Friday 8 November 2013

ISU MANSUHKAN PAS .... KENYATAAN BALAS KARPAL SINGH YANG BAKAL MENAIKKAN ANGIN JUAK-JUAK UMNO TERUTAMANYA UTUSAN DAN BERITA HARIAN!!!!



Pengerusi DAP, Karpal Singh hari ini menafikan pernah mengeluarkan kenyataan meminta supaya pendaftaran PAS dibatalkan.

Sebaliknya, pemimpin veteran itu dalam kenyataannya hari ini, berkata beliau menyatakan bahawa PAS mempunyai kesedaran mengenai keperluan masyarakat majmuk di negara ini dengan mengadakan Kongres Penyokong bukan Islam.


“Saya juga ada menyatakan pada sidang media Selasa lalu bahawa ia tidak seperti Umno, MCA dan MIC, parti yang berasaskan perkauman dan perlu dibatalkan pendaftarannya,” katanya.


Sehubungan itu, katanya, beliau tidak akan membuat permohonan maaf terhadap PAS.

Karpal berkata, pemimpin tertentu daripada parti Islam itu turut menyertai beberapa yang lain mengkritiknya mengenai tuduhan kenyataan itu.

“Benar saya ada menyatakan bahawa parti politik dan badan profesional yang berasakan kaum patut membuka pintunya kepada kaum lain, dan malangnya ia termasuk PAS.


“Tetapi, saya menambah bahawa PAS mengiktiraf keperluan masyarakat pelbagai bangsa dengan mempunyai sayap penyokong bukan Islam,” katanya.


Karpal berkata, PAS menubuhkan Kongres Penyokong bukan Islam PAS sebelum pilihan raya umum pada 2004 dan turut bersetuju meletakkan calon bukan Islam atas tiket PAS pada pilihan raya umum 2013.


Malah, katanya, pada pilihan raya umum 2008, PAS meletakkan calonnya berbangsa India untuk bertanding merebut kerusi Tiram di Johor.

KARPAL SINGH SUDAH BUAT KENYATAAN .. APA LAGI UTUSAN, BERITA HARIAN, RTM DAN TV3 MAHU.

KESIANNNN .. UMNO/BN .. HASRAT DAN NIAT BUSUK JIJIK NAK ADU DOMBAKAN ANTARA PAS DAN DAP TAK MENJADI.

LAGI DI ADU DOMBA DAN DIFITNAH .. LAGI KENTAL DAN TEGUH SERTA PADU KESATUAN PAKATAN RAKYAT.

10 comments:

  1. Bila UMNO nak letak calon bukan islam sebagai wakil rakyat? Kah kah kah Punggung bersepah dengan taik tapi masih nak hidu punggong parti lain.

    ReplyDelete
  2. Adakah sesiapa boleh menerangkan jika syaitan sekarang ni dah bosan untuk mengadu domba umat manusia? Yang diketahui, syaitan tidak pernah berputus asa melaksanakan agenda supaya umat manusia tidak patuh perintah Allah swt. Lalu ia mewakilkan peranan itu kepada syaitan yg dikenali di M'sia. Artikel OMAK KAU!!!! menjelaskan para wakil tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya.ya.ya.setan yg dikenali wajar disahabati dr malaikat yg tidak dikenali.kata nya ler.ngaku parti sendiri setan dan tak payah org lain bagitahu.

      Delete
  3. Cadangan bernas dari karpal singh. Ingat Rakyat kena faham Kaum Singh merupakan kaum minoriti. Maka idea menubuhkan parti berasaskan perkauman tidak tepat..sedangkan Insan yang betul2 berwibawa sprt Karpal Singh..peguam terkenal dapat mengetuai perancangan yang terbaik utk PR yang dibawahnya terdiri daripada PKR dan PAS. Insan terpilih disanjung dalam PR. PAS harus lebih terbuka. Jadikan parti yang bukan berasaskan agama atau kaum. Lihat kami dibawah PKR..keahlian terbuka kepada semua bangsa tak kira agama. PAs seharusnya berubah. Beberapa cadangan nama spt Parti Kebajikan Semalaysia (PKS), Parti Dakwah Semalaysia (PDS), Parti Hijau Semalaysia. Parti Tahaluf Siayasi Semalaysia (PTS)dll..Sekadar memberikan pandangan. Mgkin ada yang lebih menarik daripada ahli PR yang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 16:42 bukan pkr,tapi taik pkr(umno).baik ko bg cadangan kat najib tukar umno dlm bahasa melayu pulak.

      Delete
    2. UMNO;-pertubuhan kebangsaan melayu bersatu(PKMB)atau parti PKMB

      Delete
  4. ade la calon bukan Islam umno kat sabah.syarat wakil umno melayu,bukan Islam xpe.

    ReplyDelete
  5. PKMB buleh jugak dibaca "Pu Ki Mak Barua"

    Sesuai peranan kebas mengkebas retabenda dan juga wangringgit negara kemudian belagak LEMBU KENYANG padahal dalam perot penoh matakedarah barang haram barua

    ReplyDelete
  6. Suratkabo UtusanSyaitan mana berani main isu dengan Mr. Singh, silap aribulan tak pasai kena bayar gantirugi. Berita Hairan pun tak menikus jugak isu ni dengan Mr.Singh, kecut telor lidah resmi parti kengkawan setan ni nak spin cerita, bukan apa telajak perahu buleh undox tapi telajak spin kena bayag gantirugi, Harap duit jual suratkabo .......... nak bayag bunga pun tak lepaeh

    ReplyDelete
  7. macai lembu otak biru tak beza yang satu setan dikenali..kahkahkah

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...