KEBENARAN ITU PAHIT!! KEADILAN ITU PERIT!! PERJUANGAN ITU SAKIT!! RAKYAT BENCI UMNO!! UMNO IS DEAD!!

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 14 March 2013

PERBEZAAN KETARA ANTARA UMNO DENGAN PAS!!!!...PEMUDA UMNO/PERKASA ROSAKAN HARTA DAN GANGGU CERAMAH PARTI LAWAN... UNIT AMAL MALAYSIA BANTU RAKYAT DITIMPA KESUSAHAN..


Tahniah dan syabas kepada Unit Amal Malaysia.

Dengan tindakan pantas dapat meredakan kesesakkan jalan di Saujana Impian, Kajang malam tadi menghala ke Semenyih.. pokok tumbang di banyak lokasi.

Ini baru betu pemuda berjiwa rakyat... Bukannya pemuda UMNO yang menyusahkan rakyat.

UMNO IS DEAD... PAS GANTI UMNO.. PR GANTI BN

131 comments:

  1. Kau nak kutuk UMNO pasal apa pula? Apakah UMNO yang buat huru hara jalan sesak atau apakah UMNO yang membuat kerosakkan kepada kenderaan berkenaan?

    Saya nak tanyalah juga berkenaan seorang penonton ceramah PAS yang mati semasa ceramah Pakatan Rakyat di Sungai Rapat sebelum ini, mengapakah diteruskan juga ceramah itu walaupun mangsa sudah rebah dan sesak nafas, malahan beliau hanya diurut-urut saja tak dibawa ke hospital, di manakah Unit Amal PAS ketika itu? Apakah sedang berkawal untuk pastikan keselamatan penceramah Pakatan Rakyat dari DAP yang sedang berceramah ketika itu sedangkan orang awam sakit tenat dibiarkan mati begitu saja? Memang Pakatan Rakyat kejam, drama saja lebih, tapi pembohong.

    Kerana lebih baik kau lihat keganasan PAS menjahamankan kenderaan polis semasa demontrasi BERSHIT 3.0 pada 28 April 2012 yang lalu, sangat ganas dan tidak bersikap manusiawi, malahan lebih keji dari haiwan, oleh itu sedarlah diri.

    Sedarlah rakyat Malaysia sekalian, Pakatan Rakyat suka fitnah UMNO, apa saja yang berlaku walaupun seekor kucing jantan kencing atas muka admin Omakkau!!!!! pun akan disalahkan pada UMNO juga, inilah Pakatan Rakyat, bukannya tau apa, hanya sibuk fitnah UMNO saja.

    Golongan liar macam Pakatan Rakyat ni mana ada kualiti, sekadar tukang perosak sajalah. Sedarlah diri. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  2. Kepada juak-juak Pakatan Rakyat, saya ingin bertanya berkenaan nak hapuskan tol yang dijanjikan sekali lagi dalam Menifesto Pembohong Pakatan Rakyat. Kononnya nak gunakan dana JKR untuk baiki lebuhraya, jika begitu bagaimana peruntukkan JKR untuk baiki kerosakkan bagunan kerajaan termasuk sekolah, masjid, balairaya, klinik, dan sebagainya? Malahan peruntukkan untuk selenggara jalan raya di bawah JKR juga akan terjejas kerana hendak baiki kerosakkan di lebuhraya. Perlu sedar bahawa kos untuk menyelenggara lebuhraya adalah sangat tinggi, sebab itulah kerajaan Barisan Nasional menswastakan perkhidmatan lebuhraya kerana kalau guna dana JKR, maka jalan-jalan lain akan terbiar rosak dan jalan baru tak dapat dibina kerana habis duit JKR baiki lebuhraya.

    Rakyat sekalian perlu sedar akan hakikat ini. Sila tuan-tuan dan puan sedar bahawa jika dana JKR digunakan untuk baiki lebuhraya, kerosakkan jalan di kampung-kampung dan taman-taman perumahan tuan-tuan dan puan-puan akan terbiar begitu sahaja, malahan kerosakkan sekolah, tadika, klinik, dan lain-lain prasarana di kawasan tuan-tuan dan puan-puan akan terbiar begitu sahaja kerana duit JKR dah digunakan untuk baiki lebuhraya yang perlu diselenggarakan setiap tahun, malahan dalam setahun berkali-kali diselenggara kerana penggunaan lebuhraya yang kerap oleh berjuta-juta kenderaan setiap hari perlukan penyelenggaraan yang berkala yang kerap untuk pastikan keselamatan pengguna.

    Rakyat sekalian perlu sedar bahawa Pakatan Rakyat hanya berdrama dalam menifesto mereka yang terbaru itu. Jangan terpedaya dengan golongan komunis zionist jahiliyah seperti Pakatan Rakyat ini. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  3. Kepada juak-juak Pakatan Rakyat, saya ingin bertanya berkenaan nak hapuskan tol yang dijanjikan sekali lagi dalam Menifesto Pembohong Pakatan Rakyat. Kononnya nak gunakan dana JKR untuk baiki lebuhraya, jika begitu bagaimana peruntukkan JKR untuk baiki kerosakkan bagunan kerajaan termasuk sekolah, masjid, balairaya, klinik, dan sebagainya? Malahan peruntukkan untuk selenggara jalan raya di bawah JKR juga akan terjejas kerana hendak baiki kerosakkan di lebuhraya. Perlu sedar bahawa kos untuk menyelenggara lebuhraya adalah sangat tinggi, sebab itulah kerajaan Barisan Nasional menswastakan perkhidmatan lebuhraya kerana kalau guna dana JKR, maka jalan-jalan lain akan terbiar rosak dan jalan baru tak dapat dibina kerana habis duit JKR baiki lebuhraya.

    Rakyat sekalian perlu sedar akan hakikat ini. Sila tuan-tuan dan puan sedar bahawa jika dana JKR digunakan untuk baiki lebuhraya, kerosakkan jalan di kampung-kampung dan taman-taman perumahan tuan-tuan dan puan-puan akan terbiar begitu sahaja, malahan kerosakkan sekolah, tadika, klinik, dan lain-lain prasarana di kawasan tuan-tuan dan puan-puan akan terbiar begitu sahaja kerana duit JKR dah digunakan untuk baiki lebuhraya yang perlu diselenggarakan setiap tahun, malahan dalam setahun berkali-kali diselenggara kerana penggunaan lebuhraya yang kerap oleh berjuta-juta kenderaan setiap hari perlukan penyelenggaraan yang berkala yang kerap untuk pastikan keselamatan pengguna.

    Rakyat sekalian perlu sedar bahawa Pakatan Rakyat hanya berdrama dalam menifesto mereka yang terbaru itu. Jangan terpedaya dengan golongan komunis zionist jahiliyah seperti Pakatan Rakyat ini. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  4. Berhubung isu pendidikan percuma dalam menifesto PRU 13 Pakatan Rakyat yang pembohong itu, sebenarnya pendidikan di peringkat universiti awam di Malaysia, lebih dari 90% dibiaya oleh subsidi kerajaan, di mana pelajar hanya bayar yuran pendaftaran sedangkan kos tuisyen di kelas-kelas dibiaya oleh kerajaan. Saya adalah adalah bekas mahasiswa yang telah tamat belajar, saya hanya bayar sedikit sahaja yuran pendaftaran, kos lain ditanggung oleh kerajaan, ini adalah hakikatnya.

    Boleh dikatakan hampir kesemua universiti awam di negara ini, pelajarnya hanya bayar tak sampai RM 1,000.00 pun satu semester, cuba bayangkan kos sebenar pengajian jika kerajaan tak biaya subsidi 90% kos pengajian, sudah tentu yuran yang perlu dibayar oleh pelajar menececah puluhan ribu ringgit setahun.

    Di pusat pengajian swasta mengenakan yuran pengajian mencecah belasan ribu ringgit untuk satu semester untuk peringkat diploma, malahan di peringkat ijazah sarjana muda mencecah puluhan ribu ringgit. Jika tuan-tuan tidak percaya, tuan-tuan boleh semak semua perkara ini di universiti awam dan sila semak di universiti swasta. Lihat yuran di Uniten, RM 55,235.00 untuk Ijazah sarjana muda, itu hanya yuran pengajian, tak termasuk yuran lain dan kos penginapan, alat tulis, buku rujukan, makan minum, dan lain-lain kos sampingan, lihat ini:

    http://www.uniten.edu.my/newhome/content_list.asp?contentid=1958

    Sila tuan-tuan dan puan-puan bayangkan, jika penghapusan PTPTN, berapa ramai yang mampu ditaja belajar di universiti swasta sedang sudah lebih 200,000 pelajar di universiti swasta sekarang ini.

    Jika diambil purata kos pengajian setahun adalah RM 10,000.00, untuk 200,000 orang pelajar RM 2,000,000,000.00 setahun. Itu baru kos yuran pengajian, tak termasuk kos penginapan, jika sebulan kos penginapan RM 500.00, setahun sudah jadi RM 6,000.00 untuk 200,000 orang pelajar sudah RM 1,200,000,000.00, kos makan minum RM 20.00 sehari untuk setahun pengajian katakan 9 bulan bersamaan 270 hari sudah RM 5,400.00 seorang, jika 200,000 orang RM 1,080,000,000.00. Pembelian buku rujukan katakan RM 1,000.00 setahun untuk seorang, kalau 200,000 orang sudah RM 200,000,000.00. Malahan biaya-biaya lain seperti pembelian komputer riba, pembelian pakaian dan macam-macam lagi, dianggarkan kos berkenaan antara RM 7 bilion ke RM 8 bilion setahun, itu jika pelajar hanyalah 200,000 orang, jika meningkat kepada 500,000 orang sudah melibatkan kos lebih RM 15 bilion, itu baru pelajar univesiti swasta, jika dicampurkan dengan universiti awam, pelajar di universiti dianggarkan sebanyak 1 juta orang, melibatkan kos RM 30 bilion ringgit setahun, hanya untuk pelajar di peringkat di universiti dan kolej sahaja, kalau dicampurkan dengan pelajar di sekolah rendah dan menengah termasuk pra sekolah, tadika, maka saya percaya kos boleh mencecah RM 50 hingga RM 70 bilion ringgit bagaimana Pakatan Rakyat hendak menangani perkara ini?

    Bersambung...............................

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lihatlah saja kos baik pulih lebuhraya pun melibatkan berbilion ringit, kemudian kos pendidikan percuma menelan belanja hampir RM 100 bilion ringgit. Malahan dalam pemberian pendidikan percuma, bayangkan pelajar yang jenis main-main, belajar hanya satu atau dua semester kemudian berhenti atau diberhentikan akibat gagal dalam pelajar kerana sibuk berpolitik liar sepanjang masa, apakah ini memberikan keuntungan jangkamasa panjang kepada kepentingan nasional Malaysia?

      Jika Pakatan Rakyat hanya biaya pengajian di universiti melibatkan kos yuran semata-mata, bagaimana pula dengan perbelanjaan harian, bagaimanakah keluarga miskin mahu membiaya anak-anak mereka dari segi kos penginapan, makan minum, pengangkutan, pembelian buku rujukan, pembelian alatan belajar dan lain-lainnya, dari mana nak dapatkan duit?

      Rakyat sekalian perlu sedar bahawa penghapusan PTPTN hanya akan menyebabkan negara dibebani perbelanjaan yang sangat tinggi, malahan jika pelajar yang dibiaya membuat onar, belajar sekerat jalan, kemudian berhenti atau diberhentikan kerana belajar dengan semberono, apakah faedahnya kepada negara? Malahan jika pengajian percuma hanya melibatkan yuran pengajian sahaja, kepada ibu bapa yang miskin, dari manakah hendak dapatkan wang untuk biaya kehidupan anak anda dari segi penginapan, makan minum, serta lain-lain keperluan? Oleh itu sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, demi Agama, Bangsa dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  5. MasyaAllah..saya bukannya org PAS tp kerana tulisan ini rosak fikirannya mad melalui tulisan kau disini..sbb tu sy berikan balas semua kerja2 yg dilaksanakan oleh JKR atau yg lain2 tu adalah sebagai tanggungjawab sebuah Kerajaan yg dipilihkan setiap sepenggal PRU oleh rakyat. Kerajaan bukannya memiliki negara hanya perlu uruskan selama dipilih oleh rakyat. Bila umno tumbang lepas PRU 13 ini, mudah2an Pakatan Rakyat akan memerintah di Putrajaya, amanah sebagai kerajaan nanti, PR pula kena laksanakan tanggungjawab tu. Tulisan mad nampaknya fikiran kau dangkalnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muslim Melayu, jangan nak berdrama lagilah, manusia yang rasional akan faham apa yang saya tulis adalah kebenaran. Dalam menifesto PRU 13 Pakatan Rakyat, berbagai penipuan dibuat dengan semberono dengan harapan dapat menipu rakyat sebagaimana menifesto PRU 12 yang hingga kini 80% tak dibuat pun oleh Pakatan Rakyat.

      Kamu sendiri pun tak tau nak ulas bagaimanakah nak selenggara lebuhraya selepas pemansuhan tol, jadi jangan nak temberanglah. Memang beginilah Pakatan Rakyat, jenis komunis zionist jahiliyah yang suka berpura-pura untuk dapatkan sokongan, dasar manusia berhati serigala, bermuka-muka kononnya baik, tapi lepas berkuasa, bersikap jahat mengalahkan penyamun, lihatlah di negeri-negeri tadbiran Pakatan Rakyat sekarang ini sudahlah, mana ada pembangunan yang dapat menjana ekonomi negeri dan rakyat sangat, di Kelantan dan Kedah, balak ditebang sepuas hati hingga kawasan tadahan hujan pun dicerobohi dengan rakusnya. Di Penang pula, peniaga kecil bumiputera dan india ditindas dengan kejam, malahan baru-baru ini, seorang penjual belon berbangsa bumiputera telah diugut dan dipaksa untuk berhenti berniaga kerana tak ada lesen walaupun dipohon berkali-kali tak diberikan lesen, dia ada keluarga untuk disara. Tetapi pusat maksiat di Penang yang semestinya tak berlesen boleh pula beroperasi, tak ada serbuan langsung, selamat betul pusat maksiat di Penang selepas diperintah oleh Khalifah Lim Guan Eng Al-Tokong itu. Oleh itu sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  6. Pencacai UBN En Muhammad. Ko nie bodoh n bangang percaya sangat pd peminpin2 UBN. Ape yg ko tulis nie membuatkan makin ramai yg membenci UBN. Cakap x ade fakta. Mcm tin kosong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus lah gitu,,,aku pun macam nak terhasut gak...tapi bila makin dibaca ulasan cikmamat tu nampak sangat kebodohan dia tu..terus aku bertekad ini kalilah...bn mampos

      Delete
    2. Sudah tak ada modal untuk membohong lagikah? Saya bukannya pecacai UMNO atau Barisan Nasional, saya hanya menyatakan kebenaran, kerana negara ini akan punah ranah jika Pakatan Rakyat berkuasa kerana mereka hanyalah golongan penipu yang berpura-pura baik, tapi lepas menang mereka akan tindas rakyat dan bohongi rakyat sebagaimaman menifesto PRU 12 yang lepas.

      Jangan nak membohonglah, sebenarnya sokonga rakyat makin kuat, saya berjalan-jalan ke sana ke mari, saya sangat gembira lihat bendera Barisan Nasional memenuhi kawasan, berkibar megah, tapi bendera Pakatan Rakyat hanya di celah-celah sajalah, inilah buktinya rakyat dah meluat dengan Pakatan Rakyat, hanya ada beberapa orang saja pecacai Pakatan Rakyat seperti kamu yang masih seronok disogok dengan pembohongan demi pembohongan hinggakan pemikiran kamu berkarat dengan segala kesesatan yang dimomokkan oleh Pakatan Rakyat itu.

      Rakyat Malaysia semua telah sedar bahawa Barisan Nasional adalah kerajaan yang prihatin, sedangkan Pakatan Rakyat adalah gerombolan pembohong yang sangat berbahaya. InsyaAllah dalam PRU 13 nanti Barisan Nasional akan menang dengan lebih bergaya. Pada hemat saya Barisan Nasional sangat berpeluang cerah untuk menang di 178 kerusi parlimen dan menguasai semua DUN di Malaysia. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa dan Tanah Air.

      Delete
    3. BN akan menang 222 kerusi parlimen la...banyak pengundi dak balik dah...tanya sama mahadet set-an hangpa tu

      Delete
    4. Sudah tak tau nak kelentong macam inilah jadi puak Pakatan Rakyat ni.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. mamat lumbu ni bos kepada reza keza zas kera..balaci semua tu mencarut tp mamat lumbu ni masuk buat cerpen plak..ABU

      Delete
    6. Kau pula asyik meracau kerana disampuk oleh jin Pakatan Rakyat, sebab itu kau melalut tak tentu arah.

      Delete
    7. kepada encik mamat tongong:

      Biru tetap biru,Dacing tetap dacing,
      Hari-hari kena tipu,hari-hari kena kencing.

      memang sah lah encik mamat nie macai upahan umngok,penjilat tegar telor najimah(najib+rosmah).

      Delete
    8. Saya bukan macai upahan UMNO, tapi saya menerangkan kebenaran, kalau kau di pihak yang benar, sila jelaskan mengenai isu penghapusan tol dan isu pendidikan percuma yang saya persoalkan sebelum ini, jangan hanya sibuk menyalak nyaring, tapi lepas tu kena jilat buntut DAP sebelum dimasukkan ke dalam sangkar untuk berehat seketika. Sedarlah diri.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    9. Encik Mohamad cube cerita sedikit apakah kegagalan yang dikecapi oleh negeri dibawah Pakatan Rakyat? Dan mengapakah apabila PR nak mengusulkan agar air percuma kerajaan berkata ia tidak boleh dilaksanakan, tetapi apabila PR melaksanakannya UBN meniru idea tersebut?

      Delete
  7. Sudah tak ada modal untuk membohong lagikah? Saya bukannya pecacai UMNO atau Barisan Nasional, saya hanya menyatakan kebenaran, kerana negara ini akan punah ranah jika Pakatan Rakyat berkuasa kerana mereka hanyalah golongan penipu yang berpura-pura baik, tapi lepas menang mereka akan tindas rakyat dan bohongi rakyat sebagaimaman menifesto PRU 12 yang lepas.

    Jangan nak membohonglah, sebenarnya sokonga rakyat makin kuat, saya berjalan-jalan ke sana ke mari, saya sangat gembira lihat bendera Barisan Nasional memenuhi kawasan, berkibar megah, tapi bendera Pakatan Rakyat hanya di celah-celah sajalah, inilah buktinya rakyat dah meluat dengan Pakatan Rakyat, hanya ada beberapa orang saja pecacai Pakatan Rakyat seperti kamu yang masih seronok disogok dengan pembohongan demi pembohongan hinggakan pemikiran kamu berkarat dengan segala kesesatan yang dimomokkan oleh Pakatan Rakyat itu.

    Rakyat Malaysia semua telah sedar bahawa Barisan Nasional adalah kerajaan yang prihatin, sedangkan Pakatan Rakyat adalah gerombolan pembohong yang sangat berbahaya. InsyaAllah dalam PRU 13 nanti Barisan Nasional akan menang dengan lebih bergaya. Pada hemat saya Barisan Nasional sangat berpeluang cerah untuk menang di 178 kerusi parlimen dan menguasai semua DUN di Malaysia. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa dan Tanah Air.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bendera pakai duit sapa...upah budak sekolah menengah rajin ler... nak top up handpon, boleh la nampak banyak...pasai pbt tak turun kan,,

      Delete
    2. Jangan nak berdramalah, memang Pakatan Rakyat sudah tidak disukai oleh orang ramai, kerana orang ramai makin meluat dengan sikap pembohong Pakatan Rakyat yang jijik dasar jahiliyah komunis zionist, menipu orang di sana sini sajalah.

      Rakyat Malaysia makin memberikan sokongan kepada Barisan Nasional dengan penuh hati, insyaAllah PRU 13 Barisan Nasional akan menang besar kerana pada masa ini, pada hemat saya 178 kerusi parlimen akan cerah dimenangi oleh Barisan Nasional dan Barisan Nasional akan menang di semua DUN negeri-negeri. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Jangan caya tulisan-tulisan ayah saya ni....
      Dia baru kebah dari demam sbb dapat tender beso ari tu..


      Ali anak lelaki Mohamad

      Delete
  8. Nasionalis melayu bukan di kalangan umat ku. Sabda nabi. Mewahnya UMNO cuma di dunia. Di akhirat mereka merana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya nasionalis, tak bermakna saya asobiyah, sebab nasionalis sayangkan bangsa tapi tak tindas orang lain, tapi asobiyah taksub kepada puak hingga sanggup buat jahat.

      PAS, PKR dan DAP memang golongan asobiyah, sebab itulah segala kejahatan yang mereka buat akan dibela habis-habisan oleh puak mereka sampai sanggup putar belit agama untuk kepentingan politik jijik mereka.

      Oleh itu sebelum nak hina saya, kamu patut cermin diri dulu.

      Malahan PAS pun bukannya agama pun, tapi puak PAS lebih mengutamakan politik berbanding agama, sebab itulah kerana perbezaan fahaman politik mereka sanggup pulaukan majlis kenduri kendera, malahan kematian pun mereka pulaukan. Jangan nak hina orang lain sebab PAS lagi teruk. Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  9. aku tengok ko ngn utusex sama spinner 360deg..ko tipu makcik pakcik kt kg waima di bandar yg xsurf internet boleh la,kalau ngn saudara mara Pr kat sini silap besau ko..memang pas bukan agama tapi parti berteraskan agama..umno + bongok=umngok berteraskan bangsa..nanti dalam kubur/alam barzakh malaikat tnya agama bukan bangsa mamat lumbuu..bangsa ko xlaku masa mengadap Allh swt....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah nak pembohonglah, Harakah, Roket, Suara Keadilan dan akhbar penyesat Pakatan bukan setakat spin konar baring 360 darjah, tapi dah spin konar baring 36,000 darjah, terlalu pembohong hingga sangat jijik, malahan membaca surat khabar penyesat adalah sangat teruk dan jijik rasanya, lebih baik baca karangan budak darjah 3 pun lebih baik rasanya.

      Jangan nak kelirukan lagilah, hujah saya di atas tak ada juak-juak Pakatan Rakyat dapat tangkis, sudahlah, saya berhujah bukannya nak menang berhujah, tapi hendak tegakkan kebenaran, itulah matlamat kita berhujah, bukannya macam Pakatan Rakyat, tak tau nak berhujah, mereka meracau pula.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Pergh..tapi nape utusex sampi 5 kali kalah saman ekk?

      Delete
    3. Saya sendiri meragui institusi kehakiman sekarang ini, hinggakan banyak keputusan yang sangat memalukan dibuat oleh para hakim sekarang ini. Inilah bila keadilan dijadikan kepalsuan, maka kejahatan akan bermaharajalela, tetapi kebenaran akan bersinar jua akhirnya.

      Dalam Harakah, Roket dan Suara Keadilan, kalau Tun Mahathir saman mereka, tentu sudah bankrap surat khabar sesat itu, banyak sangat fitnah Tun Mahathir, tapi pimpinan Barisan Nasional adalah rasional, tak mau berpolitik liar secara keji seperti Pakatan Rakyat.

      Sekarang ini teruskanlah membohong, rakyat sedang menilai kejahatan Pakatan Rakyat yang perlu dimusnahkan ini. Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  10. acop Melaka/Phg14 March 2013 at 14:25

    kesian kat mamad yg meroyan dan meracau kat sini..x cukup susu dr lembu ijat kot tu..mamad ni sama dgn brahim katak, ezam kotak, hafelda hasad , rahim tamby, hassan kayu jati, zul kolom, ...i.napa altantuya dibunohkan dgn c4..ii.hutang negara dah sampai 500 Bilion..iii.AES utk kroni umno...iv.Tol v. IPP..vi.PTPTN dan berguni2 masalah2 lain lg dr umno utk menderakan rakyat....PENTING sangat utk tumbangkan umno/bn kerana dacing nak terbalik...ini bukannya zaman dacing lg mamad...YES untuk PAKATAN RAKYAT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudahlah, jangan nak membohong lagilah, projek angkut sampah di Kedah, kroni PAS dapat apa cerita? Penyelewengan projek di DUN Seri Kembangan yang mana DAP dapat komisyen projek itu apa cerita?

      Isteri Nga Kor Ming dapat projek jahit baju untuk penjawat awam di Perak semasa Pakatan Rakyat berkuasa seketika di sana apa cerita?

      Malahan pembelian kompaktor sampah di Selangor yang mana kompaktor itu dah kuno dan tak ada model itu dikeluarkan lagi apa cerita?

      Pakatan Rakyat Selangor beli tanah dari Trinity Corporation yang dah dibail-out oleh Pakatan Rakyat Selangor dengan pembelian tanah yang 80% bawah air dengan kos 87 juta, apa cerita? Nak buat apa dengan tanah itu?

      Pakatan Rakyat sangat jijik, mereka penuh dengan kepalsuan dan kepura-puraan, tapi sibuk tuduh kerajaan pula.

      Pasal AES, kalau pandu ikut had kelajuan yang dibenarkan tak ada masalahnya, malahan di Jerman yang guna sistem AES ini tak ada masalah pun, ini menunjukkan Pakatan Rakyat dungu, mereka menggalakkan masyarakat buat jahat dengan melanggar undang-undang.

      UMNO dera rakyat? Buat lawak tiga suku betul kamu ini, bila masa UMNO dera rakyat? Selama ini ada rakyat terutamanya puak penyesat Pakatan Rakyat ditangkap di malam hari dan diseksa hingga cedera parah atau mati di kem-kem rahsia sebagaimana di Syria dan beberapa negara lain? Tak ada pun, malahan ceramah penyesat Pakatan Rakyat dibuat setiap hari, tak ada pun dibom oleh UMNO dan Barisan Nasional.

      Sangat jelas bahawa Pakatan Rakyat dah tak ada isu untuk burukkan kerajaan, kerana Pakatan Rakyat akan menggelupur kepeningan kerana selama ini mereka hidup atas dasar membohong dan menghasut, kalau tak ada hasutan dan pembohongan adalah amat sukar untuk Pakatan Rakyat hidup. Pakatan Rakyat dan pembohongan, hasutan dan fitnah adalah ibarat ikan dan air, kalau ikan dikeluarkan dari air, akan meronta-ronta kelemasan, macam itulah Pakatan Rakyat, kalau dah tak ada isu untuk putar belit dan fitnah, mereka akan kepentingan dan meracau-racau tak tentu arah.

      Lihatlah komen-komen Pakatan Rakyat, mereka tak jelas pun dengan terperinci mengenai hujah saya berkaitan lebuhraya, tabung memali, kanak-kanak tadika yang ditipu, PTPTN, serta banyak lagi kerana Pakatan Rakyat tak ada hujah untuk tangkis semua itu, oleh itu mereka meracau tak tentu arah kerana mereka dah tertekan. Bertaubatlah.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Bro, camne lak ngan pembelian kapal selam yang bernilai berjuta-juta ringgit tetapi tidak boleh menyelam tu?

      Delete
  11. selepas mendengar hujah padat daripada En.Mohamad..dengan ini saya sekeluarga akan keluar parti UMNO dan memilih parti PAS sebab berteraskan agama..apabila ada agama hidup pun ada pegangan...kerajaan umno suka hiburan melampau..sebab saya nak berubah..ALLAHUAKBAR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak usah nak pembohonglah, sila kau pergi sembang dengan saudara mara kau yang lain, entah-entah sudah berpuluh orang masuk menyertai UMNO kerana setiap bulan ratusan ahli Pakatan Rakyat keluar parti, ramai juga yang menyertai UMNO dan parti komponen Barisan Nasional. Ini adalah hakikatnya, kalau dah tau nak menjawab isu yang diutarakan oleh saya, maka jangan meracau tak tentu arahlah, blah la, bawak bertaubat. Sedarlah diri.

      Lihatlah rakyat Malaysia sekalian, selama ini mereka tuduh ahli PAS, DAP dan PKR yang keluar parti dan sertai UMNO serta parti komponen lain sebagai pelakon, sekarang lihatlah Pakatan Rakyat sendiri yang berlakon, kononnya ahli UMNO, blah la, dia itu golongan asobiyah totok Pakatan Rakyat yang taksub dengan parti politik sesat Pakatan Rakyat jahiliyah itulah.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. selepas mendengar hujah padat daripada En.Mohamad..dengan ini saya sekeluarga akan keluar parti UMNO dan memilih parti PAS sebab berteraskan agama..apabila ada agama hidup pun ada pegangan...kerajaan umno suka hiburan melampau..sebab saya nak berubah..ALLAHUAKBAR

      Delete
    3. Puiii parti umngok lembu ugama suku politik suku x campur lagi rasuah hanya layak utk spesis haiwan kambing itk babi n seangkatan dgnnya.

      Delete
    4. Tarian semasa sambutan Tahun Baru Cina di Kulim yang dianjurkan oleh PKR yang disertai dengan tarian separuh bogel itu apa cerita? Itu bukan setakat hiburan tapi maksiat, Pakatan Rakyat pendokong maksiat.

      Malahan di Bertam sebelum itu pun Pakatan Rakyat adakan persembahan tarian lucah juga ala k-pop, sangat jijik Pakatan Rakyat ini.

      Malahan PAS yang menyokong DAP untuk benarkan kalimah Allah digunakan dalam bible dan acara agama bukan Islam, itu apa semua ini? Lihatlah agama pun sanggup diperdagangkan untuk kepentingan politik jijik PAS selama ini.

      Sudah-sudahlah kau nak membohong, kerana orang tau kau itu golongan penipu, inilah Pakatan Rakyat, pembohongan, hasutan, demontrasi liar dengan Pakatan Rakyat adalah ibarat ikan dan air, tak boleh dipisahkan, nanti akan menggelupur tak tentu arah pula.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  12. En. mohd ni mmg pemuja UMNO sejati...tak boleh salahkan dia juga...yg menyokong PR pun akan ckp kelebihan PR juga...tapi andaikata PR memerintah Malaysia..dan PR boleh memenuhi manifesto yg di buat....adakah En. Mohd boleh terima kenyataan yg PR lagi baik drp BN.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan Rakyat nak penuhi menifesto PRU yang dijanjikan? Blah la, dasar pembohong sajalah, bila tak boleh buat nanti tuduh ini semua salah UMNO, kata menifesto bukan perjanjian, kerana menifesto PRU Pakatan Rakyat adalah pembohongan untuk menipu rakyat sahajalah.

      Saya pergi ke negeri Pakatan Rakyat, sangat teruk keadaannya, infrastruktur seperti jalan raya dibiarkan begitu saja, rosak pun tak dihiraukan, cuma tampung sana sini saja bila dekat-dekat pilihanraya ini, ini menunjukkan kalau isu jalanraya pun mereka tak dapat nak buat perancangan yang jelas, masalah lain lagilah teruk, isu di taman awam, semak samun di sana sini, di kawasan tasik di taman awam, sampah-sampah berenang ke sana sini walaupun semasa Barisan Nasional mentadbir dahulu ikan-ikan yang berenangan di sana sini. Ini menunjukkan Pakatan Rakyat sangat teruk, jika Pakatan Rakyat memerintah Malaysia, maka Malaysia akan jadi teruk, kerana bukti di negeri tadbiran Pakatan Rakyat sudah jelas menunjukkan keadaanya.

      Jangan nak temberanglah, saya sudah ke sana sini, di negeri-negeri Pakatan Rakyat dan negeri-negeri yang ditadbir oleh Barisan Nasional, terlalu jauh bezanya kerana Barisan Nasional sibuk bangunkan negeri untuk kesejahteraan rakyat, tapi Pakatan Rakyat pula sibuk ceramah pembohong untuk menghasut rakyat, akhirnya rakyat pun meluat dengan Pakatan Rakyat, PRU 13 nanti silalah nantikan bahawa Pakatan Rakyat akan kalah teruk dan semua kerajaan negeri termasuk di Kelantan akan dikuasai kembali oleh Barisan Nasional.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian dengan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  13. cik mamat si parang tumpul...otak pun tumpul....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak kau yang berkarat, penuh karat penipuan dan hasutan Pakatan Rakyat, sebab itulah kau tak boleh nilai yang mana baik dan yang mana buruk, sebab kau dah teruk. Sedarlah diri.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  14. Kah.kah.kah. Cik mat kata demi agamam. Nok muntoh baca. Matdey no 1 umno. Mirzan matdey kutty tokey ARAK San Miguel. Ni mu kata nok jaga Agama.... Jgn bodo mamat... Kih.kih.kih.. PTR. Tentera Rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan nak membohonglah, Mirzan Mahathir bukannya ada syer pun dalam syarikat arak San Miguel itu, tapi Mirzan Mahathir adalah proksi sebuah syarikat pelaburan untuk bidang petrokimia yang mana juga diterokai oleh San Miguel. Jangan nak membohonglah, kerana syarikat arak San Miguel diuruskan oleh sebuah syarikat dari Jepun, tak ada kena mengena dengan bidang petrokimia yang diceburi oleh syarikat pelaburan Malaysia itu.

      Dalam kempen PRK Hulu Selangor, Mirzan Mahathir telah difitnah dengan sebegitu keji hingga beliau letak jawatan, tapi sebelum itu beliau telah terangkan dengan jelas dalam surat beliau berkenaan dia bukannya melabur dalam industri arak, cuma dia wakil sebuah syarikat pelaburan Malaysia yang melabur dalam syarikat petrokimia.

      Malahan Petron anak syarikat San Miguel juga bukanlah menjual arak, tapi menjual bahan petrokimia. Inilah Pakatan Rakyat, membohong dan memfitnah adalah hobi dan kegemaran mereka tanpa mempedulikan dosa atau pahala serta tak kisah halal atau haram kerana bagi mereka apa saja mereka boleh buat kerana ajaran Pakatan Rakyat boleh bohong, hasut dan fitnah untuk politik jijik mereka, macam perlakuan puak Yahudi, lihat Yahudi, jika nak tindas orang lain boleh, buatlah apa saja, bohong, tipu fitnah pun boleh, semuanya untuk kepentingan Yahudi, Pakatan Rakyat pun menggunakan taktik Yahudi, sebab itulah saya katakan Pakatan Rakyat adalah puak komunis zionis jahiliyah, kerana agama pun sanggup diputar belit dan diperdagangkan demi politik jijik mereka.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Sah simamat ni sewel x usah dlayan...kesian ya hanya yg bodoh2 dlm umno.

      Delete
    3. Siapa yang sewel sebenarnya, kau itu yang bermasalah mental, kau sanggup julang kesesatan dan kepalsuan hingga ke langit, itulah perbuatan golongan jahiliyah macam cai-cai Pakatan Rakyat di blog ini. Sedarlah diri.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  15. Aku x baca dah apa dia tulis..buang masa aja..baca bawah aje...
    Biru tetap biru..pak mamat banyak tengok filem blue..
    Dacing tetap dacing..nasionalis 55tahun kena kencing..lembu sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tak tau nak balas balik hujah, sebab itu kau takut baca, sebab kau takut menerima kebenaran bahawa Pakatan Rakyat adalah sangat jijik dan menghinakan.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  16. En Mohammad
    Nasionalis Melayu
    nak isi minyak seliter dkat pam minyak kena bayar brapa ringgit?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di Malaysia RON 95 hanya RM 1.90 seliter, cuba kau pergi isi di Indon dengan minyak kualiti yang sama, paling murah pun kau boleh dapat RM 3.00 walaupun pengeluaran minyak di Indon adalah yang terbesar di Asia Tenggara, jauh lebih besar pengeluarannya dari Malaysia.

      Jika nak dibandingkan dengan Brunei, penduduk Brunei hanya hampir 600,000 orang saja, sedangkan penduduk Malaysia 29 juta orang, iaitu 60 kaliganda penduduk Brunei, jadi logik ke kerajaan nak beri subsidi sebagaimana di Brunei jika dibandingkan dengan penggunaan petroleum di Brunei hanyalah untuk jarak yang pendek, maka penggunaan kurang, tapi di Malaysia jaraknya jauh, penggunaanya lebih banyak. Fikir guna akal fikiran dan imanlah, kalau ikut nafsu serakah, tentulah akan meracau tak tentu arah. Sedarlah diri.

      Oleh itu sedarlah diri, kerana Pakatan Rakyat selama ini hanya membohong sajalah dengan segala penipuan demi penipuan untuk mengelirukan orang ramai. Oleh itu sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. oiii mamat kerong blog hang tak laku ke smpai masuk sini menyebarkan dakyah sesat umngok hang tu..dah la sahabat..tak kemana hujah hangpa kat sini..sia-sia saja..tolak UBN..undi PR baru negara makmur maju dan berkebajikan..tapi sekarang ni kita dah nampak pihak UBN dah mula berdemo ganas dan liar..

      Delete
    3. Saya tak blog, tapi saya akan masuk blog demi blog untuk membongkarkan kejahatan Pakatan Rakyat untuk disedari oleh rakyat sekalian supaya tidak terpedaya dengan golongan penyesat komunis zionist jahiliyah seperti Pakatan Rakyat ini.

      Undi Pakatan Rakyat negara makmur konon, apa dah jadi di Kedah dan Kelantan, malahan di Penang dan Selangor, caca marba. Di Kedah, projek Sungai Limau Hydrocarbon Hub di Sungai Limau, kawasan DUN Menteri Besar Azizan Razak selepas diuruskan oleh PAS terus terbengkalai hingga kini.

      Di Kelantan, nak buat lebuhraya kutip sedekah sana sini, duit dah banyak disakau, tapi hingga kini tak tahu apa hujung pangkal projek berkenaan kerana Syarikat Baldah Thaiyibah milik PAS hanyalah makan gaji buta tak buat kerja menggunakan wang sedekah orang ramai. Ramai orang kena tipu sebagaimana projek Lembah Sireh di mana beribu ekar tanah diberikan kepada pemaju, kononnya sebagai tukaran untuk pemaju berkenaan bangunkan Lembah Sireh, tapi hingga kini terbengkalai projek berkenaan, apa cerita ini semua?

      Di Penang, peniaga kecil bumiputera dan india ditindas dengan penuh kezaliman. Malah baru-baru ini seorang penjaja belon bangsa bumiputera telah dihalang berniaga dan barangan jualannya hendak dirampas oleh kerajaan zalim rejim Pakatan Rakyat 'Zionist' Pulau Pinang. Lihatlah pusat maksiat yang berleluasa dibiarkan beroperasi tanpa gangguan hinggakan mantan Ketua Polis Penang sendiri menegur sikap lepas tangan Pakatan Rakyat Penang yang terus tidak menyita dan merobohkan pusat maksiat tersebut. Inilah kerajaan yang disanjung oleh Pakatan Rakyat, kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang yang membela maksiat yang diketuai oleh Khalifah Lim Guan Eng Al-Tokong wal Arroganti selama tempoh 5 tahun ini.

      Di Selangor pun sama pusat maksiat dibiarkan berleluasa, kononnya tak keluarkan lesen baru, tapi pusat maksiat yang berselindung sebalik rawatan spa dan urut refleksiologi dibiarkan berleluasa tanpa ada serbuan. Tetapi premis milik PKNS yang disewa oleh peniaga kecil Melayu telah dijual kepada pihak swasta terutama bukan bumiputera, akhirnya peniaga kecil Melayu tertindas akibat kenaikkan sewa yang tinggi dan melampau itu.

      Lihatlah rakyat Malaysia sekalian, betapa kejam dan tak berperikemanusiannya Pakatan Rakyat komunis zionist jahiliyah ini. Sedarlah semua rakyat Malaysia akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. En Mohamad
      Nasionalis Melayu
      Malaysia ni di tangga ke berapa pengeluar minyak?

      Delete
    5. Ini bukan soal tangga berapa pengeluar minyak, tapi berapa banyak yang dikeluarkan, kalau di tangga kedua sekalipun, jika pengeluaran negara pertama adalah 1000 kali lebih banyak dari pengeluar di tangga kedua, maka janganlah nak disamakan dengan pengeluar negara pertama pula.

      Inilah mentaliti tolol Pakatan Rakyat, suka buat perkara yang merapu-rapu, semuanya kerana nak membohong, dasar tak sedar diri, dasar golongan penipu, macam inilah, semuanya hendak ditipu kepada masyarakat. Sedarlah diri.

      p/s: Nanti Pakatan Rakyat akan canangkan bahawa Malaysia pengeluar kedua minyak dunia pula berdasarkan contoh yang saya beri, macam inilah Pakatan Rakyat mereka suka ambil kesempatan. Sebenarnya Malaysia berpuluh anak tangga di belakang Arab Saudi dalam pengeluaran minyak.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  17. Budak tadika pun boleh perasan bahawa Pakatan Rakyat adalah lebih baik dan lebih berkebajikan dari BN. Lombu Mohamad ni tidak akan memberikan apa-apa keburukan kepada pihak Pakatan Rakyat malah ianya membantu lagi Pakatan Rakyat...kerana karya tulisan sombong bodohnya itu akan menambahkan lagi kebencian yang meluap-luap. Masing-masing tidak sabar untuk pangkah PR dalam PRU13 nanti....Allahuakhbarrrrrr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak tadika pun meluat dengan Pakatan Rakyat, membohong pasal bantuan RM 50.00 sebulan kepada mereka, malahan sekarang ini ada antara mereka sudah darjah 5 kerana skim berkenaan dijanjikan sejak tahun 2008 lagi. Inilah Pakatan Rakyat sangat jijik dan menghinakan.

      Cai Pakatan Rakyat ni nak burukkan kerajaan, tapi terdedah keburukkan Pakatan Rakyat sendiri, itulah kalau tepuk taik dalam dulang, akhirnya terpercik muka sendirilah.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. ko ni mamat lumbu duk merapu pasal isu yang semua terjawab..ko xpayah dok canang citer kerajaan petualang BNUmngok ko kat sini..aku duk ckp sbelum ni udah2 lah duk melalut sini..kami semua xkan tertipu lagi..buat lenguh jari ko je menaip..tapi xmungkin sebab ko ni main kopipes je artikel..aku tau ko nk korek rahsia sebenar tentang apa yang ko baca dlm utusang meloya memfitnah pakatan..ko meracau kat sini sebab ko dah biol kena spin kat utusang meloya tu..tapi hakikatnya ko sendiri masih mencari jawapan atas semua berita fitnah dari utusang meloya..buka minda tu saudara

      Delete
    3. Blah la, kau sendiri tak tau nak ulas bagaimana Pakatan Rakyat nak laksanakan menifesto pembohong mereka yang terbaru ini selepas kegagalan menifesto pembohong PRU 12 Pakatan Rakyat sebelum ini.

      Tak tertipu konon, blah la, itulah banyak sangat baca surat khabar sesat Pakatan Rakyat macam Harakah, Suara Keadilan dan Roket serta lain-lain akhbar penyesat dan kerap sangat mengikut ceramah penyesat Pakatan Rakyat sampai dah tak tau nak beza kebenaran. Itulah ikut golongan penyesat, akan jadi sesat jugalah. Sedarlah diri.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  18. Cik mat parang kontot diam lah....blog dia bukan blog kau...suka hati dia nak tulis apa...tak suka tak yah baca....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau sebarkan kepalsuan, wajar ditentang, ini ajaran Islam, takkan nak biarkan kemaksiatan dan kejahatan bermaharajalela? Kau belajar ajaran apa bela perkara sesat sebagaimana perbuatan Pakatan Rakyat komunis zionis jahiliyah ini? Saya menerangkan kebenaran, pasal apa kau menggelabah pula? Sedarlah diri.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. hok sebar kepalsuan tu mung mamat lembu..xpayoh duk hasut ore dengan cerito ngarut mung lah..nok jadi gapo ni..tobat lah awe





      PokMat Tani

      Delete
    3. Seorang lagi pecacai kitar semula Pakatan Rakyat, guna nama lain pula. Cerita mengarut apanya, kes bantuan elaun ibu tunggal dah dibawa ke mahkamah dah pun, malahan begitu juga dengan kes penipuan kanak-kanak tadika oleh Pakatan Rakyat mengenai bantuan RM 50.00 sebulan sejak tahun 2008 itu, sedang difailkan untuk dibawa ke mahkamah. Malahan begitu juga dengan insuran takaful untuk warga emas yang dijanjikan oleh Pakatan Rakyat, semuanya kelentong sajalah. Ini adalah hakikat yang sebenarnya.

      Penyelewengan duit anak yatim Tabung Memali oleh PAS sudah dibuat laporan polis oleh Cikgu Non Al-Afghani yang sebelum merupakan penyokong kuat PAS, dia pun meluat dengan perbuatan jijik PAS yang sanggup menyelewengkan duit anak yatim untuk politik jijik PAS selama ini.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetapi Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  19. Aku pun penyokong umno gak tp bila aku baca tulisan en mohamad ni aku rasa aku nak tukar parti ler...jadi meluat pun ada....hampeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudahlah penyamar kitar semula sudah muncul, kononnya ahli UMNO, blah la, kalau dasar pecacai Pakatan Rakyat, akan merapu yang bukan-bukan sajalah.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  20. Mamat...kalau BN bodoh dan tak boleh laksana yg PR nak laksana, tak payah la cakap PR pembohong...yg sebenarnya kau tu yg bodoh. byk la kau dgn kira2 kau tu...kalau dah pandai sgt kira cuba kira kehadiran rakyat di stadium merdeka 112 lepas. pastu bagi tau pemimpin kau yg bodoh matematik tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laksanalah sangat, menifesto PRU 12 pun membohong macam-macam, bila tak boleh buat kata menifesto bukan perjanjian, apa semua ini?

      Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  21. Apasal Arab Saudi 50 sen jer seliter? Cer ko cerita skit Mad??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab pengeluaran yang sangat banyak di Arab Saudi iaitu 11,000,000 tong setiap hari pada tahun 2011 tetapi di Malaysia pada tahun yang sama hanya 616500 tong sehari saja, tak sampai 10% pun keluaran petroleum di Arab Saudi.

      Penduduk Arab Saudi juga kurang dari Malaysia, malahan penggunaan kenderaan adalah sangat kurang di Arab Saudi, maka tak hairanlah mereka boleh berikan harga petrol yang murah sebab pengeluaran yang sangat banyak serta penggunaan yang tak seberapa, maka subsidi kerajaan adalah tak banyak mana.

      Kau kena sedar juga bahawa harga air seliter di Arab Saudi lebih kurang RM 1.00, tapi di Malaysia 1 meter padu pun baru berapa sen sangat. Jadi jangan nak bandingkan dalam keadaan yang tak munasabahlah.

      Lihatlah rakyat Malaysia sekalian, Pakatan Rakyat akan putar belit sana sini untuk burukkan kerajaan walaupun menggunakan contoh yang tak munasabah untuk dijadikan perbandingan.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  22. Kalau ikut perkiraan en. mamat ni semua tak boleh...utk pendidikan percuma dia kata pelajar akan bertambah dan kos juga bertambah, jadi mana nak cari duit tambahan. Hei mamat, kalau PR perintah takkan la pendapatan negara tak bertambah, mcm contoh kat Selangor...kan bukti menunjukkan kalau takde rasuah dan kronisme duit negeri boleh bertambah jauh dlm 5 tahun aje jika dibandingkan dari BN yg 50 tahun perintah. Kau dok tuduh kroni PR dpt kontrak kutip sampah dan sebagainya...betul ke ? Kalau betul, diorang tu dpt dgn direct deal ke ? Kalau betul la tuduhan palsu kau tu...dah lama Umno bawa kes ni ke mahkamah.Kau buta ke pekak...tak tau ke komisyen kapal selam rm500juta, duit lembu habis rm250 juta buat beli harta keluarga...yg kontrak2 mega TNB, Beras, gula, Gas dan Petroleum tu bagi aje kat kroni BN sampai dpt berbilion keuntungan. tapi bila rakyat susah nak dpt pelajaran percuma pun susah nak bagi ke ? sampai kena buru dan tak boleh keluar negara. sbb hutag ptptn tak mampu bayar. yang hutang perwaja dan MAS tajudin ramli berbilion rm tu boleh lepas gitu aje...Kalau betul anak mahathir tu kena fitnah ttg terlibat dlm syarikat arak...dah lama dia saman dlm mahkamah...Kau ni bodoh ke atau bangang...? Kau nak sokong pun guna otak anugerah tuhan tu...jgn secara bodoh sombong nak menyokong org zalim dan tuduh org lain pembohong...

    Encik Muhammad
    Pejuang kebenaran

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalah sekarang ini Pakatan Rakyat banyak menipu, cakap itu dan ini, tapi dibuatnya lain. Lihatlah kononnya nak kurangkan sewa rumah kerajaan yang disewa oleh penduduk berpendapatan rendah di Selangor, tapi bukannya dikurangkan kadar sewa, malahan dinaikkan hingga 100%, sudahlah itu, penyelenggaraan pun tunggang langgang, apa cerita ini semua?

      Malahan dalam menifesto PRU 12 Pakatan Rakyat di Selangor, kata nak kurangkan cukai PBT sebanyak 20%, tapi lepas menang dinaikkan kadar cukai PBT hinggakan ada kawasan seperti di Subang dan Shah Alam dinaikkan hingga 1000%, iaitu 10 kali ganda, apa cerita ini semua?

      Lihatlah menifesto penipu Pakatan Rakyat yang terbaru pula, makin banyak penipuan dibuat untuk mengabui masyarakat, tapi struktur untuk menjalankan semua yang dimenifestokan itu tak ada, macam mana nak laksanakan nanti? Sudah tentulah banyak yang tak akan dibuat dan Pakatan Rakyat dengan selambanya kata menifesto bukan perjanjian, silalah pergi tanya Khalid Ibrahim untuk penjelasan lebih lanjut. Sedarlah diri.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Janji pakatan kau kira pulak ya...yg janji BN nak bina rumah 947 rumah kos rendah kat penang tu 9 tahun lepas apa cite ? Janji2 BN kat Kelantan yg diulang balik lepas 15 tahun tu ok pulak kan... jalan kat negeri pakatan kau persoal...tu jln mcm lopak sawah kat sarawak tu kau tutup mata pulak kan...

      ABU ! ABU ! ABU ! PAKATAN GANTI BN

      Delete
    3. Meracau lagi Pakatan Rakyat ni, biasalah teruskan meracau dan membuat pembohongan demi pembohongan murahan selepas segala perbuatan jijik Pakatan Rakyat terdedah.

      Malahan sedarlah tanah di Taman Manggis untuk projek rumah kos murah pun DAP dah jual kepada pemaju dari Kuala Lumpur untuk buat projek rumah mewah di tapak itu. Apa yang lebih menjijikkan adalah, Pakatan Rakyat Penang minta Pemuda Barisan Nasional serahkan wang deposit untuk beli tanah Taman Manggis itu sedangkan tanah itu telah dijual kepada pemaju swasta dari Kuala Lumpur, lihatlah betapa jijiknya Pakatan Rakyat ini.

      Pasal jalan di Sarawak, perlu sedar keluasan Sarawak hampir menyamai keluasan Semenanjung Malaysia, kecil sedikit saja. Malahan di kawasan pedalaman memang menggunakan jalan balak, pihak kerajaan sentiasa prihatin akan perkara ini, malahan projek jalan di kawasan Baram dari Marudi ke Limbang di Bahagian Limbang adalah antara projek kerajaan untuk mempertingkatkan infrastruktur di Sarawak. Tapi biasalah, Pakatan Rakyat akan hasut rakyat menentang usaha kerajaan, menuduh kerajaan rampas tanah walaupun untuk buat jalan, dan kerajaan beri pampasan kepada pemilik tanah, tapi Pakatan Rakyat tetap menghasut juga. Inilah Pakatan Rakyat memang golongan penipu dan penghasut yang sangat busuk hati dan tak berperikemanusiaan.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. nak seribu daya, x nak seribu dalih.....

      Hijau Tetap Hijau, Ubah Tetap Ubah, Pakatan Rakyat Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air

      Ali anak lelaki Encik Mohamad

      Delete
  23. Seronok baca tulisan Che Mad dan lain2..Che Mad dah senyap.Pegi berak kot!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagilah komen yang bernas, kalau komen merapu, nilailah sendiri tahap mentaliti kamu itu. Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. nak seribu daya, x nak seribu dalih.....

      Hijau Tetap Hijau, Ubah Tetap Ubah, Pakatan Rakyat Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air

      Ali anak lelaki Encik Mohamad

      Delete
  24. Kau ni cite mcm PR tu dah perintah 50 tahun.Baru 5 tahun...tapi 80% dari janji manifesto dah terlaksana...kalau BN punya janji separuh pun tak terlaksana tapi sibuk dgn program janji ditepati...itu lagi kuat bohong...

    ABU ! ABU ! ABU !

    En. Muhammad
    Pejuang kebenaran

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janji dalam menifesto PRU 12 kena buat dalam penggal PRU 12 jugalah, apa la dia ni. Nak kelentong lagi, tapi terpelanting kena sendiri balik.

      Lihatlah juga Pakatan Rakyat Penang, Anwar masa kempen janji kalau menang di Penang maka penduduk Kampung Buah Pala akan dikembalikan tanah mereka dalam tempoh 2 minggu, siap pegang kepala sami lagi, lihatlah sekarang sudah 5 tahun, semuanya pembohongan sajalah.

      Barisan Nasional tak janji pun Kedai Rakyat 1Malaysia, Bantuan Rakyat 1Malaysia pun tak dijanjikan dalam menifesto Barisan Nasional PRU 12, tapi kerajaan Barisan Nasional buat itu semua untuk kesejahteraan rakyat.

      Lihatlah Barisan Nasional yang prihatin, tak janji dalam menifesto pun, tapi jika kerajaan lihat ada kepentingan untuk rakyat, maka kerajaan akan laksanakan program untuk kesejahteraan rakyat, inilah kerajaan yang prihatin yang menjaga rakyat sebenarnya.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Janji pakatan kau kira pulak ya...yg janji BN nak bina rumah 947 rumah kos rendah kat penang tu 9 tahun lepas apa cite ? skrg penduduk kg pala tu dah dapat rumah teres tau tak ?Bohong juga ke ? Janji2 BN kat Kelantan yg diulang balik lepas 15 tahun tu ok pulak kan... jalan kat negeri pakatan kau persoal...tu jln mcm lopak sawah kat sarawak tu kau tutup mata pulak kan...tu kedai 1 malaysia tu...lagi bohong..janji kata murah...tapi harga sama mcm kat kedai lain aje...barangan pun tak berkualiti...dasar parti tipu rakyat.

      Delete
    3. Bagi BRIM 500 dah kira berjasa sgt dah la ya...duit rakyat pemimpin kau mentekedarah kau tak kira ? Bagi kroni kontrak TNB, GAS, PETROLEUM, BERAS, GULA dsb sampai kroni untung sampai berbilion tu kau boleh lepas pandang aje ya...tu... duit hutang MAS tajudin ramli sampai RM580juta tu boleh hapus kira aje...? duit lembu rm250 juta tu apa cite ? duit hutang perwaja berbilion rm tu kerajaan boleh bayar...sbb kroni kan ? tapi rakyat bawahan yg susah, hutang ptptn diburu sampai disekat keluar negara...itu kau tak nampak ke ? baru dpt rm 500 brim kira dah bersyukur sgt dah...kira harga diri tu mahal sgt dah...cuba check harga kambing tgk...mahal kambing lagi dari kau tau tak..

      Delete
    4. Meracau lagi Pakatan Rakyat ni, biasalah teruskan meracau dan membuat pembohongan demi pembohongan murahan selepas segala perbuatan jijik Pakatan Rakyat terdedah.

      Malahan sedarlah tanah di Taman Manggis untuk projek rumah kos murah pun DAP dah jual kepada pemaju dari Kuala Lumpur untuk buat projek rumah mewah di tapak itu. Apa yang lebih menjijikkan adalah, Pakatan Rakyat Penang minta Pemuda Barisan Nasional serahkan wang deposit untuk beli tanah Taman Manggis itu sedangkan tanah itu telah dijual kepada pemaju swasta dari Kuala Lumpur, lihatlah betapa jijiknya Pakatan Rakyat ini.

      Pasal jalan di Sarawak, perlu sedar keluasan Sarawak hampir menyamai keluasan Semenanjung Malaysia, kecil sedikit saja. Malahan di kawasan pedalaman memang menggunakan jalan balak, pihak kerajaan sentiasa prihatin akan perkara ini, malahan projek jalan di kawasan Baram dari Marudi ke Limbang di Bahagian Limbang adalah antara projek kerajaan untuk mempertingkatkan infrastruktur di Sarawak. Tapi biasalah, Pakatan Rakyat akan hasut rakyat menentang usaha kerajaan, menuduh kerajaan rampas tanah walaupun untuk buat jalan, dan kerajaan beri pampasan kepada pemilik tanah, tapi Pakatan Rakyat tetap menghasut juga. Inilah Pakatan Rakyat memang golongan penipu dan penghasut yang sangat busuk hati dan tak berperikemanusiaan.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. Kau boleh senaraikan ke semua yang kau tuduh sebagai kroni yang dapat projek TNB, Petronas, beras dan gula itu?

      Malahan syarika asing yang dapat projek untuk sediakan infrastruktur carigali petroleum atau gas di lapangan petroleum dan gas milik Petronas itu kroni kerajaan juga ke?

      Macam mana dengan isteri Nga Kor Ming yang dapat projek jahit baju untuk penjawat awam di Perak semasa Pakatan Rakyat berkuasa walaupun tawaran harganya sangat tinggi berbanding pembida yang lain, malahan Nga Kor Ming sebagai Exco di Perak ketika itu, isterinya masuk sebutharga projek kerajaan, di manakah intergriti Pakatan Rakyat?

      Lihat PKR pula, Anwar melantik dirinya jadi Ketua Umum PKR tanpa ada pertandingan dalam parti, macam diktator sajalah. Malahan jawatan utama PKR dikuasai oleh keluarga dan kawan-kawan rapat Anwar. Lihatlah Presiden PKR adalah isteri Anwar, Timbalan Presiden adalah kawan rapat Anwar, malahan Naib Presiden adalah anak Anwar, dah jadi parti anak beranak, sama macam DAP juga, keluarga Lim menguasai segalanya, hinggakan pemilihan CEC pun diputuskan oleh keluarga Lim kerana ada ke logik ada silap kira kertas undi yang hanya lebih sedikit 1800 tapi ambil masa sampai 19 hari untuk selesai pengiraan, malahan kononnya tertukar nama antara Vincent Wu dan Zairil Khir Johari, dalam perkara ini, apakah kelayakan pengira undi berkenaan hingga tak tahu mengira dan tak reti mengeja nama yang kedua-duanya sangat jauh berbeza. Memalukan, sangat memalukan.

      PAS pula, dalam isu pembinaan kampus KUIN yang kontroversi sekarang ini, Mahfuz Omar yang menjadi Pengerusi Kedah Sato pada masa itu telah meletak jawatan tak puas hati pasal pengurusan projek kampus KUIN, tak tahulah apa yang dia tak puas hati sampai letak jawatan, mungkin tak dapat sakau duit macam puak PAS yang lain kot. Sila Mahfuz Omar dedahkan isu ini, seronok juga nak dengar apa masalah sebenaranya.

      Itulah sibuk tuduh Barisan Nasional, tapi Pakatan Rakyat yang sangat bermasalah dengan rasuah dan pembohongan serta hasutan sajalah.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    6. nak seribu daya, x nak seribu dalih.....

      Hijau Tetap Hijau, Ubah Tetap Ubah, Pakatan Rakyat Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air

      Ali anak lelaki Encik Mohamad

      Delete
  25. Banyak pencacai anwar yg mengelabah umpama setan2 yg di-rejam oleh besi panas akibat tusukan tajam dari Encik Mohamad se-orang. Nampak di-sini pencacai anwar si-anugerah tuhan celop(FAKE) walaupun ramai tapi tidak ada Quality utk berhujah dengan Encik Mohamad. Quality not Quantity. Bilangan ramai tak ada gunanya kalau tidak ada Quality......KEHKEHKEH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih saudara, perjuangan untuk mempertahankan kebenaran akan terus diteruskan kerana ia adalah suatu yang murni untuk kepentingan masyarakat dan untuk melindungi kepentingan nasional Malaysia yang tercinta ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete

    2. Ini tulisan orang yang sama jer...iaitu barua Mohamad.Nasionalis Melayu!!

      Delete
    3. Tak pe PR mmg nak quantity pengundi yg ramai. So beend ambil le Encik Mohammad Nasionalis Melayu yg kononnya ber quality tu....

      nak seribu daya, x nak seribu dalih.....

      Hijau Tetap Hijau, Ubah Tetap Ubah, Pakatan Rakyat Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air

      Ali anak lelaki Encik Mohamad

      Delete
  26. Wey mohammad... hang ni memang bangang laa...

    dah lah bangang bodoh sombong..

    dah la bodoh sombong... bodoh piang lagi..

    memang malang kalau ada orang islam macam hang ni...

    ptuih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila jawab soalan saya mengenai bagaimanakah Pakatan Rakyat nak uruskan selenggara lebuhraya, dan pendidikan percuma itu, jangan asyik meracau saja. Sedarlah diri.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Biarkn dia..xde faedahnya cakap dgn lembu..ABU

      Delete
    3. Tak tau jawablah tu, sebab itu meracau yang bukan-bukan, ABPR = Asal Bukan Pakatan Rakyat.

      Sebenarnya Pakatan Rakyat dah gelabah dan tertekan dengan pendedahan demi pendedahan, tak apa saya akan terus mendedahkan makin banyak perlakuan jijik dan tak guna Pakatan Rakyat supaya rakyat terselamat dari pembohongan golongan jahiliyah komunis zionist seperti Pakatan Rakyat ini.

      Sedarlah wahai rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. Berikut hanyalah sebahagian kecil punca segala masalah yang melibatkan kehilangan wang dan harta negara sejak umno/BN berkuasa lebih setengah abad yang lalu. Namun, jika dikumpul, ianya mencecah ratusan billion Ringgit wang milik Rakyat yang telah diselewengkan oleh kerajaan umno/BN.

      1. Skandal PKFZ yang melibatkan duit Rakyat sebanyak RM12.7 billion.

      Tun Dr Ling Liong Sik mengaku tidak bersalah di atas dua pendakwaan di bawah Seksyen 418 dan 417 Kanun Keseksaan atas tuduhan memperdayakan Jemaah Menteri berhubung projek bernilai RM12.7 bilion itu. Bekas Presiden MCA ini dituduh memperdayakan Jemaah Menteri untuk bersetuju meluluskan pembelian 999.5 ekar tanah milik koperasi nelayan Melayu di Pulau Indah pada harga RM25 satu kaki persegi dengan kadar faedah 7.5 peratus, iaitu nilai yang jauh lebih tinggi dari nilai sebenar di pasaran. Beliau juga mengeluarkan surat sokongan mengarahkan projek PKFZ ini diserahkan kepada syarikat Kuala Dimensi Sdn Bhd, milik Pengerusi Kelab Penyokong BN, Dato Seri Tiong King Sing.

      2. Komisen pembelian kapal selam sebanyak RM500 juta.

      Harga asal pembelian: €1.14 billion (RM4.52 billion)
      Kos Senggaraan jangka panjang: €999.15 juta (RM3.964 billion) kepada Perimekar Sdn Bhd bagi kerja-kerja penyelenggaraan jangka panjang kapal selam itu pada tahun 2002.

      Permohonan tambahan daripada Kementerian pertahanan pada Sidang Belanjawan 2011

      RM417 juta untuk membiayai kontrak senggaraan (In Service Support) dua buah kapal selam Scorpene
      RM56 juta untuk bayaran pendahuluan sewaan perkhidmatan Sistem Submarine Escape Rescue Intervention (SMER-1).
      Sebelum ini, kerajaan sudah membayar €999.15 juta (RM3.964 billion) - Rujuk di atas.

      3. Kerugian pembelian aset oleh Sime Darby RM1.6 billion.

      Kerugian akibat lebihan kos berjumlah kira-kira RM1.6 bilion, membabitkan projek minyak dan gas Bulhanine dan Maydan Mahzam di Qatar serta projekhidroelektrik Bakun.

      4. Menanggung kerugian (bailout) Konsortium Perkapalan Berhad milik Mirzan Mahathir sebanyak RM1.7 billion.

      MISC (anak syarikat Petronas) telah diarahkan oleh Mahathir (PM ketika itu) untuk membeli aset Konsortium Perkapalan Berhad dengan pembiayaan sebanyakRM1.7 billion bertujuan menyelamatkan syarikat perkapalan milik anak beliau, Mirzan.

      5. Kos senggaraan Paya Indah Wetland RM88 juta.

      6. Kerugian Pos Malaysia (Transmile) RM5460 juta. : Menteri Perlu Tanggungjawab

      Delete
    5. 7. Perjanjian pembelian Eurocopter sebanyak RM1.67 billion.

      Harga ditawarkan oleh Eurocopter Malaysia yang dipilih oleh kerajaan: RM1.67 billion
      Harga Kelowna Flightcraft untuk helikopter alternatif: RM865 juta (Kerajaan dapat menjimatkan RM805 juta)

      8. Kos pembaikan bumbung Stadium Terengganu yang runtuh sebanyak RM292 juta.

      9. Kos memperbaiki kerosakan MRR2 sebanyak RM70 juta

      10. Akaun bil terlebih bayar Maybank sebanyak RM4 billion.

      11. Tumbuk-rusuk (kickbacks) kepada Ng Yen Yen di Kementerian Pelancongan RM10 juta.

      12. Kos membeli tiga buah lukisan oleh MAS sebanyak RM1.5 juta.

      13. Lebihan bayaran oleh Kementerian Belia dan Sukan sebanyak RM8.4 juta.

      14. Perbelanjaan Kompleks Sukan gajah putih di London sebanyak RM70 juta.

      15. Baikpulih bangunan MATRADE sebanyak RM120 juta.

      16. Kos minyak dan senggaraan jet kegunaan PM sebanyak RM200 juta.

      17. Hutang tidak dapat dituntut InventQ sebanyak RM228 juta.

      18. Membayar gantirugi pembatalan Jambatan Bengkok sebanyak RM257 juta.

      19. Kerugian dalam urusniaga penjualan Augusta sebanyak RM510 juta.

      20. Nilai kehilangan pendapatan kerajaan daripada Approved Permit (AP) yang dikeluarkan bagi tempoh setahun sebanyakRM1.8 billion.

      21. Senggaraan kapal-kapal selam KD Tunku Abdul Rahman dan KD Tun Rzak (akan dijadikan artifak Muzium Negara) sebanyak RM4.1 billion.

      22. Pembinaan dan senggaraan PSC Naval Dockyard Lumut sebanyak RM6.75 billion.

      23. Dua skandal Bank Bumiputra pada wal 1980-an sebanyak US$1 billion dengan anggaran nilai kerugian pada 2008 sebanyak RM3.2 billion.

      24. Kegagalan Maminco dalam percubaan menguasai pasaran timah dunia pada tahun 1980-an dipercayai mengakibatkan kerugian bernilai US$500 juta. (RM1.6 billion)

      Delete
    6. 25. Bertaruh dalam niaga kewangan pasaran hadapan luar negara menyebabkan Bank Negara Malaysia kerugian RM30 billion pada tahun 1990-an.

      26. Kerugian Perwaja Steel sebanyak US$800 juta (RM2.56 billion).

      27. Menggunakan dana awam sebanyak RM10 billion dalam operasi Valuecap Sdn Bhd untuk melonjakkan nilai harga pasaran saham.

      28. Skandal kewangan Bank Islam yang melibatkan kerugian RM700 juta.

      29. Penjualan MV Augusta dengan harga €1 (1 Euro) mengakibatkan kerugian sebanyak €75.99 juta (RM348 juta) - sama seperti No. 18?

      30. Kehilangan royalti Wang Ehsan Terengganu sebanyak RM7.4 billion (antara tahun 2004 – 2007)

      31. Sejak penubuhan Petronas Philharmonic Orchestra selama lebih 10 tahun yang lalu, ia telah menelan perbelanjaan sebanyak RM500 juta denga RM1 juta setahun dibayar sebagai gaji dan imbuhan kepada Ketua Pegawai Eksekutif (CEO).

      32. Yuran Penasihat: Mahathir telah dibayar RM180,000, Shahrizat Abdul Jalil (Menteri Kemajuan Wanita) RM404,726 dan Abdul Hamid Othman (Agama) RM549,675 pada setiap tahun.

      33. Kerajaan telah membelanjakan RM3.2 billion untuk pelaksanaan program Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) sepanjang lima tahun pertama pelaksanaannya. Daripada jumlah tersebut, kerajaan telah membayar RM2.21 billion untuk membeli pelbagai kelengkapan teknologi, maklumat dan komunikasi (ICT) namun tiada sebarang perincian perbelanjaan pernah ditunjukkan.

      Kerajaan telah membayar RM6k bagi setiap komputer laptop/notebook yang dapat diperolehi di pasaran dengan harga di bawah RM3k. Beberapa konsortium telah ditubuhkan semata-mata untuk ‘mengendali secara atas-angin’ pengagihan segala peralatan dan perkakasan berkenaan. Kini, kebanyakan peralatan dan perkakasan telah menjadi milik anak guru-guru yang terlibat dengan PPSMI.

      34. Komisen yang telah dibayar kepada dua buah syarikat persendirian yang mengendalikan pembelian kapal selam Scorpene iaitu Perimeker Sdn Bhd dan IMT Defence Sdn Bhd berjumlah RM910 juta. Ada kaitan dengan No. 2.

      35. Kerajaan membuat bayaran RM300 juta sebagai ganti rugi yang dibayar kepada Gerbang Perdana kerana pembatalan pembinaan Jambatan Bengkok yang bernilai RM1.1 billion.

      36. RM1.3 billion telah dibazirkan dengan pembinaan kemudahan kompleks gajah putih ‘Customs, Immigration and Quarantine’ (CIQ) apabila projek Jambatan Bengkok dibatalkan.

      37. Membelanjakan RM100 juta untuk kerja-kerja baik-pulih dan kebocoran Bangunan Parlimen

      Delete
    7. Pasal isu PKFZ, isu ini telah dibawa ke mahkamah, dan tak semestinya Ling Liong Sik yang bersalah kerana dia Menteri mengarahkan anak buahnya membuat kerja, kalau anak buahnya buat seleweng dan membohonginya, apakah itu dia bersalah juga?

      Lihatlah dalam kes melibatkan pimpinan kerajaan, bukan main laju Pakatan Rakyat tuduh walaupun tak ada bukti sahih lagi pun, tapi bila kes melibatkan Pakatan Rakyat, dah ada bukti video yang disahkan tulen 99.9% oleh pakar luar negara pun Pakatan Rakyat tak mau terima kerana sikap asobiyah yang sangat menebal dalam jiwa Pakatan Rakyat yang sudah diselaputi karat kerosakkan di minda merek itu.

      Oleh itu sedarlah rakyat Malaysia sekalian bahawa kerajaan Barisan Nasional, jika ada kes melibatkan pimpinan kerajaan sendiri pun, kerajaan tak halang mahkamah buat kerja, tapi lihatlah Pakatan Rakyat, bila Anwar Ibrahim dibicarakan, mereka buat demontrasi di luar mahkamah untuk kacau prosiding kes berkenaan. Inilah perbezaan mentaliti kelas pertama Barisan Nasional dengan mentaliti golongan jahiliyah seperti Pakatan Rakyat ini.

      Oleh itu sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    8. nak seribu daya, x nak seribu dalih.....

      Hijau Tetap Hijau, Ubah Tetap Ubah, Pakatan Rakyat Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air

      Ali anak lelaki Encik Mohamad

      Delete
  27. BN adalah..

    Bangsat Negara

    Babi Negara

    Bur*t Negara

    But*h Negara..

    Jom undi BN.. hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ajaran Pakatan Rakyat, bercakap kotor untuk burukkan orang lain, tak apa nanti undi PAS kononnya dapat masuk syurga, blah la, ikutlah sangat ajaran songsang Pakatan Rakyat yang sesat lagi menyesatkan itu. Sedarlah diri dan bertaubatlah.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  28. En Mohamad...kalau kau tu cerdik sgt...mesti pemimpin kau si Najib tu jauh lagi cerdik...betul tak ? apa lagi...kau minta la dia terima cabaran debat Anwar tu...mesti selesai masalah semua...mesti demam anwar nak jawab soalan najib ! tapi pemimpin kau tu mcm takut aje nak berhujah...harap macai2 mcm kau aje nak tegak benang basah buat apa ? bukan rakyat boleh caya macai haprak mcm kau ni...kalau betul PR penipu dan bohong rakyat...inilah peluang nak bagi rakyat tolak PR...ke...BN yg auta lebih...cakap tak serupa bikin...berani kerana benar...takut kerana salah...semua persoalan yg kau timbulkan tu akan terjawab insyaallah...amacam...najib pun takut...jgn kau pulak yg lebih2 ya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal debat, kalau debat dengan orang yang suka menipu, suka putar belit, suka cakap perkara keji dan meracau semasa debat, apa gunanya?

      Sebelum itu kau pergi tanya Anwar, pasal apa dia takut nak jawab soalan barisan pendakwaraya semasa kes perbuatan tak senonoh dia terhadap Saiful Bukhari Azlan sebelum ini, kerana Anwar memilih untuk berada di kandang tertuduh dan membaca teks merapu yang hanya memburukkan kerajaan terutama UMNO tanpa menerangkan kes dengan lebih terperinci pun, tengok apa dia nak jawab.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Sama la mcm kau si putar belit...kat sini jer berani....org ajak debat penakut...takder telur punya org..

      Delete
    3. Sila buktikan bahawa saya putar belit, sila berikan buktinya. Jangan hanya menyalak nyaring saja, tapi tukang jilap buntut DAP sajalah, lepas menyalak nyaring dan jilat buntut DAP maka cai-cai Pakatan Rakyat akan dimasukkan ke sangkar untuk menyalak dan jilat buntut DAP pada keesokkan harinya pula. Oleh itu sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. nak seribu daya, x nak seribu dalih.....

      Hijau Tetap Hijau, Ubah Tetap Ubah, Pakatan Rakyat Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air

      Ali anak lelaki Encik Mohamad

      Delete
  29. Juak-juak Pakatan Rakyat, hakikat sebenar adalah Pakatan Rakyat adalah perosak negara, dasar golongan komunis zionist jahiliyah seperti Pakatan Rakyat tidak dapat diterima oleh majoriti rakyat Malaysia kerana buat apa golongan perosak sedemikian, hanya tau ceramah membohong dan menghasut serta buat demontrasi liar, apa gunanya?

    Rakyat Malaysia perlukan kerajaan yang prihatin dan berwawasan seperti Barisan Nasional untuk terus membangunkan negara supaya kesejahteraan rakyat dapat dipertingkatkan dengan lebih baik.

    Ingat ajaran Islam pun larang buat ceramah maki hamun, hasutan serta demontrasi liar sebagaimana Pakatan Rakayt buat selama ini.

    Islam menyuruh supaya membangunkan negara untuk kepentingan masyarakat demi agama, bangsa, dan tanah air sebagaimana yang diusahakan oleh Barisan Nasional selama ini.

    Oleh itu sedarlah semua warga Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  30. Dasar parti penakut !kalau dah pemimpin kau tu bacul tak payah la nak bagi alasan bagai...pm kau tu byk maklumat dari risikan...apa nak takut... hujah kau tu pun byk merapu takde fakta...hanya tuduhan mcm yg dilemparkan pemuda umno aje...kalau kau asyik tuduh pr tipu...debat pemimpin la jawabnya...ttg kes saifool tu bapa dia dah jawab dah...kalau mahkamah dah lepas anwar tu maknanya tak bersalah la...apa kau nak ganti hakim lain pulak ke ? sedarlah rakyat malaysia...pemimpin bacul tak layak pimpin negara...asyik menyorok belakang bini aje... sokong pakatan humban bn dlm longkang...kenyataannya bn dlm ketakutan...pm dah expired dah...masih gila kuasa lagi...takut temberang bocor la tu kalau kalah...baik bersiap gi masjid dari layan mamat merapu hujah takde fakta tu...buang masa aje...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Perdana Menteri ada banyak maklumat, jika berdebat dengan penipu dan putar belit serta suka beremosi dalam perdebatan (sila lihat ceramah Anwar, sangat emosi), apa gunanya?

      Daripada Pakatan Rakyat sibuk nak berdebat dengan Perdana Menteri itu, lebih baik Pakatan Rakyat buat debat antara PAS dan DAP berhubung isu hudud dan negara Islam, rakyat Malaysia ramai yang nak tahu apakah negara Islam dan hudud merupakan agenda Pakatan Rakyat ataupun sudah dibuang oleh PKR dan DAP dan disokong oleh PAS?

      Ada berani ke beb nak buat debat berkenaan, sila suruh Hadi Awang Nasruddin Hasan Tantawi dan Nik Aziz wakili PAS, serta Lim Kit Siang, Karpal Singh serta Lim Guan Eng wakili DAP, moderator adalah bebas ambil dari Sinar Harian atau pensyarah universiti. Malahan sila benarkan orang ramai tanya soalan juga, buat di Dataran Merdeka, ada beranikah?

      Pakatan Rakyat sibuk dengan perkara sia-sia saja, mereka mana pedulikan hal lain, siang malam politik jijik sentiasa, sangat memalukan. Sedarlah diri, bertaubatlah.

      Oleh itu rakyat Malaysia sekalian perlu sedar akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. biru tetap biru...penyamun tetap penyamun....demi agama konon...jijik aku baca statement xde otak mcm ni...DAP dah terang2 secara detail pendirian diorg tentang pelaksanaan HUDUD...ISLAM agama Rasmi Malaysia...Bahasa Melayu dimartabatkan balik...ape cer ngan penyelewengan2 UMNO/BN yg xterjawab...Nasionalis Melayu konon....UMNO/BN amalkn kronisme xnmpak...bodo xbertempat...PM sndiri dengan angkuh SAY NO to HUDUD...jgn nk bodohkan rakyat lagi...dan jgn wat statement yg memBODOkn diri sendiri....

      Delete
    3. sian kat tukang taip tu encik mohamad....udah2 la tu...teman ni bukan nak cakap besor tapi kalau bab nengok buku 3 lima kerajaan tu udah biasa benor teman nengok...abis duit tu tah kemana hilangnya, nak ditegor kita ni org bawah ya tak...kalau ikut apa yang teman nengok banyok benor ketirisannya..bab dana jkr usah lah deme risau,kalau teman tanya apa teras kewangan kerajaan pon belum tentu deme dapat jawab...sorilah lah ye teman dah menyampah benor baca tulisan deme tu macam pembentangan ekonomi tahun 80an, org lama gamaknya...skrang udah masuk tahun 2013, udah lain formulanya...bagilah bebudak skrang yang kita sendiri antor gi belajor tinggi2 dulu tunjuk skill deme..tapi banyak bebudak ni kat PR sebab bak kata tun madey yang bodoh jer kat UMNO, yg pandai udah ke seberang ye tak?

      Delete
    4. Kalau jenis beriman, sila berikan hujah yang berlandaskan keimanan, kalau berniat nak menipu sebab tak tau nak kelentong lagi, apa gunanya. Biasalah jenis penjilat buntut DAP macam macai-macam Pakatan Rakyat di atas akan menyalak nyaring merapu-rapu kemudian jilat buntut DAP, lepas tu dimasukkan ke sangkar untuk menyalakkan keesokkan harinya pula.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. nak seribu daya, x nak seribu dalih.....

      Hijau Tetap Hijau, Ubah Tetap Ubah, Pakatan Rakyat Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air

      Ali anak lelaki Encik Mohamad

      Delete
  31. Yang putar belit sekarang ni kamu...! Lain yang anonymous 18.51 cakap lain yg kamu jawab. betul la...buang masa aje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudahlah, kalau nak merapu, lebih baik kau pergi main batu seremban dengan Nik Aziz sajalah.

      Delete
  32. en mohd ko bodo fakta yg ko beri semua salah. itu lah sebabnya ko meroyan. ko ibarat macam basoh taik tapi taik tu tetap kotor. gua cakap maksud taik ialah bn. ko sepadan ngan pejuang taik kucinglah en mamat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terlebih pandai sangatlah puak Pakatan Rakyat ini ye? Silalah beri buktinya. Kalau sekadar menyalak nyaring lepas tu jilat buntut DAP, apa gunanya? Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  33. ko ckp apa ni mamad? Nk sedapkn hati sendiri ke? Kalo kuat sgt bubar suruh la najib bubarkn parlimen tu. Nk tunggu ape lg? Ajak debat xmo. Spin sana sini, bukan budaya lah ape lah. Pastu buat debat piala perdana menteri. mcmana org bwh nk caye? Hentam hj hadi bagai pasal amanat tp bila hj hadi mintak 1jam xleh bg. Pengecut!

    ReplyDelete
  34. KEBENARAN ITU PAHIT!! KEADILAN ITU PERIT!! PERJUANGAN ITU SAKIT!! RAKYAT BENCI UMNO!! UMNO IS DEAD!!

    suka sangat ngan ayat ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat golongan sesat pemuja nafsu serakah macam inilah, sangat meluat teman dengor ayat penyesat macam itu. Sedor le diri tu same. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  35. En Mohammad x payah bising pasal hudud la.....ko lihat lah riaksi pemimpin2 UMNO dalam kenyataan MCA yg terang2 menghina Hukum Hidut allah. Ade diorang tegor?????? Macam 2 ko nak bersuara pasal hudut....

    ReplyDelete
  36. Br1m tu duit kerajaan, sejak bila pulak duit bn....apahal lak duk agih kt pusat2 bn....mengarut.

    ReplyDelete
  37. pejuang melayu nasionalis encik mat...lol memang troll gila ayat penyedap hati yang gunah gulana sebab majoriti rakyat nak sepak parti pengkhianat negara tu kedalam longkang...hahaha...dasar buta hati perut ko mat...kalau cakap pakai fakta memang ko xkan terima sebab ko tu ego...bodoh sombong...akal pendek...xder wawasan...mudah kena berak dan kencing...dengan sapa??...itu dia UNITED MUNAFIK NO OTAK--->UMNOOOOO!!!!...hahahahahaha...XD...u r epic fail mr.mat...

    ReplyDelete
  38. Encik mamat tak balik solat lagi..dia solat kat mana yer..kita dah balik dah...labuan isyak awal...mesti cik mamat ni orang penang yer.

    ReplyDelete
  39. lawak budak mamat ni...kalu betul bagai d kata rakyat dh kembali sokong BeNd, nape Najibun x bubarkn parlimen n dewan lgi ni...dasar pengecut xde tolo...cakap je degar2...ekor terpalit taik x sedar...aku x sabar nk pangkah undi nie...adalah jihad menghumban gerembolan yg munafik nie...ABU!!

    ReplyDelete
  40. Aku rasa macai umngok si mat tu dah sewel agaknya...cian dia..klu pr dpt perintah selepas pru13 ni aku rasa si cai ni akan terus gila sbb xleh terima halikat....darah dia kan darah pekat totok umngok...hehehe...ABU...

    ReplyDelete
  41. Mahafiraun dah kata tinggal yg bodoh2 dlm umno contoh paling tepat en. Mohamad..fakta kosong auta yg lebih.

    ReplyDelete
  42. Da tdo ke en.mamat
    Ini kalilah

    ReplyDelete
  43. Pakatan Rakyat tak tau nak balas hujah, mereka meracau merapu tak tentu arah, inilah golongan perosak yang memudaratkan masyarakat. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  44. Rakyat bersatu menentang golongan jahiliyah komunis zionist perosak masyarakat seperti Pakatan Rakyat. PRU 13 marilah kita semua mengundi Barisan Nasional untuk kestabilan negara dalam aspek keselamatan dan ekonomi untuk kesejahteraan kita semua. Selama ini Pakatan Rakyat banyak buat jahat untuk memporak perandakan negara ini. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian.

    Rakyat bersatu menentang golongan pengkhianat dan golongan munafik serta golongan jahiliyah komunis zionist yang bertopengkan hak asasi manusia untuk membuat kerosakkan di Malaysia yang tercinta ini. InsyaAllah, kebenaran akan terbukti kelak.

    Sedarlah semua rakyat Malaysia akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  45. Encik Mohamad x jwb pula mengapa agih duit kerajaan br1m di pusat2 bn....ttg tu mana kredibiliti bn?

    ReplyDelete
  46. Encik Mohamad,

    saya baca dari mula hingga ke sudah cakap cakap Encik Mohamad ni. Saya ini rakyat marhaen, rakyat biasa saja, kerja makan gaji. Kalau PR memerintah saya tak mengharapkan duit berkoyan dan saya pun tak pasti manifesto PR boleh jadi atau tidak sebab belum terbukti. (Macam mana nak terbukti sebab belum memerintah). Tapi kalau ikut akal saya yang sihat dan suka kepada kebaikan, saya suka jika PR memerintah berbanding UMNO. Saya tiada bukti PAS Kedah ada membuat silap atau tidak tapi saya percaya walau ada kesalahan ia akan dibetulkan kerana saya percaya dengan ketulusan pemimpin PAS. Anwar sendiri sudah berkata dia tidak akan berkompromi dengan pemimpin PR yang korup. Saya percaya kata kata Anwar lebih dari kata-kata Najib. Kita ini kalau nak menilai orang kita lihatlah pada agamanya, keluarganya, asal-usulnya. Cakap saja wasatiyyah, tapi bolehkah Encik Mohamad lihat tahap Wasatiyahnya Rosmah dan isteri-isteri pemimpin lain dengan Wan Azizah. Cukup dengan bukti ini saya merelakan PR memerintah. Apa salah Lim Guan Eng, saya percaya dia seorang yang ikhlas dan jujur berbanding Shafiee Afdal, Jamaludin Jarjis, Muhamad Taib dan seangkatannya. Dan tak perlu pertikaikan kebijaksanaan Khalid Ibrahim dalam mentadbir Selangor. Setakat ini saya tiada melihat mana mana menteri BN yang boleh setanding kredibilitinya dengan beliau kecuali Sharir Samad, Ku Li. Tapi mereka ini pun tidak disukai oleh kebanyakan orang UMNO. Betul? Lain-lain menteri saya lihat hanya lebih kepada mengulang-ngulang cakap Najib dengan ampu bodeknya.

    Pelbagai fakta diberikan oleh penyokong PR di sini tapi saya lihat Encik Mohamad tidak menjawab kepada persoalan dan menangkisnya dengan hujah-hujah yang dangkal. Setakat ini hujah-hujah Encik itu belum menyakinkan saya. Ada juga soalan-soalan itu langsung tidak dijawab oleh Encik Mohamad.

    Beginilah Encik Mohamad, komen saya ini pun saya pasti akan dinafikan oleh Encik dengan hujah Encik yang "berapi-api" itu. Encik boleh saja mengatakan langit itu warnanya kuning dan laut itu warnanya merah. Tetapi akal yang sihat dan suka kepada kebaikan akan dapat menilai mana yang buruk dan mana yang baik. Hanya orang yang berhati busuk atau bodoh(bodoh di sini maksud saya tidak berilmu) dan mempunyai maksud tertentu akan mengatakan yang sebaliknya.

    Momokan BN di TV setiap hari makin buat rakyat menyampah dan bosan kalau Encik nak tahu.

    Lepas sembahyang saya berdoa kepada Allah supaya memenangkan orang yang benar dan jujur, ikhlas. Tidak kira dia PR atau BN. Amin Ya Allah.

    Sekian, terima kasih.

    Rakyat Selatan Malaysia

    ReplyDelete
  47. debat terbaik.... pemenangnya adalah rakyat selatan malaysia!!hahaha

    ReplyDelete
  48. Kah.kah.kah.. Gane cik mamat nasionalis...sembam dalam jambam ke... Bravo wira selatan... Kih.kih.kih. PTR. Tentera Rakyat

    ReplyDelete
  49. wei cik mat yg P***mak.... lu xpayah nk tarbiyah kami la.. lu pegi tarbiyah org dlm ameno xde otak sana.. kata2 kau tak laku kat sini.
    madey kutty dh bgtau cuma yg bodoh je ada dlm amenongok skrg termasuk la kau... fakta yg lu bg sume tu main ikut sedap mulut lu je.kat tempat aku di kuala selangor ni sume dh menyampah dgn parti asobiyah ni bertuankan bangsa yg bangsat.. wei cik mat P***mak..skrg ni cina jd peniaga kaya raya.. india singh jadi lawyer, engineer. melayu cuma jd pencacai je selepas 55tahun di bawah umngok... pemimpin yg lu sanjung tu d ajak berdebat ttg polisi pentadbiran masing2 kecut telur...lu bangga KERAjaan bg br1m 500 utk rakyat tp lu tau ke majority penerima ada melayu ini membuktikan majority melayu kat malaysia ni masih hidup di bwh kemiskinan. 55 tahun membela melayu akhirnya melayu juga yg merempat..

    ReplyDelete
  50. Salam sejahtera semua

    Kita semua manusia yang di anugerah Allah otak untuk berfikir. Pakatan Rakyat belum memerintah Malaysia, manalah kita tahu janji dia tu sebagai cakap-cakap kosong?

    Jangan di nilai hasil Pakatan Rakyat, tapi nilailah hasil Barisan Nasional yang telah memerintah.

    Mari kita otak untuk berfikir;

    "Proton berjanji untuk melancarkan satu produk baru iaitu kereta bertayar 3 dengan mengutamakan penggunaan bahanapi yang sangat menjimatkan, iaitu 1 liter petrol boleh bergerak sejauh 100km pada kelajuan 100km/j. Kereta tersebut bersais Toyota Inova. Ujian telah dibuat ke atas 4 buah model kereta tersebut. Kita semua telah saksikan. Harganya berpatutan dalam lingkungan RM15000. Cuma model ini akan dibuat berdasarkan tempahan awal sahaja. Tempahan selepas model dilancarkan tidak akan dilayan."
    Pemilik kereta mana-mana model proton boleh membuat pertukaran dengan model baru secara percuma, yakni tiada bayaran tambahan.

    Soalan saya

    a. Yakinkah anda dengan produk tersebut?
    b. Sanggupkah anda menempahnya?
    c. Yakinkah anda dengan teknologi baru Malaysia?
    d. Sanggupkah anda menukar kereta proton model lama anda untuk mendapat model yang baru ini?

    Ingat, buatlah pilihan sekarang dengan menggunakan keyakinan dan keberanian masing-masing. Proton lama telah anda gunakan, anda telah rasai masalahnya. Sanggup atau tidak anda menukar kepada modelkerata proton yang baru ini yang dijanjikan dengan pelbagai ciri yang menakjubkan?

    Kita selaku Khalifah Allah dimuka bumi ini menggunakan otak untuk berfikir bukan untuk mengutuk sana sini.


    p/s: maaf kerana menggunakan nama proton sebagai contoh di atas kerana ianya sesuai sebagai satu syarikat yang mengeluarkan kereta terbesar Malaysia dan ianya dikenali ramai.




    ReplyDelete
  51. sedihnya tengok sesama ISLAM dan MELAYU bergaduh. siapa y bongok disini? the politician / u guys ? Zzzz -.-

    ReplyDelete