Wednesday 17 September 2014

ANTARA MENTERI DI JABATAN PERDANA MENTERI DENGAN JABATAN INSOLVENSI MALAYSIA SIAPA YANG BERKATA BENAR DAN SIAPA YANG BERBOHONG??????

KUALA LUMPUR: Purata 68 individu diisytiharkan muflis setiap hari di negara ini, meningkat 13 peratus daripada 60 orang bankrap setiap hari, tahun lalu.

Statistik terkini Jabatan Insolvensi Malaysia (MdI) menunjukkan dari Januari hingga Jun lalu, seramai 12,381 individu sudah diisytiharkan muflis atas pelbagai sebab, sekali gus membayangkan isu kebankrapan yang semakin membelenggu sebilangan rakyat Malaysia.

Malah statistik MdI sejak tahun 2007 juga menunjukkan aliran peningkatan individu muflis daripada 13,238 pada 2007, 13,855 (2008), 16,228 (2009), 18,119 (2010), 19,167 (2011), 19,575 (2012) dan 21,987 (2013) dengan keseluruhan kes bankrap bagi tempoh itu mencecah 134,550 orang.

Peningkatan kes muflis ini merunsingkan pelbagai pihak yang meminta kerajaan melakukan sesuatu sebelum ia menjadi parah.

Pengerusi Sekretariat Bebas Muflis, Datuk Sohaimi Shahadan menyifatkan peningkatan kes muflis di negara ini sebagai ‘fenomena membimbangkan’.

Katanya, apa yang lebih menggusarkan apabila majoriti individu muflis itu terdiri daripada golongan muda berusia 40 tahun ke bawah.

Statistik menunjukkan daripada keseluruhan individu muflis, 75,279 atau 55.94 peratus berumur 44 tahun ke bawah dengan kelompok 35-44 tahun menduduki jumlah individu tertinggi muflis iaitu 46,060 kes atau 34.23 peratus.

“Kerajaan perlu segerakan pindaan akta terbabit,” katanya mengupas isu kebankrapan dalam kalangan rakyat Malaysia.

Tapi ada seorang Menteri Di Jabatan perdana Menteri beritahu satu dunia bahawa penduduk Malaysia sekarang dibawah pemerintahan UMNO/BN dengan berpendana menetrikan Najib Razak purata pendapatan seisi rumah sudah melepasi RM5,900 ... Jadi yang mana benar dan yang mana satu bercakap bohong?????


Angka awal Kajian Pendapatan Isi Rumah 2014 yang dijalankan kerajaan menunjukkan taraf hidup rakyat negara ini meningkat dengan purata pendapatan isi rumah melepasi RM5,900 sebulan.

Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdul Wahid Omar berkata, ia pencapaian ketara berbanding hasil kajian pada 2012 yang merekodkan purata pendapatan isi rumah RM5,000 sebulan.

“Daripada segi meningkatkan ekonomi, kita sudah berjaya dan dibuktikan dengan pertumbuhan keluaran dalam negara kasar (KDNK) sebanyak 6.3 peratus pada separuh pertama tahun ini.

“Namun, perkembangan ekonomi semata-mata tidak mencukupi kerana kita juga mesti memastikan ia dapat dirasai rakyat, daripada segi gaji yang lebih tinggi yang mesti selari dengan produktiviti,” katanya pada sidang media di luar acara Simposium Ekonomi Global 2014 di sini, semalam.

Nisbah gaji kepada KDNK di Malaysia berkembang 33.6 peratus tahun lalu berbanding 29.3 peratus pada 2008.

Menyentuh mengenai Rancangan Malaysia ke-11, Abdul Wahid berkata, kerajaan kini berada pada kedudukan yang baik untuk membentangkan rancangan pembangunan itu di Parlimen Mei tahun depan berikutan penyelesaian pelarasan awal dengan 12 kerajaan negeri.

“Hanya tinggal Sabah. Saya akan menemui Ketua Menteri dan kabinet negeri minggu depan,” katanya.

Simposium tiga hari bermula Sabtu itu dianjurkan Kiel Institute for the World Economy dan dihoskan Universiti Teknologi Mara (UiTM). Simposium sebelum ini berlangsung di Istanbul, Turki dan Rio de Janeiro, Brazil dan pertama kali berlangsung di Malaysia. - BERNAMA


MOHON SANGAT-SANGAT SUATU RESPON PENJELASAN DEMI PENCERAHAN.


38 comments:

  1. Bang Non, titah kita hantaq lebih daripada dua nama; tapi kita hantaq satu nama! Kita punya ilmu hisab dah kira D- ni!!! Ni yang Jah fenin ni Bang Non...fenin!!!

    Tulah abang Non pi kutip budak kutu mana kat Bus Stand Klang lantik jadi Pakar Strategi. Harapkan dia, dia pun tak tau kira

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

      Tulang Ikan rasa sia2 perjuangan Tulang Ikan dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga

      Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Ikan selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

      Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Besi yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu..

      Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji.

      Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

      TULANG IKAN

      Delete
    2. PERMAINAN ANWARINAS DAH BERMULA DALAM MUKTAMAR PAS...... ANWAR DOK KETAWA KAT SELANGOR....GILER PUNYA KERJA...

      Delete
    3. Kalau nama umno celaka haramjadah tak kira sesiapa pun dalam umno sial bangkai babi tu...semuanya pembohong.

      Delete
    4. Penyakit ketulahan niih...meroyan jer...he..he..

      Delete
  2. Rasanya pelajar Tadika Kemas pun boleh faham titah terang2 mahu lebih daripada dua nama - maknanya paling kurang tiga nama!

    Takkan benda mudah macam tu pun Anwar tak tau. Teruk sangat ke tahap penguasaan bahasa Melayu mereka sampai jadi bodoh dan bangang tak reti nak patuh titah?

    Dengar cerita Ketum PKR Anwar Ibrahim adalah lulusan ijazah Pengajian Melayu daripada Universiti Malaya. Takkan graduan lulusan pengajian Melayu yang juga merangkap Ketum Penasihat PKR tidak boleh menasihatkan parti yang diketuai bini dia supaya mentaati tiah yang cukup mudah itu?

    Tetapi ternyata itulah yang terjadi. PKR elah mengemukakan hanya satu nama iaitu Wan Azizah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amenoworld punya Komen lagi Best. Mau baca lebih pi la website dia

      Korang tengok je la nanti. Perang movie part 2. Dek kerana pakar strategi menjadi tragedi. Nak salahkan Anwar sangat pun tak tepat. Oleh kerana ini idea Rafizi maka Rafizi la yang paling wajar dipertanggungjawabkan.

      Dek Rafizi, PR mungkin hancur.
      Dek Rafizi, PKR gadoh PAS.
      Dek Rafizi, PAS gadoh DAP.
      Dek Rafizi, keyakinan rakyat pada PR jatuh menjunam.
      Dek Rafizi, Anwar kena maki.
      Dek Rafizi, PAS, PKR berpecah.

      Delete
    2. Punyala Bahlul gang2 Madam Azizah ni, nak buat roadshow buat apa !!!!
      Pi bagi lebih dari 2 nama, Settle semua isu.

      Tapi gang Nepotism selalu dinasihat oleh gang kaki kipas Kajang Move

      Delete
    3. Kami ahli2 PKR bawahan dah fedp up tahap gaban dgn kebodohan strategi PKR dan meloya sebab Boss PKR pun dok layan baikkk torak kelas pertama gang2 Kajang Move

      Cuba suruh Boss2 PKR jawab satu per satu isu2 ni. Bubuh kat youtube. Kalau logic kami terima, kalau jawapan bodoh kabi buang monitor PC keluaq kat tingkap.

      Reformasi mesti bermula dalam Parti. Reformasi semua, katakan tidak pada Nepotisme Kezaliman

      Delete
    4. JANGAN JADI CHICKEN MENEGAKKAN BENANG YANG BASAH

      Delete
    5. Engkau MACAI UMNO dapat berapa RM tulis kat sini? Banyak ke dapat duit? Aku nak apply kerja macam kau boleh tak? Tolongla ye

      Delete
  3. Isu MB Selangor – Sampai Masanya Azmin Meninggalkan Anwar
    Pada mulanya, krisis kepimpinan PKR di Selangor dilihat sebagai krisis antara Azmin Ali, Pengerusi PKR Selangor, dan Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor.

    Azmin Ali dilihat lebih berpengaruh di kalangan pemimpin-pemimpin cabang PKR di Selangor. Tidak hairan, bila krisis antara Azmin Ali dan Khalid Ibrahim berpanjangan, terdapat usaha untuk ‘merosakkan’ imej Khalid Ibrahim. Pemerhati-pemerhati politik membuat bacaan bahawa sekutu-sekutu dan penyokong-penyokong Azmin Ali secara senyap-senyap cuba menonjolkan Azmin Ali sebagai pemimpin PKR yang wajar diberikan mandat untuk menjadi MB Selangor.

    Antara ‘gerakan’ Azmin Ali ialah dengan bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR. Khalid Ibrahim dapat membaca ‘gerakan’ Azmin Ali, lantas Khalid telah mengambil tindakan untuk bertanding jawatan yang sama. Namun, ‘credibility’ Khalid Ibrahim sebagai pemimpin PKR di Selangor dilihat tercalar teruk apabila beliau gagal mempertahankan jawatan beliau sebagai Ketua Cabang PKR Kuala Selangor.

    Berdasarkan lapuran mutakhir sebelum bermulanya usaha serius untuk memaksa Khalid Ibrahim meletakkan jawatan sebagai MB Selangor, Azmin Ali dilihat sebagai ‘front runner’ di dalam pertandingan 3-penjuru merebut jawatan Timbalan Presiden PKR. Oleh itu, ramai pemerhati politik menjangkakan bahawa, jika berlaku sebarang perubahan kepada kerusi MB Selangor, tokoh PKR yang akan menggantikan Khalid Ibrahim ialah Azmin Ali.

    ‘Kajang Move’ telah menukar segalanya. Jelas terdapat tangan-tangan di dalam PKR, termasuk Anwar Ibrahim sendiri, yang belum bersedia untuk ‘memahkotakan’ Azmin Ali sebagai MB Selangor, walaupun beliau dilihat sebagai ‘de facto’ ‘second man’ di dalam PKR.

    Persoalan banyak pihak ialah, APA CACATNYA Azmin Ali, sehingga Anwar Ibrahim sewenang-wenangnya ‘membunuh’ hasrat Azmin Ali untuk menjadi MB Selangor. Apakah pengorbananan Azmin Ali selama ini terhadap Anwar Ibrahim dan Wan Azizah belum cukup besar untuk mewajarkan beliau diberi muka di dalam ‘pergeseran’ beliau dengan Khalid Ibrahim?

    Di peringkat awal perjuangan ‘reformasi’, dua orang yang dianggap sebagai ‘sayap kanan’ dan ‘sayap kiri’ Anwar Ibrahim ialah Azmin Ali dan Ezam Mohd Nor. Ezam Mohd Nor telah mengambil keputusan meninggalkan ‘perjuangan Anwar’ dan kembali ke pangkuan UMNO sebelum PRU 2008.

    Berdasarkan perkembangan ‘Kajang Move’ dan krisis MB Selangor, aku percaya ini adalah saat dan ketika paling sesuai untuk Azmin Ali untuk mengkaji semuala secara serius sokongan ‘tidak terbatas’nya terhadap Anwar sebelum ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno puki busok. Najib suka puki busok.

      Delete
  4. Wan Azizah sedang pujuk Khalid kembali kepada PKR?

    16 SEPT: Betulkah Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail kini sedang memujuk Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kembali kepada PKR?

    Itu cerita panas sejak semalam apabila PKR dikatakan semakin buntu mencari penyelesaian kemelut jawatan Menteri Besar Selangor dan khuatir Adun PAS yang akan mendapat perkenan Sultan Selangor menggantikan Khalid.

    Sumber rapat dengan Khalid memberitahu, Presiden PKR itu mahu Khalid yang dipecat dari parti bulan lalu kembali kepada PKR dan kekal sebagai Menteri Besar.

    Khalid bagaimanapun tidak merayu pemecatannya itu.

    Wan Azizah dikatakan menggunakan kedudukan beliau sebagai Presiden parti hubungan rapat beliau dengan Khalid sebelum ini untuk memujuk Adun Bebas Pelabuhan Klang itu.

    Selain khuatir Adun PAS dilantik menteri besar, Wan Azizah dikatakan turut bimbang kemungkinan Timbalan Presiden PKR Mohamad Azmin Ali dan beberapa Adun parti itu akan menyokong calon PAS sebagai menteri besar selepas perkenan Sultan Selangor.

    Difahamkan, tiga Adun PKR yang diketahui rapat dengan Azmin bersedia memberikan sokongan kepada Adun PAS jika dilantik sebagai menteri besar.

    Keputusan itu bersandarkan kepada prinsip mematuhi titah dan perkenan Sultan Selangor yang melantik menteri besar dan DAP juga dikatakan akan berbuat demikian kerana tidak mahu dianggap derhaka kepada Sultan.

    Turut dikhuatir Azmin sendiri akan dilantik sebagai Menteri Besar.

    Umum maklumkan, Khalid dan Wan Azizah dikatakan tidak mempunyai hubungan baik sebelum ini.

    ReplyDelete
  5. AMK Pro Azmin Enggan Derhaka Terhadap Sultan Selangor
    Sep 13,2014 - by AIDC
    3
    AIDCNews – 13/9/14 – Pemimpin sayap Angkatan Muda Keadilan (AMK) pro Timbalan Presiden PKR, Mohamad Azmin Ali enggan derhaka terhadap Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah berkaitan dengan isu Menteri Besar negeri itu, lapor Malaysiakini.

    Sebaliknya mereka mahu penyelesaian segera dilakukan untuk menamatkan krisis itu daripada terus berlanjutan.

    “Kami pimpinan anak muda di peringkat akar umbi merasakan sudah tiba masanya satu keputusan muktamad dicapai bagi mengakhiri krisis politik yang telah berlanjutan untuk sekian lama ini.

    “Amanah dan tanggungjawab kita kini adalah untuk berkhidmat kepada rakyat dan mentadbir negeri Selangor dengan sebaik-baiknya. Kami khuatir sekiranya lebih lama krisis ini dibiarkan berpanjangan, ia bakal mengundang kemarahan rakyat yang semakin resah dan gusar dengan perkembangan mutakhir ini,”kenyataan AMK dipetik.

    Malaysiakini mendakwa satu sumber telah memberitahu portal mereka bahawa timbalan presidennya, Azmin Ali kini sedang melobi agar PKR memenuhi permintaan istana Selangor agar parti itu mengemukakan lebih dari dua nama untuk jawatan menteri besar.

    “Ini bagi mengelakkan persepsi bahawa PKR menentang sultan, menurut sumber tersebut yang menjangkakan lebih ramai pemimpin AMK mengeluarkan kenyataan sama.

    “Ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sebelum ini menegaskan untuk mengemukakan hanya satu nama, presiden parti yang juga isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, walau selepas teguran istana.

    “Senarai pemimpin AMK yang menyokong kenyataan tersebut bagaimanapun tidak menyertakan nama ketua pergerakan itu sendiri, Nik Nazmi Nik Ahmad.

    “Sebaliknya, kenyataan berasingan itu disokong oleh para naib pengerusi AMK Mohd Radzlan Jalaludin dan Sangetha Jayakumar, serta anggota exco AMK, Ammar Gazali.

    “Ketiga-tiganya dilihat menyokong kumpulan Azmin, manakala Nik Nazmi menyokong Wan Azizah,” lapor Malaysiakini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tempoh hari pemuda AMK keluar jugak dari dewan bila Nik Nazmi berucap. Takde pulak kamu bertempik golongan professional tidak sokong PKR?.

      Kalau kamu sangka golongan professional PAS mewakili golongan professional sluruh malaysia, kamu dangkal.. Perselisihan berlaku dalam PAS bukannya golongan Professional, tapi golongan anwarinas dgn golongan ulama. Ada jugak golongan professional sokong ulama.

      Delete
  6. Aq layak jd pemimpin. .undi aku woit. Reformasi!

    ReplyDelete
  7. Artikel bodo ...sapa tang bohong....ahakss...yang bohong anwar bun Ibrahim. ...muktamar pas apasal kecoh krcoh tu....alahai parti yg konon cop syurga pun kecoh kah kah...parti pas lagi prmbohong parti syorga pun haru biru....bodo bodo. ..

    ReplyDelete
  8. Bodoh punya pakatan...
    Time da kuat buat mcm ni....dulu nk dpt mcm skrng punyala susah...minta derma sana sini...wat demo..
    Terpekik terlolong nk kasi tau org..
    Itu n ini akhirnya hancur berterabur saje..Aku habis duit kesana kemari...cite tu cite ni..konon umno paling ngok dlm dunia...rupanya pakatan lg otak belacan...sedih tgk pakatan hancur tanpa bertempur...x jauh beza dgn kapal selam scorpane la...aku beta bkn da benci...tp aku yg rugi sokong parti x de krebiliti...
    Mane nk letak muka ni org umno hentam kanan kiri....anwar buatla kerja guna otak sendiri...jgn dok harap si rafizi....pasti pakatan menang lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pr = pakatan rugi....otak pr dah jadi taik..pembohong, penipu dan kaki kelentong...kah kah kah

      Delete
    2. Saya setuju..memang PR bodoh sombong melampau...tahap ESQ cap ayam ...menghabiskan masa layan isu TSKI, dimulai oleh PKR yang cuba pecah rekod angkat bini jadi MB kemudian aksi latah para ulama PAS yang hubbul dunia...Allah dah kurniakan ruang kemenangan serta peluang kemenangan di negeri kaya sebagai medan ujian bagi memenuhi harapan rakyat..tapi puak puak bodoh esq ni hanya tahu berjuang untuk isi perut spt umporno juga...PR ibarat hanya fatamorgana keh keh keh

      Delete
  9. " Kerajaan perlu segerakan pindaan akta terbabit " Ini satu pendekatan yg salah kerana dengan melongarkan klasifikasi muflis tidak membendung masaalah muflis seseorang itu. Samalah dgn melonggarkan syarat minima kelayakan memasuki sekolah perubatan. Hasilnya graduan kedoktoran yg tidak tahu dimana letaknya pundi kencing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tuan. Sokong 100%

      KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

      Delete
  10. Setiap kesilapan pada masa lalu boleh ditebus dengan jalan keadilan. Konsep keadilan ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, kembalikan hak kepada yang berhak. Lawannya zalim. Setiap perbuatan tidak adil adalah zalim hatta ada ulama mengatakan berbogel juga zalim kerana hanya binatang berbogel jika meletakkan diri manusia di tempat binatang adalah menzalimi diri. Zalim dikeji Allah. Sekarang kita tengok kerana perbuatan zalim ramai scorer menganggur dan PATI memenuhi negara membawa penyakit dan jenayah. Ayo kembalikan degree berasaskan kepandaian (skor spm), bagi sesiapa yang sudah terlepas spm wajibkan ambil spm calon persendirian dan wajibkan skor 5A. Bukan beri kurusus berasaskan wang akibat tidak pandai maka ramai jumpa lecturer minta diluluskan, minta soalan mana nak keluar exam atau assignment upah orang. Degree akan kembali dihormati. Semua orang akan berfungsi mengikut kepandaian masing masing dalam masyarakat.

    NURKEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    Fb page Nurkedepan
    Twitter #nurkedepan

    ReplyDelete
  11. Ada masuk akal, ada yang tak masuk. Tapi ada keluar masuk, meroyan tak berakal ! Ini sah rba sawan babi niih..

    Pasal pendapatan isi rumah tu, betul utk cina/india. Melayu tidak di tahap itu lagi... mungkin lingkungan rm 2000 ke rm 3500 jer. Kerana apa ?

    1. Gaji di pihak swasta, skel bukan melayu berbanding melayu berbeza. Buat kajian. Suruh bos omak kau lakukan. Ini tidak, beretorik 24 jam. Tanya Dap...

    2. Tidak di nafi - ada menteri di JPM pro PR. Well, pilihan mereka. Tapi berbohong tak masuk akal, kredit nya kepada pembangkang, ini lah bulu2 yang mesti di cabut ! PM tergaru-garu...

    Apa-apa pun, PR memang tidak sihat. Banyak penyakit. Jauhi penyakit

    ReplyDelete
  12. KERAJAAN INI MENANG PILIHAN RAYA DENGAN PENIPUAN .APA DIA PEDULIKAN DENGAN RAKYAT MUFLIS.SEMUA YANG DIBUAT BUKAN UNTUK DILAKSANAKAN CUMA UNTUK MEMBERITAHU UMUM YANG DIA MELAKU PERTOLONG ,KEBAIKAN UNTUK RAKYAT INI SEMUA WARWAR WAWAR SAJA.DAN SETERUS NYE DISAMBUNG OLEH SICELAKA TV 3 RTM T V 9 AL HIJRAH UNTUK MEMPERBODOHKAN RAKYAT.SAMA LE MACAM DIBODOH NYE ORANG TUA TUA DIMALAYSIA NI UNTUK PEGANG BENDERA DAN KIBAR SAM BIL MENYANYI KONONYE PETRTOTIK.ORANG TUA DAH MAMPOS DIAJAR MACAM YANG MAKCIK DENGAN PAKCIK PUN SUKA SUNGGUH GLAMAOR ADA YANG JADI PENYANYI YANG BEST BENDA MACAMNI MEREKA SENANG MEREKA MENCURI DANA NEGARA INI.DAN MEREKA KAYA HINGGA YANG MENYERONOKKAN HARTA MEREKA TIDAK BOLEH RAKYAT KETAHUI.MARI LAH KITA MENADAH TANGAN SERTA BERDOA KEPADA ALLAH AGAR SEMUA MENTERI LAKHANTULLAQH INI TERMASUK KELUARAGA MEREKA,TERMASUK KAKITANGAN KERAJAN YANG BERSENGTONGKOL DENGAN MEREKA INI DILAKHANAT OLEH ALLAH ,DIREJAM OLEH DIDUNIA INI LAGI AMI AMIN AMIN.YA RABALALAMIN.

    ReplyDelete
  13. Yg ulas takder kaitan ngn artikel diatas mmg tahap cipan siot.....bodoh x bole diajar.

    ReplyDelete
  14. 2 r pasal... komen melalut dari topik. kimak tol la

    ReplyDelete
  15. maap bro pr. jgn marah. aku menerima upahan. aku diarah utk mengacau blog omak kau olh majikan aku. blog omakkau ni makin popular berbanding blog um**

    ReplyDelete
  16. Aku rakyat biasa negara berpendapatan tinggi memeras rakyat dengan segala cukai dinaikan...kita nak cukaikan siapa? Anak isteri?...lahanat betul puncanya hasil kekayaan negara tidak dikembalikan kepada rakyat...semuanya dikorporatkan sambil disapu malaun2 ketuanan

    ReplyDelete
  17. Dua-dua berbohong...................

    ReplyDelete
  18. kenapa bank tak selesaikan kes luar mahkamah ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak betul2 serius ke dgn komen awak nie...? hentikan berborak kat kedai kopi..penuhkan masa lapang dgn membaca bahan2 yg boleh menjana minda dan bergaul lah dgn org2 yg lebih bijak dari anda.

      Delete
  19. Kepada macai UMNO yang suka masuk blog ni, kalau menteri UMNO cakap babi pandai mesti engkau percaya kan?

    ReplyDelete
  20. Muflis pun tak ape asalkan orang atas hendakkan kita jadi calon. Perkataan ,muflis boleh dipadamkan. Biasala. Ini negerikan babinya boleh terbang macam burung!!

    ReplyDelete
  21. rakyat msia dh kaya pe..pendptn purata 6k sebulan tu...wow.....tiap2 mggu shopping.bini akupun sama..tq umno..kaulahpujaanku

    ReplyDelete
  22. Kerajaan Malaysia pengurusan tidak sempurna, terlalu memberi kuasa kpd bank. bank ialah punca utama menyebabkan seseorang dijatukan bankruptcy. Bank di Malaysia boleh charge anda dengan bunga yg tinggi dan sesuka hati kalau masa anda tidak keupayaan membayar insuran bulanan. Ia tidak adil dan mangsa tidak dapat bantal dengan charge sehingga anda muflis. Malaysia kita tidak ada department yang boleh membantu anda pada masa tersebut.

    Apa kebaikan Malaysia? Ia hanya menyebabkan bankruptcy meningkat saja tahun ke tahun. Ia juga akan menyebabkan lagi perkembangan economic Malaysia masa depan. Tambahan pula bankruptcy laws di Malaysia akan menghukum seseorang muflis sampai boleh memusnahkan hidup seseorang. Kita sangat jelas, ini kebanyakan disebabkan oleh kuasa bank yg keterlaluan.

    Bankruptcy laws di Malaysia memang boleh menyebabkan seseorang muflis melambatkan muflis untuk hidup semula. Di dalam undang-undang bankruptcy Malaysia ada banyak syarat yang menyikat muflis untuk perkembangan semula seseorang muflis, seperti: Tidak boleh berniaga sendiri, tidak boleh terima wang lebih RM500 dari lain orang(Dikehendaki melapor kpd JIM), tidak boleh keluar luar negara berkerja (Pastport disekat), tidak dapat memegang jawatan tinggi di syarikat dan lain-lain. Ini semua memang akan menyekat seseorang muflis menjadi wang untuk perlepasan.

    Harap kerajaan kita sedar dan tidak membunuh masa depan seseorang muflis di Malaysia ini dan tidak membunuh sesama sendiri. Bankruptcy yg meningkat masa sekarang boleh menyelesaikan jika Malaysia

    Bankruptcy Laws untuk menjatuhkan seseorang menjadi bankrupt hutangnya kalau melebihi RM150,000 keatas. Harap juga yg telah dilaporkan bankrupt pada masa sekarang akan dilepaskan secepat mungkin jika hutang tidak melebihi RM150,000. Inilah yang sempurna.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...