Sunday 24 August 2014

6 FOTO ... HEBOH DIPERKATAKAN ADA ANGGOTA PARTI KEADILAN YANG DI PECAT MENJADI PERWAKILAN CERGAS DALAM KONGRES KEADILAN 2014.



Pada 4hb Jun 2014 yang lalu,  Lembaga Disiplin PKR telah mengambil tindakan ke atas beberapa ahli parti yang didakwa mempunyai masalah tatatertib dan perlanggaran disiplin dalam parti tersebut.

Pengerusi Lembaga Disiplinnya, Datuk Dr Tan Kee Kwong berkata, keputusan yang dibuat adalah hasil daripada cadangan dari Biropolitik dan majoriti undi oleh anggota Biropolitik yang lain.

Menurutnya, pihak Lembaga memutuskan untuk memecat seorang dari parti, tiga orang ahli digantung keahlian manakala dua lagi diberikan amaran keras.

Sementara itu, Presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail mengesahkan bahawa pihak Lembaga telah bersetuju untuk mengenakan tindakan disiplin ke atas individu yang didakwa.

Mesyuarat yang dipengerusikan oleh beliau sendiri turut dihadiri oleh beberapa ahli  Biropolitik PKR bagi membincangkan permasalahan dalaman yang dihadapi parti.

Berikut adalah keputusan-keputusan yang dicadangkan Lembaga ini dan dipersetujui Biropolitik:

1) AZRAI ABDULLAH (Cabang Hulu Langat)

Beliau telah menyalahguna kedudukan sebagai Ketua Pengawas Pemilihan sewaktu proses pengundian di Cabang Batang Sadong pada 26 April 2014.


Jika apa yang dikatakan ini benar dengan beberapa gambar sebagai bahan bukti bahawa anggota parti yang sudah dipecat kerana melakukan kesalahan serius menyalahgunakan kedudukannya sebagai Ketua Pengawas Pemilihan 2014 Cabang Batang Sadong pada 26hb April itu benar maka respon, penjelasan dan tindakan susulan segera dari pihak yang beri amanah dan tanggung jawab amat diperlukan dalam keadaan segera.

Ini suatu perkara yang amat serius .. anggota parti yang sudah kena pecat boleh bersenang lenang berada dalam Kongres sebagai salah seorang anggota perwakilan yang aktif sambil bergambar sakan dengan para pemimpin KeADILan.

Kisah ini menjadi perbualan dan bahan perdebatan dikalangan anggota bawahan.

p/s  Setakat ini belum diketahui sama ada anggota parti berkenaan telah dibebaskan dari pemecatan dan diambil semula sebagai anggota KeADILan yang sah dan berdaftar .. Belum kedengaran lagi maupun terdapat apa-apa hebahan.











8 comments:

  1. Pkr dah pecat ahli yang langgar perintah.
    pas ada berani ka?.
    Nampaknya dua ahli yang langgar perintah dan sanggup kena pecat dari pas masih aktif lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini semua poyo...omakkau saja buat citer sbb tkda org nk brgmbr dgn dia sdgkn dia single and available...

      Delete
    2. Lu selesai parti lu kita ada pemimpin yg boleh selesaikan masalah kita faham kita bukan gelojoh.....

      Delete
  2. PKR MEMANG BODOH!!

    ReplyDelete
  3. UMNO paling BODOH!!

    ReplyDelete
  4. Tarik balik sokongan kepada najib sebab najib dan macai-macai umno bodoh kerana bertambah teruk prestasi UMNO PRU 13 dahulu. Walau bagaimanapun Anwar dan PR bertambah baik dan memecah rekod sejarah malaysia sehinggakan BN dan UMNO hilang 2/3 majoriti di dewan rakyat. Kemungkinan mahathir akan sokong anwar balik sebab dia cerdik sebab yang dok ada dalam UMNO kaki bodek dan perabih beras. Najib tahu beli undi saja jangan-jangan dekat puak pemisah Ukraine pun dia beli....al maklum kaki beli bukan tahu perintah. Bini beli, atantuya beli...kapal selam beli sampai tak boleh selam cuma yang jual enjin kapal terbang. Bolo and busuk punya olang.

    ReplyDelete
  5. BILA PARTYNYA BERANTAKAN SEMUA AKAN DISERET BERANTAKAN SAMA.
    AHLI PARTY YG DIPECAT MASUK KONGRES APA PULAK MASAALAHNYA . MALAH SEMASA PEMILIHAN PUN BERDUYUN2 AHLI YG DIPECAT SAMA2 MENGUNDI. INI BUKAN MASAALAH.
    OMAK KAU APA MASAALAH ?

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...