Saturday 9 August 2014

EDISI RAKYAT DI TIPU BULAT-BULAT ... HARGA PETROL RON95 DAN RON97 SAMA???????


Harga kawalan Petrol RON95 dipasaran kini ialah RM2.10sen seliter dengan menghebohkan kepada seluruh dunia Kerajaan UMNO/BN dibawah pimpinan Najib Razak telah memberikan subsidi RM0.75sen seliter menjadikan harga sebenar RON95 tanpa subsidi RM2.85sen seliter.

Peliknya harga Petrol RON97 petrol yang berkualiti jauh lebih baik dan tinggi dari RON95 pun harga seliter dijual tanpa subsidi ialah RM2.85sen seliter juga.

Apakah ini beerti harga petrol RON95 dan RON97 di Malaysia dibawah Kerajaan UMNO/BN pimpinan Najib Razak harganya sama iaitu RM2.85sen seliter????

Adakah Kerajaan UMNO/BN pimpinan najib Razak ingin memberitahu rakyat bahawa kualiti petrol RON95 dan RON97 adalah sama????

Atau adakah rakyat terutamanya mak cik-mak cik di Felda, para pendokong UMNO sudah ditipu bulat-bulat kononnya setiap liter RON95 diberi subsidi oleh Kerajaan UMNO/BN pimpinan Najib Razak amatlah tinggi sehingga mencecah RM0.75sen seliter untuk menunjukan betapa mulia dan baik sungguh hati kerajaan UMNO/BN ni??????

Mohon pihak yang berwajib memberikan respon segera akan isu ini demi pencerahan dan kebenaran kerana apa yang dikatakan ini benar maka jelas rakyat telah ditipu bulat-bulat secara pukal dan borong.

34 comments:

  1. Saya kritik Anwar disebabkan dua perkara. Pertama, saya dimaklumkan, ada suatu bentuk serangan-serangan hendap yang dilakukan ke atas peribadi Tuan Guru Presiden dan Raja Idris. Bahawa mereka inilah yang pertahankan Menteri Besar (Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim) disebabkan kepentingan peribadi. Ini dilakukan melalui sebuah portal berita online.

    "Melalui wartawan yang menulis, berita itu datang (sumber) dari orang sekeliling Anwar. Sebagai ahli Pas, saya tak boleh berdiam diri. Apakah apabila kita serang semula, kita dituduh tidak amanah dan bertujuan meruntuhkan PR? Serangan itu masih berterusan sehingga ke hari ini," katanya ketika berucap pada Majlis Solat Hajat Perdana 'Munajat Selamatkan Gaza dan Selangor Bumi Bertuah' di sini, malam tadi.

    Alasan kedua Anwar dikritik adalah kerana keputusan Langkah Kajang yang disifatkan memperjudi kepercayaan rakyat Selangor kepada PR ekoran tidak mampu bersabar untuk menuju ke Putrajaya.

    "Langkah Kajang merupakan jalan pintas untuk menuju Putrajaya. Pas telah masuk pilihan raya sejak 1955 dan kita bersabar walaupun tak menang pada tahun 2013. Meskipun ketika itu ramai pemimpin PR yakin kita dapat ke Putrajaya tapi ALLAH takdirkan belum sampai masanya.

    "...kerana tak sabar menunggu pilihan raya pada 2017 atau 2018. Gerakan seperti ini adalah satu pengkhianatan kepada rakyat Selangor yang mengundi PR atas lambang Pas, DAP dan PKR," katanya.

    Tegasnya, amanah yang diberi rakyat perlu dipikul bukan dengan menjadikan negeri itu sebagai jalan pintas.

    "Rakyat Selangor beri amanah kepada Abdul Khalid dan pasukannya supaya kita singsing lengan, turun padang untuk beri khidmat kepada rakyat. Bukan jadikan Selangor jalan pintas untuk mendapatkan jawatan-jawatan penting di Putrajaya.

    "Langkah Kajang satu persoalan yang rakyat perlu tahu. Malah, gerakan untuk Langkah Kajang ini tak dimaklumkan sepenuhnya kepada pimpinan PR termasuk Pas," katanya. -

    ReplyDelete
    Replies
    1. Issue nya mnyak knapa crta pasal anwar...kalu xsuka jgn baca blog...bodoh bin bangang awak ni

      Delete
    2. 12.23....tak kan nak cerita pasal MB TSKI pun tak boleh??
      apa? Ini blog bapak engko ker?


      keza

      Delete
    3. Mak dah kata Anuar Ni tak boleh di cayai tapi semua orang tak dgr cakap mak...ini le akibatnya berkawan dgn bekas musuh.KALAU ACUAN KUIE BAULU DI TUKAR BENTUKNYA PUN ORANG YG MERASA KUIE TU TETAP KATA KUIE NI KUIE BAULU HANYA BENTUKNYA LAIN..Biasalah Kuie Baulu kalau di simpan dalam balang yg tak ketat apa jadi dengan Rasa kuie Tu..bukan hanya Rasa tapi bentuk pun nampak lemau je

      Delete
    4. Hahahaha .. balang tak ketat .. kah kah kah .. nmpak sgt lemau je .. kah kah kah klako klako

      Delete
  2. Apabila musuh mula menyokong kita sudah tentu ada yang tak kena
    ~Al marhum ustaz fadzil nor..heee

    ReplyDelete
  3. Bila pemimpin liwat maksum berkata-kata yang tak betul akan jadi betul.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liwat ... hangpa yang cakap, hangpa yang tuduh, hangpa yang cipta, ...
      Inilah spesis anak haram bin jadah. Bercakap ikut kubang dubur.

      Delete
    2. Mustafa Ali apa cerita?Betul jugak kah video tu??

      Delete
    3. adik 10.36.....baik adik selak spenda emak adik tu kemdian jilat kelentit mak adik yer.... liwat aje mak adik turrr



      Abang Mail

      Delete
    4. 12.32....nasib baik bukan emak engko yang kena

      Delete
    5. pakcik tua kutuk 12:33...baik pakcik jilat lubang jubo emak pakcik yer...lepas tu pantat aje jubo mak pakcik turrr



      kaze

      Delete
    6. Cai 1803...lu mmng diasuh oleh pak lu utk tk kenal darjat seorg ibu ke..klu iapun jgn tnjuk kt public betapa sial dan celaka family lu cai...

      Delete
  4. Umno dan BN memang celaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 X 5 dgn PKR dan PR
      semua nak jadi MB...

      Delete
    2. 10:36...tpi tak le secelaka pantat haramjadah ko.heee

      Delete
    3. Heee klu tk cerdik jgn tnjuk pandai ttp jgn tonjol kebodohan yg ada pd public...malu mak pak lu cai...

      Delete
  5. Aku tak kisah sape pun jb MB. Tp jangan makan duit rakyat, jgn buat keja bodoh mcm umnogokkk...tu jerrr.

    ReplyDelete
  6. aku ni rakyat biasa
    aku ni makan gaji dgn kerajaan selangor
    bonus raya 1 bulan
    bonus akhir tahun nanti 1 bulan lagi

    nak buat hapa tukar MB?
    bole ke tangan pegang kipas 24 jam nak jadi MB?
    kan baik tinggal kat rumah duduk depan kipas 24 jam....
    pengalaman mentadbir negeri apa yang si pemegang kipas tu ada?

    nak jadi ketua negeri?
    elehhhh....jadi ketua kelas tadika pun belum tentu aman...

    ReplyDelete
  7. 1.orang islam umno sibuk kutip derma nak bantu rakyat palestin.orang islam PKR sibuk berebut jawatan nak jadi MB

    2.aku dah tak tahan duduk dalam jem lebih 20 tahun. aku nak KIDEK jugak sbb rafizi pun bukan bagi duit petrol kat aku masa duduk jem tu

    3. aku tak nak kena catu air lagi. perit dah rasanya naik turun tangga rumah pangsa 9 tingkat kat PJ. aku setuju sangat perjanjian air tu. lain la kalu aku boleh mandi kat rumah rafizi atau bang non bila air kat rumah aku tak ada nanti....

    3. langkah kajang nanti aku dapat apa? korang dapat apa? Dapat jadi menteri dalam negeri??? Rafizi tak kan tak dapat kot???

    4. duit jual tanah ker, selesai duit hutang saham bank ker.....dia punya pasal la. Bukan duit bapak aku pun.... duit bapak korang ker? duit rafizi ker????

    sebab tu 80% rakyat selangor yang ada otak macam aku ni tak nak TSKI dipecat dr MB selangor. Sbb bila dah fikir punya fikir, timbang punya timbang, lebih banyak baik drp buruknya kalu TSKI jadi MB Selangor.

    aku tak nak le nanti org mengata aku, ada MB laki dia kat sg Buloh.
    susah aku nak jelaskan kat mak bapak aku pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bikin mamposla ko kalau fikiran sempit!!!

      Delete
    2. 12.34...sempit macam mana maksud ko?
      Kalau LEMBU BOLEH BERFIKIR MACAM KO, lembu pun akan kata pompuan pegang kipas tak layak jadi MB.

      **klu bini tak jadi MB, lama la duduk kat sg buluh. hehe

      Delete
    3. PIHAK SEBENAR YANG HENDAK MENGHANCURKAN PKR DAN GABUNGAN PR DI SELANGOR/ MALAYSIA IALAH 4 EKOR BEROK YANG DUDUK DI KANDANG PKR (berok tak dapat projek/ jawatan)

      Delete
    4. 12.34....
      kita berfikiran sempit kalu cuma dengar penjelasan sebelah pihak.
      kalau kita pernah kena pecat pun, janganlah sesuka hati pulak nak pecat orang lain!

      elok pun kalu cepat2 duduk sg buloh
      aman sikit negeri aku

      Delete
    5. 1234 ni ada spesis beruk la.
      berfikir di dalam kotak sendiri
      macam LEMBU

      Delete
  8. Aku pun sgor(bukan sempadan dgn hutan ok)xpernah pun pertikai jasa mb gagap tu.kalo dia nak jilat umnu g la join umnu.bila mb nak bgtau terma selesai hutang kat lua mahkamah.kes senyap tiba2 kroni dpt projet.

    malaysia aman bila dpt info JANGAN PANIK tp 2 ketoi pesawat ilang kena tembak.sabah kena serang ramai polis mati.kes culik tak henti2.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang kena tembak bukan kapal terbang bapak aku. Mungkin kapal terbang bapak ko sbb tu ko rasa sedihhhhhhhh sangat. sabah tu bukan negeri aku. polis tu bukan adik abang aku. yg kena culik tu bukan adik aku. jadi tak perlulah aku nak tukar MB aku walaupun gagap semacam. Tapi gagap pu tangan jalan buat kerja. Bang non pun banyak kes selesai kes luar mahkamah. Dah lupa ker buat2 lupa?

      dah kalu tangan asyik pegang kipas, nak buat kerja macam mana??
      apa aku nak cakap kat bapak aku?

      Delete
    2. Bukan kroni UMNO. tapi dah jelak dengan kepimpinan PKR yang asyik sibuk berebut jawatan MB tanpa menilai kemampuan diri.

      ada ker pegang kipas nak jadi MB
      macamana la nak turun padang kat kawasan kampung2 yang panas?
      nak hantar wakil aje kot??

      Delete
    3. 1230...
      rasa aku, elok ko aje jadi MB
      tak ler anuar sibuk2 nak naikkan bini sendrik jadi MB
      ko kan tak gagap


      Delete
  9. Stgh org PR sme gk sial mcm yg satu lg tu.aku hrp kn PR bela msib rkyk tp la ni ei..sial byl la

    ReplyDelete
  10. Memang la kpl trbang bukan ko punya yg terkesanya ekonomi malaysia dah la hdup dgn hutang 15 tahun berturut,hutang pun dah melebihan had yg benarkan.nk tunggu muflis mcm grecc dulu ke baru sel2 otak nak berhubung.heee

    ReplyDelete
  11. Yeaayy. .!!..thun dpn dpt byk BR1M lg

    ReplyDelete
  12. x ksh spa jd MB yg pntg. ikls.jujr.amnh.jgn songlp wng rkyt. kayakn klurga sndri. bolh mjukn ekonomi ngeri. byk mebntu gulgn miskn.wrga ems.ibu tungl. pniaga kcl.serta pndidikn kpd yg memerlukn.klu ada kriteria cam ni x mslh spa MB slngor.
    .

    ReplyDelete
  13. bru sdr ke! kta asyk dtipu je. ada igt? hrga tol x nik. myk x nik. brng x nik. hrga kreta turn. byk lgi....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...