Sunday 31 August 2014

KEJADIAN BERLAKU DINEGERI YANG DIPERINTAH BN ... PIALA MALAYSIA, PENYOKONG MERUSUH DAN BAKAR KERETA POLIS.



Perlawanan Piala Malaysia antara Sarawak dan Perak di Stadium Negeri, Kuching, dicemari dengan insiden kekecohan termasuk sebuah kereta peronda polis dibakar oleh penyokong di luar stadium berkenaan, malam tadi.

Sebaik sahaja perlawanan berkesudahan seri 1-1 dan peluang Sarawak ke suku akhir terkubur, penyokong tuan rumah, yang tidak puas hati dengan provokasi penyokong Perak, mula bertindak liar dengan membakar suar serta membaling mercun ke dalam padang.

Bagaimanapun, tindakan pantas polis dan Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) berjaya meredakan ketegangan antara penyokong kedua-dua pasukan dalam stadium sebelum insiden tersebut menjadi lebih buruk selepas penyokong mula keluar.

Pintu utama stadium turut dihalang oleh segelintir penyokong menyebabkan ramai terkandas dalam stadium sehingga mengakibatkan pintu pagar diroboh oleh penyokong.

Sebaik keluar daripada stadium, penyokong bertindak agresif dengan membakar sebuah kereta peronda polis dan tindakan liar itu memaksa pasukan FRU melepaskan gas pemedih mata ke arah penyokong bagi mengawal keadaan.

Rusuhan selama 40 minit itu berjaya dikawal tanpa ada sebarang kecederaan membabitkan penyokong Sarawak mahupun pasukan keselamatan.

Sebelum perlawanan, Persatuan Bolasepak Sarawak (FAS) tidak membenarkan jualan tiket buat penyokong Perak bagi mengelak kejadian tidak diingini berlaku.

10 comments:

  1. Tak taulah bila Anuar nak pencen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak jadi macai bio cerdik sikit.. Napoleon sengeenyer

      Delete
    2. Ko komen apa ni?? Pi hospital la...check otak tu dulu...

      Delete
  2. Tak sehebat di Kelantan. .. 38 lelaki ada pertalian keluarga gangbang 2 bdk tingkatan 3 dpn belakang sampai pengsan. .. go Kelantan!

    ReplyDelete
  3. Ni lah bila selalu sgt ikut pkr, asik nak merusuh je... sampai sanggup merusuh ikut telunjuk ahli maksiat

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..pandai org umno buat fitnah..sampai bola pun boleh kaitkan dgn parti... mmg dilatih buat keje gitu agaknya... mampuslah ko 10.49

      Delete
  4. bola punya pasal ....sampai bakar membakar...no semua hasutan Dan nafsu yg ganas

    ReplyDelete
  5. Agak2 ayahanda dan abg Long berani tak bertapak kat sarawak? Comfirm takkan berani tunjuk bgus kat sarawak-sarawak land of head hunters-u all abg Long gegel lutut bila sampai sarawak-sarawak for sarawakians

    ReplyDelete
  6. tak payah buat perlawan bola....
    main saja dlm bilik lagi syok....
    kalau sampai nak membakar lebih baik haramkan saja....

    ReplyDelete
  7. Abang-abang long ni tunjuk samseng dgn bangsa sendiri je..tekan bangsa sendiri. Jaga publah apelah..buat malu persatuan je

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...