Wednesday 27 August 2014

ISU PERLANTIKAN MB SELANGOR BARU ... SURAT DARI ISTANA SELANGOR YANG DI ALAMATKAN KEPADA DATUK SERI WAN AZIZAH DENGAN SALINAN KEPADA TGHA DAN LGE.



Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah dalam titahnya menegaskan sekali lagi, setiap parti dalam Pakatan Rakyat (PR) perlu mencadangkan lebih daripada dua nama untuk menentukan calon yang layak untuk menjadi Menteri Besar (MB) Selangor yang baharu.

Dalam surat yang ditandatangani Setiausaha Sulit Sultan Selangor Datuk Abdul Munir Bani ke ibu pejabat PKR, calon berkenaan perlu berbangsa Melayu, menganut agama Islam dan mematuhi Undang-undang Tubuh Kerajaan Selangor.

"Nama calon hendaklah dikemukakan pada atau sebelum 3 September ini," katanya dalam surat yang salinannya di kirim kepada Omak Kau melalui kotak mesej FB.

Surat yang dialamatkan kepada Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismai itu turut dihantar salinan kepada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.

Pada Selasa, Sultan Selangor bertitah agar keputusan perletakan jawatan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ditangguh sehingga perlantikan pengganti menteri besar yang baharu ditentukan.

Ia bagi memastikan proses pertukaran menteri besar berjalan lancar dan teratur.

Bagaimanapun, menerusi satu kenyataan, Keadilan dan DAP dilaporkan hanya akan mencalonkan Wan Azizah sebagai calon Menteri Besar Selangor yang baharu.

Menurut kenyataan itu, ia sejajar konvensi yang diamalkan oleh Pakatan Rakyat dalam tahun 2013 selain Wan Azizah yang mendapat sokongan majoriti sekurang-kurangnya 30 orang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN).

15 comments:

  1. JAWATAN KETUM (KETua UMum) UNTUK AKU.

    JAWATAN PRESIDEN UNTUK BINI AKU.

    JAWATAN NAIB PRESIDEN UNTUK ANAK AKU.

    AKU BAKAL JADI PERDANA MENTERI.

    BINI AKU BAKAL JADI MENTERI BESAR.

    MUNGKIN ANAK AKU BAKAL JADI MENTERI WANITA.

    HEHE. SETUJU TAK MACAI2 SEMUA???

    MACAI2 KENA BANYAK MENYALAK BARU BOLEH DAPAT JAWATAN.

    LAGI BANYAK MENYALAK LAGI CEPAT NAIK.

    KAH KAH KAH.

    ORANG NAK KATA DIKTATOR KE NEPOTISME KE LANTAK LA.

    MEREKA DENGKI LA TU TAK ADA JAWATAN. HEHE

    JAWATAN BESAR GAJI PUN BESAR OOo.

    JANGAN JELOUS TAU MACAI2 SEMUA :P

    ReplyDelete
  2. Anwar: adoyai.....wa kena beb!!

    ReplyDelete
  3. Aku menunggu percaturan ts khalid ibrahim... selagi pkr dan dap tidak mahu akur menghantar lbh dari 2 nama, selagi itu pertukaran jawatan mb akan tertangguh... apa2pun, diwaktu inilah pas spttnya mengambil kesempatan menghantar calon lelaki yg berwibawa, bukannya calon boneka pelacur murahan politik sprt yg diidam2kan pkr dan dap




    Keza

    ReplyDelete
  4. Umno bermain kotor.....kalah dok diam-diam pi main jauh-jauh. Pr nak perintah selangor dan kami nak buktikan mampu nak tadbir malaysia yg mana nak tunjuk umno pembohong besaq matekedarah duit rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lah... pemikiran jumud mcm ni mesti dibuang jauh2... takkan permasalahan kroni pkr pun nak salahkan umno? Aduhai... keluarlah dari kepompong kebodohan


      Keza

      Delete
    2. Ini semua salah umno sebabkan jijah susah nak dpt mb.

      Delete
  5. Sewaktu inilah kita mahu melihat pemimpin pkr yg berjuang utk rakyat atau utk kroni.. yg bersama sepat kering wan azizah ternyata berjuang utk kroni dan yg bersama ts khalid berjuang utk rakyat..



    Keza

    ReplyDelete
  6. Aku menunggu macai murahan sprt hanisya omakkau utk menyatakan pendirian dgn tegas... adakah kukuh bersama ts khalid diwaktu susah ataupun akan berbohong dan membuat u-turn sprt pas... come on hanisya.. apa ko takut kan? Sepat kering tu bukan blh buat apa2 pun...



    Keza

    ReplyDelete
  7. Hehehe....nah! Ambik kau... masih nak sua Bini lagi ke? Siapa yang berkuasa kat negeri Selangor INI sendiri mau ingatlah!!!!

    ReplyDelete
  8. Mat mongol terbukti kaki rasuah nak pilih umnu lgi nak makan pasir pun dah tak dapat lagi.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apalah macai pr ni mengarut... nampak sgt memiliki tahap pemimiran kolot yg rendah... berhujah lah dgn matang. Jgn memalukan pr




      Keza

      Delete
  9. Jumud pa mak chik felda boleh la tipu....orang terpelajar macam kami jangan cuba tipu msngkuk krza hoi. Patut hang keza jadi babi pada jadi manusia. Baru sesuai dgn fithnah ke atas pr. Sini boleh la tipu tunggu robbul jalil......

    ReplyDelete
    Replies
    1. org terpelajar mcm ko le yg mudah dibodohkan dan mudah di jubo...terpelajar konooooooonn.

      Delete
  10. Macai gi la meratib kat Cari.com.my

    Ke dah kena ban?

    LOL!

    Simpan sikit BODOH tu masa sakaratul maut.

    ReplyDelete
  11. Susah susah sangat kantek je Nor Udang jadi MB Selangor. Duit lebihan Kerajaan PR Selangor itu bedak bedak sama geng UMNO/BN simpan dalam bank mati nanti bawa sekali masuk kubur buat belanja di alam barzakh mana tau kebarangkalian boleh rasuah malaikat jaga kubur lepas juga seksa kubur. Kalau atas dunia ini kita dah tau perangai UMNO/BN semua rasuah.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...