA TERDEKAT INI ????

APAKAH AKAN ADA SUARA-SUARA SUMBANG DARI PEMUDA DAN PUTERI UMNO AGAR KERAKYATAN TAIB MAHMUD DI CABUT????

67 comments:

  1. jika balaci balaci memotong leher ayam diam jer maka aku akan penampor setiap ayahanda kalian.

    ReplyDelete
  2. Jaguh kampung takkan berani repot polis ke atau sembelih ayam ke. Ingat di Sarawak ada waris Rentap dan Rosli Dhobi. Sanggup mati kerana mempertahankan bumi Sarawak!! Orang umporno kalau tak kenal Rentap dan Rosli Dhobi eloklah berhijrah ke Uganda atau Somalia!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. knapa rentap dan rosli dhobi ni makan besi ke...makan bara api..

      Delete
    2. mmg pon keturunan tu makan besi dan bara api. kau yg x tau. kolot dizaman moden.

      Delete
    3. Kalau tak kenal perjuangan Rentap dan Rosli Dhobi, elok jangan campor. Nilah kalau duduk dalam hutan felda lepas tu hari-hari baca utusan. Bertambah bodoh dan bangang seumur hidup.

      Delete
  3. Hina sangat ke umno hingga xboleh masuk ke sarawak?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tersangat2 la hina hehhee

      Delete
    2. hina sangatkan PAS dan PKR.. masih ditolak.orang Sarawak..

      Delete
    3. Pas n pkr blh,umno x blh la..x tau ke

      Delete
    4. Hina sehinanya.

      Delete
    5. UMNO terlalu arab sentrik...sam je mcm pas...org sarawak dan sabah tak suka sebenarnya...pesan sy pada org sarawak jgn buat silap mcm org sabah...nanti adalh kes mcm cadangan nak menukar nama kaum kepada melayu kerana kononya melayu itu islam...poodah...agama dgn bangsa jgn di kacau..nanti rosak jadinya...tulah umno samalah mcm pas juga

      Delete
    6. blogger ni menghasut supaya org melayu smenanjung dan swk bergaduh. Ayat2nya adalah sebuah Fitnah zaman moden. dosa besar tak takut neraka.

      Delete
    7. Hina sehinahinanye!!!!

      Delete
    8. Bukan menghasut bai.. dari dulu lagi org sarawak tak nak terima umno.

      Delete
    9. hina la...brunei da hidu lama perangai umno ni...x bley pakai punya...

      Delete
  4. Setahu aku pejuang Rosli Dhobi tak mengupah orang lempang orang.Sendiri berani buat sendiri tikam.

    ReplyDelete
  5. Renungan untukpencacai bang non...Menteri Beso Selangor Darul LGBT..

    Beliau juga hampir membankrapkan negara kerana terlalu taksub kepada dasar-dasar IMF dan tunduk kepada Amerika.Hari ini Anwar ingin meminta peluang lagi untuk menjadi Menteri Besar dan peluang itu pula direbut dengan cara yang kotor.Jika niatnya kotor,caranya juga kotor,maka bagaimana kita boleh percaya yang Anwar mampu menjadi pemerintah yang bersih ??? Persoalan kini ialah,apakah rakyat Selangor benar-benar sanggup mengangkat si munafik ini sebagai Menteri Besar ??? Sudahlah munafik,peliwat pula.Sudahlah peliwat,perasuah pula.Sudahlah perasuah,tidak bijak ekonomi pula.Pendek kata,Anwar mungkin mempunyai kualiti sebagai seorang pemimpin tetapi malangnya,beliau tidak mampu menjadi pemimpin yang berkualiti.Tanpa apa-apa jawatan,Anwar hanyalah seorang manusia munafik yang gagal dalam hidupnya.Inilah yang membuatkan Anwar takut sekali menjelang rayuan kes liwatnya untuk kesekian kali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Politik BN - Batang Naik... kah...kah...kah...

      Delete
    2. Sekarang ni tak pakai IMF pun negara sedang menuju kearah bengkrap. Kita selamat sebab Mahathir pecat Anwar dulu sebelum negara bengkrap. Sekarang kita nak suruh sapa pecat menteri kewangan kita yang ada? Nak suruh PM Najib pecat Menteri Kewangan Najib?......tunggu le kucing jantan beranak dulu!

      Habis mengapa negara kita tenat sekarang sedangkan orang-orang yang bijak dan cerdik memerintah seperti sdra cuba sampaikan?

      Delete
    3. Kenapa tak dibandingkan denganKorea Selatan lebih jauh maju dari Malaysia kalau tak silap saya penerima bantuan dari IMF satu ketika dulu? Dengar sangat cakat TMM tu...alasan je

      Delete
    4. peliwat,perasuah dan munafik?itu jer yg ko tahu.dan mana ko tahu DSAI tu peliwat.ko nampak ker ataupun ko pernah ............oleh DSAI.kesian sungguh,dah ler bebal lg dungu,mengong tak sudah.sahih spesis kangkung mangkaq.

      Delete
    5. Ko dah terkena racun tv3 suku? Betul ke anwar ni liwat saiful aljuburi??? Ini semua permainan umno utk menjatuhkan anwar.. tak logi org tua liwat org muda..bodoh.. kenapa yg kena liwat tu tak sepak atau tumbuk sebelum kena liwat???? Umno sanggup buat apa saja utk menjatuhkan seseorang!!

      Delete
  6. Kalau diSarawak sembelih ayam untuk buat lauk jika ada tetamu datang, tapi di malaya sembelih ayam lain pula tujuannya.

    ReplyDelete
  7. Mmg la depa x bg masuk depa nak bolot sorang sorang.....

    ReplyDelete
  8. Politik sentimen bangsa dan agama tidak laku dinegeri Sarawak.Dalam 1 keluarga banyak kahwin lain-lain bangsa dan pelbagai agama.Tidak perlu menyalahkan orang @ bangsa @ agama lain dan ekonomi.

    ReplyDelete
  9. Orang Sarawak lebih rela mati sebagai bangsa peribumi dayak daripada mengaku bangsanya melayu umno.Ini amat bahaya kepada kerana mencegah dari 'penyakit lebih melayu dari melayu'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kempunanlah rakyat negeri Sarawak untuk melihat anak negeri jadi PM Mesia


      keza

      Delete
    2. apa faedahnya jadi PM di negara berpecah belah mcm semenanjung msia?. haha.. org melayu sarawak x kolot mcm kebanyakakan melayu semenanjung. kalau swk kluar dari malaysia we can create our own PM and leaves semenanjung msia bankrupsi. Ketahuilah, org melayu Swk malu kalau disebut Melayu krn kebodohan melayu semenanjung,

      Delete
    3. memang benar dan tepat sekali pandangan dan pendapat saudara tu..jgn sampai Sarawak lagi yang di kuasai oleh orang semenanjung kelak..

      Delete
    4. x kesah la org swk x jd PM sbb swk blh keluar dari msia bla2 msa..sbb tu "SARAWAK FOR SARAWAKIAN" swk msh blh hidup n maju tanpa msia

      Delete
    5. bena kata kitak haha...

      Delete
    6. Orang Melayu Sarawak panggil Melayu semenanjung "ORANG MALAYA" ada faham orang Umporno?

      Delete
  10. DSAI patut bertanding kat sarawak. Boleh jadi KM sarawak merangkat MB selangir seterusnya Perdana Menteri. Kalau boleh pegang serentak jwtn tu. Baru menonjol kepimpinan antarabangsa kalau dapat jadikan sarawak maju setaraf selangor.

    Nanthaniel Tan

    ReplyDelete
  11. Kalau sprm sebagai budak nakal, ngo-ngo sembelih@lumur darah ayam tu badut nakal agaknya.lu pikiq sendirila

    ReplyDelete
  12. Haluuuuuuu. .......

    Ni dh kira bapak sgala bughah..brani lu derhaka pda umnongok...apalgi woi....gua tnya lu pncacai skrg darah taik dh hlal klu ikut fuvk tawa lu nyer mufti...perkosa....pukida...pewaris...jati dn apa lancau ngo ngok lu x mau smblih ayam lgi ka...gua tgh tunggu lu offer jentik tlur taik...
    Bru ada akai lu nyer kamcing bilang lu rasis..gua ingat melayu umnongok ni mabuk todi.....puie

    Khak tuih

    ReplyDelete
  13. Kah...kah...kah..sana pun org x percaya...mmg muka penipu...kah..kah...kah...satu dunia tahu....kah...kah...kah....

    ReplyDelete
  14. Mmg hina dina umno...tak kan tu tak tau...sampai pru 13 bru ni mana ada bendera umno....bendera bn yg byk tergantung....

    ReplyDelete
  15. Haluuuuuuu. .......

    Kesian thap biawak komodo gua pda umnongok. ..hncur impian utk tyang rasis d srawak....sebangan2 pak pandir ialah org yg paling crdik dlm umnongok. ..taik lu hramkn sja pngikut lu sokong umnongok. ..habis criteeerr....wa knal mak lu taik...pueee

    Khak tuih

    ReplyDelete
  16. Egkaun1 aku 1 engkau 1 aku 1 (1 Malaysia) keje perompak la tu sama he masing2 senyumn kita je bising dia org senyum je ckp apa pun. He he bumi pun pening tanggung dosa dia org

    ReplyDelete
  17. Taib mamud pun tau bn nk ancur tu sebab dia ckp can tu. Betul x

    ReplyDelete
  18. Dahsyat2lah komen OMAKKAU......hi hi hi macam2 ada.....UMNO....hu hu hu sudah sampai kepenghujung nyawa....geng sendiri pun menyampah....bila dah jadi TYT ti bolehlah tahan orang2 UMNOngok masuk jejak kat airport pun tak boleh woo wa mau tengok lu tahan itu muka2 mangkok dekat airport kalau UMNO takleh masuk Sarawak takkan orang UMNOngok boleh pijak bumi Sarawak kan kan kan.....

    ReplyDelete
  19. Mcm nk klua Dari Malaysia je kalau umno pun brani dia sound. X lama lgi nama Sarawak pun dia leh tuka kalau dah ckp can tu

    ReplyDelete
  20. Yeahh! Tindakan tepat dari Taib Mahmud. DAP juga kuat menyekat dan menolak parti melayu ini dari memasuki sarawak. Dalam Pakatan DAP lebih bekerja kuat mematikan seterusnya pelbagai usaha menhancurkan parti melayu bangsat ini.
    Kepada PAS dan PKR, para penyokong harus bekerja kuat menguburkan satu satunya parti melayu yang cukup celaka dan bangsat ini. Parti yg rasis yg hanya menjaga Orang orang melayu bodoh merempat dari indonesia ni. Bangsat punya parti melayu ni macam mana lah dia boleh ada di tanah melayu ni.
    PKR akan berjuang akan memastikan umno terutama pengikut melayu nya yg bangsat merempat ini akan terkubur.
    HIdup Lim Kit Siang Pejuang Demokrasi tulen dan bangsa Cina.
    Hidup Anwar. Penyelamat Umat !!

    CU4M

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti melayu apa? Sejak masuk ke Sabah UMNO dah jadi parti bumiputra. Kat Sabah sana berapa ramai ahli UMNO dari kaum bumiputra bukan melayu bukan Islam yang majoriti berugama KRISTIAN! Tu tak campor PATI Filipina yang diberi ic dan didaftar sebagai ahli UMNO. Kalau tidak macamana UMNO boleh jadikan Sabah sebagai fix deposit kalau hanya mengharap kepada orang Islam kat sana.

      Kat Kedah, berapa ramai orang siam telah menjadi ahli UMNO dikampong2 sekitar Kubang Pasu. Persatuan Siam Malaysia yang mewakili masyarakat siam di negara ini pun BERNAUNG DIBAWAH UMNO!

      Taib Mahmud cerdik. Parti Taib Mahmud pun PARTI BUMIPUTRA juga. Buat apa Taib Mahmud biarkan parti bumiputra dari semenanjung seperti UMNO masuk ke Sarawak dan mencuri ahli-ahlinya dan menjajah Sarawak seperti yang berlaku di Sabah.

      Delete
    2. kalau macam tu PKR dan PAS hancurkan parti melayu dan bumiputera ni. Ingat ni tanah melayu dan penduduk bumi ke? sial punya bangsa melayu dan buminptra dibawah parti melayu kebangsaan ni. Ingat ini negara melayu dan bumiputra punya kaa??

      Delete
  21. Negeri fix deposit borneo umno hanya negeri sabah, bukannya negeri Sarawak.Negeri Sarawak hanya penyokong siapa di putrajaya sahaja.Kekadang yang diputrajaya malaya tu bodoh tak boleh diajar,cerdik tak boleh diikut...bak kata taip 'tegas dan jangan berpaling' kepada umno rasis.

    ReplyDelete
  22. Rupanya 1malaysia pok jib hanya slogan 1umno pada pada pandangan BN dan PR Sarawak.Apa boleh buat tuhan semenanjung lain sini lain.

    ReplyDelete
  23. Kempunanlah umno nak jual sentimen bangsa dan agama di negeri Sarawak tu lagi pun tak perlu lebih melayu dari melayu dalam negara malaysia yang berbilang bangsa dan agama ini.

    ReplyDelete
  24. ngo-ngo towkey lempang perempuan, jangan bagi malu negara malaysia, kalaulah J.W.W Birch dan Duncan Steward boleh hidup kembali kepala ngo-ngo ini akan kena ketuk dulu kerana pejuang terdahulu berani buat sendiri tanpa upah orang lain.Apa punya pondan.Patutlah taip haramkan umno di Sarawak.(kalau x kenal nama penjajah ni sila tanya lebai google)

    ReplyDelete
  25. JANGAN LUPA SEJARAH :

    Rakyat Sarawak tidak pernah lupa statusnya menurut perjanjian 18 perkara pembentukkan negara Malaysia iaitu status sebuah negara yang bergabung dengan Malaya.

    Rakyat Sarawak tidak akan lupa peristiwa rusuhan kaum yang berlaku di Malaya pada 13 mei 1969 dimulakan oleh 'ascendent state capitalist class' di umno sebagai 'coup d'etat untuk menumbangkan Tunku Abdul Rahman.

    Rakyat Sarawak juga tidak akan lupa setiap kali PAU diadakan dimana hanya kepentingan melayu diutamakan melebihi kepentingan kepelbagaian kaum dalam negara Malaysia.

    Melayu adalah kawan tetapi tidak kepada parti umno yang bermodalkan sentimen bangsa dan agama.

    ReplyDelete
  26. Rupanya hina sungguh umno di mata Taib Mahmud dan Sarawakian...jangan lupa PBB juga komponen BN...PBB juga parti berteras bumiputera tapi bukan parti melayu rasis macam umno
    NGO2 pro umno anda bebas sembelih ayam, lembu, kambing, tonggeng buntut ke, baling kasut, hantar taik, pasang banner 'parang' banyak2...offer juta2 tampar TM ke kerana menghina parti melayu/islam terbesar di dunia...tapi semua tu buat kat tengah2 laut cina selatan saja sebab anda semua diharamkan masuk Sarawak!!!
    BARU HANGPA ADA AKAI....rasis malaya tak guna sesenn pun di sana sedangkan lawan parti lawan hangpa ada cawangan di sana!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerdik-cerdik Datu Patinggi lagi teramat cerdik Almarhum Sultan Sir Omar Saifudin Bolkiah. Siang-siang gagasan Malaysia ditolak. Almarhum ni orang warak dan yang ajak masuk Malaysia ni Melayu kaki botol mana boleh percaya. Sekarang rakyat tuanku hidup senang kemudian tu ada undang-undang Islam pulak tu. Lagi hebat. Senantiasa diberkati Allah swt. Mampuihlah lu parti porno

      Delete
  27. Daripada umno berangan-angan kosong nak masok sarawak lebih baik lagi derang bawa masok parti PBB ke malaya, boleh juga PBB sekolahkan umno bagaimana hidup bersama 40+ bangsa secara aman damai tanpa ada sentimen rasis dan mengubati penyakit lebih melayu dari melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu cadangan yang cukup bernas!! Bijak, bijak. Di semenanjung pun ramai orang Sarawak. Ada yang kerja kerajaan (pentadbir, tentera, polis, jururawat, guru dan sebagainya) ada yang kerja bank, kilang dan pelbagai perkhidmatan seperti elektrik, jualan dan sebagainya) Boleh buat cawangan macam dalam KL, Johor Bharu, Penang dan seterusnya. Memang baguslah. Tapi bila diorang ni pergi gereja dan guna perkataan Allah janganlah dipanggil FRU dan disembur dengan gas pemedih mata. Itu kurang ajar namanya. Apa-apa pun ini memang satu cadangan yang amat baik untuk perpaduan nasional. Mana tahu satu hari nanti Melaka mendapat sorang Ketua Menteri dari Kapit atau Ulu Baleh. Selamat mencuba.

      Delete
  28. Ado lobai gogirl bitaw pehin ni kayo rayo bini cantik....sodap kato eh.....

    ReplyDelete
  29. bodo juak org melaya tok eh.. cdaknya ingat org swk lembap mcm cdaknya kali. mun taib mahmud sik pande siknya kekal jadi CM smpe 33 tahun lamaknya. maksudnya taib mahmud lebih pande dari kebanyakan PM yg ada d smjg malaysia. walaupun taib mahmud bukan melayu tapi nya seorang islam yg sik kaki botol mcm kbykan org politik d semenajnung msia. org islam di malaysia tin kosong. rakyat islam china di yunan China lebih ramai gik dari rakyat malaysia. sik pun heboh madah sidaknya negara islam. tok dah negara islam tapi memalukan identiti islam jak ktk org ya. org melaya bodo.

    ReplyDelete
  30. Berani ke PERKASA,PAKIDA dan yg ngaku NGO2 Islam hentam Taib Mahmood. Aku yakin bukan setakat telor yg termasuk kedalam dengan batang batang peliaq depa pun termasuk sekali apabila dengar Taib Mahmood yg cakap..Dengan pemimpin2 PR berani lah sbb mereka dilindungi oleh PDRM dan KDN. Choo Sooi Lek hina islam pun mereka tak berani bersuara. Berjuang untuk penuhkan saku sapa pun boleh. Macai2 bodoh yg kat bawah itu pun sokong membabi buta apa yg hangpa dapat. Presiden2 pertubuhan,Ayahnda2 semua ada pangku kalau tak ada pangku takat buat kerja bodoh depa pun tak mahu. Hangpa tak boleh baca ke fikiran sorang2 malaon kat atas tu. Cuba belajar jadi cerdek sikit jangan bodoh dan diperbodohkan sejak dulu kini dan selamanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape ni bang? Kalau kutuk-kutuklah tapi jangan main tolo ngan batang. Tak baik tau. Kato den tak beghani cukuplah. Ni sampai ko tolo pulak!!

      Delete
    2. ye lah abang sorang ni... tak senonoh.. kata suruh berfikiran cerdek tapi dia sendiri main batang peliaq sendiri.. huhu... sedap ker bang?. aww...!

      Delete
  31. jangan jadi mcm sabah...umno ni bawa sial

    ReplyDelete
  32. semoga sarawak x jadi seperti sabah...contohilah brunei...bijak sebijak bijaknya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brunei siang-siang lagi dah nampak putar belit kaki botol. Apa kata Melayu, musang berbulu ayam. Buat baik rupanya kaki songlap. Dari bapak sampai anak sampai ke cucu. InsyaAllah Brunei akan bertambah maju dan senang dengan undang-undang Islam yang dikatakan tak relevan di Malaya!!!

      Delete
    2. betul tu...kaki rembat adalah umno ni...ntah bila nak buat hukum hudud kat malaysia...cakap negara islam....melayu umno ni sembang mabuk....

      Delete
  33. politik asalnya bahasa omputih.d tukar ke bhasa melayu mksudnya main kotor.bila ahli politik, mksudnya ahli main kotor.allah s.w.t sruh kita ikut cra pemerintahan islam.cara islan ialah sistem khalifah.sistem khalifah kuat adil n saksama.bak kata khalifah perisai ummat.yahudi nk pecah belah kita.yahudi buat sistem demokrasi.jdi d sini formula yahudi sgt berkesan d malaya.yahudi yg menang.umno n pas n pkr secara tak langsung dh jdi ajen yahudi d tnah malaya.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...