Wednesday 10 September 2014

ISTERI KEPADA PENJENAYAH YANG PALING DIKEHENDAKI TEMBAK MATI, MELUAHKAN RASA HATINYA MELALUI LAMAN SOSIAL FACEBOOK, BAHAWA DIA TETAP MENYAYANGI SUAMINYA.



Seorang wanita dipercayai isteri kepada Mat Hatim meluahkan rasa hati terhadap suaminya, seorang penjenayah paling dikehendaki di Kelantan menerusi status FB berikut.

Mat Hatim atau nama penuhnya Hatim Mohd Zain, 25, seorang penjenayah paling dikehendaki mati selepas berbalas tembakan dengan polis di Pasir Puteh, Kelantan, kelmarin.

Turut maut adalah seorang lagi rakan sekutunya Mohamad Hafiz Saupi, 25, dari Kampung Merak Banggu, Bachok.

Wanita itu yang menggunakan nama FB ‘Ezie Syafreeda’ redha dengan pemergian suami. Dia tetap menyanyagi Mat Hatim waluapun suaminya itu seorang penjenayah.

Menurut Ezie Syafreeda lagi, Mat Hatim sentiasa memenuhi segala permintaannya dan menganggap Mat Hatim seorang sahabat, suami dan ayah yang terbaik buat mereka.

Semoga kisah Mat Hatim ini menjadi pedoman buat kita semua. Al-Fatihah.

29 comments:

  1. Perompak lembu dan kapal selam bila nak ditembak sampai mati.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembaca budiman .. komen kat bawah ni sume dibawak oleh virus dari siber umnu.. baca boleh jangan percaya.. hati hati ye

      Delete
    2. Anon 16:25

      Tolonglah jgn hina kami dari golongan PKR Reform. Hidup Keadilan, Hancur Nepotisme.

      PKR memerlukan reformasi dalaman. Pastikan Azizah undur

      Delete
    3. Tuan tuan dan Puan Puan,

      Kami kasihkan PKR tapi pemimpin masih besar kepala dengan mahu isterinya jadi pemimpin. Sila baca tulisan2 dibawah dan sedar betapa kritkalnya keadaan keadaan PKR sekarang.

      Setiap parti ada macai pembodek macam Anon 16:28.

      Sila proceed dan komen

      Delete
    4. Isteri Pengkhinat dengan sikap Nepotisme, masih sayangkan beliau .

      Jawatan Baguih untuk Bini saya aaaaa. Sayang I love u my bini

      Bai Bai

      High Daun Ketum

      Delete
  2. Lebih setahun dirancang dan setelah berbulan-bulan berkrisis, akhirnya nasib Langkah Kajang berada di tangan Sultan Selangor. Kerana melanggar titah Sultan dan menghantar hanya satu nama calon untuk jawatan Menteri Besar Selangor dua hari lalu, PKR bakal berdepan kemelut lebih panjang.

    Krisis ini juga mungkin berakhir dengan pembubaran Dewan Undangan Negeri dan pilihan raya terpaksa diadakan. Arkitek Langkah Kajang, Rafizi Ramli, pasti tidak terfikir bahawa perancangan menaikkan Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Menteri Besar Selangor tergelincir begitu jauh daripada matlamat asal.

    Pelan yang difikirnya bagus, hebat dan terperinci akhirnya meninggalkan kerosakan, keburukan dan kemusnahan yang pelbagai dan mendalam kesannya.

    Yang pasti, Anwar tidak akan menjadi Menteri Besar. Calon penggantinya, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, pun belum pasti. Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sudah dipecat sebagai bendahari dan ahli PKR. Beberapa pemimpin PKR juga sudah keluar parti. Kerana terlalu tumpu kepada usaha rampas kuasa di Selangor, urusan pemilihan parti menjadi medan perang puak-puak dalam PKR. Imej pemimpin dan parti berada pada tahap paling rendah dalam tempoh 15 tahun.

    Pemimpin 'nampak bodoh'

    Antara terkesan Langkah Kajang ialah Rafizi sendiri. Sejak dilantik Pengarah Strategi PKR pada 2010, dia mempamerkan diri sebagai orang paling cerdik dalam parti. Ramai pemimpin lebih senior 'nampak bodoh' dan akal mereka tidak berguna lagi. Justeru, walaupun dianggap orang penting dalam PKR, Rafizi dicemuh oleh ramai pemimpin pakatan pembangkang.

    Ada yang berkata Anwar yang rosak menjadi lebih rosak kerana mendengar nasihat Rafizi. Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali pernah suruh Rafizi berhenti 'bercakap bodoh', manakala Datuk Zaid Ibrahim anggapnya 'budak pejabat Anwar yang jahat'. AJK PAS Pusat Nik Abduh Nik Aziz menganggap Rafizi seorang yang gelojoh dan mengkritik Langkah Kajang sebagai 'projek tanpa perancangan'. Faekah Hussin mendakwa Rafizi mempunyai agenda dan kepentingan diri jika Dr Wan Azizah jadi Menteri Besar Selangor.

    Pemimpin DAP, Aspan Alias mempersoal: "Politik tidak hanya bersandar kepada undang-undang. Dalam demokrasi, ada elemen moralnya kerana yang hendak ditadbir ialah manusia. Manusia bukan batu atau haiwan yang boleh disembelih dan dijadikan hidangan enak-enak. Dari sudut moral, tindakan Anwar boleh dipersoal. Ia terjadi semata-mata kerana kemarahan Anwar yang digalakkan oleh beberapa pemimpin di dalam PKR yang bercita-cita tinggi sambil mengaku beliaulah yang bertanggungjawab."

    Dalam pada itu, hubungan PKR/DAP-PAS menjadi renggang sehingga wujud kesangsian dan ketidakpercayaan antara pemimpin kedua-dua pihak. Mereka tidak berlapik lagi bila saling mengutuk. Diktator, bodoh, khianat, jahat, jengkel, biadab dan pelbagai gelaran buruk sudah lazim sesama mereka.

    Bak 'buah buruk menunggu jatuh'. Golongan ulama dan konservatif PAS tidak mempercayai Anwar, seperti Presiden PAS Datuk Seri Hadi Awang juga menjadi sasaran pemimpin PKR-DAP yang tidak bersetuju dengan pendirian beliau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bikin mampos pnya komen.nak tergelak!!!

      Delete
  3. Terhot

    http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/anwar-explains-support-for-israel-to-nik-aziz

    Kita sensitive bila Gaza diserang. Sila baca dan faham. Info dari The Malaysian Insider yg pro PR tu. Ini bukan saya tulis tapi dari petikan The Malaysian Insider. Copy paste link baca sendiri

    Saya sedih pemimpin Insan Kamil lagi mutakammil menyatakan benda positive terhadap regime Israel. Lepas baca mesti terkejut badak

    Ramai kita dah tak makan burger fast food kerana kasihkan kepada Al-Aqsa. Adakah kita akan toleransi dengan jenis macam ni. Sori Bro !!!!!!!! aku dah boikot retorik kamu. Nahhhh cuba jawab sapa yang penipu. Mamat ni atau WSJ dan Malaysian Insider.

    Cuba baca petikan Malaysian Insider dan Baca WSJ
    http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/anwar-explains-support-for-israel-to-nik-aziz

    Last month, WSJ had quoted Anwar as saying in an interview that he supported “all efforts to protect the security of the state of Israel.”

    But the newspaper said Anwar stopped short of saying he would open diplomatic ties with the Jewish state, a step the former deputy prime minister said remains contingent on Israel respecting the aspirations of Palestinians.

    He had come under heavy fire from Umno before the PAS Ulama Council also demanded a retraction.

    ReplyDelete
  4. 81% rakyat Melayu Selangor Sokong TSKI.

    kalau Snap election kat Selangor PAS 2, PKR 2, DAP 12. Dah lingkup PR. Sapa salah - Hangpa semua salah,

    Aku rasa mamat Matang Pauh patut berundur jugak. Pi Main Chess dkt kedai kopi kat Matang Pauh tu. Waktu tu boleh la ayat, Hang Jah darling buat aku cucoq bawang. Aku balik masjid nanti lepas aku gebang kat warung Abu Yop aku nak syoru cucoq. Malam lepas balik Isyak aku nak layan Boria Kampung Ayaq. Hang buat Mee rebuihhh nooooooooooo

    Kah Kah Kah


    Apasal demi rakus nafsu Nepotisme, Orang amanah dipecat, Parti terabai dan grassroot dah marah.

    ReplyDelete
  5. Kami pilih prinsip asal parti keadilan daripada memilih pemimpin gila kuasa.

    At least kami tidak buta macam kamu. Bersama2 kami untuk mengembalikan perjuangan Parti Keadilan.yang sebenar.

    Kamu tengok gang2 Rafizi, mana beliau waktu 1998. Mana beliau waktu 2004. At least TSKI bersama PKR waktu time susah dulu.

    Aku rasa brader dhinggap penyakit fanatikus personaliti. Hanya Rasul yang maksum tauuuu

    Hidup Reformasi, Hancur Nepotisme dalam Parti. Dr Azizah, you boleh step down

    ReplyDelete
  6. Say no to Nepotism

    Datin Seri Wan Azizah, calon MB adalah Presiden PKR, juga isteri kepada Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim dan ibu kepada Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar. Bermakna hubungan mereka bukan sekadar politikal tetapi juga hubungan peribadi dan kekeluargaan.

    Apa juga tindak-tanduk Anwar dan Nurul Izzah adalah mengikat Wan Azizah samada dari segi politik mahupun kekeluargaan.

    Ini menggoyahkan isu governance dalam negeri. Dari segi ini Dr Azizah tidak layak untuk dicalunkan sebagai MB

    ReplyDelete
  7. Kami pilih prinsip asal parti keadilan daripada memilih pemimpin gila kuasa.

    At least kami tidak buta macam kamu. Bersama2 kami untuk mengembalikan perjuangan Parti Keadilan.yang sebenar.

    Kamu tengok gang2 Rafizi, mana beliau waktu 1998. Mana beliau waktu 2004. At least TSKI bersama PKR waktu time susah dulu.

    Aku rasa brader dhinggap penyakit fanatikus personaliti. Hanya Rasul yang maksum tauuuu

    Hidup Reformasi, Hancur Nepotisme dalam Parti. Dr Azizah, you boleh step down

    BiniBoss dapat jawatan, kuli boss dapat pujian. Boss pulak sibuk merosakkan PKR

    ReplyDelete
  8. Jika yb azmin yg president party saya rasa tak jadi macam ni. Diharap semua kepimoinan dapat menghargai idea2 yb azmin.

    Masalah pemimpin degil hanya men dengar idea2 rafizi yg tak praktikal

    ReplyDelete
  9. tue maksudnya tajuk surat khabar "sembunyikan" sesuatu....

    ReplyDelete
  10. kesilapan paling besar pkr adalah Langkah kajang .... sekiranya benar TSKI masalah x kan dlm ramai adun yg ada semuanya x layak ... org yg harus dpertanggungjawab dlm masalah ini adalah Rafizi ... trlalu ghairah hingga makan diri

    ReplyDelete
  11. Nama2 ADUN dibawah wajar dicalonkan sbagai bakal MB

    Nik Nazmi Bin Nik Ahmad
    Amirudin Bin Shari
    Yaakob Bin Sapari
    Mat Shuhaimi Bin Shafiei
    Mohamed Azmin Bin Ali
    Idris Bin Ahmad
    Haniza Binti Mohamed Talha
    Rodziah Binti Ismail
    Daroyah Binti Alwi

    Nama yang perlu dikeluarkan
    Wan Azizah Binti Wan Ismail

    Dengan ini selesai masalah. Apa susah

    ReplyDelete
  12. Bukan tak wajar dilantik, tapi semua kecut perut kat boss. Pak anggok semuanya. Aku tak bagi undi dah lepas ni.

    ReplyDelete
  13. Titah mencadangkan lebih daripada dua (2) nama untuk calun MB

    Rasanya pelajar Tadika Kemas pun boleh faham titah - lebih daripada dua nama - maknanya paling kurang tiga nama!

    Takkan benda mudah macam tu pun PKR dan DAP tak faham. Teruk sangat ke tahap penguasaan bahasa Melayu mereka sampai jadi bodoh dan bangang tak reti nak patuh titah Tuanku Sultan?

    Dengar cerita Ketum PKR Anwar Ibrahim adalah lulusan ijazah Pengajian Melayu daripada Universiti Malaya. Takkan graduan lulusan pengajian Melayu yang juga merangkap Ketum Penasihat PKR tidak boleh menasihatkan parti yang diketuai bini dia supaya mentaati tiah Tuanku yang cukup mudah itu?

    Tetapi ternyata itulah yang terjadi. PKR & DAP telah mengemukakan hanya satu nama iaitu Wan Azizah!

    Lebih daripada dua (2) nama dengan hanya satu (1) nama sangat berbeza! Itu pun mereka tidak faham-faham?

    Ini membawa kita kepada satu rumusan - bahawa mereka dengan sengaja mengingkari titah! Takkan mereka bodoh tahap gaban tak tahu beza lebih daripada dua (2) nama dengan hanya satu (1) nama sahaja?

    Sudah ditegur pun masih berdegil. Dinasihatkan Azizah telepon teksi, Hantaq laki dia bernama Anuar pi Matang Pauh. Dia dah fius dan menyusahkan rakyat selangor

    ReplyDelete
  14. Ini semua buang masa daa..perang kat palestine pon abis daa..bn..take over laa..baik bg si bodo lembu pegang slngr dr bg kt si bodo jubo n the gang pegang selangor..nak tuka mentri beso pon kelam kabut, buang masa aje bg kepercayaan

    ReplyDelete
  15. Anuar Perompak harapan rakyat Selangor. Memecat MB amanah mau digantikan dengan bini sendiri.

    Woiiiiii Rafizi, balik la dengan Kajang Move Bini Boss kamu tu

    ReplyDelete
  16. Pembaca budiman.. cuba tengoknkomen atas ni sume darinvirus umnu.. hati hati ye.. kalau dah terbaca jangan percaya..bawak penyakit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 16:25

      Tolonglah jgn hina kami dari golongan PKR Reform. Hidup Keadilan, Hancur Nepotisme.

      PKR memerlukan reformasi dalaman. Pastikan Azizah undur

      Delete
  17. Adakah kerana akar umbi macam kami bencikan Nepotisme kami dianggap penghianat???????

    Anwar sudah mengkhinati nilai2 reformasi. Adakah kita perlu hormat belia.

    Woiiii grassroot sudah tak hingin dengan kamu dan bini kamu lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu belum lagi grass-jelly dan root-beer...hohoho......................

      Delete
  18. Org bodoh pun boleh jadi pm.cuba bandingkan tahap pendidikan antara mat mongol dan Dr wan azizah.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maknanya antara mereka berdua anwar paling bodoh sbb smpi skrg hnya mmpu jd penasihat ekonomi selangor dgn gaji sehengget...itu pun sndiri cadang..sndiri sokong...

      Delete
  19. Tak sabar nk tunggu jijah pulak mengeluh dgn suaminya yg jugs seorang penjenayah menjubooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun sama...tak sabar nak mengeluh dan berpeluh dgn biniku...

      Delete
  20. kpd 17.21 komen kau ni mcm org bodh. sptutnya gunakn komn yg brfkta bru pmbca mnt mbca. ni mcm org hilng akl.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...