Wednesday 17 September 2014

EDISI CEKAP, AKAUNTIBILITI, TELUS (C.A.T) ... BILA LAGI DAP NAK ANJURKAN DEMONSTRASI DAN LAWATAN SAMBIL BELAJAR KE RUMAH AGAM NGA KOR MING?????

Amat molek kalau kita imbau kembali dua insiden besar yang membabitkan DAP dalam mendesak ketelusan dalam pemilikkan rumah agam atau banglo besar atau istana para pemimpin UMNO/BN.

Tindakan mereka itu memang tepat dan wajar sejajar dengan polisi dan prinsip asas perjuangan DAP yang mau menengakkan keadilan, ketelusan, amanah dan bersih dan benci rasuah serta penyelewengan... Cekap, Akauntibiliti, Telus (C.A.T)


Commotion outside mansion Monday October 30, 2006

PORT KLANG: Two people were hurt during a commotion outside the controversial mansion built by Port Klang state assemblyman Datuk Zakaria Md Deros at Kampung Idaman in Pandamaran.


This followed a scuffle between two groups; one supporting Zakaria and the other comprising protesters from opposition parties DAP and Parti Keadilan Rakyat.


The commotion lasted about five minutes.


Police, led by Klang district acting OCPD Supt Mohan Singh, quickly moved in to disperse the crowd. There were no arrests in the 10am incident.


UGLY CONFRONTATION: Zakaria’s supporters and protesters gathering in front of the controversial mansion at Kampung Idaman in Pandamaran.


The road leading to the four-storey mansion was congested with vehicles and people, including local residents and other curious passers-by.


The commotion started as the protesters were unfurling banners to criticise the palatial house said to have been built without the approval of the Klang Municipal Council (MPK).


Supporters of Zakaria, who is also a council member, rushed out from the construction site and nearby houses to stop them.


At the same time, they shouted to pressmen to stop taking pictures.


Some of them rushed towards DAP secretary-general Lim Guan Eng who wanted to speak to the crowd.


Lim’s supporters, however, went to his aid and surrounded him.


The pro-Zakaria people continued to shoo away the crowd, shouting “Keluar (Get out)” and “Balik (Go back).”


Supt Mohan Singh said it was all over within 20 minutes after the police moved in to disperse the crowd.


He said two men lodged police reports after the incident for injuries and damage to a car.


Lim told a press conference outside Kampung Idaman later that the protest was planned as a peaceful gathering and not with the intention of threatening anyone.


DAP Youth chief Nga Kor Ming
said the party would submit a report on Zakaria’s mansion to the Auditor-General.


Zakaria was fined a total of about RM24,000 for non-submission of building plans for his luxurious house to the MPK.


The Sultan of Selangor summoned him to the palace last Saturday and advised the assemblyman to resign as a municipal councillor.

Itu cerita bab Istana Zakaria Derus .. Sekarang dibawah pasal Istana Khir Toyo pula ....


Kira-kira 40 orang pengundi dari kawasan Sekinchan dan Sungai Panjang menyertai lawatan sambil belajar meninjau banglo milik bekas Menteri Besar, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo di Seksyen 7, Shah Alam hari ini. --fotoNANYANG
Kira-kira 40 orang pengundi dari kawasan Sekinchan dan Sungai Panjang menyertai lawatan sambil belajar meninjau banglo milik bekas Menteri Besar, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo di Seksyen 7, Shah Alam hari ini. --fotoNANYANG

SHAH ALAM: Lawatan sambil belajar anjuran Ahli Dewan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim meninjau banglo milik bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo di Seksyen 7 di sini pagi tadi berakhir dengan demonstrasi.


Rombongan yang disertai 40 pengundi dari kawasan Sekinchan dan Sungai Panjang tiba di banglo Dr. Khir kira-kira pukul 10.40 pagi dengan sebuah bas persiaran.


Mereka menghabiskan masa kira-kira sejam untuk meninjau lebih dekat banglo itu yang telah mencetuskan kontroversi kerana dikatakan bernilai RM24 juta.


"Setiap seorang daripada kami membayar sebanyak RM50 bagi menyertai rombongan ini bagi melihat sendiri istana luar biasa bernilai RM24 juta ini.


"Ini adalah inisiatif penduduk untuk lawat dan melihat dengan mata mereka sendiri betapa besarnya rumah pemimpin mereka," kata Ng kepada media dalam lawatannya itu.


Bagaimanapun rombongan tersebut tidak dibenarkan masuk ke kawasan banglo berkenaan kerana dihalang pengawal keselamatan.


Kehadiran mereka turut membawa kain rentang yang tertera 'lawatan sambil belajar ke istana KT yang luar biasa dan menakjubkan' sambil merakamkan gambar kenangan di luar banglo itu sebelum beredar sejam kemudian.


Dalam pada itu, Ng juga berkata, beliau akan mencadangkan kepada kerajaan negeri supaya menyenaraikan 'istana' berkenaan sebagai salah satu tempat lawatan kepada pelancong.


Ng yang dilantik sebagai ejen bagi menjual banglo berkenaan berkata, sehingga kini beliau menerima beberapa maklum balas daripada beberapa pembeli yang berminat.


Bagaimanapun beliau melahirkan rasa kecewa kerana salah seoarang daripada pembeli yang berminat itu telah datang sebanyak dua kali untuk melihat keadaan banglo itu, namun hampa kerana ketiadaan kunci.


"Pembeli ini mahu masuk dan tengok sebelum bersetuju dengan tawaran RM24 juta tapi dia (Dr ) tak beri kunci... macam mana saya nak masuk.


"Setakat ini ada lima pembeli yang berminat dan berjumpa saya manakala melalui telefon dan SMS (sistem khidmat pesanan ringkas) lebih daripada 20 orang," katanya sambil meminta Dr. Khir melanjutkan tempoh untuk menjual rumah itu yang akan berakhir 7 Ogos ini. ...
Mstar 3hb Ogos 2009


PERSOALANNYA .. BILA NAK BUAT DEMO BANTAHAN DAN ANJURKAN LAWATAN SAMBIL BELAJAR DI RUMAH AGAM ALA-ALA RUMAH PUTIH DI IPOH?????

8 comments:

  1. Dah nyata kau ni Omak kau bloger Umno,nampak sangat kau ni cuba merosakan PR .dulu kau sunguh2 menyokong Khalid ibrahim,sebab kau cuba rosakan PKR.Aku nasihatkan kau.sila tanggalkan baju PKR yang kau pakai tu.busuk betul hati dendam kau pada PR

    ReplyDelete
  2. Aku sokong 100% kenyataan ttg rumah agam dari omak hang dan aku sokong wan azizah jadi mb slangor. Peace for all...

    ReplyDelete
  3. Sokong omak.ko 100%....hapuskan rasuah dan.nepotisme....macam si jubo ucapkan..bila lagi penjubo2 tahap dewa nk guling guling depan umah nga kor min....

    ReplyDelete
  4. kita tak boleh hrpkan DAP PKR yg buat lawatan di agam rumah putih ipoh
    UMNO lah yg kena buat lawatan Tu sbb penting nya ada sistem dua parti

    ReplyDelete
  5. hahahaha.......admin ni memang terbaekkkkkkkkk....baru kena dengan motto...kebenaran itu pahittttt..

    ReplyDelete
  6. hahaha..omak ko lu fikir la sendiri

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...