Tuesday 26 August 2014

AHLI PARLIMEN SHAH ALAM MENGAKU TIDAK BERSALAH ATAS PERTUDUHAN MENGELUARKAN KENYATAAN BERBAUR HASUTAN BERHUBUNG KUASA EKSEKUTIF MAJLIS AGAMA ISLAM SELANGOR (MAIS).



Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini, sebentar tadi, atas tuduhan mengeluarkan kenyataan berbaur hasutan berhubung kuasa eksekutif Majlis Agama Islam Selangor (Mais), pada satu sidang akhbar lobi Parlimen, 17 Jun lalu.

Mahkamah Sesyen membenarkan beliau dibebaskan dengan ikatan jamin RM4,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 22hb September 2014 sebagai tarikh sebutan semula kes.

Khalid samad dituduh di bawah Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan yang membawa hukuman denda maksima RM5,000 atau 3 tahun penjara atau kedua-duanya sekali.

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...