Tuesday 16 September 2014

4 FOTO, BEBERAPA PERWAKILAN PEMUDA PAS KELUAR DEWAN KETIKA MAT SABU SELAKU TIMBALAN PRESIDEN PAS MENYAMPAIKAN UCAPAN PERASMIAN MUKTAMAR DEWAN PEMUDA PAS PUSAT.



Kira-kira 50 perwakilan Pemuda PAS keluar dewan muktamar dewan tersebut ketika Timbalan Presiden parti itu, Mohamad Sabu menyampaikan ucapannya.

Mereka memakai jaket warna hitam bertulis 'kami bersama Presiden dan Majlis Syura.'

Mohamad Sabu, yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu, tidak sehaluan dengan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan ulama PAS berhubung isu menteri besar Selangor.

Kebanyakan mereka dipercayai perwakilan dari Pahang, Terengganu dan Selangor.

Mereka bertindak keluar meninggalkan dewan sebaik sahaja Mat Sabu memulakan ucapan perasmian muktamar Dewan Pemuda PAS pusat.

Beberapa di antara mereka yang keluar itu enggan memberi komen.

39 comments:

  1. KUALA LUMPUR: Bekas Ketua Cabang PKR Rembau, Badrul Hisham Shaharin mendakwa kegilaan Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali 'melobi' jawatan Menteri Besar Selangor punca kepada masalah itu kini semakin bercelaru dan PKR tidak dihormati rakan sekutunya.
    Dalam penulisan di blog dan Facebooknya hari ini, Badrul Hisham atau lebih dikenali sebagai Chegubard turut menyifatkan tindakan Azmin yang juga Ahli Parlimen Gombak itu menyebabkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dipecat keahliannya oleh PKR.
    "Lobi Azmin yang nak jadi MB akhirnya membawa kepada episod pemecatan Khalid Ibrahim dan fasa lantikan baru dari Istana. PKR yang diperlihatkan tidak 'solid' kepimpinannya sudah tentu akan dipermainkan atau tidak dihormati bukan saja oleh musuh dan Istana, malah sahabat sendiri," katanya.
    Beliau berkata, situasi ini berlaku disebabkan tindakan pemimpin kanan PKR itu yang kononnya menyokong satu nama dipersembahkan kepada Istana, namun pada masa sama menghantar 'pasukan' untuk melobi dirinya.

    "Tanyalah pemimpin PAS bagaimana Azmin melalui pelbagai saluran melobi sehingga Presiden PAS (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) sendiri mahu membawa namanya tetapi apabila lobinya pada PAS terbongkar dia sendiri menghadap Datuk Seri Anwar Ibrahim konon menyatakan Presiden PAS yang mahu melamar dia.

    "Ini antara punca meretakkan lagi hubungan Pakatan Rakyat. Dia bercakap kepada media akan tolak sebarang cadangan namanya dan menyokong (Presiden PKR, Datin Seri Dr) Wan Azizah (Wan Ismail) tetapi di belakang ia terus melobi termasuk ke Istana," katanya. Menyifatkan PKR kini ibarat telur di hujung tanduk, Badrul Hisham turut mencabar Azmin menyembah surat kepada Istana Selangor menyatakan bahawa dirinya tidak mahu menjadi Menteri Besar bagi menggantikan Abdul Khalid.
    "Hentikan usaha lobi belakang ini, hantar surat kepada Istana dan nyatakan bahawa anda tidak mahu menjadi Menteri Besar, menghormati kebijaksanaan baginda Sultan agar menolak sebarang khabar angin bahawa PKR itu tidak 'solid' dengan keputusan untuk menamakan Wan Azizah dan kamu nyatakan sokongan tanpa belah bagi.
    "Jangan hanya kata di media tetapi hantar 'signal' berbeza kepada Istana dan penyokong kamu dengan harapan Wan Aziza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woooiii bukak la blog sendiri..jgn duk main cut n paste kt org punye? Mana punya adab ni? Mak ayaj xnajar ke ni rumahmorg lain

      Delete
    2. Anonymous16 September 2014 19:54

      Kepala Butoh Bapak Hang Tak sunat ker? Mana ada adat resam berblogger... kecuali jangan langgar undang2 lah Mangkok Hayyun..

      Boddo... Pergi Meliwat laaah Babi

      Delete
    3. selepas aset Negara terlepas, macam. Terlepas singapura , pulau batu puteh. Pemimpin kaya & rakyat jadi kuli cina, India & bangaladesh. Melayu -merempat. siapa salah-cina /anuar salah. Umno perentah Lebih 50 tahun -x salah
      1) Tuya dgn c4-Kegunaan perlu kelulusan menteri tahanan
      2) Kapal selam -x selam
      3) Masjid ditrengganu -runtuh
      4) Stadiums runtuh
      5) Masjid diruntuh & dibubarkan di selangor & trengganu
      6) Hukum hudud -x sesuai
      7) Nilai Mata wang Malaysia telah jatuh berbanding Singapura & thailand
      8) Lembu NFC – disingapura
      9) jual aset Negara, macam. Terjual singapura , pulau batu puteh. Pemimpin kaya & rakyat jadi kuli cina, India & bangaladesh. Melayu -merempat. siapa salah-cina salah.
      10) MAS- rugi & Air-asia –untung
      11) Menang PRU- cara menipu & tidak pakai form 14 ( guna teknik : black out)
      12) Curi aset negara: - petronas, KWSP ( dari 10% ke 4% setahun), felda dll
      13) Tanah resab melayu dari 2 juta hec turun ke 1 juta.
      14) Hanya hasil 1 org billion man melayu berbanding 7 bangsa lain
      15) along-along mudah pasang iklan (di negara lain, along tak berani pasang iklan)
      16) PEMIMPIN Negara & ketua jabatan naik kerana penipu, bodek dll. Kenapa SPR & SPRM masih di jabatan Perdana Menteri & bukan dibawah parlimen/ diraja. JAWAPAN NYA PEMINPIN BN ADALAH PENIPU DAN PERLU DICOVER.

      Banyak lagi;
      ini bukti org umno bodoh-BERCAKAP tanpa guna akal. suka mencarut. sebab malaysia runtuh ekonomi kerana diperentah oleh umno

      sebab itu melayu hisap dadah, merempit, pekerja kilang ,jaga, kuli kepada (cina ,india, Bangladesh)
      Nanti bila cina, india, bangldesh jadi kaya. Cina yang salah walhal orang melayu yang memerentah lebih 50 tahun

      UMNO -MELAYU BODOH, X GUNA AKAL

      Waktu skrg, terlalu banyak kelemahan BN/UMNO. tetapi malangnya PR tidak mengunakan kesempatan. PEMimpin PR asik syok / ego sendiri tanpa berkerja secara muafakat.Hadi ( yg pegang 1 penggal ditrenganu & salah urus di kedah sewaktu pergolakan sesama PAs & kena saman 2 juta- masih menganggap dirinya bagus. walhal ia manusia yg terbuka kepada kesilapan) Nasiblah Malaysiaku, harap kemakmuran tetapi dikhianati oleh BN yang bodoh & Hadi yg ego, sombong & syok sendiri)

      Delete
  2. Isu MB Selangor – Sampai Masanya Azmin Meninggalkan Anwar
    Pada mulanya, krisis kepimpinan PKR di Selangor dilihat sebagai krisis antara Azmin Ali, Pengerusi PKR Selangor, dan Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor.

    Azmin Ali dilihat lebih berpengaruh di kalangan pemimpin-pemimpin cabang PKR di Selangor. Tidak hairan, bila krisis antara Azmin Ali dan Khalid Ibrahim berpanjangan, terdapat usaha untuk ‘merosakkan’ imej Khalid Ibrahim. Pemerhati-pemerhati politik membuat bacaan bahawa sekutu-sekutu dan penyokong-penyokong Azmin Ali secara senyap-senyap cuba menonjolkan Azmin Ali sebagai pemimpin PKR yang wajar diberikan mandat untuk menjadi MB Selangor.

    Antara ‘gerakan’ Azmin Ali ialah dengan bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR. Khalid Ibrahim dapat membaca ‘gerakan’ Azmin Ali, lantas Khalid telah mengambil tindakan untuk bertanding jawatan yang sama. Namun, ‘credibility’ Khalid Ibrahim sebagai pemimpin PKR di Selangor dilihat tercalar teruk apabila beliau gagal mempertahankan jawatan beliau sebagai Ketua Cabang PKR Kuala Selangor.

    Berdasarkan lapuran mutakhir sebelum bermulanya usaha serius untuk memaksa Khalid Ibrahim meletakkan jawatan sebagai MB Selangor, Azmin Ali dilihat sebagai ‘front runner’ di dalam pertandingan 3-penjuru merebut jawatan Timbalan Presiden PKR. Oleh itu, ramai pemerhati politik menjangkakan bahawa, jika berlaku sebarang perubahan kepada kerusi MB Selangor, tokoh PKR yang akan menggantikan Khalid Ibrahim ialah Azmin Ali.

    ‘Kajang Move’ telah menukar segalanya. Jelas terdapat tangan-tangan di dalam PKR, termasuk Anwar Ibrahim sendiri, yang belum bersedia untuk ‘memahkotakan’ Azmin Ali sebagai MB Selangor, walaupun beliau dilihat sebagai ‘de facto’ ‘second man’ di dalam PKR.

    Persoalan banyak pihak ialah, APA CACATNYA Azmin Ali, sehingga Anwar Ibrahim sewenang-wenangnya ‘membunuh’ hasrat Azmin Ali untuk menjadi MB Selangor. Apakah pengorbananan Azmin Ali selama ini terhadap Anwar Ibrahim dan Wan Azizah belum cukup besar untuk mewajarkan beliau diberi muka di dalam ‘pergeseran’ beliau dengan Khalid Ibrahim?

    Di peringkat awal perjuangan ‘reformasi’, dua orang yang dianggap sebagai ‘sayap kanan’ dan ‘sayap kiri’ Anwar Ibrahim ialah Azmin Ali dan Ezam Mohd Nor. Ezam Mohd Nor telah mengambil keputusan meninggalkan ‘perjuangan Anwar’ dan kembali ke pangkuan UMNO sebelum PRU 2008.

    Berdasarkan perkembangan ‘Kajang Move’ dan krisis MB Selangor, aku percaya ini adalah saat dan ketika paling sesuai untuk Azmin Ali untuk mengkaji semuala secara serius sokongan ‘tidak terbatas’nya terhadap Anwar sebelum ini.

    ReplyDelete
  3. Mat sabu dah tak laku sama mcm nuar aljuburi.heee

    ReplyDelete
  4. Wan Azizah sedang pujuk Khalid kembali kepada PKR?

    16 SEPT: Betulkah Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail kini sedang memujuk Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kembali kepada PKR?

    Itu cerita panas sejak semalam apabila PKR dikatakan semakin buntu mencari penyelesaian kemelut jawatan Menteri Besar Selangor dan khuatir Adun PAS yang akan mendapat perkenan Sultan Selangor menggantikan Khalid.

    Sumber rapat dengan Khalid memberitahu, Presiden PKR itu mahu Khalid yang dipecat dari parti bulan lalu kembali kepada PKR dan kekal sebagai Menteri Besar.

    Khalid bagaimanapun tidak merayu pemecatannya itu.

    Wan Azizah dikatakan menggunakan kedudukan beliau sebagai Presiden parti hubungan rapat beliau dengan Khalid sebelum ini untuk memujuk Adun Bebas Pelabuhan Klang itu.

    Selain khuatir Adun PAS dilantik menteri besar, Wan Azizah dikatakan turut bimbang kemungkinan Timbalan Presiden PKR Mohamad Azmin Ali dan beberapa Adun parti itu akan menyokong calon PAS sebagai menteri besar selepas perkenan Sultan Selangor.

    Difahamkan, tiga Adun PKR yang diketahui rapat dengan Azmin bersedia memberikan sokongan kepada Adun PAS jika dilantik sebagai menteri besar.

    Keputusan itu bersandarkan kepada prinsip mematuhi titah dan perkenan Sultan Selangor yang melantik menteri besar dan DAP juga dikatakan akan berbuat demikian kerana tidak mahu dianggap derhaka kepada Sultan.

    Turut dikhuatir Azmin sendiri akan dilantik sebagai Menteri Besar.

    Umum maklumkan, Khalid dan Wan Azizah dikatakan tidak mempunyai hubungan baik sebelum ini.



    Dengan Khalid diterima semula dalam parti, PKR kekal menguasai kerajaan Selangor.

    Lagipun, PAS sendiri tidak ada masalah jika Khalid terus kekal sebagai menteri besar berdasarkan pendapat Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang didedahkan kepada Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Nik Nazmi Nik Ahmad dalam pertemuan ketua-ketua Pemuda Pakatan Rakyat (PR) dengan Presiden PAS itu.

    Semua pihak kini sedang menunggu keputusan Sultan Sharafuddin mengenai pengganti Khalid selepas PKR,DAP dan PAS selesai menghantar nama-nama calon pada 3 Sept lalu.

    Khalid sudahpun menyembahkan surat memohon perkenan meletak jawatan sebagai menteri besar tetapi Sultan Selangor menolaknya sehingga pengganti Khalid dilantik.–bnbbc.my

    ReplyDelete
    Replies
    1. dski -muka tak malu & syok sendiri. pentingkan diri sendiri.tidak terima kasih pada PKR krn 2 tempat dapat iaitu MP tun Razak + adun port klang
      Kelemahan DSKI-
      1) Kenapa Menandatangai perjanjian Air bersama Kerajaan – pada hari ke 4 syawal. Kenapa tergesa-gesa menandatangani perjanjian. Adakah ada udang sebalik mee.
      2) DSKI – lebih mengutamakan diri sendiri dari Partinya (PKR)
      3) Kalah bertanding di Cabang Kuala Selangor
      4) Lari dari Kuala Selangor ke Port Klang. Kalah bertanding jika ia berdasarkan personal DSKI
      5) Berkerja tanpa teamwork
      6) Dan lain-lain lagi

      Delete
  5. Kami team muhyidin yasin menyokong penuh tun mahathir yg menyatakan NAJIB amat lemah dalam pentadbiran-kami menyokong penuh perletakan jawatan najib dgn segera digantikan oleh PM baru tan sri muhyidin yasin yg lebih berkaliber dalam pentadbiran

    ReplyDelete
  6. Englis guru bi dan mahasiswa kita,

    If you are scared to talk the truth the its best for you to keep quiet. Dont let people see you as a stupid fool. You can be a prof or what but talk fact. Your words reflect your inteligence.

    English bdk tadika Singapura,

    If you're too afraid to speak the truth, better keep your mouth shut. Or people will see you as a fool more than as a professor. Words reflect intelligence.

    Bangunlah rakyat tendang keluar BN bersihkan bidang pendidikan kita daripada bodo akademik teruk dan ipt kita drpd mahasiswa bodo!

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  7. سئل علي عن أهل الجمل قال : قيل : أمشركون هم ؟ قال : من الشرك فروا ، قيل : أمنافقون هم ؟ قال : إن المنافقين لا يذكرون الله إلا قليلا ؛ قيل : فما هم ؟ قال : إخواننا بغوا علينا


    Maksudnya: Saidina Ali ibn Abi Talib (RA) telah ditanya mengenai golongan yang memerangi beliau dalam perang Jamal. Mereka bertanya: Adakah mereka adalah daripada golongan yang syirik? Beliau menjawab: Mereka adalah golongan yang menjauhi daripada perbuatan yang syirik. Beliau ditanya lagi: Adakah mereka adalah daripada golongan yang munafik? Beliau berkata: Sesungguhnya, golongan munafik adalah tidak menyebut (berzikir) nama Allah kecuali sedikit sahaja. Beliau ditanya lagi: Jika demikian, siapakah mereka? Beliau menjawab: Mereka adalah saudara kita yang melakukan pemberontakan ke atas kita.

    ReplyDelete
  8. Banyak Macai Umnogok yg Bodoh Dan Malas disini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aliyya Najihah... Kau nie mesti anak haram... Mak Bapak kau tak kahwin dah main bobtot tekan kuat2 simpan dalam..

      Tak cayya tanya mak kau.. mesti kena liwat punya..itu trade mark macai haram jaddah PKR/...

      Haaa haaa kaaah kaah

      Aku peduli aper Aliyya.. Nak kau rasa Kote Benkok Besau aku nie masok dalam bontot kau pon boleh..

      muaah muaaah

      Delete
    2. 21:02 tu babi....

      Delete
  9. PKR Tarik balik Surat pemecatan TSKI tetap MB. Alhamdullilah selesai.

    DiAtas adalah apa rakyat Selangor mahukan

    ReplyDelete
  10. Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu menafikan tindakan sekumpulan Pemuda PAS meninggalkan dewan ketika beliau memulakan ucapan sebagai tanda protes.

    Sebaliknya Mohamad berkata kumpulan tersebut meninggalkan dewan kerana mahu menunaikan solat asar.

    "Kita mula dah lewat, masa saya nak berucap itu dah masuk waktu asar, jadi ada yang keluar untuk solat.

    "Perkara macam itu saya tak anggap ia protes," katanya ketika sidang media selepas merasmikan Muktamar Pemuda PAS Malaysia di dewan Chon Moi, di sini, hari ini.

    Ketua Pemuda PAS Malaysia, Suhaizan Kaiat sependapat dengan Mohamad dan menganggap ia bukan satu protes.

    Terdahulu Malaysiakini melaporkan sekumpulan 50 orang anggota Pemuda PAS Malaysia yang didakwa sebagai 'Pro Hadi' (kumpulan penyokong Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang) meninggalkan dewan muktamar sebaik saja Mohamad memulakan ucapan.

    Kumpulan 50 orang penyokong Hadi itu dikatakan memakai vest yang bertulis "Kami menyokong Presiden dan ulamak

    ReplyDelete
  11. bodo x bole d ajar & d ikut

    ReplyDelete
  12. Bodoh pnya orang..agak2 la woi nk comment pun..smpai berkajang Kau pnya comment.. Bk blog sndri la..bngang pnya orang. Nk luah isi hati kpla hotak Kau tu x de sape nk bc pn..

    ReplyDelete
  13. Bodoh punya pemuda....
    Termakan pil kuda jugak ka
    Ikut sangat perangai Yaser Arafat presiden pas tu
    Teruk2 lawan UMNO kemudian nak berpeluk
    Poooorahhhhhh
    Apakah kau orang mahu kami orang bawahan ini akan pastikan kamu wahai pemuda pas kecundang jugak....
    Please yaaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh ni blog reformist PKR bukan blog PAS. Shooh shoooh

      Delete
  14. Kajang move perangkap utk puak UG...sperti kata mat sabu..kasi buka itu baju dulu..
    think tank puak UG tak ble pikiq ka...tu pasal lu punya presideng sudah kuat kacau. .
    puak UG low klas mental...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh ni blog reformist PKR bukan blog PAS. Shooh shoooh

      Delete
  15. AMK Pro Azmin Enggan Derhaka Terhadap Sultan Selangor
    Sep 13,2014 - by AIDC
    3
    AIDCNews – 13/9/14 – Pemimpin sayap Angkatan Muda Keadilan (AMK) pro Timbalan Presiden PKR, Mohamad Azmin Ali enggan derhaka terhadap Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah berkaitan dengan isu Menteri Besar negeri itu, lapor Malaysiakini.

    Sebaliknya mereka mahu penyelesaian segera dilakukan untuk menamatkan krisis itu daripada terus berlanjutan.

    “Kami pimpinan anak muda di peringkat akar umbi merasakan sudah tiba masanya satu keputusan muktamad dicapai bagi mengakhiri krisis politik yang telah berlanjutan untuk sekian lama ini.

    “Amanah dan tanggungjawab kita kini adalah untuk berkhidmat kepada rakyat dan mentadbir negeri Selangor dengan sebaik-baiknya. Kami khuatir sekiranya lebih lama krisis ini dibiarkan berpanjangan, ia bakal mengundang kemarahan rakyat yang semakin resah dan gusar dengan perkembangan mutakhir ini,”kenyataan AMK dipetik.

    Malaysiakini mendakwa satu sumber telah memberitahu portal mereka bahawa timbalan presidennya, Azmin Ali kini sedang melobi agar PKR memenuhi permintaan istana Selangor agar parti itu mengemukakan lebih dari dua nama untuk jawatan menteri besar.

    “Ini bagi mengelakkan persepsi bahawa PKR menentang sultan, menurut sumber tersebut yang menjangkakan lebih ramai pemimpin AMK mengeluarkan kenyataan sama.

    “Ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sebelum ini menegaskan untuk mengemukakan hanya satu nama, presiden parti yang juga isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, walau selepas teguran istana.

    “Senarai pemimpin AMK yang menyokong kenyataan tersebut bagaimanapun tidak menyertakan nama ketua pergerakan itu sendiri, Nik Nazmi Nik Ahmad.

    “Sebaliknya, kenyataan berasingan itu disokong oleh para naib pengerusi AMK Mohd Radzlan Jalaludin dan Sangetha Jayakumar, serta anggota exco AMK, Ammar Gazali.

    “Ketiga-tiganya dilihat menyokong kumpulan Azmin, manakala Nik Nazmi menyokong Wan Azizah,” lapor Malaysiakini.

    ReplyDelete
  16. org x baca pn komen brkajng2 tu

    ReplyDelete
  17. Doraemon (ドラえもん) adalah judul sebuah manga dan anime popular yang dikarang Fujiko F. Fujio (藤子· F ·不二雄) sejak tahun 1969 dan berkisah tentang kehidupan seorang anak pemalas kelas 5 sekolah dasar yang bernama Nobi Nobita (野比のび太) yang didatangi oleh sebuah robot kucing bernama Doraemon yang datang dari abad ke-22 . Doraemon dihantar untuk menolong Nobita agar keturunan Nobita dapat menikmati kejayaannya daripada harus menderita dari hutang kewangan yang akan terjadi di masa depan yang disebabkan karena kebodohan Nobita.

    Setelah gagal dalam ulangan sekolahnya atau diganggu oleh Gian dan Suneo, Nobita selalu mendatangi Doraemon untuk meminta bantuannya. kemudian Doraemon biasanya akan membantu Nobita dengan menggunakan peralatan-peralatan canggih dari poket ajaibnya . Peralatan yang sering digunakan sebagai contoh " Baling-baling Buluh "dan" Pintu ke Mana Saja ". Sering kali, Nobita keterlaluan menggunakan peralatannya dan malah terjerumus ke dalam masalah yang lebih besar.

    ReplyDelete
  18. Ayuh rakyat malaysia bangkit berdemo...kita demo sampai kerajaan menyerah kn kuasa pd sultan....bg la sultan kelantan jd ketua negara..paling x ada agama skt orgnya..
    Nk harap pas pkr mimpi je la...umno jauh panggang dr api..
    Penat kita jd rakyat malaysia mengundi 5 thun sekali..hasil sama je...pktn dpt selangor mcm dpt bala besar...kita rakyat penat je yg dpt..da la hidup skrg susah gile..cite jwatan mb da berbulan x setel...harap pagar pagar mkn padi padi mkn pagar...hampeh...kita wat mcm brunei jgn bg warganegara pd oeg asing..
    Agama islam bru dpt didaulatkn...frust tgk pemimpin kita tebuk kapal nk karam..

    ReplyDelete
  19. KuRANG AJAR PUNYA PEMUDA PAS...HANG BULEH KUAR YA...KURANG HAJAR...ADAB APA YG HANG DOK AMAL NI HA...KURANG AJAR...AKU JENTIK JENTIK KORANG NNT...X TAHU HORMAT MAJLIS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. DSAI punya ajaran kan? Cakap negara demokratik.

      Delete
  20. Khidmat Tonggeng Kuda Sakti.

    Percuma untuk wanita melayu berumur 18 hingga 28 tahun, untuk tempah cal atau sms, saya: 012-2222059 atau 014-2222259.

    [Yang lain sori you tak layak. Laki-laki jangan cal atau kacau saya]

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau ni bohong, mana ada kuda sakti. sesiapa Pegawai Polis tolong tangkap kawan yg empunya talipon ni sebab nak menipu & berniat busuk

      Delete
  21. presiden terhuyung hayang pun nak sokong
    50 pro hadi jd lebai kulop je lah smp mampos

    ReplyDelete
  22. Pemuda 50 bukan setakat sokong Hadi tp mrk juga sokong UG
    Patut tulis belakang jaket 'kami bersama Presiden dan Majlis Syura.' sambung lah jgn malu malu 'Kami sokong UG'

    ReplyDelete
  23. Mereka inilah sebenarnya parasit dlm pas

    ReplyDelete
  24. ini lah kumpulan baru dalam PAS yang tak tau sejarah dan kurang ajar pada orang tua, tak tau adab dan ukhwah, orang yang mereka boikot adalah orang yang membantu menyebabkan PAS diterima masyarakat. Golongan baru ini lebih rela menikam saudara sendiri dari menghadapi musuh sebenar. betapa malunya pas punya 'anak' sebegini....langsung tak kenang jasa orang...sedangkan jasa kumpulan baru ini ialah untuk menconteng arang ke muka PAS...ntah jenis tarbiyyah apa yang mereka dapat kalau begilah akhlaknya, memang something wrong..... Islam datang dengan adab

    ReplyDelete
  25. penggerak2 dan pendokong2 pas yang tahu sejarah dan telah berjuang sekian lama, serta puak2 intel perlu bangkit dan bersatu bagi menghadapi kumpulan baru yang suka melabel dan menabur fitnah ini...betapapun tak bersetuju dgn mat sabu gunakan saluran yang betul, tunjukkan akhlak yang mulia.....puas kita membentuk pakatan bersahabat dengan DAP dan PKR, tapi mereka mengkhianati usaha kita

    ReplyDelete
  26. cuba lihat akhlak mat sabu..... masih pertahankan orang2 yang memboikot dia...walaupun didepan wartawan.....malunya....puak2 ni mcm xde tamadun

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...