Monday 22 September 2014

BERANIKAH TABUNG HAJI SAMAN BLOGGER OTAI UMNO INI YANG DIKATAKAN MEMFITNAH LEMBAGA TABUNG HAJI ISU PELABURAN TH DI AMERIKA SYARIKAT????



KUALA LUMPUR, Isnin, 22 September 2014: Lembaga Tabung Haji (TH) hari ini menyatakan rasa kesal atas kenyataan berbentuk spekulasi mengenai pelaburan TH di Amerika Syarikat baru-baru ini.

TH sehingga kini tidak membuat sebarang komitmen pelaburan di Detroit atau mana-mana bandar lain di Amerika Syarikat.

Tidak ada sebarang transaksi atau pembayaran telah dibuat bagi tujuan pelaburan di Amerika Syarikat. Oleh yang demikian, orang ramai sewajarnya tidak mempercayai sumber-sumber tidak rasmi yang hanya berbentuk spekulasi yang tidak mencerminkan keadaan sebenar.

Untuk makluman, TH setakat ini telah membuat pelaburan di Arab Saudi, United Kingdom, Australia dan negara-negara Asia untuk mempelbagaikan pelaburannya. 

Berikutan pulangan yang memberangsangkan daripada pelaburan di negara-negara tersebut, TH akan terus mencari peluang pelaburan yang serupa di negara-negara lain berdasarkan kepada rangka kerja Strategi Alokasi Asetnya. 

Pelaburan luar negara, sebagaimana pelaburan domestik, adalah tertakluk kepada proses kelulusan pelaburan yang ketat.

TH sentiasa menekankan kepentingan Ummah dan para pendeposit dalam semua aktiviti-aktiviti pelaburannya.

TAK KAN KESAL SAJA BRO ... KASI SAMANLAH KALAU BERANI DAN APA YANG DIKATAKAN BLOGGER PRO KETAT MAHATHIR ITU TIPU DAN FITNAH ... LEBIH CAKAP DENGAN BUAT KENYATAAN PENAFIAN TIADA GUNA ... COURT DALAM CERITA... NAMA BAIK DAN INTEGRITI TABUNG HAJI AMAT TERJEJAS TERUK SEKALI DENGAN ARTIKEL BELIAU INI .. APA TUNGGU LAGI ... SAMANLAH .. PANEL PEGUAM TABUNG HAJI BUKAN KECIL ANAK PUNYA... JANGAN DISEBABKAN PENGERUSI DENGAN BLOGGER INI MACAM SATU BENDERA MAKA TIDAK BERANI NAK SAMAN.

6 comments:

  1. lebih baik saman lu yg sebar cerita tak tau betul ke tidak....macam JOYAH la LU ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua sokong lu...omakkau yg bnyk menyebarkn fitnah ttp buat cam tk bersalah je...omakkau aku sian dan smpati dgn anak2 lu yg mkn hasil haram seorg ibu...

      Delete
  2. Cukup cukup dah tu sokong bang non.ko tu.......stakat spudin muka bulan...rafizi...bard...jijah..nurul...mak lampir..tu semua kaki nak rembat duit jer...udah udah la tu sokong mangkuk ayun nih semua....mana maunye dia orang bela rakyat....bamg non ko tu skolah pun tak abiss...akhlak dan moral suma hancor. ...apa yg ko orang dapat 20 tahun bersama bang non...tengok senarai dan muko ingat semula mako bekas reformasi dulu suma dah cabut lari...bekas muko muko reformasi tu dulu dah tak layan lgi ckp bang non ko tu...brapa lama lgi ko orang ni sanggup dibarua kan oleh bang non....dah lama dah...hahaha udah udah la tu......hahaha

    ReplyDelete
  3. Haha umporno kempunan beruk lg sekali xdpt kerusi mb.hohoho hidup pr thn dpn bayr gst padan muka

    ReplyDelete
  4. Omakau banyak buat fitnah tp yang banyak kena saman fitnah utusan lidah biawak umnu.heee

    ReplyDelete
  5. kerat 10 pn luth x kn brani bwk kes n ke mhkmh kculi berita sansasi dtg dri pr psti hboh stu dunia. siap dgn ngo ngo uphn buat demo. tutp jelh crita ni.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...