Thursday 25 September 2014

MB SELANGOR, YAB AZMIN ALI BERTINDAK BIJAK DAN BUDIMAN TOLAK SARANAN ZURAIDA KAMARUDDIN AGAR BERI SATU SAHAJA JAWATAN EXCO KEPADA PAS SEBAGAI SAGU HATI, DENGAN MENGEKALKAN STATUS QUO 4-3-3



Menteri Besar Selangor Azmin Ali berkata komposisi exco negeri kekal dengan empat exco PAS dan masing-masing tiga dari PKR dan DAP.

Beliau yang juga ADUN Bukit Antarabangsa berkata Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah telah menerima semua 10 nama yang dicadangkan beliau.

"10 orang (exco), komposisi kekal 4-3-3, esok saya akan umumkan (senarai nama mereka)," kata beliau ketika ditemui di depan Istana Mestika, Shah Alam hari ini.

Semalam secara terbuka Ketua Wanita PKR Pusat  Zuraida Kamaruddin meminta komposisi exco dengan empat dari PAS dan masing-masing tiga dari DAP dan PKR disemak semula kerana PAS tidak menyokong langkah menukar Khalid ini.

"Pendapat peribadi saya, pembahagian kerusi exco perlu disemak semula.

"Kerana PAS tidak menyokong calon menteri besar kita, saya rasa PAS hanya perlu diberi consolation seat sebagai exco. Kalau PAS sokong calon menteri besar kita (Wan Azizah) ini tak berlaku," kata beliau ketika ditemui di ibu pejabat parti semalam.

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng juga menambah lagi kemelut apabila menyifatkan empat exco PAS yang enggan meletak jawatan dan terus mentadbir negeri bersama bekas menteri besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai pengkhianat.

Namun bekas exco Agama Sallehen Mukhyi membidas Lim yang tidak memahami Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor dan menyifatkan kenyataan ketua menteri itu ada kepentingan untuk mempertahankan kerajaan Pulau Pinang.

Selepas mempertahankan kemenangan PR di Selangor bagi penggal kedua, 10 exco yang dilantik adalah Datuk Teng Chang Khim, V Ganabatirau, Ean Yong Hian Wah, Iskandar Abdul Samad, Dr Ahmad Yunus Hairi, Dr Halimah Ali, Sallehen, Rodziah Ismail, Elizabeth Wong, dan Dr Daroyah Alwi.

Namun enam exco PKR dan DAP dipecat Khalid pada 12 Ogos lalu selepas didapati melanggar ikrar 10 Akujanji apabila mengeluarkan kenyataan mahu mengehadkan kuasa pemutus menteri besar dalam mesyuarat.

ITULAH BEZANYA PEMIMPIN POLITIK BERSIFAT BUDIMAN DAN BIJAK DENGAN POLITIKUS YANG MENGELUARKAN KATA-KATA TANPA MEMIKIR PANJANG AKAN KESAN DAN IMPLIKASI PERTUTURANNYA.

SYABAS KEPADA YAB AZMIN ALI .. SUATU PERMULAAN YANG AMAT TEPAT DALAM MENCARI PENYELESAIAN DAN PEMULIHAN KEMELUT POLITIK DALAM GAGASAN PAKATAN RAKYAT.

MEMBUKTIKAN KEPADA DUNIA YANG MB SELANGOR BAHARU BUKAN JENIS PENDENDAM KESUMAT TETAPI MENGGUNAKAN AKAL DALAM MEMBUAT KEPUTUSAN YANG MEMBERI MANAFAAT DAN KEUNTUNGAN KEPADA PR KHASNYA DAN RAKYAT SECARA KESELURUHANNYA.

SALUTE DAN TABIK SPRING KEPADA YAB AZMIN ALI.

18 comments:

  1. Salute Azmin Ali, Ini baru orang kata macho and gentle (Political Wise). Kalau orang PR lain pun style macam ni kan best!!!!!

    Ni tidak, Ramai sangat jenis Melalut Sewel
    PKR dgn gang2 Kacang Move ditambah lagi dgn makcik Zuraidah
    PAS dengan Clan Terengganu
    DAP dgn jenis Tony Pua dan Anthony Loke.

    Apa2 pun YB Azmin kena tengok elok2 budak2 Kajang Move. Pusat Fitnah dalam PKR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembaca budiman sekalian.. saya baru dapat info dari bilik gerakan siber umnu... dia org macam dah patah semangat bila sultan lantik azmin.. kemudian azmin bertindak bijak pulak.. ini macam putrajaya dah tergugat.. hj hadi pulak dah malu calon pas pis pus tak jadi MB

      Delete
  2. Mat Pijie Kacang Move kata lebih dari dua jawapannya satu. Mana tak tau de facto kutip ni. Kalau ikut aku, jawatan opis boy pun aku tak bagi kat mamat ni. Tak tau kira dan kurang ajar

    ReplyDelete
  3. Omak Kau terbaekkkkkkkkkk

    ReplyDelete
  4. Aku dah kata dahhhhh ramai dalam PR ada masalah melalut sewel. Ni Zuraida ni sama level dgn Clan Terengganu PAS pada tahap kesewelan. Stu lagi sewel gang2 DAP kat CEC tu.

    CEC DAP + CLAN Terengganu PAS + Kacang Move@Wanita PKR = Sewel.

    Cuba tgk Azmin, Cuba Tgk Mujahid Yusuf Rawa, Cuba Tengok Ngeh DAP semua cool


    Cuba korang baca kat bawah.

    Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin mencadangkan kepada Menteri Besar Selangor Azmin Ali supaya mengurangkan jumlah empat kerusi exco kerajaan negeri yang sebelum ini diperuntukkan kepada PAS.

    Katanya, memandangkan PAS tidak menyokong kedua-dua calon PKR iaitu Azmin dan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail, maka wajar, PAS hanya diberikan kerusi ‘sagu hati’.

    ReplyDelete
  5. Omakkau dulu bodek kalid..la nie bodek azmin.kahkahkah

    ReplyDelete
  6. Kita lihat perancangan Allah SWT.

    ReplyDelete
  7. Kudos azmin. At least you have tried your best to mend the demage done by some of your collegue in pkr and the arrogant Dap.
    Vengeance should never exist in politician dictionary
    Now you have proved that you are in a class far above your party mate. And there will be no reason,why you should not be at the helm of pke leadership.
    May ALLAH bless you

    ReplyDelete
  8. jenis jenis macam Zuraidah and the gang inilah yg akan mengganggu gugat pentadbiran Azmin nanti...pegi jaga Kuantan tu jangan sebuk dengan tempat orang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ms Shafiqaa, yang jga Kuantan tu Fuziah Salleh bukan Zuraidah. Zuraidah MP Ampang. Fakta mesti betul. Lebih baik banyak membaca dari banyak mengomen.

      Delete
  9. Azmin jenis manusia sedar diri...kerusi MB kerusi PAS...Zuraidah oii...jangan sombong bongkak...atas persepakatan PR..PAS rela beri pada PKR..

    ReplyDelete
  10. Perempuan minang tua sorang ni memang lahabau...minang memang lahabau mendongak kelangit perasan bagus ingin selalu berkuasa...kaki santau dn pakar nasi tangas!

    ReplyDelete
  11. Tahniah mb azmin..harap pmerintahan mndapat prtolongan dan keberkatan dr Allah..tidak terganggu oleh org2 cetek pmikiran dan busuk hati mcm zuraida

    ReplyDelete
  12. pompuan tua nyanyok Buritdah ni tak habis2 dendam dng pas..
    ini pun termasuk dlm kumpulan pompuan puaka... mulutacam lubang jubur asyik nak cari gaduh....cilaka punya Buritdah kmarudin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hoi mangkuk! lu kalau tak mencarut tak boleh ka? moga mulut lu berulat sebagai balasan perangai bodo lu.....macam ni punya manusia pun ada ka?

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...