Saturday 23 August 2014

DI BERITAKAN INILAH WAJAH-WAJAH EXCO AMK YANG BARU DI PILIH YANG BERTINDAK KELUAR DEWAN TANDA PROTES SEBAB YB NIK NAZMI NIK AHMAD MENANG JAWATAN KETUA AMK PADA PEMILIHAN KEADILAN 2014 BARU-BARU INI.



Semalam KeADILan dikejutkan dengan gelagat tidak beretika apabila seramai 16 exco Angkatan Muda Keadilan (AMK) yang baru dipilih bertindak meninggalkan dewan persidangan sebelum ketua baru mereka, Nik Nazmi Nik Ahmad menyampaikan ucapan sulungnya dalam Kongres AMK lewat petang ini.

Perbuatan mereka ini dianggap para penganalisis politik sebagai memberi aib dan amat memalukan KeADILan ketika sedang bergumpal untuk memulihkan nama baiknya dikaca hati dan mata rakyat.

Ketika para pemimpin atasan berusaha keras mau merapatkan saf mereka bertindak liar untuk menjahanamkan sepekatan dan keintiman sesama anggota KeADILan.

Mereka telah memberi implikasi buruk kepada imej dan kredibiliti parti  kepada masyarakat umum.


Timbalan Ketua AMK yang baru dipilih Dr Afif Bahardin berkata kesemua exco dari kem AMK Baru itu berbuat demikian kerana tidak berpuas hati dengan keputusan pemilihan ketua AMK di cabang Pensiangan yang sebelum ini memihak kepada regunya Amirudin Shari.

Beliau berkata keputusan terbaru pemilihan di kawasan itu yang menyebabkan calon ketua mereka Amiruddin tewas sedangkan permilihan pertama kemenangan memihak kepada ADUN Batu Caves itu.

"Ia sebab situasi di mana keputusan pemilihan dah jadi banyak kumpulan. Ada beberapa perkara (yang tidak puas hati) termasuk (keputusan) ketua AMK," katanya sambil menegaskan sokongan terhadap Nik Nazmi.

"Bukan mudah untuk bekerja dan nak rapatkan saf semua pihak menjadi satu AMK. Keputusan (Nik Nazmi menang) diumum semalam, jadi ada banyak perkara yang belum selesai," katanya.

Bagaimanapun, Dr Afif yang juga exco kerajaan negeri Pulau Pinang berkata beliau optimis dan yakin perkara itu boleh diselesaikan dalam tempoh segera jika semua pihak dalam AMK duduk berbincang.

"Saya menunggu arahan Nik untuk menyelesaikan perkara ini. Saya menerima keputusan JPP (Jawatankuasa Pemilihan Parti). Tetapi selepas ini kita mahu pemilihan lebih cermat, baik dan memuaskan hati semua pihak," katanya.

Terima keputusan

Sementara itu, Nik Nazmi berkata beliau tidak mahu mengulas mengenai isu teknikal berhubung keputusan di cabang itu dan menggesa semua pihak menerima keputusannya.

"Saya memimpin AMK untuk Malaysia. Musuh kita bukan dalam parti kita, musuh kita adalah Umno-BN," katanya kepada pemberita selepas Kongres AMK ditangguhkan.

Dalam ucapan penggulungannya sebelum itu, Nik Nazmi menegaskan antara lainnya mempertegaskan sokongan ke atas Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Katanya AMK tidak akan membiarkan Anwar dipenjara sekali lagi atas tuduhan liwat yang dianggapnya "tuduhan jahat yang jelas bermotif politik".

"Kita akan sama-sama bangkit untuk menggerakkan masyarakat dan menghumban Umno-BN ke dalam tog sampah sejarah sebagai parti yang tidak bermaruah," katanya dalam ucapan sulungnya itu.

Beliau berkata pihaknya akan menentang tekanan politik kepada pemimpin Pakatan Rakyat seperti N Surendran dan Tian Chua sekaligus menolak penindasan terhadap masyarakat sivil dan kezaliman.

Beliau juga bertekad untuk memberi fokus 100 hari pertama bermula hari ini untuk menggariskan dasar AMK pada penggal ini termasuk memperkasakan cabang yang lemah.

Omak malas nak ulas perkara yang sama tetapi hanya menyerahkan pihak yang diamanahkan menjaga tatasusila dan etika serta adab parti untuk mengambil tindakan susulan kerana amat jelas memberi implikasi buruk kepada imej dan kredibiliti parti kepada masyarakat umum.

 

18 comments:

  1. melayu kena bijak mengundi kali ini....dun Selangor bubar itu adalah pasti hak mutlak kuasa menteri besar sgor kalid Ibrahim....
    Melayu kena bijak mengundi...tolak calon PKR dan PARASIT PAS...
    .Melayu kena bijak undi kali ini.. tolak caln PKR tolak juga calon PARASIT PAS....
    Melayu kena bijak undi ...undilah calon yang pertahankan islam ,melayu dan raja melayu...
    Melayu kena bijak undi mesti undi kepentingan islam di utamakan...bila islam selamat melayu dan raja melayu selamat..
    .melayu kena bijak undi menangkan calon perjuangkan islam kerajaan perpaduan secara automatic didirikan....
    Melayu kena bijak undi tolak calon PKR islam pasti selamat...
    Melayu kena bijak undi kali ini..

    TOLAK PARTI PKR ISLAM PASTI SELAMAT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah pendapat anda tentang sistem pendidikan negara di bawah BN mampukah ia menghasilkan tenaga kerja yang mencukupi untuk keperluan negara dari pemimpin ke pekerja am, buruh dan amah atau sistem ini sekadar wayang yang menjual ijazah, diploma dan sijil memberi harapan palsu kepada rakyat agar BN terus berkuasa hingga kiamat?

      Apakah pendapat anda, adakah kita perlu kepada buruh warga asing untuk menjadi pekerja am di Malaysia, sedangkan ramai rakyat kita menganggur, ada kerana memegang ijazah wayang, ada kerana teraniaya graduan pandai tetapi tempat dirampas oleh graduan ijazah wayang?

      Apakah pendapat anda, A akademik teruk tetapi menjadi ahli akademik, adakah ia akan jadi seperti yang disebut dalam hadis ini, “Apabila sesuatu urusan diserahkan kepada bukan ahlinya, maka tunggu saat kehancurannya.” (Hadis riwayat Al-Bukhari) ?

      KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.

      Delete
    2. islam nak selamat macamana?dulu ada sistem pondok umno musnahkan lepas tu ada sekolah agama rakyat umno hapuskan sebab kononnya tempat melahirkan kadir2 PAS.tapi xde pula umno bina sekolah agama untuk rakyat biarpun untuk melahirkan kadir2 umno di negara islam tercinta ini.di negara islam ini nak bagi didikan agama pada anak2 mesti bayar beratus rm sebulan.lu cakap macam bagus sangat.selamatkan islam la konon.jenis mangkuk xsedar diri pastu bodoh piang.

      Delete
    3. UMNO BAGUS APA. KITA DAPAT BRIM TIAP2 TAUN. PR BOLIH KASI APA? HARI BERGADUH SAMA SENDIRI.

      Delete
  2. adun dan exco masih belum tandatangai surat sumpah sokong jijah....kah kah kah.......nak surat akuan sumpah nak sokong bini sendiri...bab sumpah laknat sepol sampai lan ni tak berani buat.....tak paa....ingat u-turn ingat pas.....kejap lagi u turn la tu....ahaksss

    ReplyDelete
  3. sokong tolak pkr islam selamat.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko yg tulis, ko sendiri yg sokong. ...

      Delete
    2. Anonymous23 August 2014 11:20... Kau Nie Bonggok Lahabau Peliwat, Ker Bapuk Pondon suka Kena Liwat, Red Bean Armay Pukimak Cina Babi..

      Aku sokong Anonymous23 August 2014 11:16

      Kau sokong lah Parti Kemut Keliling kau tuuh yea,

      Nanti Kena AIDS mampus terus... ataupon hisop lagi terseksa..

      PKR Parti Kemut Keliling nie dah terkena AIDS, HIV carrier, lagi teruk drp barah... satu satu nanah meleleh keluar..

      Hooo Laaa Laaa.. Akuuuu Happy Chappy... Kau pie mampos lah apa aku nak kesah

      Delete
    3. Mcai umno bn tgh mrroyan..

      Delete
  4. Kalau 16 exco INI menjadi menteri/ timbalan menteri mass hadapan. Alamat hancurlah Malaysia. Adakah tuanx sokong dengan perangai mereka. Pemuda harapan bangsa ??

    ReplyDelete
  5. Kepada 16 exco Angkatan Muda Keadilan (AMK) yang baru dipilih bertindak meninggalkan dewan persidangan.... Anda adalah pemimpin muda bertaraf HARAMJADAH.

    Sepatutnya masaalah keputusan siapa menang dan siapa kalah mesti dirujuk kepada jawatankuasa pemilihan parti bukan boikot atau sabotaj orang yang diistihar menang.

    Pastikan bantahan anda diberi perhatian walaupun pada peringkat awal bantahan anda ditolak. Kalau pekara yang ringan tak tahu nak menyelesaikan bagai mana nak selesaikan masaalah rakyat yang amat berat ?

    Apakah anda ada bukti kukuh bahawa Nik Nazmi bersubahat dalam pengiraaan undi sehingga dia perolehi kemenangan membuatkan anda sangup menghina ketua dikhalayak ramai ?

    Anda pemimpin masa depan perlu menggunakan otak di kepala bukan berfikiran menggunakan kepala lutut.

    Tanpa pertimbangan yang waras menunjukkan anda tidak layak diangkat sebagai pemimpin.

    Letak jawatan jika anda tidak mampu menghadapi tekanan seumpama itu.

    Perangai anda itu mengingatkan ahli yang lain bahawa anda bakal menjadi pengkhianat dalam parti. Kewibawaan anda juga tidak boleh dipercayai biarpun anda dilihat berpengaruh seperti seorang pemimpin hebat.

    Anda 16 exco..... SIAL.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hee Hee Hee... Marah Nampok...

      Apa nak marah-marah nie... Kenyit ajer mata, pas tu ajak pie Liwat Meliwat lah..

      Aiik Marah pulok... Dah tuu Parti Kau Parti Kemut Keliling...

      Ketua UMUM disahkan Meliwat oleh MAJLIS PEGUAM...

      Dah Tuuuh Presiden disahkan Mangsa Buli.. dikhuatiri juga Mangsa Liwat

      Tak Cayya Suruh Presiden Kau buat ujian Lobang Jubor ada kesan penetration kesan drp Kote Bengkok ke tidak?

      Cara nie boleh menguatkan sokongan Nuar Al Jubori bukan Peliwat Tegar... Kalau Berani buatlah usul...

      Tak Berani pie Tadah Lobang Bontot kat Nuar Al Juboooori OKAY

      Haaa Haaa Haaaaaaa... Muah Muah Muah

      Puas Tak dgn Penjelasan Aku Nieh!!!!

      Delete
    2. Anon 12:54

      Ulasan kau masih tak mantap kerana idea longkang kau tu tak cukup berperisa lemon. Macam bangang aje...he..he..he..

      Hari ni kau liwat bontot siapa ?

      Delete
  6. Aper BOIKOT... Bunyinya macam Bontot...Aper Bontot...Ingat Liwat... igauan Nuar Brahim..

    Patutlah Nuar Brahim suka Boikot, Boikot, Boikot.. rupanya terbayang Bontot, Bontot, Bontot... Liwat...Liwat...Liwat...

    ReplyDelete
  7. "Kita akan sama-sama bangkit untuk menggerakkan masyarakat dan menghumban Umno-BN ke dalam tog sampah sejarah sebagai parti yang tidak bermaruah," katanya dalam ucapan sulungnya itu.
    Kenyataan bodoh AMK...PKR yang tak bermaruah menuduh pihak lain pula. Cermin diri tu dulu.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. Inilah ciri-ciri yang berbeza antara PKR dengan parti lain termasuk UMNO, PAS, DAP,...
    Ahlinya boleh menyanggah pemimpin mereka jika dirasakan pemimpin itu telah menyimpang atau berlakunya kesilapan/kemungkaran. Tapi yang sedihnya ialah tindakan depa mungkin dilihat agak kurang bijak. Bukankah lebih bijak kalau kita melakukan perubahan dari dalam dewan daripada kita melalak dari luar dewan.
    Pemimpin kita sama ada dari BN, PAS, PKR, DAP, ... bukan maksum. Jadi kesilapan akan berlaku. Yang kita mahu ialah pemimpin yang mampu dan dilihat berintegriti. Kita tak boleh berharap kepada keturunan semata-mata sebab kadang kala keturunan itu boleh merosakkan keturunan itu sendiri.
    Bagi depa yang memperjuangkan bangsa, dirikan TANAH PERKUBURAN masing-masing sekarang.
    TANAH PERKUBURAN MELAYU ... untuk orang MELAYU ... belum ada.
    TANAH PERKUBURAN CINA ... dah ada.
    TANAH PERKUBURAN HINDU ... dah ada.
    TANAH PERKUBURAN KRISTIAN ... dah ada.
    TANAH PERKUBURAN ISLAM ... dah ada.
    Awat yang Melayu ketinggalan ni??????

    ReplyDelete
  10. sudah terng lgi brsuluh dn retk mnuggu belh kpd parti pkr. kehncurn parti ini adlh dsebkn x matng dn kebodohn brfikr oleh barisn ahli2 exco pkr.pmuda. brsedialh dgn tikr bntl utk mnerima keruntuhn drstik yg bkl menimpa bla2 msa dn jgn dtngisi srta dsesali. dgrlh lgu...ank kcl brmain api.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...