Sunday 28 September 2014

DUA ADUN PAS YANG MENDAPAT JOLOKAN WIRA OLEH DAP, AKAN BERDEPAN DENGAN LEMBAGA DISIPLIN PAS ESOK.



Dua wakil rakyat PAS menyokong Datuk Seri Wan Azizah Ismail sebagai menteri besar Selangor sebelum partinya membuat pendirian sebelum ini akan berdepan lembaga disiplin esok.

Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Hulu Kelang Saari Sungib memberitahu Malaysiakini bahawa beliau dan Hasnul Baharuddin (Morib) telah dipanggil menjelaskan tindakan mereka itu.

Saari yang menerima sambutan wira daripada DAP ekoran tindakannya itu bagaimanapun menegaskan tidak akan keluar daripada PAS.

“Kalau jawatankuasa (disiplin) itu adil, berilmu dan objektif, tidak dipengaruhi selain daripada untuk menegakkan keadilan dan kebenaran, saya akan tetap jadi ahli (PAS),” katanya.

Bagaimanapun, katanya, jika takdirnya beliau dipecat, beliau berazam akan terus bersama Pakatan dan menjadi ahli politik tanpa parti.

“Parti saya Pakatan Rakyat,” katanya.

Sementara itu, Hasnul sebelum ini berseloroh bahawa beliau masih boleh bertanding menggunakan lambang DAP.

Beliau bagaimanapun menegaskan tiada hasrat langsung melompat parti.
 


40 comments:

  1. Pecat ajer Setan Dua Ekor Nieh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS-PARTI AJARAN SESAT

      Delete
    2. Dua hero yg sukar dicari ganti. Tabek buat mereka.

      Delete
  2. Bodoh la. Mana ada parti pakatan rakyat. Pakatan rakyat tu bukan entiti berdaftar la

    ReplyDelete
  3. Maaf sekadar bertanya..apekah prasyarat nak jadi macai DAP?....cukup x klu join PKR dan PAS?

    ReplyDelete
  4. Ular dalam semak tak kesah kena patuk 2 kali

    ReplyDelete
  5. Kalau pas berani.keluarla pkr....buat sorg2..

    ReplyDelete
  6. Biar DAP daripada PAS yang cakap berbelit-belit mengalahkan MIC

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu Tokong ke ketum? Atau macai!

      Delete
    2. RBA BABI
      RBA CIBAI

      inilah cara komunis alaf baru

      Delete
    3. RBA BABI
      RBA CIBAI

      inilah cara komunis alaf baru

      Delete
  7. Salam 1rasuah,

    Saya tak suka pembangkang kerana di bawah BN walaupun saya tak pandai SPM sedikit A saya dapat buat degree dan masuk ke jawatan degree. Ayah saya pula SPM teruk dapat 3 tapi dapat jadi tukang didik anak bangsa jadi macam dia :) sebab itu saya tak suka pembangkang takut-takut mereka berlaku adil, meletakkan sesuatu pada tempatnya. Habislah gaya hidup berlagak dan tidak berkat saya selama ini. Takkan nak jadi pekerja am kot walaupun intelek saya setakat itu sahaja. heee

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.

    ReplyDelete
  8. Tiada apa yang boleh PAS buat diatas tindakan dua ADUN mereka menyokong Wan Azizah yang dicalonkan jadi menteri besar. PAS bergabong dalam satu pakatan rakyat, dan Wan Azizah juga mewakili gabongan itu untuk jadi menteri besar. Dimana salahnya dua ADUN itu ?

    Jika jawatankuasa disiplin PAS menjatuhkan apa jua hukuman keatas dua ADUN itu bermakna apa saja perkhidmatan yang diberikan oleh ahli parti itu tidak boleh diterima lagi oleh PKR dan DAP kerana sikap setiakawan yang ditunjukkan dalam pakatan rakyat oleh ahli PAS itu sudah dianggap satu kesalahan.

    Bermula dari tarikh hukuman yang dikenakan keatas ADUN itu, PKR, DAP hanya boleh berkawan dengan PAS tapi tidak boleh menerima apa jua perkhidmatan atau bantuan dari parti itu lagi demi menyelamatkan maruah ahli PAS yang akan dicop sebagai barua, broker dan pengkhianat.

    Semuga PKR dan DAP telah bersedia menumpukan urusan parti masing-masing dalam menambahkan bilangan ahli parti bagi memilih bakal calon wakil rakyat yang akan mengisi jawatan ADUN dan juga ahli parlimen disemua negeri.

    ReplyDelete
  9. Pas ada lembaga ropanys kah kah....lembaga tu bentuk.sapa plak tu...mungkin rupa mcm si jubo anwar atau lambaga mat sabun syiah....kah ksh sedaang kan kedua dua lembaga kepala jubo dlm parti pas....ajakss...barua dijulang wira kikiki...yang buat hal jadi barua sijubo anwar flm langkah kajang ysng krna balun parti pas...kah kah..lantik assmin jadi mb dari pas...pkr tak calon assmin sebagai mb...lantik bini jubo nepotisma sbgi mb...at last exco pas yg dikurang pada 3 exco...kah kah lawakk jubo dari pakatan jubo. ...jubo bertemu jubo padan ssgt la tu ...kah kah....bodo bodo.....ksh kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong Anwar.... He..he..he..

      Delete
    2. dimanakah jam omega anwar

      Delete
  10. Mereka berdua sokong DS WAWI sbg calon MB bsama PKR n DAP utk elak manipulasi BN utk ambil alih kerajaan....utk bantu PR...adakah itu salah ?....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ke cai...info dari ceramah mana nko kutip cai...

      Delete
  11. Semoga Pas terus kekal dlam Pakatan,bolehlah Umno hasut orang Cina tolak DAP kerana DAP sanggup berkwan dgn Pas,si keras kepala yg berrani lawan tokoh hebat al Jubori pemimpin 'anugrah tuhan' suami dua alam WA.

    ReplyDelete
  12. Setujuuuu,tak salah pun,kalau dia masuk DAP lagi tak salah.

    ReplyDelete
  13. Pas kalau nk tahu ahli yg setia ataupun tidak dlm partinye mudah saje, caranye pas keluar dr pr. Dari situ nnti pas akn tahu yg tak setia akn pasti keluar pas. Natijah dr itu pas boleh memperkemaskn parti untuk terus berjuang tnpa ade pengaruh org luar yg nk ambil kesempatan atau nk membuli pas spt yg sudah2. Ini adalh satu pengorbanan besar demi kesinambungan perjuangan pas. Pas adalh sebuah parti yg besar dn diyakini mampu untuk berdiri di atas identiti sendiri. Kembali lah ke perjuangan yg asal demi kebesaran agama islam tnpa mengubah struktur parti yg sedia ada....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ckp senang la bai..ko ingat dgn brsendirian x kn timbul masalah ke..makin bnyk masalah lg adalah..ini bkn umno..

      Delete
  14. Bagusssss...pecat pastu masuk pasma.hadi xnak pecat ke

    ReplyDelete
  15. Musuh politik pas yg kuat mengikut keutamaan adalh umno, pkr, dap dn mca .....

    ReplyDelete
  16. Aku harap 2 adun ni dimaafkn oleh lembaga disiplin pas. Mereka jd keliru dr kemelut mb selangor yg dicipta oleh pkr dn dap ... Yg nyata pkr dn dap lh yg menyebabkn mereka menjadi x tentu hala.....

    ReplyDelete
  17. Kalau mcm ni lah PR.next election bungkus la semua..baik DAP ke PAS ke PKR ke..semua bungkus..

    ReplyDelete
  18. DAP x dpt kekal di Teluk Intan , PAS x dapat tawan P Kubor sbb asyik brgaduh..kenapa PKR kekal di Kajang? Sebab PAS d

    ReplyDelete
  19. Kajang kekal sebab ada kerjasama 3 parti..

    ReplyDelete
  20. LKS, LGE, DSAI, TGHA tolonglah betul kan keadaan skrg ni..

    ReplyDelete
  21. PAS jgn pecat 2 org ni..DAP pulak jgn la nak pecah parti kawan..jgn jadi ahli politic lah Kalau mcm ni..jd mcm budak kecik main pondok pondok lagi baik lah...lps main pondok gaduh lps tu kawan balik...perangai mcm budak budak kan..Malu lah..

    ReplyDelete
  22. Jgn jadi ahli politic pondok pondok..jadi pelajar sekolah pondok x ape..dapat ilmu

    ReplyDelete
  23. PAS ni dah jd bangang
    Selepas dua adun sokong DSWA PAS sendiri calunkan DSWA dan Azmin Bila Istana minta lebih dr dua nama Hj Hadi go head go stan pun kata Wan Azizah tak layak Ttp jika PKR antar dua nama DSWA dan Azmin maka tentulah Azmin akan dipilih Tp PKR tetap antar satu nama dan apabila jelas Istana tak nak terima DSWA dan sekonyong konyong itu PAS kata DSWA tak ada kemampuan utk menjd MB Sebaliknya PAS akan memuji muji jika DSWA jd pilihan Istana

    Sekira selepas memberi sokongan kpd Khalid PAS jgn sokong DSWA Jd mana salah nya ke dua dua Wira tersbt?

    PAS memang bangang PAS yg salah krn berpresiden kan Hj Hadi

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS tak bangang bro..yang super bangang ialah PKR yang takde kerja cari kerja..tiada batu biawak dicari untuk dipikulnya..menghabiskan duit rakyat kerana bikin kajang movie...kenapa nak salahkan PAS..KO INGAT PAS TU TUNGGUL KAYU KE? SUMER BENDA NAK TURUT PUNGKOQ PKR...KEH KEH KEH

      Delete
  24. Tak payah tunggu keputusan lembaga disiplin....keluar aje dari PAS dan joint PKR...

    ReplyDelete
  25. Suhaizan Kayap pon Dah Kena LIWAT dengan Nuar Berahim.. patutlah menyalak sakan mamat nie

    ReplyDelete
  26. Punca PR muafakat kerana PKR...punca PR retak pun kerana PKR...sendiri mau ingat bro keh keh keh

    ReplyDelete
  27. Biawak biawak INI memang patut dihumban keluar Dari pas.kalau dikorea utara lama dah dihumban kandang ranking
    Masuk aje pkr sebab ahlinya ramai pengemar biawak atau dap yg suka makanan eksotik

    ReplyDelete
  28. Keluar la pas klu x suka buat parti barua

    ReplyDelete
  29. Semenjak saya tahu PAS yang buat perangai dalam PR...saya bertekad tidak ingin lagi mengundi PKR,DAP atau UBN....Umporno lagi la takde selera kehkeh keh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...