KEBENARAN ITU PAHIT!! KEADILAN ITU PERIT!! PERJUANGAN ITU SAKIT!! RAKYAT BENCI UMNO!! UMNO IS DEAD!!

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 15 March 2013

HASAN ALI MEROYAN MERAPU ATAS LORI IKAN DEPAN MASJID NEGARA SEBENTAR TADI!!!!!


Selepas solat Jumaat didepan Masjid Negara, geng-geng PERKASA dan JATI telah ambil kesempatan buat ceramah meroyan merapu melalut hentam DSAI kononnya dalang pencerobohan Lahad Datu.

Ceramah merapu meroyan itu didadakan disebuah lori ikan yang diubah suai sebagai pentas.

Sambutan agak dingin dengan para jurugambar dan wartawan melebehi para hadirin.

Nampaknya cita-cita dan hasrat Hasan Ali mau godam dan hentam DSAI untuk kaiytkan DSAI sebagai dalang tidak mendapat sambutan.

Jemaah solat Jumaat Masjid Negara pun tak terliur nak turun dengar.

KESIANNNNN...

116 comments:

  1. hasan ali geng mohamad nasionali bodo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju.hassan ali tu pakcik dia.

      Delete
    2. Kumpulan lanun Geng Kiram adalah saudara mara pecacai Pakatan Rakyat yang sibuk merapu di sini, sebab itu mereka bukan main lancang membela lanun berkenaan.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. silap tu.. kan diorang ahli ber'register' UMNO n PEKIDA...

      Delete
    4. Paling kurang ahli UMNO dan PEKIDA bukannya golongan pengkhianat seperti Pakatan Rakyat sekutu kumpulan lanun Geng Kiram, bukan main lancang juak-juak Pakatan Rakyat bela kumpulan lanun Geng Kiram, musykil saya, musykil, ya! Mungkin cai-cai Pakatan Rakyat di sini adalah ahli geng lanun Geng Kiram dan golongan puak komunis zionist jahiliyah, sebab itu bermatian mereka membela kumpulan lanun Geng Kiram itu, satu puak katakan.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. En. Mohamad ni aku agak si reza, keza & kera. Org yg sama tp menyamar jd 3 individu berlainan. Dasar pecacai bengong, bahlol & tolol.

      Delete
    7. Dua ekor makluk yg aku x bole tengok muka ialah hasan jati dan zul bisul.

      Delete
  2. Itulah pemimpin yg bakal merosakkan negara. Dengar jer fitnah terus anggap betul. Cam ner pulak janji najib dengan sulu????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuyooo!!!!!!!!!!, Ramai betul penyokong Dr. Hasan Ali, terkucilah PAS dan sekutunya sekarang ini.

      Sebenarnya tukang fitnah sejati adalah Pakatan Rakyat, lihatlah bukti ini:

      1. Tian Chua tuduh pencerobohan kumpulan lanun Geng Kiram sebagai sandiwara UMNO, kononnya untuk takutkan rakyat, tapi terbukti hingga kini sudah 10 perwira negara terkorban untuk mempertahankan negara demi agama, bangsa, dan tanah air.

      2. Pakatan Rakyat buat gambar super-impose kononnya Datuk Seri Najib bergambar dengan Esmail Kiram, sedangkan Esmail Kiram hanya bergambar dengan isterinya sahajalah.

      3. Harakah tayang gambar El-Haj Murad Ebrahim yang dituduh sebagai Jamalul Kiram, dan buat tuduhan bahawa UMNO menjemput ketua lanun Jamalul Kiram ke Persidangan UMNO dengan memaparkan gambar El-Haj Murad Ebrahim yang dituduh sebagai Jamalul Kiram itu.

      Lihatlah rakyat Malaysia, tukang fitnah sebenar adalah Pakatan Rakyat yang hanya suka berdrama di sana sini, kemudian mereka fitnah Barisan Nasional terutama UMNO kerana Pakatan Rakyat mahu mengelirukan orang ramai dengan politik jijik mereka itu.

      Oleh itu sedarlah semua rakyat Malaysia akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Kenape ye Tian Chua saje yang kene? Bukankah ramai pimpinan pakatan yang lain turut bernada sedemikian? Contohnya Jeneral Hadi Khatab dan Lajim Ukin. Atau sememangnya mereka ini adalah figura yang ditakuti umno memandangkan merekalah yg paling layak untuk memberi komen ttg lahad datu....Atau mereka menuduh Tian Chua kerana beliau Cina? Kalau begitu, ternyatalah dasar umno tidak pernah berubah terhadap rakyatnya...parti yg berasaskan rasis...mungkin En. Mohd ini seorang nasionalis yg bersifat rasis...emosional terhadap bangsa2 lain...ape sudah jadi sama slogan 1Malaysia? Rakyat dikencingkan Pencapaian entah ke mana2....

      Delete
  3. Sahaja aku sembahyang jumaat untuk berceramah memfitnah anwar ibrahim... Astaghfrullah... Itulah agaknya nawaitu mrk turun dr rumah. Tindakan bangang begini menunjukkan bEEEnD dlm keadaan terdesak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lihatlah Pakatan Rakyat meracau yang bukan-bukan untuk menegakkan kesesatan mereka yang sebenarnya sudah tunggang langgang itu.

      Inilah jenis totok Pakatan Rakyat yang hatinya kelam dengan segala kesesatan yang telah disogokkan oleh Pakatan Rakyat selama ini hinggakan dia tak dapat menilai sebarang kebenaran pun.

      Oleh itu sedarlah semua rakyat Malaysia akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. silap tu.. jenis totok UMNO yg tak mau terime kebenaran walau dengan bukti...
      sudah terbukti zaman berzaman.

      Delete
    3. Bukti jadah apa lagi, cai-cai Pakatan Rakyat yang tolol, Malaysia yang sudah begitu maju dengan begitu pesat pun mereka kata Malaysia mundur, lihatlah bagaimana golongan totok yang tak dapat menerima kebenaran, mereka akan meracau tanpa arah tujuan, inilah cai-cai Pakatan Rakyat yang dah terlalu teruk sangat, sukar untuk dipulihkan selepas bertahun-tahun disogokkan dengan segala penipuan dan kesesatan, hingga mereka jadi tolol sebegini rupa.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. sape yg sbnrnya meracau kt sini...? cermin muke sikit wahai nasionalis Israel....

      Delete
  4. Astaghfirullahh. Sanggup pulak Hassan Ali menyambung sessi selepas Solat Jumaat. Ya Allah Ya Tuhanku, Tuhan yang Maha Pengasih dan Maha Agung, Hanya kau satu-satunya menunjukkan jalan benar.

    Jangan kau biarkan manusia ini terus hanyut sehingga membawa seramai-ramai manusia yang masih sangsi atas kebenaran. Amin Ya Allah Ya Rahman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selama Pakatan Rakyat yang menyalak nyaring selepas solat jumaat untuk burukkan UMNO dan Barisan Nasional macam mana pula ye?

      Inilah jenis totok Pakatan Rakyat yang hatinya kelam dengan segala kesesatan yang telah disogokkan oleh Pakatan Rakyat selama ini hinggakan dia tak dapat menilai sebarang kebenaran pun.

      Oleh itu sedarlah semua rakyat Malaysia akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. ko ni kenapa nyahh.. melalak menda sama, kalau 8000 org punya komen ko nak copy paste menda yg sama. kan nampak baghal tu.

      Semoga anak bini anda terpelihara dari Fitnah duni, Amiiinn

      Delete
  5. saman jer hasan ali ni rm5 billion, baru ko tahuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerja Pakatan Rakyat hanya untuk menyaman orang lain untuk ugut supaya pendedahan kejahatan Pakatan Rakyat tidak dibongkar lagi, jenis bacul dan pengecut sajalah Pakatan Rakyat ni.

      Suara Keadilan yang melaporakan bahawa Tian Chua menuduh pencerobohan kumpulan lanun Geng Kiram sebagai sandiwara UMNO bila pula nak disaman oleh Pakatan Rakyat yang suka saman orang itu dan ini?

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat betapa jijiknya Pakatan Rakyat ini. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Bodohnye kamu ini Mat Nasionalis Israel...lagi kita saman lagi banyaklah pendedahan yg menyusul...kenape pulak dipanggil bacul? Atau puak2 umno laknat ini tidak sanggup mengetahui kebenaran. Semakin hari sy lihat komen Encik Mat ni dah tahap budak sekolah...kenape ye?

      Encik Din
      Reformis Malaysia

      Delete
    3. Bukan budak skoloh abg din..... tapi budak tadika en mohd kita tu..

      Delete
    4. bkn budak tadika tp sekolah terencat akal en mohd samdol tu...enth2 dia ni geng2 yg dpt ic express tu

      Delete
    5. Bila saman, itu tandanya tingginya profesianisme nyah. kalau dah tau tak betul, nak cuci bersih saman tu. Saman ler. Bukan macam awak, cakap berdegor-degor tanpa bukti, bila org saman cakap pengecut lak.

      bila org tuduh mencuri, tapi ko tak buat, ko senyap dan pasrah. tu modoh namanya.

      Delete
  6. Hassan ali tu tk lama nk kena sama, tk pasal2 habis duit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cubalah saman, dulu Anwar nak saman Tun Mahathir, akhirnya kes dibuang sebab hakim berkenaan adalah berjiwa murni meluat dengan perlakuan Anwar yang suka menyalahgunakan proses mahkamah untuk politik jijik Anwar selama ini.

      Bukannya macam hakim kes liwat yang sebelum ini, kena gertak dengan kumpulan penyamun tepi jalan di kalangan Pakatan Rakyat yang berdemontrasi liar di luar mahkamah terus terkencing dalam jubah hakim dia itu, memalukan betul. Macam manalah Anwar yang sudahlah hanya merapu dalam kandang tertuduh dan takut nak berhadapan dengan soalan pendakwaraya dilepaskan begitu sahaja, hakim jenis tin milo PAS, macam inilah, nanti lihatlah, orang sebeginilah yang akan berkemungkinan besar bersekongkol dengan Pakatan Rakyat lepas bersara, masa dalam kerajaan mengkhianat kerajaan secara halus, lepas tu dah bersara tunjuk belang sebenar mereka.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Salahkan hakim pula kamu ni ye Mat Nasionalis Israel....Hakim sekarang ini pun pernah juga keputusannya itu memihak kpd Barisan Nasional Israel... Yg terbaru perlaksanaan AES di selangor...

      Delete
  7. tonjol diri tu, election dah dekat, agak2 ada ke sapa2 nak calonkan dia, rasanya bee end nak bg ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan Rakyat dekat pilihanraya akan buat kekacauan untuk menghuru harakan negara, sekarang P. Balasubramaniam sudah mati, mungkinkah isu ini akan dipolitikkan oleh Pakatan Rakyat untuk memburukkan kerajaan, ini adalah suatu kemungkinan yang besar.

      Tapi rakyat dah cerdik, sudah meluat dengan pembohongan dan kepalsuan yang dicanangkan oleh Pakatan Rakyat selama ini. Oleh itu sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. sedara, aku muskil tul kalau ko ckp rakyat cerdik yg memihak BN sekarang ni. Yg mana? yg selalu berbaju Biru dan Merah bila ada majlis UMNO BN ke? Ko tau tak, rakyat yg tu semua sama jer, asal ada majlis kat kedah, yg dari Johor, Pahang berbondong-bondong naik bas Free 5,6 bijik.

      Sama ler gak kalau kat belah selatan ker Utara ke mana-manalah, ada jer yg offer makcik-makcik naik bas free nak menuhkan ruang majlis.

      Jadi, jgnlah gembira sangat dengan hasil dari apa-apa majlis, orgnya sama jer yer.. Kesiann

      Delete
  8. Medula_Oblogata15 March 2013 at 17:41

    encik mat 3 suku ada join skali ka??...lalalalala...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pergilah rawat guru sekutu Pakatan Rakyat yang mendakwa sakit mental selepas hina perwira negara yang berjuang bermati-matian mempertahankan negara. Sila kau minta Nik Aziz jampi sikit cikgu tu, masa dia kutuk polis tak pula dia sakit mental, bila kena tangkap terus sakit mental, dah takutlah tu. Tapi, ingatlah, kau mengaku sakit mental pun, kau akan direkomenkan untuk dibersarakan atas sebab kesihatan, sebab bahaya guru yang sakit mental sebab nanti boleh menindas pelajarnya pula.

      Lihatlah apa dah jadi dengan guru yang mengagungkan Pakatan Rakyat, terus sakit mental kerana disogokkan kesesatan oleh Pakatan Rakyat selama ini.

      Oleh itu sedarlah semua rakyat Malaysia akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  9. Tolong la sesapa yg baik dgn pak menteri, tolong lah bagitau ada sorang hamba Allah Si Nasionalis Melayu tu, sgt- sgt dahagakan untuk dicalonkan dimana2x kawasan pun...dah teruk meroyannyer tu...sbb pak menteri skrg ni tak nampak beliau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tak peduli pun pasal jawatan dan pangkat, kerana perjuangan saya untuk menegakkan kebenaran dan menumbangkan rejim sesat Pakatan Rakyat di Kedah, Penang, Selangor dan Kelantan serta menghalang golongan penyesat Pakatan Rakyat daripada memporak perandakan negara untuk politik jijik mereka itu.

      Sebenarnya kau yang dah meracau teruk sangat, kerana banyak pendedahan demi pendedahan dibuat membongkarkan kejahatan dan kejijikan Pakatan Rakyat selama ini, maka kau menggelupur tak tentu arah untuk terus membela kesesatan Pakatan Rakyat penyesat ini.

      Oleh itu, sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. ehh..kau mat 3 suku nk ty jika dibandingkan najib dgn nik ajis sape yg lebih mendalam ilmu agama?atau kau lebih lg dri 2 org tu..setakat bc fatihah xtau nk terjemahkan makna n huraikan x payahlah nk kondem kn mb klate tu ok..

      Delete
    3. cik mamat nasinalisrael..... gila ke kamu

      Delete
  10. Hasan Ali kenapa begini sekali jadi kamu kamu telah menjadi kaum FITNAH yang amat dahsyat, sebentar menyembah Allah sekurang-kurang 6 kali awak memohon Allah supaya ditunjukan jalan yang lurus dan benar
    (Al Fatihaha ayat 6 : ٱهۡدِنَا ٱلصِّرَٲطَ ٱلۡمُسۡتَقِيمَ (٦),
    dua kali dalam sunat tahyatul masjid, dua kali dalam solat Jumaat dan 2 kali dalam sunat Ba'diah (sekurang-kurangnya). Apakah yang awak lakukan tadi adalah jalan yang awak minta?, jika ini lah yang diberikan Allah maka kamu mungkin tergulung dalam 3 gulungan yang Allah telah tulikan telinga mereka, butakan mata mereka dan di peteri hati mereka dari sebarang kebenaran dan rahmat
    (rujuk ayat 7 Al Baqarah : خَتَمَ ٱللَّهُ عَلَىٰ قُلُوبِهِمۡ وَعَلَىٰ سَمۡعِهِمۡ‌ۖ وَعَلَىٰٓ أَبۡصَـٰرِهِمۡ غِشَـٰوَةٌ۬‌ۖ وَلَهُمۡ عَذَابٌ عَظِيمٌ۬
    dan yakinlah yang memberi petunjuk kepada mu adalah nafsu syaitan samada dikenali atau tidak.

    Kau muda beberapa tahun sahaja lebih muda dari aku .... BERTAUBATLAH BERTAUBATLAH BERTAUBATLAH

    Kalau disaman makan tak habis....

    Tokwan Perak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan Rakyat yang setiap hari memfitnah kerajaan dan pimpinan kerajaan apa cerita?

      Malahan fitnah oleh Mahfuz Omar dan Mat Sabu serta ramai lagi pimpinan Pakatan Rakyat yang menuduh secara zalim bahawa Dr. Rais Yatim merogol pembantu rumahnya sedangkan berdasarkan keterangan pembantu rumah berkenaan, dia dilayan dengan baik oleh Dr. Rais Yatim sekeluarga, bila nak buat laporan kes Qazaf terhadap Mahfuz dan sekutu pembohong yang itu?

      Itulah Pakatan Rakyat, bila nak menuduh kerajaan, mereka akan putar belit itu dan ini, malahan agama pun diputar belit untuk mengelirukan oleh orang ramai sebagaiman Tokwan Perak yang mempergunakan ayat Al-Quran untuk memburukkan Dr. Hasan Ali sedangkan para syaitan dalam Pakatan Rakyat yang sibuk berceramah membohong dan menghasut orang ramai itu macam mana pula ye?

      Malahan golongan yang berbentuk manusia tapi berfikiran dan berkelakuan syaitan di Harakah, Roket dan Suara Keadilan dan akhbar sampah Pakatan Rakyat yang setiap hari buat fitnah sesat untuk memburukkan kerajaan itu macam mana pula ye Tokwan Perak? Mungkin mereka akan dapat masuk syurga kerana dah undi PAS dan akan undi PAS nanti kot. Inilah ajaran sesat Pakatan Rakyat yang berperangai asobiyah jahiliyah iaitu sanggup bersikap jahat untuk memburukkan orang lain, tetapi mereka akan membela kezaliman puak mereka yang keji itu. Inilah PAS pengamal asobiyah, selama ini mereka tuduh UMNO asobiyah, tapi UMNO tak begitu, UMNO sanggup membiarkan Khir Toyo dibicarakan atas tuduhan rasuah, UMNO tak bersekongkol dengan perbuatan ahlinya yang tak betul. Tapi PAS sanggup buat apa saja untuk kepentingan politik jijik mereka hatta menipu untuk melindungi kejahatan puak mereka, itulah asobiyah sejati puak Pakatan Rakyat ini, terutamanya PAS perosak itu.

      Oleh itu, sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Makin hari makin jahil Encik Mohd. kite ni...kesiannn...

      Delete
    3. Sedarlah wahai PR woi!.Tempoh masa tambahan PRU13 dah tamat.Nak bubar pun habih terketaq2 betis kering PM Njib kesayangan kami.Masih dok cari masa yang sesuai katanya tak jumpa2 lagi.

      Biru tetap biru rasa2nya nak hijau dah ni,Dacing tetap dacing xpa la dacing kalo lama2 bleh jual kat kedai besi buruk,BN Pilihanku Demi Agama,Bangsa,Perkasa,Pemuda Dan duit poket kami.

      P/s:buat kerja lama dah ni,xkan tak paham2 lagi kot.Asyik bos je yang makan besar.

      Delete
  11. SAMAN SAJA , FITNAH DEPAN MASJID SALRPAS SOLAT APA JENIS MANUSIA NAMPAK ALIM , DULU SALEPAS SOLAT JUMAAT BACA DOA CUKUP LAMA TAPI PERANGAI SEKARANG CUKUP MEMALUKAN SAMAN, SAMAN , SAMAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan Rakyat yang menyalak ke hulu ke hilir selepas solat Jumaat sebelum ini apa cerita?

      Inilah jenis totok Pakatan Rakyat yang hatinya kelam dengan segala kesesatan yang telah disogokkan oleh Pakatan Rakyat selama ini hinggakan dia tak dapat menilai sebarang kebenaran pun.

      Oleh itu sedarlah semua rakyat Malaysia akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  12. Sapa ni mamat gila sorang ni,nasionalis melayu,dah mati esok kambus je tak payah kapan,semayang,nasionaliss mana ada solat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah jenis totok Pakatan Rakyat yang hatinya kelam dengan segala kesesatan yang telah disogokkan oleh Pakatan Rakyat selama ini hinggakan dia tak dapat menilai sebarang kebenaran pun.

      Kepada si tolol ini, nasionalis bukannya bermakna asobiyah, saya nasionalis bukannya saya tak ada agama, saya orang Islam, saya tahu hukum hakam, sebab itu menjadi tanggungjawab saya untuk menegakkan kebenaran dan membongkar kejahatan Pakatan Rakyat kerana ini adalah ajaran Islam.

      Pakatan Rakyat pendokong LGBT dan pluralisme itu apa cerita? Malahan PAS yang bersekongkol dengan PKR dan DAP untuk membenarkan bukan Islam DAP gunakan kalimah Allah dalam ibadat mereka apa cerita? PAS tahu perbuatan puak bukan Islam DAP gunakan kalimah Allah dalam ibadat mereka adalah perbuatan mensyirikkan sifat Allah, tapi kerana politik jijik yang diutamakan oleh PAS, segalanya direlakan sesuka hati PAS sahajalah. Malahan drama kononnya Majlis Syura tak bersetuju dengan pendirian Majlis Presiden Pakatan Rakyat yang membenarkan kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam itu, adakah pernah PAS hantar surat rasmi untuk menarik balik pengumuman oleh Hadi Awang yang mewakili PAS yang membenarkan bukan Islam menggunakan kalimah Allah dalam ibadat bukan Islam DAP dan PKR walaupun tidak mencapai maksud sebenar bahasa asal Al-Quran?

      Sangat jelas PAS takut hantar surat rasmi kepada DAP untuk menerima pakai keputusan Majlis Syura PAS kerana PAS takut kepada DAP, PAS adalah pecacai DAP, PAS sudah dikuasai oleh DAP, sebab itulah tak lama selepas itu, Ustaz Nasharuddin Mat Isa yang perjuangkan untuk menentan perbuatan mensyirikkan Allah oleh puak bukan Islam PKR dan DAP telah dipecat oleh PAS, malahan selepas pecat Ustaz Nasharuddin Mat Isa, Nik Aziz dengan riang rianya sambut hari lahir di rumah Karpal Singh dengan kek ditaja oleh DAP, bukan saja untuk raikan hari lahir Nik Aziz, tapi paling utama adalah untuk raikan pemecatan Ustaz Nasha dari Majlis Syura yang selama ini menjadi penghalang DAP untuk mengsekularkan PAS sepenuhnya.

      Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. bila pulak PR mendokong LBGT ni?ko ni fitnah je manjang....bila pulak nama Allah bleh guna dalam ibadat agama kapir ni?kat situ da nmpak smpai sggup fitnahkn nama Allah...aku rasa mamat ni bukan islam la...dan dia ni xtau isu semasa...benda yg mamat ni meroyan suma xde fakta...semoga Allah swt balas atas fitnah2 yg mamat ni hujahkn kt sni...insyallah...

      Delete
  13. penyokong dacing PUKIMAKKKKKK...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pecacai Pakatan Rakyat dah semak perut, dah meracau tak keruan kerana tak tau nak hadapi pendedahan demi pendedahan kejahatan Pakatan Rakyat selama ini.

      Silalah kau bertaubat dan insaflah diri, jenis totok Pakatan Rakyat yang hatinya kelam dengan segala kesesatan yang telah disogokkan oleh Pakatan Rakyat selama ini hinggakan dia tak dapat menilai sebarang kebenaran pun.

      Apa pun, semoga kamu dapat mencari cahaya kebenaran dan bertaubat atas perbuatan kotor kau selama ini selama kau jadi pecacai Pakatan Rakyat penyesat ini.

      Oleh itu, sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. kesian mamat...

      Delete
    3. Cik mat ... stim pil kuda ke... melalak...pi aa...bising bodoh

      Delete
  14. hasan ali.. juak umno yang semakin sakit mental.. biarlah dia terjun dengan labu2nya... pi mampuih la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya pecacai Pakatan Rakyat di sinilah yang sudah jadi tak siuman, meracau yang bukan-bukan selepas gagal menangkis segala pendedahan demi pendedahan berkenaan kejahatan dan kesesatan Pakatan Rakyat selama ini.

      Jenis totok Pakatan Rakyat yang hatinya kelam dengan segala kesesatan yang telah disogokkan oleh Pakatan Rakyat selama ini hinggakan dia tak dapat menilai sebarang kebenaran pun.

      Walau apa pun saya berharap kau akan sedar akan dari kegelapan kesesatan Pakatan Rakyat ini untuk kembali ke pangkal jalan menjadi manusia yang berguna kepada agama, bangsa dan negara dan tinggalkan golongan penyesat seperti Pakatan Rakyat itu demmi untuk kebajikan kau juga, tapi kalau nak teruskan dengan kesesatan itu, apa boleh buat, terpulanglah, saya dah beri nasihat, tak mau dengan apa boleh dipaksa lagi, lantak kau sajalah.

      Oleh itu, semua rakyat Malaysia perlu sedar akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. suh pm ko tu jawab dulu senarai penyelewengan yg da bertahun sepi...report SPRM pn didiamkn...oi kalu PR ada penyelewengan...dengan segala hormat nye pi report SPRM de....melalak kt sni xjadi pe...haha adui sakit eprut aku baca statement xbertamadun ko ni mamat...

      Delete
  15. Hai, Waris Malaya je yg anjur perhimpunan dingin tsbut?? Mana Perkasa dan Pekida, macai pekida dan perkasa takut kena troll dgn org2 PR ke kalau join himpunan dgn Hasan jati???? Perkasa dan pekida dah takut dgn org PR,kahkahkah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PERKASA dan PEKIDA pun dah meluat layan golongan mentaliti yang lebih teruk dari budak tadika seperti Pakatan Rakyat ini.

      Jangan cakap besar sangat beb, cuba pergi kacau mana-mana ahli PEKIDA, kalau kau selamat balik rumah bersyukurlah, tapi berhati-hatilah bila keluar rumah nanti ye?

      Pakatan Rakyat beginilah, cakap besar, tapi golongan penipu, lihatlah bila mereka buat jahat, mereka buat jahat dengan penuh kejahatan, tapi bila polis gari, merengek macam budak kecil, kononnya dikasari oleh polis, blah la, budak tadika pun lebih hebat dari cai-cai Pakatan Rakyat tukang salak yang tak guna ini.

      Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. haha dia ni xtaw...ayahnda pekida pn bersama PR...haha

      Delete
    3. Tunggu ape lagi BeEnd... UMUMLAH PEMBUBARLAN PARLIMEN JIKA DAH BERSEDIA... ade brani?

      Delete
    4. puak pekida, sembahyg pun tidak, bajet samseng.. masa kat batu8 gombak, mencicit pekida lari ingat kena kejar dgn org PR, last2 eksiden langgar pokok pisang,kahkahkah

      Delete
  16. Nama mohammad. Patut tiada keberkatan. Kan elok kalau nama tu Muhammad. Baru ada keberkatan bila nama disebut. Sabar je la dgn encik mOhammad ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kisahlah nama Mohamad pun, tak apa, lebih elok dari golongan yang digelar tok guru yang suka putar belitkan agama untuk politik jijik Pakatan Rakyat selama ini.

      Hukum hakam diselewengkan dengan penuh tak bertanggungjawab. Dulu tuduh kerjasama UMNO dengan MIC dan MCA sebagai haram, berdosa, tak boleh kerjasama dengan bukan Islam dalam politik, macam-macam hukum hakam dibuat oleh tok guru putar belit ini untuk kepentingan politik jijik mereka, walaupun kerjasama UMNO dengan MCA dan MIC tak menjejaskan Islam pun, malahan MIC dan MCA tak kacau agama Islam pun selama ini, tapi kerana politik jijik tok guru putar belit itu menipu segalanya.

      Sekarang PAS bukan lagi kerjasama dengan DAP, tapi dah dikuasai oleh DAP, malahan tok guru PAS pun dah jadi boneka yang hanya bergerak mengikut rentak yang dimainkkan oleh DAP, apa cerita? Sesiapa ahli PAS yang menentang DAP akan dizalimi dengan begitu kejam buktinya:

      Sebelum PRU 12 PAS kempen kalau PAS dan sekutu mereka iaitu DAP dan PKR menang maka mereka akan tutup kilang arak di Selangor, tapi lepas menang, PAS bersekongkol dengan PKR dan DAP untuk halang hasrat murni Majlis Bandaraya Shah Alam yang mahu menghalang jualan arak dan judi di kawasan pentadbirannya. Malahan kerana Dr. Hasan Ali sokongan hasrat murni Majlis Bandaraya Shah Alam itu, maka Dr. Hasan Ali telah dipecat dari jawatan Pesuruhjaya PAS Selangor kerana PAS bersatu dengan PKR dan DAP untuk membiakkan arak dan judi di Shah Alam.

      Malahan kerana Dr. Hasan Ali hendak pertahankan akidah umat Islam dari dirosakkan, beliau dipecat terus dari PAS. Kejadian ini berlaku kerana JAIS yang di bawah bidang kuasa Dr. Hasan Ali sebagai Exco Agama Islam di Selangor buat pemeriksaan di sebuah pusat ibadat bukan Islam yang mengadakan majlis buka puasa, tapi disertakan dengan acara keagamaan bukan Islam, Dr. Hasan Ali dengan penuh tanggungjawab sebagai muslim telah mengarahkan pemeriksaan tersebut, tetapi PAS bersekutu dengan PKR dan DAP terus bertindak zalim memecat Dr. Hasan Ali dari PAS kerana PAS begitu sayangkan DAP hinggakan kepentingan agama boleh disepak ke longkang sahajalah.

      Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. alar dia je yg mroyan lebih...yg pnyelewengan umno bn tu dia wat xnmpk...klau hati da byk njis...mcm tu ar...kesian mak ayah dia...

      Delete
  17. Biru mata nampak duit biru..55tahun kena kencing..sampai merayu kat masjid..bodoh gak lagi..naik lori ikan..cai cai umgok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blah la, PAS lagi teruk sanggup robohkan madrasah yang dibina atas tanah wakaf khas, pewakaf tanah itu wakafkan untuk dijadikan pusat ibadat dan pengajian Islam, tapi PAS telah merobohkan madrasah itu untuk dijadikan shopping complex pula. Lihatlah PAS sanggup ubah tapak madrasah 200 meter dari tapak asal untuk membuat shopping complex, lihatlah PAS lebih mengutamakan shopping complex daripada madarasah yang merupakah juga sebuah surau. Inilah yang terjadi di Madrasah Salihiah di Kanchut, Alor Setar, Kedah.

      Tuan-tuan dan puan-puan nilailah sendiri betapa teruknya Pakatan Rakyat terutama PAS ini, bermuka-muka, dulu masa Barisan Nasional nak robohkan masjid atau surau untuk dibina baru di atas tapak yang sama, bukan makin lantang PAS menentangnya, macam-macam hukum hakam rekaan mereka dibuat untuk hasut orang ramai supaya menyokong mereka menghalang usaha kerajaan itu, mereka tuduh berdosa robohkan masjid dan surau, tapi sekarang lihatlah, PAS sanggup robohkan Madrasah Salihiah yang juga merupakan sebuah surau untuk buat shopping complex Aman Sentral, apa cerita ini semua? Malahan apa yang lebih menyedihkan Madrasah itu berusia lebih 100 tahun, malahan tapaknya juga adalah tanah wakaf khas, tanah wakaf pun PAS boleh buat sesuka hatinya dengan berselindung di sebalik hukum hakam agama yang diputar belit di sana sini.

      Oleh itu, sedarlah wahai rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. En Mohamad
      Jadi boleh disimpulkan la ye yg BN atau UMNO ni 'perfect' dari dulu kini n selamanya..

      Delete
    3. haha BN xpnh roboh masjid?mmg buta hati mamad sekor ni...

      Delete
    4. ye la tu tak BeEnd pernah roboh Masjid, kat Kemaman Terengganu... Masjid Bujal... PR ke yg roboh?

      Delete
  18. Salam en mohamad,

    Aku nak pesan kat hang jangan sentuh isu kat kedah kalau hang bukan orang kedah. Buat malu ja statement hang ni. Kalau setakat kutip info tepi jalan aku pun boleh karang panjang-panjang.

    Pengundi neutral,
    Org Alor Setar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pula siapa? Kononnya pengundi Neutral Aloq Setaq konon, entah-entah mengudi di Petaling Jaya atau di tinggal di sebelah rumah Lim Kit Siang, menyamar saja lebih.

      Apa yang aku terangkan di sini adalah kebenarannya, kau jangan nak temberanglah, aku ada pergi ke tempat-tempat berkenaan, kau jangan nak putar belitlah, aku lihat dengan mata aku sendiri bagaimana PAS sanggup robohkan madrasah untuk dijadikan shopping complex, malahan masa aku jalan hari itu, madarasah itu dah dirobohkan, dah rata. Lihatlah politik jijik PAS yang lebih mengutamakan politik jijik daripada kepentingan agama.

      Jika PAS sanggup ubahkan tapak madrasah itu 200 meter dari tapak asal, pasal apa PAS tak boleh ubah tapak Aman Senteral 200 meter dari situ tanpa menjejaskan bangunan Madrasah Salihiah yang berusia lebih 100 tahun itu? Malahan tanah itu tanah wakaf khas, apakah sudah tiada tempat lagi di Kedah untuk buat shopping complex hinggakan Madrasah Salihiah dijadikan mangsa PAS di Kedah pada masa itu?

      Rakayt semua boleh menilai betapa jijiknya politik kotor Pakatan Rakyat yang sanggup buat apa saja untuk politik tak guna mereka yang jijik lagi menjahanamkan itu.

      Sedarlah wahai rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. haha dia ni serba serbi tau....giler ar...kalau nk spin pn biar ngan bukti...haha igt rakyat bodo ke...adui...nasionalis yg paling bodo...macai no 1

      Delete
    3. kah kah kah....sekejap roboh....sekejap ubah....mana stu la yg betol ni...mmg kaki spin mamat todi ni

      Delete
    4. Salam en mohamad,

      Aku orang kedah la hang orang mana pula?...cerita biar sampai habis la, aku nak tanya hang belakang madrasah tu ada apa?. Hang pernah tengok ka bangunan terbengkalai belakang madrasah tu sebelum ni?. Aku rasa masa hang p jalan-jalan area tu bangunan tu dah diruntuhkan kot. Kalau shopping complex tu tak dibangunankan hang mau ka bangunan terbengkalai tu terus terbengkalai sampai kiamat? Untuk pengetahuan hang bangunan terbengkalai tu dah lebih 20 tahun dok tersadai. Isu sebenarnya adalah isu bangunan terbengkalai ni, tapi juak umno saja dok penaik isu madrasah pula. Satu lagi hang kata hang dok jalan2 area tu, hang tau ka ada apa area tu?..ada orang dok singgah p solat dak dalam tu?. Waktu malam suasana kat situ macam mana?. Madrasah tu buka dak waktu malam?. Pagi2 ada orang dok p solat subuh dak kat madrasah tu?. Kesimpulan aku nak buat kat sini madrasah tu langsung tak digunakan orang melainkan staf syarikat insurans yg dok kerja dalam madrasah tu. Tu pun tak sampai 10 org. Lagipun jarak madrasah tu dengan Masjid Zahir tak jauh mana dah.

      Isu ni tak dak masalah apapun bagi orang alor setar. Sengaja dibangkitkan untuk menaikkan kemarahan orang ramai. Kalau faham betul-betul, madrasah akan digantikan semula ditapak yg sama dalam shoping complex tu dengan keluasan berganda.

      Kalau ya pun nak protes biar saja orang kedah yg protes. Biar dato bashah yang terangkan. Hang orang luar tau apa sangat pasal sekeliling kat alor setar ni.

      Dengan cara hang ni orang makin meluat ada la. Hang ingat orang dok mai sini semua penyokong PR ka. Ramai yang neutral tak menyokong membabi buta. Yang salah tetap salah, yang benar tetap benar. Tak kira belah kerajaan atau pembangkang. Kalau isu yang remeh pun nak dibesarkan, nampak sangat la hampa ni mcm budak-budak. Biar matang sikit kalau nak berpolitik tu. sekian

      Pengundi neutral,
      Orang Alor Setar

      Delete
  19. Nasionalis kpala bapak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan Rakyat kepala butoh kau sajalah, kamu semua adalah Pakatan Penyamun, dasar komunis zionist jahiliyah yang suka memporak perandakan negara untuk kepentingan politik jijik kamu semua selama ini.

      Sedarlah rakyat Malaysia akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Berikut hanyalah sebahagian kecil punca segala masalah yang melibatkan kehilangan wang dan harta negara sejak umno/BN berkuasa lebih setengah abad yang lalu. Namun, jika dikumpul, ianya mencecah ratusan billion Ringgit wang milik Rakyat yang telah diselewengkan oleh kerajaan umno/BN.

      1. Skandal PKFZ yang melibatkan duit Rakyat sebanyak RM12.7 billion.

      Tun Dr Ling Liong Sik mengaku tidak bersalah di atas dua pendakwaan di bawah Seksyen 418 dan 417 Kanun Keseksaan atas tuduhan memperdayakan Jemaah Menteri berhubung projek bernilai RM12.7 bilion itu. Bekas Presiden MCA ini dituduh memperdayakan Jemaah Menteri untuk bersetuju meluluskan pembelian 999.5 ekar tanah milik koperasi nelayan Melayu di Pulau Indah pada harga RM25 satu kaki persegi dengan kadar faedah 7.5 peratus, iaitu nilai yang jauh lebih tinggi dari nilai sebenar di pasaran. Beliau juga mengeluarkan surat sokongan mengarahkan projek PKFZ ini diserahkan kepada syarikat Kuala Dimensi Sdn Bhd, milik Pengerusi Kelab Penyokong BN, Dato Seri Tiong King Sing.

      2. Komisen pembelian kapal selam sebanyak RM500 juta.

      Harga asal pembelian: €1.14 billion (RM4.52 billion)
      Kos Senggaraan jangka panjang: €999.15 juta (RM3.964 billion) kepada Perimekar Sdn Bhd bagi kerja-kerja penyelenggaraan jangka panjang kapal selam itu pada tahun 2002.

      Permohonan tambahan daripada Kementerian pertahanan pada Sidang Belanjawan 2011

      RM417 juta untuk membiayai kontrak senggaraan (In Service Support) dua buah kapal selam Scorpene
      RM56 juta untuk bayaran pendahuluan sewaan perkhidmatan Sistem Submarine Escape Rescue Intervention (SMER-1).
      Sebelum ini, kerajaan sudah membayar €999.15 juta (RM3.964 billion) - Rujuk di atas.

      3. Kerugian pembelian aset oleh Sime Darby RM1.6 billion.

      Kerugian akibat lebihan kos berjumlah kira-kira RM1.6 bilion, membabitkan projek minyak dan gas Bulhanine dan Maydan Mahzam di Qatar serta projekhidroelektrik Bakun.

      4. Menanggung kerugian (bailout) Konsortium Perkapalan Berhad milik Mirzan Mahathir sebanyak RM1.7 billion.

      MISC (anak syarikat Petronas) telah diarahkan oleh Mahathir (PM ketika itu) untuk membeli aset Konsortium Perkapalan Berhad dengan pembiayaan sebanyakRM1.7 billion bertujuan menyelamatkan syarikat perkapalan milik anak beliau, Mirzan.

      5. Kos senggaraan Paya Indah Wetland RM88 juta.

      6. Kerugian Pos Malaysia (Transmile) RM5460 juta. : Menteri Perlu Tanggungjawab

      Delete
    3. 7. Perjanjian pembelian Eurocopter sebanyak RM1.67 billion.

      Harga ditawarkan oleh Eurocopter Malaysia yang dipilih oleh kerajaan: RM1.67 billion
      Harga Kelowna Flightcraft untuk helikopter alternatif: RM865 juta (Kerajaan dapat menjimatkan RM805 juta)

      8. Kos pembaikan bumbung Stadium Terengganu yang runtuh sebanyak RM292 juta.

      9. Kos memperbaiki kerosakan MRR2 sebanyak RM70 juta

      10. Akaun bil terlebih bayar Maybank sebanyak RM4 billion.

      11. Tumbuk-rusuk (kickbacks) kepada Ng Yen Yen di Kementerian Pelancongan RM10 juta.

      12. Kos membeli tiga buah lukisan oleh MAS sebanyak RM1.5 juta.

      13. Lebihan bayaran oleh Kementerian Belia dan Sukan sebanyak RM8.4 juta.

      14. Perbelanjaan Kompleks Sukan gajah putih di London sebanyak RM70 juta.

      15. Baikpulih bangunan MATRADE sebanyak RM120 juta.

      16. Kos minyak dan senggaraan jet kegunaan PM sebanyak RM200 juta.

      17. Hutang tidak dapat dituntut InventQ sebanyak RM228 juta.

      18. Membayar gantirugi pembatalan Jambatan Bengkok sebanyak RM257 juta.

      19. Kerugian dalam urusniaga penjualan Augusta sebanyak RM510 juta.

      20. Nilai kehilangan pendapatan kerajaan daripada Approved Permit (AP) yang dikeluarkan bagi tempoh setahun sebanyakRM1.8 billion.

      21. Senggaraan kapal-kapal selam KD Tunku Abdul Rahman dan KD Tun Rzak (akan dijadikan artifak Muzium Negara) sebanyak RM4.1 billion.

      22. Pembinaan dan senggaraan PSC Naval Dockyard Lumut sebanyak RM6.75 billion.

      23. Dua skandal Bank Bumiputra pada wal 1980-an sebanyak US$1 billion dengan anggaran nilai kerugian pada 2008 sebanyak RM3.2 billion.

      24. Kegagalan Maminco dalam percubaan menguasai pasaran timah dunia pada tahun 1980-an dipercayai mengakibatkan kerugian bernilai US$500 juta. (RM1.6 billion)

      Delete
    4. 25. Bertaruh dalam niaga kewangan pasaran hadapan luar negara menyebabkan Bank Negara Malaysia kerugian RM30 billion pada tahun 1990-an.

      26. Kerugian Perwaja Steel sebanyak US$800 juta (RM2.56 billion).

      27. Menggunakan dana awam sebanyak RM10 billion dalam operasi Valuecap Sdn Bhd untuk melonjakkan nilai harga pasaran saham.

      28. Skandal kewangan Bank Islam yang melibatkan kerugian RM700 juta.

      29. Penjualan MV Augusta dengan harga €1 (1 Euro) mengakibatkan kerugian sebanyak €75.99 juta (RM348 juta) - sama seperti No. 18?

      30. Kehilangan royalti Wang Ehsan Terengganu sebanyak RM7.4 billion (antara tahun 2004 – 2007)

      31. Sejak penubuhan Petronas Philharmonic Orchestra selama lebih 10 tahun yang lalu, ia telah menelan perbelanjaan sebanyak RM500 juta denga RM1 juta setahun dibayar sebagai gaji dan imbuhan kepada Ketua Pegawai Eksekutif (CEO).

      32. Yuran Penasihat: Mahathir telah dibayar RM180,000, Shahrizat Abdul Jalil (Menteri Kemajuan Wanita) RM404,726 dan Abdul Hamid Othman (Agama) RM549,675 pada setiap tahun.

      33. Kerajaan telah membelanjakan RM3.2 billion untuk pelaksanaan program Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) sepanjang lima tahun pertama pelaksanaannya. Daripada jumlah tersebut, kerajaan telah membayar RM2.21 billion untuk membeli pelbagai kelengkapan teknologi, maklumat dan komunikasi (ICT) namun tiada sebarang perincian perbelanjaan pernah ditunjukkan.

      Kerajaan telah membayar RM6k bagi setiap komputer laptop/notebook yang dapat diperolehi di pasaran dengan harga di bawah RM3k. Beberapa konsortium telah ditubuhkan semata-mata untuk ‘mengendali secara atas-angin’ pengagihan segala peralatan dan perkakasan berkenaan. Kini, kebanyakan peralatan dan perkakasan telah menjadi milik anak guru-guru yang terlibat dengan PPSMI.

      34. Komisen yang telah dibayar kepada dua buah syarikat persendirian yang mengendalikan pembelian kapal selam Scorpene iaitu Perimeker Sdn Bhd dan IMT Defence Sdn Bhd berjumlah RM910 juta. Ada kaitan dengan No. 2.

      35. Kerajaan membuat bayaran RM300 juta sebagai ganti rugi yang dibayar kepada Gerbang Perdana kerana pembatalan pembinaan Jambatan Bengkok yang bernilai RM1.1 billion.

      36. RM1.3 billion telah dibazirkan dengan pembinaan kemudahan kompleks gajah putih ‘Customs, Immigration and Quarantine’ (CIQ) apabila projek Jambatan Bengkok dibatalkan.

      37. Membelanjakan RM100 juta untuk kerja-kerja baik-pulih dan kebocoran Bangunan Parlimen

      Delete
    5. 38. Program Angkasawan Negara yang menelan belanja – RM40 juta

      39. Dianggarkan sebanyak RM500 juta setahun dibelanjakan untuk Latihan Khidmat Negara

      40. Menanggung kerugian Eye of Malaysia – RM30 juta dan RM5.7 juta dalam bentuk pemberian tiket percuma.

      41. Menanggung kerugian sebanyak RM2.4 juta untuk pembelian dakwat kekal

      42. Pada September 2006, Samy Velu mengumumkan bahawa kerajaan telah membayar ganti rugi berjumlah RM38.5 billion kepada 20 buah syarikat pengendali lebuhraya. Sembilan syarikat pengendali tol lebihraya menerima durian runtuh berjumlah RM380 juta daripada kenaikan kadar tol pada tahun 2008 sahaja.

      43. Tumbuk-rusuk (kickbacks) sebanyak RM32 juta nilai eksport kayu balak oleh syarikat-syarikat yang berkaitan dengan Ketua Menteri Sarawak dan ahli keluarganya.

      44. Dua kali menanggung kerugian (bailout) oleh Malaysia Airline System (MAS) yang berjumlah sebanyak RM7.9 billion. Pada ketika MAS berhadapan dengan kerugian pada saban tahun, sebanyak RM1.5 juta telah dibelanjakan untuk membeli TIGA buah lukisan untuk menghiasi pejabat pengerusi MAS, Munir Majid. (Berkaitan dengan No. 11)

      45. Menanggung kerugian (bailout) Sistem Pengangkutan Putra sebanyak RM4.486 billion.

      46. Menanggung kerugian (bailout) STAR-LRT sebanyak RM3.256 billion.

      47. Menanggung kerugian (bailout) Sistem Pembetungan Kebangsaan bernilai RM192.54 juta.

      48. Menanggung kerugian (bailout) Lebuhraya Seremban-Port Dickson sebanyak RM142 juta.

      49. Menanggung kerugian (bailout) Penjara Kuching bernilai RM135 juta.

      50. Menanggung kerugian (bailout) Kajian Makanan dan Gunaan Orang Islam sebanyakRM8.3 juta.

      51. Menanggung kerugian (bailout) Le Tour de Langkawi sebanyak RM3.5 juta.

      52. Agihan secara borong ratusan juta saham di Bursa Malaysia dengan berselindung di bawah Dasar Ekonomi Baru (DEB) kepada kroni, kaum keluarga, anak-anak para Menteri dan pemimpin BN yang bernilai berbillion-billion ringgit.

      53. Pindah-milik puluhan ribu hektar tanah-tanah komersial dan konsesi pembalakan kepada anak-anak serta kaum keluarga para Menteri dan pemimpin BN yang bernilai berbillion-billion ringgit.

      Delete
    6. 54. Kerugian Petronas sejak tahun 1997 apabila menandatangani perjanjian dengan ENAM PENAMA yang tidak didedahkan dalam dagangan hadapan petroleum negara dengan kadar harga murah untuk jangkamasa yang panjang. Apabila harga bahan petroleum meningkat, Petronas kekal menjual kepada ENAM penama ini pada harga murah yang telah dipersetujui.

      Bagi menampung penggunaan bahan petroleum dalam negara, Petronas terpaksa membeli daripada pembekal luar dengan kadar semasa dan mengakibatkan Rakyat terpaksa menanggung kenaikan harga mengikut pergerakan harga minyak dunia. Sepatutnya, tanpa perjanjian dagangan hadapan, Petronas memperoleh keuntungan yang besar mengikut harga pasaran semasa. Dengan keuntungan ini, Petronas dapat berkongsi harga bahan petroleum yang murah untuk kegunaan Rakyat.

      Dan manusia yang bertanggungjawab mengatur perjanjian dagangan hadapan yang merugikan Petronas dan Rakyat ini adalah merupakan manusia yang paling lantang bersuara sekarang ini - Mahathir Muhamad. Dan beliau ingin kekal menjadi penasihat Petronas hingga mati bagi melindungi identiti ENAM JAHANAM yang menghisap darah Rakyat melalui keuntungan Petronas.

      55. RM5700 untuk membeli seunit jek kereta yang berharga RM50. (*)

      56. Kenderaan milik kerajaan meneguk setangki petrol bernilai RM113 dalam tempoh beberapa minit. (*)

      57. Platform tiang bendera berharga RM990 dibeli dengan harga RM30,000

      58. Thumb drive berharga RM90 dibeli dengan harga RM480 (*)

      59. Kabinet simpanan barang berharga RM1,500 telah dibeli dengan harga RM13,500 (*)

      60. Pembelian seunit lampu suluh bernilai RM35 telah dibayar dengan harga RM143. (*)

      (*) - yang dinyatakan adalah sebutharga untuk SATU UNIT. Kerajaan membeli dalam bentuk pukal antara puluhan hingga ribuan unit item yang sama.

      61. Perbelanjaan kempen 1Malaysia yang dibayar kepada APCO sebanyak RM76.8 juta.

      62. Membayar subsidi RM17 billion kepada Penjana Tenaga Bebas (IPP)

      63. Cincin berlian bernilai USD24 juta untuk Ro$mah --- kononnya pembelian telah dibatalkan – berapa pula jumlah ganti rugi yang terpaksa rakyat bayar?

      64. Satu laman web 1pengguna bagi Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan dibina dan diselenggarakan dengan belanja RM1.4 juta.

      65. Projek e-mel 1Malaysia yang menelan belanja RM50 juta.

      Delete
    7. 66. Menggunakan Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP), Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Danaharta dan Khazanah untuk membeli saham-saham Timedotcom yang tidak laku – kerugian sebanyak RM3.3 billion.

      67. Skandal Offshore Petrol Vehicle (PSC-NDSB) – rugi RM6.75 bilion

      68. Rosmah sewa bilik hotel RM100,000 satu malam di Burj Al-Arab Dubai!!

      69. Rosmah dan Najib sewa penthouse di Hotel Darling di Sydney pada kadar RM65,100untuk sehari semalam.

      70. “Lawatan Sambil Belajar” ke Arab Saudi, Oman dan Bangladesh Rosmah and the Gang (FLOM @ First Lady of Malaysia) ditanggung kerajaan berjumlah RM134,317.76.

      71. Memperuntukkan dana RM100 juta setahun untuk Rosmah berbelanja dalam projek peribadi ‘Permata Negara’nya.

      72. Perbelanjaan oleh Rosmah untuk mengendalikan Sidang Kemuncak Wanita Pertama yang melibatkan 15 orang wanita isteri Ketua-ketua Negara yang majoritinya daripada negara-negara Afrika yang menelan belanja RM4.5 juta untuk tempoh TIGA hari.

      73. Kos ubah suai Seri Perdana sebanyak RM12.5 juta.

      74. Bil elektrik kediaman rasmi PM dan TPM di Seri Perdana sebanyak RM160,000sebulan.

      75. Insinerator di Broga, Semenyih, kerajaan BN yang di atas kebodohan mereka tidak mendengar keluhan rakyat, terpaksa membazirkan berbilion ringgit membatalkan projek tersebut. Insinerator yang seberat 1,500 tan dan menggunakan teknologi ‘fluidized bed gasification’ yang dikatakan terbesar di Asia ditaksirkan menelan belanja RM1.5 bilion (lebih kurang USD395 juta) untuk dibina dan RM200 juta (USD53 juta) bagi kos operasinya setiap tahun.

      Delete
    8. woi mamat bangsat...sape perompak...sape penyamun skang....dasar bahlol....pasti keturunan ko jd ahli bangsat dunia....jgn menghina perjuangan PR kalau ko main bawak auta je xde fakta....bangang....

      Delete
  20. Tak payah layan mamat nasonalist ni,lagi dilayan lg kuat meroyan,jenis cacai tahi umno,keno cocok dgn keris bogel umno terus jd macam tu,biarkan dia terus tenggelam dlm tahi umno,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah jenis totok Pakatan Rakyat yang hatinya kelam dengan segala kesesatan yang telah disogokkan oleh Pakatan Rakyat selama ini hinggakan dia tak dapat menilai sebarang kebenaran pun.

      Oleh itu sedarlah semua rakyat Malaysia akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. nasionalis melayu bangsat

      Delete
    3. Kalu bosnya x de telor...camtu juga ngan juak2nya..kesian en mohd kita ni....

      Delete
    4. Aku dah kata simat tu sewel jgn dlayan...nah ambil seringit pergi main.jauh2.

      Delete
  21. Baiklah nak bersiap untuk solat, semoga cai-cai Pakatan Rakyat akan insaf dan sedar diri dari segala kesesatan yang dimomokkan oleh Pakatan Rakyat yang selama ini membelenggu mereka hingga menyebabkan mereka tak dapat kenal kebenaran dan kepalsuan.

    Semoga mereka ini bertaubat dan kembali ke jalan yang benar, bertaubatlah dan insaflah, taubat nasuha.

    Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa best jadi Nasionalis? baik...kau berjuang atas nama islam lagi bagus!!!

      Delete
    2. diri sendiri tu cukup solat ke?cakap mcm bagus....tp bersama pihak penyamun....bodo punya orang...

      Delete
    3. Assalamualaikum......
      Byk nye penyelewengan sampai 75 ....en muhamad tak nak komen ke tentang 75 tu....semuanya fakta tu...manusia yg diberikan akal akan berfikir ttg tu....cuba lah nafi kan satu persatu jika ada fakta dari en muhamad....sbb saya mahu menilai sbg rakyat berfikir....jgn tulis tanpa fakta sbb mcam novel....sbb org yg aliran sastera pandai menulis mengikut imiginasi sendiri....ada fakta saya sokong anda....

      Melayu Bersatu dgn Islam

      Delete
  22. Yang Enche Mohamad ni morayan tak tentu pasal ni pasal apa yek. Kena sawan babi ke? Hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pasal hasan ali xde sambutan....mna ada program umno bn dpt sambutan tanpa paksaan atau dapat upah...tu yg mamat sekor ni meroyan...xleh trima hakikat...PM dia xde telur nk bubar...da lebih 5 tahun da...hihi mamat sama najib together no stone

      Delete
  23. Assalamualaikum w.b.t.,
    Biaq pi lah kat.dia tu...
    Dia.cari makan kat situ...
    Parlimen akan bubar sdikit.masa lagi..
    Puak2 ni dibayar upah untuk spin dan buat fitnah macam tv2 dan media.fitnah bn.
    Pakat.doa2 lah utk dia, mana tau dia diberi hidayah. Kalau terdiri dari kumpulan syaitan yg dikenali semoga dan hanya Allah sahaja.lah layak untuk.membalasnya.
    Kasihan dia, cari makan lagu ni...

    ReplyDelete
  24. semua komen ko jawap cik mamat tp 75 penyelewangan ko trs excuse. p/s. syyyyy..nasioanlis melayu tgh solat. jgn bising

    ReplyDelete
  25. Lebih gila drpd ahli umno hassan ali ni. Meroyan nak jadi menteri besar

    ReplyDelete
  26. cik mamat ni cyber trooper BN ...

    ReplyDelete
  27. en mamat tulis lagi saya suka baca...



    en mamat nasionalis melayu

    ReplyDelete
  28. Aku hargai susah payah si Mamat ni dok ulang benda yg sama jer tapi paling aku tak tahan asyik copy paste "sedarlah rakyat Malaysia sekelian....biru tetap biru..." Adehhhh naik biru mata hitamku! Tapi bagus gak ada orang mcm ni sebagai hiburan.

    ReplyDelete
  29. En mamat parang kontot... baru 75....korang ni pun satu gak. Bagi la sikit2. Kan dah tak terjawab mamat tu. Tersentak terus nasionalis dia. Hahahaha

    ReplyDelete
  30. errrppppp....makan roti pun sodappp.
    kenyang perut

    Pantun hari ini
    Gendan gendut tali kecapi ..kenyang perut suka hati

    hijau Tetap hijau, kucing pun kucing, susu cap teko pilihan ku, eeemmm di sukai ramai


    Encik Merapu,
    Cap Nasional

    ReplyDelete
  31. Pejuang agama konon... Rasuah tibai, pencampuran lelaki-perempuan, solat entah ke mana, majlis ilmu agama tak mahu hadir...Itu pejuang agama!!! Pegidah!!! Tlg jgn mencemarkan nama Rasulullah. Jika nak menyamar, gunakan nama lain. Itu lebih beretika.

    ReplyDelete
  32. Lor...mana si cai mohamad tu....hehehe...tulis ler panjang2 lagi...nanti aku tolong bukukan dan kasi sama bos umngok......mana la tau kot2 kau jadi menteri....hehehe

    ReplyDelete
  33. Da agak dah...xleh nk jawab...

    Biru tetap biru,dacing tetap dacing
    Kalau otak pun da biru,mulut pun bau hancing..

    En Mohan
    Nasionalis nepal

    ReplyDelete
  34. pn admin, aku rasa xyah display laaa lwk jenaka cacai mohamad tu, buat semak page je laaa, mcm tong drum beso tp isi kosong...nk pnjg2 gi letak kt blog cai bn laa, bodo punya orang.

    ReplyDelete
  35. ntah mane si mamat ni? bila agak x bleh nk jwp je guna alasan nk bersiap g solat. x payah la nk poyo sgt ko igt ko sorang je solat. kalo x caye ko tgk pasni die akan komen pasal isu lain plak pastu bile kene hentam x bleh nk jwb die pusing ckp ati kite dh gelap asyik suke fitnah org hati die je terang benderang ada spotlight gamaknye. cit pooorah puiiii

    ReplyDelete
  36. sape dgr td dpt bendera msia free la. die org ni kalo x bg ape2 kpd yg hadir x sah. aku rasa kalo x bg ape2 xde org nk dgr kot tggl la hasang ali dgn penganjur merapu kt atas lori tu kehkehkeh

    ReplyDelete
  37. Sedarlah rakyat Malaysia...rumput dan lalang juga adalah sejenis tumbuh-tumbuhan. mari kita tanam rumput. boleh dapat lebih oxygen.

    sekian

    merah Tetap merah, kambing Tetap kambing, tu je...nak tambah ikut sukala

    Encik Rumput.
    Periuk Nasional

    ReplyDelete
  38. Si Hassan ni yang eloknya berentilah berpolitik. Asek kena kutukje. Bawa-bawalah nikah dengan anak dara umur 18 tahun ke. Lagi seronok. Lagi mencabar. Sedap pun sedap barulah bilik tu wangi dan tak ade bau minyak angin!!!!

    ReplyDelete
  39. En Mohamad bin Macai dah kehilangan telur nya sebab telah diambil oleh perkosa standby untuk peluru ceramah PR..

    ReplyDelete
  40. Anom 15march 2013 1934.....terima kasih kerana anda telah menerangkan satu persatu pada mamat mohamad agar dia boleh simpan dalam diari apa yang telah di lakukan oleh bapa2 menteri yang dia kasihi...Lagi satu projek yang di kendali oleh anak dato aziz shamsuddin political secretary pada pm mahathir ketika itu ialah project sukom98. projek ini telah menelan belanja sebanyak rm330j. mereka membekal peralatan teknikal dan non-teknikal untuk rtm...seperti biasalah harga belian melipat ganda...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama2....yg 75 tu hnya sebahagian kecil...belum lg dibukak satu per satu mengikut adun umno bn...dari bawah smpai atas...mmg teramat byk pnyelewengan umno bn nih....

      Delete
  41. en mohamad nasionalis melayu.. PUKIMAKKKKKKKKKKK...BANGSAT..

    ReplyDelete
  42. Hijau tetap hijau.lwn tetap lawan.anda burak mcmana pn. hijau tetap pilihanku..biru boleh blah....kelentong xabis2.pakatan rakyat tetap pilihanku..barisan nasional boleh duduk barisan blakang skali..aku utk rakyat..aku utk pakatan rakyat

    ReplyDelete
  43. Kelakar en mohamad ni, nak gi solat, tp konsep muamalat dll tidak dilaksanakan dgn baik. umpama seorg individu selalu solat berjemaah di masjid, tp masih beli no ekor. itulah akhir zaman.

    Jika benar en. mohamad, kenapa umno lemah sgt nak haramkan arak di malaysia? sedangkan brunei, arab saudi, qatar dll boleh buat? padahal negara2 lain lagilah multi racial.

    Apa komen en. mohamad tengku adnan ialah non executive board of director syarikat2 arak, judi dll....adakah itu org islam@org islam yg beertopengkan islam dan mengjahanamkan islam?

    Mcm saifudin nasution ckp, "jgn cabar saya dedahkan siapa yg kaki minum. saya boleh sebut satu2".

    En. mohamad tukarlah nama, pakai nama bukan islam lg baik sbg nama pena....usah perburukkan nama Mohamad tu lg...itu nama Rasulullah S.A.W.

    ReplyDelete
  44. Ramainya orang ameno bodoh dalam ni. Kesian.. Cina Jinjang pun sokong PAS!!!!

    ReplyDelete