Friday 19 September 2014

EDISI BILA AHLI PARLIMEN UMNO MERANGKAP KETUA UMNO BAHAGIAN BERBICARA



Inilah tahap daya pemikiran yang dimiliki salah seorang pemimpin UMNO berstatus Ketua UMNO Bahagian Langkawi, Ahli Parlimen Langkawi merangkap Pengerusi Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB).

Bukannya berbincang untuk menambah nilai kebijaksanaan rakyat, sebaliknya mengheret rakyat kelembah penghinaan dengan membicara bab KENTUT.

Banyak-banyak subjek yang mau diajak berbincang boleh tergamak dia memilih subjek KENTUT yang difikirkan beliau selaku wakil rakyat mampu mengubah nasib rakyat yang kini tertekan dan terhimpit dengan kos sara hidup yang kian meningkat naik.

Mungkin pada pemikirannya bincang bab KENTUT kualiti kehidupan rakyat bertambah baik dan selesa.

Tapi kita jangan hairan dan terperanjat .. Pemimpin UMNO bertaraf dan berfikiran beginilah yang dijulang dan dipandang hebat dalam kelompok UMNO.

Agak-agak KTMB akan bertambah baik atau bertambah tenat dan nazak dengan wakil rakyat ini menjadi Pengerusi barunya?????

Inilah Wakil Rakyat UMNO bertaraf KENTUT!!!!

33 comments:

  1. Maaf sekadar bertanya..apakah syarat kelayakan nak jadi macai DAP macam PAS & PKR?..saya x pandai mencarut dan maki hamun..mak saya x ajar sebab sibuk melacur..ayah kat serenti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. INI BUKTI SEMUA ORANG UMNO BODOH, akal letak di botot. Sebagai seorang MP, kentut yang di tulis. Ini sah MP BN semua tiada akal. banyak lagi perkara yg boleh difikir. sebab itu takut nak berdialog/ debat

      Delete
    2. selepas aset Negara terlepas, macam. Terlepas singapura , pulau batu puteh. Pemimpin kaya & rakyat jadi kuli cina, India & bangaladesh. Melayu -merempat. siapa salah-cina /anuar salah. Umno perentah Lebih 50 tahun -x salah
      1) Tuya dgn c4-Kegunaan perlu kelulusan menteri tahanan
      2) Kapal selam -x selam
      3) Masjid ditrengganu -runtuh
      4) Stadiums runtuh
      5) Masjid diruntuh & dibubarkan di selangor & trengganu
      6) Hukum hudud -x sesuai
      7) Nilai Mata wang Malaysia telah jatuh berbanding Singapura & thailand
      8) Lembu NFC – disingapura
      9) jual aset Negara, macam. Terjual singapura , pulau batu puteh. Pemimpin kaya & rakyat jadi kuli cina, India & bangaladesh. Melayu -merempat. siapa salah-cina salah.
      10) MAS- rugi & Air-asia –untung
      11) Menang PRU- cara menipu & tidak pakai form 14 ( guna teknik : black out)
      12) Curi aset negara: - petronas, KWSP ( dari 10% ke 4% setahun), felda dll
      13) Tanah resab melayu dari 2 juta hec turun ke 1 juta.
      14) Hanya hasil 1 org billion man melayu berbanding 7 bangsa lain
      15) along-along mudah pasang iklan (di negara lain, along tak berani pasang iklan)
      16) PEMIMPIN Negara & ketua jabatan naik kerana penipu, bodek dll. Kenapa SPR & SPRM masih di jabatan Perdana Menteri & bukan dibawah parlimen/ diraja. JAWAPAN NYA PEMINPIN BN ADALAH PENIPU DAN PERLU DICOVER.

      Banyak lagi;
      ini bukti org umno bodoh-BERCAKAP tanpa guna akal. suka mencarut. sebab malaysia runtuh ekonomi kerana diperentah oleh umno

      sebab itu melayu hisap dadah, merempit, pekerja kilang ,jaga, kuli kepada (cina ,india, Bangladesh)
      Nanti bila cina, india, bangldesh jadi kaya. Cina yang salah walhal orang melayu yang memerentah lebih 50 tahun

      UMNO -MELAYU BODOH, X GUNA AKAL
      Waktu skrg, terlalu banyak kelemahan BN/UMNO. tetapi malangnya PR tidak mengunakan kesempatan. PEMimpin PR asik syok / ego sendiri tanpa berkerja secara muafakat.Hadi ( yg pegang 1 penggal ditrenganu & salah urus di kedah sewaktu pergolakan sesama PAs & kena saman 2 juta- masih menganggap dirinya bagus. walhal ia manusia yg terbuka kepada kesilapan) Nasiblah Malaysiaku, harap kemakmuran tetapi dikhianati oleh BN yang bodoh & Hadi yg ego, sombong & syok sendiri

      Delete
    3. Melayu malas.

      Billionaire bukan billion man.hee

      Delete
    4. 0952...ko kata mak ko pelacur?
      haramjadah punya anak...

      Delete
    5. 0952...tak faham..kenspa ckp mak melacur...bapak kat serenti...kesian bhai....

      Delete
    6. Anon 09:52...mengucap sedara...mengucap. Lu dah babitkan mak ayah Lu...kesian...

      Delete
  2. Salam, biar dia la nak melawak. Macam Rafizi cerita King Kong Mover ka, Panda Move ka, Tenok Move ka, aku tak marah sebab aku tau dia melawak.

    Tapi bila dia war warkan Kajang Move, aku terus jadi panas baran sebab aku tau itu kerja jahat yakni memecat MB yang amanah, transparent dan professional untuk kelangsungan Mahligai Segambut. Yang kata TSKI amanah, trasnparent dan professional tu DSAI sendiri waktu Perhimpunan PKR. Aku pun ada dengaq dgn clear walaupun aku duduk corok hujung sekali

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau betul Azmin MB baru .. maknanya Anwar TEWAS dlm kemelut ini. Suka sangat aku Ketum tewas. Tewasnya Ketum maknanya Langkah Kajang adalah suatu pembaziran besar jutaan ringgit , menghabiskan wang rakyat & membuang masa PRK Kajang.Terimalah nanti kutukan dari rakyat.

      Delete
    2. DYM sultan membuat keputusan demi kebaikan rakyat Kita wajib menjunjung titah baginda walaupun kita berlainan wadah.

      DSAI juga dinasihati berhati menerima nasihat strategi politik supaya kemelut begini tidak berulang.mari kita persangka baik.

      TSKI bagus.kalau ditakdirkan Azmin jadi penggantinya kita doakan dia juga bagus.kita yakin TSKI x lokek ilmu dan pengalaman untuk membantunya.InsyaAllah.

      Delete
    3. Tiada apa kudis pun yang membarah kerana ubat yang diberikan ada harapan sembuh.Para panglima dan hulubalang yang merencana episud Mb akan menepok dahi kerana jerat mereka telah punahranah.Harab sabar manusia sudah merancang tetapi hidup kita hanyalah Allah yg tentukan.SENYUMLAH PADA SAHABAT DISEKELILING MU KERANA PAHALA BALASANYA.

      Delete
    4. sekira azmin dipileh jadi MB,
      KALAU IA ada HARGA DIRI, SEPATUT IA TOLAK JAWATAN ITU seperti mana ia katakan dulu & serah pada Presiden PKR untuk menjadi MB

      Delete
    5. untung la makanan hanjing ada gst
      anjing banyak kat sini

      Delete
  3. Ni dia Sebenarnya Punca Masalah Selangor

    Rata-rata rakyat Selangor bersetuju krisis politik di Selangor ketika ini adalah berpunca daripada angkara Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Penganalisis Politik Prof Madya Dr Ismail Sualman berkata hasil kaji selidik pihaknya di 20 kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, seramai 2,138 responden berpendapat pilihan raya kecil DUN Kajang pada Mac lepas, yang sengaja dicetuskan PKR, adalah punca berlakunya krisis itu.

    "Melalui kaji selidik responden di beberapa kawasan DUN termasuk di Semenyih, Damansara dan Sekinchan, sebanyak 44.5 peratus bersetuju bahawa Anwar mewujudkan satu keadaan iaitu menukar menteri besar Selangor melalui pilihan raya kecil Kajang atau 'Langkah Kajang'.

    "Bermula dengan Langkah Kajang, beliau digambarkan mempunyai kecenderungan untuk melebarkan kuasanya dengan meminta Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar Selangor dengan cukup mudah," katanya kepada pemberita selepas menghadiri forum 'Kemelut Politik Selangor: Angkara Siapa?' anjuran Majlis Perundingan Melayu di Shah Alam, hari ini.

    Ismail yang juga pensyarah kanan di Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media, Universiti Teknologi Mara (UiTM) di sini, berkata selain Anwar, responden turut menyalahkan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berhubung kemelut politik itu.

    Beliau berkata rakyat Selangor berpendapat tindakan Abdul Hadi, yang sentiasa berdolak-dalik dalam membuat keputusan berhubung calon menteri besar baharu, menyebabkan kemelut tersebut berpanjangan.

    "Hasil kaji selidik menunjukkan sebanyak 17.9 peratus reponden mengakui tindakan Abdul Hadi yang lemah dalam membuat keputusan menyebabkan krisis ini berlaku, manakala 15.2 peratus bersetuju Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail patut dipersalahkan sementara selebihnya berpendapat Rafizi Ramli (Naib Presiden PKR) sebagai punca," katanya.

    Mengulas lanjut mengenai kemelut pertukaran menteri besar Selangor, Ismail berpendapat percaturan yang dibuat PKR untuk menukar menteri besar pada ketika ini adalah tidak tepat.

    Beliau berkata sekiranya Abdul Khalid dianggap lemah oleh PKR dalam menerajui Selangor, Abdul Khalid sepatutnya tidak dicalonkan menduduki kerusi menteri besar Selangor selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) tahun lepas.

    "PKR sendiri mendakwa Abdul Khalid lemah. Kalau Abdul Khalid lemah, kenapa calonkan beliau sebagai menteri dan Adun (Anggota Dewan Undangan Negeri) Pelabuhan Klang.

    "Apa yang saya lihat, kaedah yang digunakan Anwar dan PKR untuk menukar menteri besar pada waktu ini adalah tindakan yang tidak tepat," katanya

    ReplyDelete
  4. Kentut pun IR... hinisya taraf macai pprt je.

    ReplyDelete
  5. Wa manyak ingat , itu MB Khalid akan akan jadi MB lagi ,Wa manyak sukah loo oo.
    Wa denga Anuwahhh cakap itu Khalid Manyak baguiihh, suka keloja, suka tolong olang. Saya manyak sedei itu olang baik dia suluh choww. Wa ingat Anuwa suda manyat Lang Si.

    BN tatak babut , sendili lantik Bini pon tatak babut ,Hai Yaa , ini macam manyak susah hilup maa a

    Uncle Taxi Driver
    Pandan

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko lepas kena makanan hanjing ker?

      Delete
  6. HANYA UNSUR KECINDAN DAN HILANGKAN STRES.tak salah rasanya. hidup tanpa rasa akan bosan dan badan berpenyakit

    ReplyDelete
  7. MP kentut la nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejuruteraan in Kentut. BEng(Kentut)
      Kejuruteraan dgn major Kentut (1'st Class)

      Delete
  8. nak buat macam maner lagi ...
    dah kategori ini dipilih untuk jadi pemimpin...
    an idiot elect an idiot to be sitting in idiot leading team..

    ReplyDelete
  9. Syarat2 macai; WAJIB BODOH.

    Meratib OFF TOPIC tak habis2.

    Kesian mak bapak dapat anak BODOH.

    ReplyDelete
  10. Kita macai pr kena lah tunjuk contoh yg baik.. Komen biar berfakta.. Jangan maki dan mencarut. Jika tidak samalah taraf kita dgn macai bn.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai. heee

    soal jawab di Fb page Nurkedepan
    Twitter #nurkedepan

    ReplyDelete
  11. Sah assmin jadi mb.....rupanya dengan satu kentut dari assmin....jijah..bzng non dan nurul...tewas...kah kah kah...bang non lawan sapa pun suma tewas....lawan tski skli kentut jer tombang...kah kah kah....cuma sepol jer tak sempat kentut....belum kentut bang non sondol dulu...kah kah kah....

    ReplyDelete
  12. Mamat ni sakit jiwa agaknye, semalam x pasal2 kutuk org jawa hari ini cite hal kentut pulak, org mcm ni pun boleh jd mp ... buat malu umno je .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno tahu malu ke.....???

      Delete
    2. macai aljubo tak tahu malu ke....???

      Delete
  13. guna isu kentut pulak utk selamat dr serangan jawa

    kalau jawa semua diam bererti kentut nawawi berjaya melemahkan semangat jawa

    ReplyDelete
  14. sah sah yg kentut busuk senyap dlm dewan kerja dia
    apa dia nak risau psl ktmb mas yg rugi bertahun tahun pun kontrak di sambung
    rupanya jd mp bn tak sesibuk mana patut lah umno berebut nak jd mp

    ReplyDelete
  15. he.he..baca komen-komen, omak kau gerenti terkentutkeum 1st degree niih.

    Tahap kentut sama tahap berak tengah jalan ! Yang itu... berak tengah jalan, merapu suruh orang lain cuci. Hari selasa ni, sapa lak kena berak ? Paling tidak bau kentut gerenti bercampur baur..

    ReplyDelete
  16. UMNO dan Kentut berpisah tiada...

    ReplyDelete
  17. MIHIR...SIAL.....BABI....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...