KEBENARAN ITU PAHIT!! KEADILAN ITU PERIT!! PERJUANGAN ITU SAKIT!! RAKYAT BENCI UMNO!! UMNO IS DEAD!!

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 18 March 2013

BERITA BURUK UNTUK UMNO/BN JOHOR....DSAI SAHKAN LIM KIT SIANG ADALAH CALON PAKATAN RAKYAT PARLIMEN P162 GELANG PATAH, JOHOR!!!!



Bakal PM ke-7, Ins'y Allah, Dato' Seri Anwar Ibrahim mengumumkan pemimpin parlimen DAP Lim Kit Siang sebagai calon Pakatan Rakyat untuk kerusi parlimen P162 Gelang Patah, Johor

Beliau membuat pengumuman itu dalam majlis sambutan ulangtahun ke-47 DAP di  Sutera Mall, Skudai, Johor menjelang jam 9.30 malam tadi

Ketua Wanita MCA Johor  Tan Ah Eng memenangi kerusi itu dalam pilihan raya umum 2008 menewaskan calon PKR Zaliha Mustafa dengan majoriti 8851 undi.


Ia merupakan salah satu daripada beberapa kerusi parlimen di Johor dengan lebih 50 peratus pengundi Cina.

DSAI dalam ucapannya di majlis itu yang dihadiri kira-kira 30,000 orang mengakui bahawa Gelang Patah merupakan kerusi PKR, namun perkara itu boleh dirunding, katanya.
"Saya masih berpendapat bahawa ia masih kerusi PKR. Tapi jika Kit Siang datang dan bantu kita, pimpin kita dan menjadi calon Gelang Patah, saya beri sokongan penuh," katanya.

Beliau kemudiannya menjemput Lim serta pemimpin DAP lain untuk tampil ke atas pentas sebelum mengumumkan sokongannya kepada pemimpin veteran tersebut untuk bertanding di kerusi berkenaan.

Kerusi berkenaan ditandingi PKR dalam dua pilihan raya umum terakhir.
Perebutan kerusi tersebut sebelum ini mencetus pergeseran di antara ketua DAP Johor Dr Boo Cheng Hau dan ketua PKR negeri Datuk Seri Chua Jui Meng.

HABISLAH UMNO/BN DIJOHOR KALI INI...ALAMATNYA SEMUA KERUSI PARLIMEN MAU PUN DUN YANG MAJORITI PENGUNDI CINA DIJOHOR BAKAL DIMENANGI OLEH PAKATAN RAKYAT..INS'Y ALLAH.

KINI PAKATAN RAKYAT JOHOR MENGABUNGKAN TIGA GERGASI POLITIKAWAN YANG CUKUP TERKENAL DAN HEBAT SERTA DIGERUNI UMNO/BN....SALAHUDDIN AYUB DARI PAS, LIM KIT SIANG DARI DAP DAN DATO' CHUA JUI MENG DARI PKR.

KALAU UMNO KATA IANYA TIDAK MENGGUGAT SEDIKIT PUN UMNO/BN DIJOHOR.. SAH PENIPUS BESAR!!!!

41 comments:

  1. Yo kan je lah...

    ReplyDelete
  2. pillpuss@yahoo.com19 March 2013 00:22

    patot laa mahdit kutty kata bn johor tak tejejas dgn LKS, nak bungkuih rupanyeee, abuu laa luu umnobn

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul ke ahli umnu kata madey adalah utusan tuhan @ rasul untuk umnu sahaja.

      Delete
    2. UMNO rasional dalam tindakan, tak memuja pemimpin secara keterlaluan, bukannya macam PAS taksub kepada pimpinan sebagaimana puak ajaran sesat memuja pimpinan sesat mereka.

      Lihat Ustaz Budak yang mendewa-dewakan Nik Aziz hingga Nik Aziz dianggap nabi oleh Ustaz Budak itu.

      Malahan Nik Aziz pun sudah takbur, dia anggap dia saja betul, Hadi Awang pun dia pandang rendah, malahan Nasharuddin Mat Isa pun Nik Aziz pandang rendah, kononnya sebab Nik Aziz Mursyidul Am PAS, segala nasihat orang Nik Aziz akan tak ambil peduli.

      Pakatan Rakyat perosak masyarakat, berhati-hatilah rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Angkat tangan kanan..goyang..goyang..goyang..selamat tinggal umngok..ABU!!!

      Delete
    4. Sudah keliru ke sampai meraban sebegini rupa, sila jawab persoalan saya di atas.

      Pakatan Rakyat perosak masyarakat, berhati-hatilah rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. Encik Mohamad lebih berhijrah. Tidak ada gunanya menjadi nasionalis melayu. Nabi SAW melarang umatnya berpegang kepada semangat berbangsa-bangsa seperti saudara. Apa kata jadikan moto saudara Berjuang Untuk Islam dan negara.

      Delete
    6. Tgk betul2 video ustaz budak tu. Kalau x faham slang kelate toksahlah membuat fitnah.

      Delete
  3. Angkat jangan tak angkat lambung jangan tak lambung tapi jangan la tinggi-tinggi sangat sat lagi kalau jatuh sakit hahaha Abang Mat kita dah dapat kawasan Ka?

    ReplyDelete
  4. aha..Jay Bee kubu kuat umnongok mesti kena letak calon power2..

    ReplyDelete
  5. Rakyat dah celik n mahukan prubahan..hanya mnusia kuno jahiliah n pakat cawat je yg mnyokong umno.ABCD.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya golongan jahiliyah saja yang akan menyokong Pakatan Rakyat komunis zionist jahiliyah yang sanggup memperdagangkan agama untuk politik jijik mereka.

      Barisan Nasional banyak memajukan negara, tapi Pakatan Rakyat banyak memporak perandakan negara. Pilihan sudah dibuat dalam PRU 13 nanti.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. lembu atas ni jgn layan berak merata rata

      Delete
    3. lembi in takut siot...udah2 la berak kt page PR...75 lu xjawab...mmg dasar bacul nih...beranak kot lobang lain nih...

      Delete
  6. ha! ha! akhirnya kerusi milik pkr kasi dkt dap! pas pulak tak dpt apa2. power betul dap. kit siang pun blh cipta rekod mcm tok guru, pemimpin firaun yg berkuasa plg lama di malaysia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nik Aziz perlu gantikan tempat Lim Kit Siang di Ipoh Timor, ada berani ke Nik Aziz?

      Delete
    2. Lim Kit Siang tu bertanding kawasan Cina Tionghua..tongong COW berdua ni..xpenah mengundi ke lembu? COW COW

      Delete
  7. Ok la tu berkuasa lama2 tapi utk bersama2 bantu membantu jatuhkan rejim zalim ciptaan maha firuan apa salahnya...kalau boleh hapuskan rejim zalim boleh saja berkuasa sampai mati pun takpe...asalkan tak buat zalim kpd rakyat apa ada hal...kawasan tu pun majoriti pengundi cina...ini contoh kerjasama dlm PR...ini bn...dah la tak jaga kebajikan rakyat...bagi pula ic pada rakyat asing...kurang ajar namanya tu ! PENGKHIANAT NEGARA ! SYAITAN YG DI KENALI !

    ReplyDelete
    Replies
    1. err.. tolong tulis ngan betul. susah nak paham... guna tanda koma.. komen bior nmpak bijak...

      Delete
    2. Zalim sangat Tun Mahathir itu, dia merancang banyak pembangunan dan laksanakan banyak pembangunan hinggakan si malaun di atas itu menggunakan selalu, sungguh zalim Tun Mahathir memajukan negara ini, patutnya biarkan negara ini macam Somalia saja, barulah mulia bagi Pakatan Rakyat komunis zionist ini.

      Inilah dasar jahanam Pakatan Rakyat yang sangat jijik lagi tolol, jenis manusia kufur nikmat, dah mengecapi nikmat yang begitu banyak pun tak tau nak bersyukur, tak tau nak hargai usaha orang lain.

      Lim Kit Siang di Gelang Patah akan mengulangi kejadian beliau yang bertanding di parlimen Bukit Bendera pada PRU 10 sebelum ini. Dalam PRU 13, berkemungkinan besar Lim Kit Siang akan terguling di Gelang Patah, pandai betul Anwar, dia gunakan ketaksuban DAP nakkan bertanding di Gelang Patah hinggakan letak Lim Kit Siang di sana, tapi tunggullah PRU 13 nanti, Lim Kit Siang akan terguling di sana, lepas ni mungkin Karpal Singh akan diletakkan di Johor juga, nak musnahkan Karpal Singh sekali dengan Lim Kit Siang, sangat bijak Anwar berpolitik, memusnahkan orang yang mahu mencabarnya dengan meletakkan di kawasan yang sangat berisiko tinggi Pakatan Rakyat akan kalah nanti.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu.

      Delete
    3. Cik mamat.subjek karangan mesti kau dapat A++ dulu ni...you went full retard...never go full retard.

      Delete
    4. weh mamat...ko jawab fakta 75 yg aku bg dulu sial...

      Delete
    5. Tengku, agreed with you totally. Ada sorg arwah...dia fanatik umno. thn 1999 dulu, tmpt dia kempen kt pahang tu kalah....x lama jadi gila....kemudian meninggal dunia...doakan moga En. Mohamad ni peroleh hidayah. Moga dia x jadi mcm arwah yg aku kenali tu.

      Delete
  8. raja goyang seperti ingin membunuh karier politik kit siang dgn meletaknyer bertanding di kwsn yg dimenangi bn. emm.. ust hadi lps ni dia nak letak dkt mana pulak? ust hadi nelayan lbh merbahaya drpd kit siang sbb majoriti org pas inginkan ust hadi nelayan menjadi pm.



    keza

    ReplyDelete
  9. kit siang, tok guru dan karpal antara contoh pemimpin yg sudah lapuk dan patut ditukar. pemikiran kuno, tiada pembaharuan dan mengamalkan sistem dynasti dlm parti adalah hasil daripada pemimpin yg sudah tamat tempoh dan berkulat ni.


    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno tu da yg berkulat...bernanah...berulat...puihh...dasar penyamun....

      Delete
  10. mat sabun syiah pun ada? dia dah mkn babi ke blm? sbb dia sendiri yg declare dia sanggup mkn babi drpd mkn ayam dgn org umno..



    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. mahathir memang zalim.

      Delete
  11. aku perasan pencacai pr dkt sini tak dpt menolak hujah yg dikemukakan aku, pak ali dan en mohamad nasionalis melayu krn kami berhujah berlandaskan fakta dan bukti yg sahih. so... bila tak dpt berhujah, macai pr akan mengeji, mencarut dan memaki hamun kitaorg. come on lah macai pr, gentlemen lah sikit. takkan 3 org pun korang dah goyang?


    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. hujah mcm lembu siapa nak layan

      Delete
    2. komen hang yg cm lembu n ayam..

      Delete
    3. hahaha...kan dah kene setepek taik lembu...hahaha...hujah mcm jamban...sape nak lyn...

      Delete
    4. Fakta abah kau kalau copy paste dari utusan meloya n tv3!!itu namenye penipuan media massa la tongong..

      Delete
    5. aku bg fakta 75 tu ade ke korg nk jawab....bodoh bahlol....jenis cai taik mmg mcm ni...

      Delete
  12. Kenapa rumah org melayu johor mcm rumah setinggan..tambah rumah keze lg truk..dinding papan ja..kesian ko keza umnongok bg kau duk umah mcm tu ja..pas tu x mau bg bising umno bg la ipad satu suruh duk diam jd chaiii..kahkah..kesian no..tgk umah org melayu klantan bnyak banglow..yg susah cuma yg malas ja..org melayu klantan smpai x tau nak tido bilik mana sb umah depa bnyak bilik..x mcm umah keza satu bilik kongsi smua..jamban pun nasib bek umno bg..klu x msti berak merata..haha.rahmat tuhan bg kat kelantan sb pemimpinya zuhud kepada Allah..insaf la keza..hah

    ReplyDelete
    Replies
    1. keza mane ade rumah...die menumpang rumah papagomol...mlm2 kuar lepak ngan papukari teguk todi...tula keje die hari2...

      Delete
  13. ada jugak macai akai sekupang perasan pandai berhujah...HAHAHHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHHAHA

    ReplyDelete
  14. Kecoh lah mamat nak menghujah sgt ajak hang punya kepala Najib tu berdebat dengan DSAI. Basi lah ko punya hujah x boleh pakai lah. Orang dah muak tahap nak muntah dengan umno ni. Setakat hantar org upahan mcm ko ni.. adoii...

    ReplyDelete
  15. Taiklah cik mad......

    ReplyDelete
  16. Kesian aku tgk korg ni. Xhbs2 hina UMNO. Korg igt,kalau DAP @ PKR meng,diaorg nk jaga kebajikkn kte yg melayu? Sedarlh bangsa ku. Kte ni smakin hari smakin dijajah oleh kaum cina. Brfikirlah dgn btl. Jgn iktkn perasaan. DAP dh trg2 tolak hukum hudud. Xkn korg nk bersekongkol dgn org yg tolak islam. Pikir btl2. Salam.

    ReplyDelete
  17. pembangkang atau PEMBANGANG??

    berterusanlan MACAI diperBODOHkan oleh pemimpin-pemimpin mereka. di ketika MACAI-MACAi ditipu berkenaan PRU13 yang dikatakan tidak sah dan berlaku penipuan, pemimpin-pemimpin MACAI tetap pergi angkat sumpah menerima perlantikan sebagai Ahli Parlimen.

    ape ke bodohnya ini? Sandiwara apakah ini??

    MACAI tetaplah MACAI, terus diperBODOHkan. Insaf dan Bertaubatlah kalau tak mahu menjadi macai dan diperbodohkan.

    ReplyDelete