Thursday 21 August 2014

EDISI BILA MACAI LANGSUNG TIDAK TAHU BUAT KERJA MEMFITNAH ADU DOMBA!!!!



Omak mendapat kiriman gambar sehelai kain pemidang berukuran lebih kurang 12′ x 4′ yang ditulis dalam Bahasa Cina yang diberitakan membawa maksud:

‘Chauvinisme, Pengkhianat, Tidak Demokratik. Ini masanya menghukum PAS!.’

Kain pemidang tersebut telah dikesan semalam 20 Ogos 2014 jam lebih 2:30 petang dan telah digantung di pintu masuk utama Masjid Ar-Rahman, Jalan Pantai, Kuala Lumpur.

Punyalah terdesak amat macai-macai anti Pakatan Rakyat nak adu dombakan kesepakatan dan keutuhan yang begitu intim dan rapat dalam gagasan Pakatan Rakyat ... Cuba ambil kesempatan dari sedikit ribut dalam cawan ekoran kemlut politik Selangor sejak seminggu dua ini.

Banyak-banyak tempat didepan masjid di gantungnya kain pemidang ini ... Satu dunia tahu penganut Islam dinegara ini hampir 98% adalah dari Bani Melayu yang langsung buta huruf Bahasa Cina.

Sudah pasti niatnya bukan untuk dibaca oleh Bani Melayu tetapi cuba mewujudkan kononnya yang tukang pasang itu salah satu komponen dari Pakatan Rakyat.

Kalaulah sekadar pasang kain pemidang, banner maupun bunting boleh mengulinkan sesebuah kerajaan dan menghancurkan parti .. tidak payahlah adanya media sama ada cetak, eletronik dan maya untuk melakukan penghebahan dan propaganda.

Tapi yang pasti tukang pasang kain pemidang ini tahu yang selalu pergi kemasjid majoritinya adalah penyokong dan pendokong PAS!!!!.

Kepada yang tukang buat kerja jijik ini .. Maaf cakap .. kerja kamu tidak menjadi dan nampak jelas berniat jahat serta sedikit pun tidak memberi kesan langsung.

24 comments:

  1. Melayu kena bijak undi kali ini...tolak pkr islam selamat.....insyallah...teruskan usaha ayuh sebarkan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tolak PKR dan kita undi Umno supaya islam kuat kata Anonymous 08.32.Bodohnya otak dia.Kau ingat Umno je dalam BN.MCA ,MIC,GERAKAN,Macam-macam parti lagi nak buang kemana?.kalau takda mereka ni Umno dah lama bungkus Bang.Bodoh.

      Delete
    2. Kah kkah meroyan terdesak nak mmpus dah komen ko...kah kah...tolak pkr islam selamat.....hancur pluralisme..libralisme dan LGBT....

      Delete
  2. Sikap PKR dalam menuduh orang lain menyebabkan rakyat Selangor rasa muak.

    Terserlah kerakusan dan mabuk kuasa pimpinan PKR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan rakyat Selangor rasa muak,tapi rakyat Umno dok meroyan.kah.kah.kah

      Delete
  3. samseng tak habis..

    ReplyDelete
  4. Kerana bini pemimpin punya pasal

    Pkr sanggup risikokan selangor dgn pembubaran dun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh r ko ni.mmg org bn mcm aku tgh tggu nk undi UMNO kt selangor . kami org umno selangor sanggup bersengkokol dgn mca mic- klu PAS nk joint pn xpe tp jgn harap dpt post MB. tggu masa dun selangorbubar je ni.

      Delete
  5. Kalau betullah gitu pendirian PKR memang sahih giler punya idea.

    bodoh tak sudah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yang tergila2 nak kuasa di zaman khalifah memang tak layan...memang rosak amanah.

      Delete
  6. Semoga DUN Selangor dibubarkan segera. Habis masalah.

    ReplyDelete
  7. http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=article&sid=17114

    Sekumpulan 12 NGO mewakili rakyat Selangor hari ini melancarkan gerakan untuk mempertahankan pentadbiran Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim sehingga penggalnya berakhir.

    Kumpulan NGO itu mengutuk tindakan Pakatan Rakyat yang didakwa mereka menjadi punca krisis, kekecohan dan ketidaktenteraman politik di negeri itu ketika ini.

    Mereka turut mengumumkan bakal mengadakan program antaranya himpunan aman, menghantar memorandum serta acara keagamaan sehingga malam merdeka bagi menyampaikan mesej kepada semua pihak, dari Istana hingga ke jalan raya.

    Seramai 30 wakil NGO hadir antaranya dari Persatuan Anak Selangor Menyokong Menteri Besar (PASMEB), Gerakan Anak Bugis Selangor (GRABS), Angkatan Rakyat Sedar (ARAS) dan beberapa lagi NGO wakili pelbagai golongan masyarakat.

    Mereka melancarkan Gerakan Kebangkitan Rakyat Selangor di Pusat Rekreasi Antan Bantura di Shah Alam hari ini.

    Dalam sidang medianya, Pengerusi Penaja GRABS, Faisal Idris berkata rakyat di negeri itu mempersoal mengapa Khalid yang juga ADUN Pelabuhan Klang perlu ditukar.

    "Saya tanya mengapa nak tukar pemimpin yang baik? PAS sendiri pun mengakui Khalid pemimpin yang baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tski dah cakap, kalau nak turunkan dia melalui undi tak percaya dlm DUN. Kenapa PR tak buat? Tski bukan gila jawatan, dia dah kaya dah. Cuma dia nak tunjuk cara pentadbiran yg baik dan selalu di jaja oleh PRdlm kempen prukru.

      Kenapa x buat undi x percaya di dewan sblm ni? Kenapa? Kenapa? Kenapa?

      Delete
    2. takat 30 orang bongok tu xjadi kudis.bawala 30k-40k baru ada ummph.

      Delete
  8. Janganlah lagi keluar artikel yang mengeruhkan lagi keadaan hubungan antara parti dalam PR kalau rasa sayangkan PR...Tak perlu diungkit cerita 2

    ReplyDelete
  9. Liwat tuya pun maksum ni kan pula setakat banner mcm ni.heee

    ReplyDelete
  10. Bagi pemimpin ambil bini jadi calon MB mcm ni kena ambil tindakan tegas.... Org bawah kerja teruk2 sabung nyawa... Keluar duit... Eeeh2 tgk2 org pemimpin yg di pilih Nepotisme. Jangan bagi muka... Pecat DSAI

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa yg pilih wan azizah jadi presiden?kalau dah bangang xpayah nak komen.

      Delete
  11. Kita Harap DSAI dan LKS terus memecat PAS kerana sebagai rakan, nampak parti itu tak produktif dan membawa masalah. PKR dan DAP mampu hidup tanpa PAS. PAS hanya peminta sedekah yang tidak membawa faedah untuk PR dan kelangsungan politik baru.

    Kita harap ADUN PAS semua letak jawatan di Selangor

    ReplyDelete
  12. PAS hanya mampu pakai kereta Datsun dan bertanding di tempat Hulu seperti Kelantan

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas pkai kereta datsun sebab dia xrasuah macam geng2 yang macfai sokong.

      Delete
  13. Negara lain bina kilang untuk rakyat. Termasuk di Amerika ini. Malaysia bina kilang untuk warga asing. Pekerja kedai chow kit pun warga asing. Pelayan food court pun warga asing.
    Cuci lantai di giant warga asing, sapu sampah di pudu warga asing, cuci tandas dan susun troli di Airport warga asing, cuci kereta warga asing walhal ia kerja budak SPM 5C/gred 3. Jangan terkejut jika bazaar ramadhan pun penuh warga asing!

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
  14. siapa yg pilih wan azizah jadi presiden?kalau dah bangang xpayah nak komen.

    ReplyDelete
  15. Memang sial 5 orang adun tu

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...