Monday 25 August 2014

MENJAWAB SOALAN PROVOKASI MANTAN MUFTI PERLIS SEKIRANYA PKR MENGUASAI NEGARA.




"Saya di London sudah hampir 3 minggu. Saya hanya ikuti perkembangan politik dari internet. Maaf, saya hanya tertanya diri saya; jika PKR yang seperti dalam keadaan sekarang menguasai negara apa akan terjadi?!. Maaf ahli-ahli PKR ini soalan yang melintas dalam fikiran seorang rakyat marhaen. Jangan marah. Kita negara demokrasi, hak rakyat untuk berfikir dan bertanya."


ULASAN OMAK KAU:-

Soalan provokasi ini perlu di jawab dengan penuh hemah dan ilmiah, bukannya secara emosi , maki hamun dan caci cerca.

Kena terima hakikat KeADILan kini sedang menghadapai sedikit masalah kepercayaan dan keyakinan rakyat jika diberikan kuasa dan amanah untuk pimpin negara apakah akan terjadi .. ini adalah realiti yang jangan kita tolak dan nafi.

Masa-masa yang ada sehingga parlimen bubar untuk PRU 14 hendaklah digunakan sebaik mungkin memulihkan kembali keyakinan rakyat amnya dan anggota/ahli parti dalam gagasan Pakatan Rakyat khasnya.

Tunaikan segala apa yang diucapkan dan di ikrarkan semasa Kongres KeADILan 2014 yang baru tamat semalam .... Biar rakyat lihat yang para pemimpin KeADILan cakap serupa bikin dan bikin serupa cakap.

PRK Pengkalan Kubur adalah medan terbaik untuk membuktikan kepada rakyat dan negara bahawa KeADILan sudah bersedia untuk berganding bahu sesama rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat dan melupai segala pertelingkahan sesama sendiri semasa pemilihan untuk merampas kerusi Pengkalan Kubur dari UMNO/BN.

Disini terletaknya adakah sayangkan parti lebih utama dan penting atau pemimpin tertentu perlu dipuja dan ditaksub melebehi parti.

Rakyat kini sudah tidak pekak dan buta dalam isu politik yang melanda negara... Tawanilah minda dan jiwa mereka, pasti misi tawan Putrajaya tidak menjadi masalah.

26 comments:

  1. Hari ini dun sgor bubar....plihanraya negeri sgir bermuls.....melayu kena bijak undi kali ini...tolak kronisme...plurslisme...nepotisme..lgbt..
    martabat kan islam melayu dsn raja2..

    tolak pkr islam.selamat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saranan ko sesuai untuk politik zaman batu hehehe

      Delete
    2. klu nak tengok maruah melayu tergadai lagi...pilihlah umno/bn.
      dimana umno kuat..di situ melayu merempat.

      dulu kita ada Tanah Melayu...umno dah gadai.. tiada lagi yg tinggal
      kini Malaysia .... berapa ekar sgt tanah rezab melayu yg masih tinggal..
      Siapa punya sial klu bukan umno...

      keza..

      Delete
    3. apa lah kau ni.... selama ni Islam kat melaysia ni tak selamat ke???? jadilah orang yang terang pintu hatinya dan terang akal fikirannya.

      Delete
    4. Eerrrr...mmm...gua tak nampak pun anon827 story mory pasal Islam...pasal ekonomi adalah kot...tu pun pasai merempat...pastu pasai nama...tapi kalau pasai Islam tu tak nampak lah pulak...Islam nak selamat pun bukan kat negara...tapi kat hati...kat Palestin tu Islam nampak macam tak selamat tapi semua tahu betapa kukuh Islam dihati penduduknya...tapi kat Malaysia...lu jawap la sendiri...so tak payah nak kaitkan agama kat sini...lu buat lu dapat lu tinggal...ada gua kesah...itu lu punya ibadah...jangan tembak saja lebeh...peluru kapur tak membunuh bro...kah kah kah

      Delete
  2. Saudara2 Seperjuangan,

    Perjuangan kami adalah berdasarkan dokma2 transparensi, keadilan dan bukan untuk keluarga laki bini. Parti sedang diserang penyakit Nepotisme. Hak memilih pemimpin adalah hak semua dan bukan golongan elit dalam parti.

    Kamu memecat orang yang baik sebagai pemimpin. Kamu ganti dengan bini kamu. Ini adalah zalim sezalim regime yahudi.

    Perjuangan untuk rakyat sudah jadi perjuangan untuk ahli keluarga terutama bini sendiri.

    Kamu pecat Khalid, Kamu gantung Che Gu Bard. Kamu fitnah mereka, kamu nista mereka. Apakan lagi warga kilang seperti kami. Kalau rakan kamu pun dilakukan begitu, lebih lebih kami, silap haribulan diludah dan ditendang saja.

    Ingat kami berpaksikan kepada kebenaran dan bukan kepada Pencacai besar yang hanya pandai bermuka2 dan berkata-kata manis.

    Katan tidak kepada sistem Nepotisme, Katakan tidak kepada sistem pemimpin parti berkeluarga. Katakan tidak kepada golongan2 banjingan yang menyorok dibawah janiji2 bulan dan bintang.

    Rupanya yang masih memerlukan reformasi adalah PKR sendiri. Pemimpin Parti durjana perlulah mengundurkan diri. Kami sayang PKR, kami sayang perjuangan. Kami sayang TSKI.

    Terimakasih

    Awang Tomyam
    Sementa

    ReplyDelete
  3. ulu I undi PR di Sekinchan. Semua keluarga saya undi PR. Tapi degn apa yang berlaku sekarang kami mungkin tidak mengundi langsung, atau saya undi BN sajalah.

    Kalau PKR sama saja dgn Umno saya pilih Umno. Tak payah hendak bermasam muka dgn jiran tetangga.

    Selesai, habis cerita. Politik membosankan Yang ini macam ni yang itu macam tu. Tak tahu saya yg mana yang betul, yg mana yang salah.

    Harapan untuk perubahan hancur berkecai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejahat UMNO dah terbukti ada baiknya. Malaysia dan Islam dah terkenal di dunia negara Islam dan dianggap sebagai negara Islam contoh. Cuma macai Pakatan Haram sahaja yang tak iktiraf mungkin sebab cemburu. Islam dipakai PAS hanya pada nama dan mengelirukan ummat sehingga menganggap Islam itu PAS dan PAS itu Islam. Termasuk alim ulamak pun keliru. Jika dikaji sejak dulu hingga kini PAS hanya bercakap Islam untuk parti. Jika bertanding 60 dari 222 kerusi macam mana hendak tubuh negara Islam. Itu hipokrik namanya. Berpakat pula dengan parti yang ternyata menolok penubuhan negara Islam (DAP dan PKR). Mufarakahlah.
      PKR tak payah cakaplah, parti berbagai kaum. Islam bukan matlamatnya. Tanya lah pada diri, apa matlamat sebagai orang Islam. Apa pegangan dan sudahkah ditunaikan amanah Allah sebagai ummat Islam. Sembahyang, Puasa, Haji dan ibadat lain akan terhapus jika IKHTIKAT yang salah. Wallahhualam.

      Delete
    2. Jika perjuangan Pakatan hanya untuk mengalahkan UMNO/BN bukan kerana Allah, maka tunggulah kehancurannya dan bala dari Allah. Sekarang pun Allah dah tunjuk. Fikirkanlah.

      Delete
  4. Undi DAP dan PAS saja. PKR kami Boikot!!!!!!!!!!!!!! Kami benci Nepotisme.

    Kalau boleh tempat PKR undi bebas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya pastikan najib tak pilih sepupu dia hishamudin sbg penganti.nepotisme tu!!!

      Delete
  5. Kato oghang nogoghi - golap mato kek duit ! Ugamo ? Lotak topi.. janji rock! Rock the boat...

    Semua tak boleh pakai. Kerusi meja terbang melayang-layang.. akibat golap !

    Omakkau translate dalam bahasa siam lak...

    ReplyDelete
  6. Omak kau, PKR bukan hadapi sedikit masalah tapi masalah hampir dikuburkan. Pengkalan Kubor bukanya mefan terbaik tapi sebagai tempat samada PAS bolih tak diperkudakan lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Krisis MB di Selangor angkara PKR tapi dicacinya PAS dilanyak dimaki seolah2 PAS yg timbulkan masalah.
      Prk Pkl Kubur di Kelantan PKR cuba bermanis muka pula dgn PAS. Inilah wajah sebenar PKR. Rakyat Kelantan akan beri jwapannya nanti.

      Delete
    2. Benar seperti kata Hamid Somcai...
      "Krisis MB di Selangor angkara PKR tapi dicacinya PAS dilanyak dimaki seolah2 PAS yg timbulkan masalah.
      Prk Pkl Kubur di Kelantan PKR cuba bermanis muka pula dgn PAS. Inilah wajah sebenar PKR. Rakyat Kelantan akan beri jwapannya nanti."

      Delete
  7. Tak kan ku percaya si najib terlibat dlm kes antantuya....! Tak kan ku percaya si nuar buat keje tak senonoh...! Peliknya PAS suka jadi kuda tunggang si nuar!!!

    ReplyDelete
  8. Kamu pemimpin dan pengikut tak kira parti apa pun dan kita semua tak terlepas dari pandangan Allah. Buruk kamu buat, buruklah balasannya, baik kamu buat, baik juga balasannya. Itu pun dengan rahmat Allah. Bermuhasabahlah..

    ReplyDelete
  9. Umno yang lama dah mati, yang ada ni umno baru ciptaan dr mahathir kata ku Nan umno tak ikit quran.

    ReplyDelete
  10. solong pluralsime libralisme lgbt dan syiah dihapuskan dengan mengundi calon yang memperjuangkan islam

    tolak pkr insyallah islam selamat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolak PKR Islam selamat. Boleh jalankah geng? Aku tengok sama saja.

      Delete
  11. maza kena jugak tny sikap PAS dlm isu ini Politik PAS mengeciwakan dr awal PAS sengaja sokong Khlaid sdgkan isu ini tidak berpanjangan jika PAS bijak Bila buat mesyuarat PAS cadangkan dua calun Wan Azizah dan Azmin Maza kena bertanya kenapa PAS calunkan Azmin sbb punca semua ini perselisihan antara Khalid dgn Azmin Khalid akan membantah keras jika Azmin yg jd MB tp PAS mcm sengaja panjangkan isu dgn mencalunkan Azmin Kedua dua indv ini tidak sehalaun Boleh ke selesai dgn PAS sokong Khalid dan PAS juga sokong Azmin

    PR PKR telah jaga Sgor utk dua penggal Kejayaan PR PKR dikaitkan dgn nama Khalid saje yg di sebut atas kejayaan mentadbir Sgor .. emm. Khalid salah guna kedudukan dan menjadikan keadaan huru hara Kalau Khalid kata rakyat Sgor sokong dia jd MB sepatutnya awal awal lg Khalid bubarkan DUN

    Jawapan kpd maza kalau PKR yg menguasai negara Khalid dah tentu tentu berundur dgn rela hati sbb dgn mengusai negara pemimpin PKR mempunyai kelebihan menyelesaikan isu ini So dlm hal ini jgn kita berJIKA JIKA ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau PKR bijak takkan Selangor jadi harubiru. Jgn nak salahkan Pas pulak. Rakyat Selangor masih tertanya2 kenapa TSKI tak didakwa jika beliau benar2 bersalah.
      Kini kami nak tengok ekonomi Selangor lebih cemerlang di bawah MB baru berbanding zaman TSKI. Kalau lebih teruk jgn pulak nak kambinghitamkan PAS pulak.

      Delete
    2. sebelum ini dlm pkr hny huru hara belum haru biru yg jdkan pkr haru biru ialah pas dan pas tahu masalah antara azmin dan khalid dimana azmin dan khalid sama sama byk berjasa dan bersusah payah berjuang utk parti oleh itu yg terbaik utk sementara waktu ini ialah wan azizah jd mb telah dua kali pas buat kerja bodoh mula mula sokong khalid sdgkan azmin tak akan berdiam jika khalid masih mb apa pas tak tahu pergeseran antara khalid dan azmin semua tahu perebutan dan kempen semasa pemilihan hny dua team yg disebut khalid dan azmin jd mana bijak nya pas sokong khalid dan kemudian masukkan nama azmin sbg calun mb skg terserah pd sultan apa ingat sultan tulis nama semua adun pr atas kertas dan kemudian di gulung kesemua kertas tersbt masukkan dlm balang goncang beberapa kali dan pilih kertas mana yg dia nak begitu saja jgn lah beriya iya nak guna proses undang undang di msia ini selagi menguntungkan umno setakat ini hny seorg berjawatan mb saje yg didapati bersalah tu pun sbb jual beli tanah bukan psl silap dlm buat keputusan

      Tu yg patut kita hrpkan beri peluang kpd Wan Azizah Selagi Sgor dibawah PR ekonomi Sgor akan terus berkembang dan duit simpanan Sgor akan bertambah Jgn pulak masa tu pas beriya iya nak tumpang semangkuk

      dgn maza ni kena tny ttg hal ehwal islam dlm islam ada mcm mcm syiah wahabi dll antara satu dgn lain tak dpt bersama dlm msia pun ada mcm mcm ada guru pondok yg sokong umno ada pondok agama yg lebih kpd pas ada masa keluar fatwa bercelaru jd nak tanya maza mcm mana islam nak memerintah kalau mcm ni ?

      Delete
  12. mengarut!!!, pkr mulakan krisis tampa bincang ngan pas ngan dap, pastu nak salahkan pas? buktikan dulu tuduhan pada tski tu? belum bukti tuduhan dah jatuh hukuman. mengarut dah parti pecahan dari umno ni. gelojoh lak tu. pastu skang kuar statement ntahapahap

    ReplyDelete
  13. "Disini terletaknya adakah sayangkan parti lebih utama dan penting atau pemimpin tertentu perlu dipuja dan ditaksub melebehi parti."
    Ayat diatas amat sesuai difikirkan oleh ahli pkr. Siapakah pemimpin yang patut disingkirkan. Jangan cakap tak serupa bikin. Pemimpin TOUGHUT (Lebihkan keluarga sendiri). FIKIRLAH...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...