KEBENARAN ITU PAHIT!! KEADILAN ITU PERIT!! PERJUANGAN ITU SAKIT!! RAKYAT BENCI UMNO!! UMNO IS DEAD!!

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 13 March 2013

HEBOH DIPERKATAKAN ZAHID HAMIDI SEMASA DI LAHAD DATU BERAMBUT PUTIH, BALIK KE SEMENANJUNG KEESOKAN HARINYA BERAMBUT HITAM!!!!!


Omak kau dikirimkan rakaman gambar sebagai bukti betapa Zahid Hamidi malu nak mengaku dirinya sudah tua dan beruban.

Semasa di Lahad Datu jelas sekali dia beruban hampir 100% bila dah sampai keSemenanjung Malaysia,  dalam satu upacara anjuran Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT), beliau kelihatan berambut hitam keseluruhannya.

HADIS MENGENAI UBAN DALAM ISLAM

Uban adalah Cahaya Bagi Seorang Mukmin.

Al Baihaqi membawakan sebuah fasal dengan judul “larangan mencabut uban”. Lalu di dalamnya beliau membawakan hadits dari ‘Abdullah bin ‘Umar. Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, الشيب نور المؤمن لا يشيب رجل شيبة في الإسلام إلا كانت له بكل شيبة حسنة و رفع بها درجة “Uban adalah cahaya bagi seorang mukmin. Tidaklah seseorang beruban (walaupun sehelai) dalam Islam melainkan setiap ubannya akan dihitung sebagai suatu kebaikan dan akan meninggikan darjatnya.” (HR Al Baihaqi dalam Syu’abul Iman. Syaikh Al Albani dalam Al Jami’ Ash Shogir mengatakan bahwa hadits ini hasan).

Muhammad bin Hibban At Tamimi rahimahullah (yang lebih dikenali dengan Ibnu Hibban) dalam kitab Shahihnya menyebutkan pembahasan “Hadits yang menceritakan bahawa Allah akan mencatat kebaikan dan menghapuskan kesalahan serta akan meninggikan darjat seorang muslim kerana uban yang dia jaga di dunia.”

Lalu Ibnu Hibban membawakan hadits berikut. Dari Abu Hurairah, Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, لا تنتفوا الشيب فإنه نور يوم القيامة ومن شاب شيبة في الإسلام كتب له بها حسنة وحط عنه بها خطيئة ورفع له بها درجة  “Janganlah mencabut uban kerana uban adalah cahaya pada hari kiamat nanti. Siapa saja yang beruban dalam Islam walaupun sehelai, maka dengan uban itu akan dicatat baginya satu kebaikan, dengan uban itu akan dihapuskan satu kesalahan, juga dengannya akan ditinggikan satu darjat.” (HR. Ibnu Hibban dalam Shahihnya. Syaikh Syu’aib Al Arnauth mengatakan bahwa sanad hadits ini hasan)


Dari ‘Amr bin Syu’aib, dari ayahnya, dari datuknya berkata bahawa Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, لَا تَنْتِفُوا الشَّيْبَ مَا مِنْ مُسْلِمٍ يَشِيبُ شَيْبَةً فِي الْإِسْلَامِ إِلَّا كَانَتْ لَهُ نُورًا يَوْمَ الْقِيَامَةِ  “Janganlah mencabut uban. Tidaklah seorang muslim yang beruban dalam Islam walaupun sehelai, melainkan uban tersebut akan menjadi cahaya baginya pada hari kiamat nanti.” (HR. Abu Daud dan An Nasa’i. Syaikh Al Albani dalam Al Jami’ Ash Shagir mengatakan bahwa hadits ini shahih)


Dari Fudholah bin ‘Ubaid, Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, مَنْ شَابَ شَيْبَةً فِي سَبِيلِ اللَّهِ كَانَتْ نُورًا لَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَقَالَ رَجُلٌ عِنْدَ ذَلِكَ فَإِنَّ رِجَالًا يَنْتِفُونَ الشَّيْبَ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَنْ شَاءَ فَلْيَنْتِفْ نُورَهُ “Barangsiapa memiliki uban di jalan Allah walaupun hanya sehelai, maka uban tersebut akan menjadi cahaya baginya pada hari kiamat.” Kemudian ada seseorang yang berkata ketika disebutkan hal ini: “Orang-orang pada mencabut ubannya.” Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam lantas bersabda, “Siapa saja yang ingin, silakan dia memotong cahaya (baginya di hari kiamat).” (HR. Al Bazzar, At Thabrani dalam Al Kabir dan Al Awsath dari riwayat Ibnu Luhai’ah, namun perawi lainnya tsiqoh (terpercaya). Syaikh Al Albani dalam Shahih At Targib wa At Tarhib mengatakan bahwa hadits ini hasan)

Perkataan Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam: “Siapa saja yang ingin, maka silakan dia memotong cahaya (baginya di hari kiamat)”; tidak menunjukkan bolehnya mencabut uban, namun bermakna ancaman. Rambut uban mana yang dilarang dicabut? Larangan mencabut uban mencakupi uban yang berada di kumis, janggut, alis, dan kepala. (Al Jami’ Li Ahkami Ash Shalat, Muhammad ‘Abdul Lathif ‘Uwaidah, 1/218, Asy Syamilah)

Apakah hukum mencabut uban haram atau makruh? Para ulama Malikiyah, Syafi’iyah, dan Hanabilah berpendapat bahwa mencabut uban adalah makruh. Abu Dzakaria Yahya bin Syarf An Nawawi rahimahullah mengatakan, “Mencabut ubat dimakruhkan berdasarkan hadits dari ‘Amr bin Syu’aib dari ayahnya dari datuknya.

Para ulama Syafi’iyah mengatakan bahwa mencabut uban adalah makruh dan hal ini ditegaskan oleh Al Ghazali sebagaimana penjelasan yang telah dinyatakan. Al Baghowi dan selainnya mengatakan bahawa seandainya mahu dikatakan haram kerana adanya larangan tegas mengenai hal ini, maka ini juga benar dan tidak mustahil. Dan tidak ada bezanya antara mencabut uban yang ada di janggut dan kepala (iaitu sama-sama terlarang). (Al Majmu’ Syarh Al Muhadzdzab, 1/292-293, Mawqi’ Ya’sub)

Namun jika uban tersebut terdapat di janggut atau pada rambut yang tumbuh di wajah, maka hukumnya jelas haram karena perbuatan tersebut termasuk An Namsh yang dilaknat. Dari Ibnu Mas’ud radhiyallahu ‘anhu, Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, لعن الله الربا و آكله و موكله و كاتبه و شاهده و هم يعلمون و الواصلة و المستوصلة و الواشمة و المستوشمة و النامصة و المتنمصة “Allah melaknat riba, pemakan riba, orang yang menyerahkannya (nasabah), orang yang mencatatnya dan yang menjadi saksi dalam keadaan mereka mengetahui (bahawa itu riba).

Allah juga melaknat orang yang menyambung rambut dan yang meminta disambungkan rambut, orang yang membuat tato dan yang meminta ditato, begitu pula orang yang mencabut rambut pada wajah dan yang meminta dicabut.” (Diriwayatkan dalam Musnad Ar Robi’ bin Habib. Syaikh Al Albani dalam Al Jami’ Ash Shagir mengatakan bahawa hadits ini shahih)

Syaikh Muhammad bin Sholeh Al Utsaimin rahimahullah mengatakan, “Adapun mencabut uban dari janggut atau uban dari rambut yang tumbuh di wajah, maka perbuatan seperti ini diharamkan kerana termasuk an namsh. An namsh adalah mencabut rambut yang tumbuh di wajah dan jenggot. Padahal terdapat hadits yang menjelaskan bahwa Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam melaknat orang yang melakukan An Namsh.” (Majmu’ Fatawa wa Rosa’il Ibnu ‘Utsaimin, 11/80, Asy Syamilah)

Kesimpulannya hukum mencabut uban dapat dikatakan haram kerana ada dalil tegas mengenai hal ini, sedangkan majoriti ulama mengatakan hukumnya adalah makruh. Namun sebagai seorang muslim yang ingin selalu mengikuti petunjuk Nabinya shallallahu ‘alaihi wa sallam dan agar tidak kehilangan cahaya di hari kiamat kelak, maka seharusnya seorang muslim membiarkan ubannya (tidak perlu dicabut).

Dengan inilah dia akan mendapat tiga keutamaan:
[1] Allah akan mencatatnya kebaikan,
[2] dan menghapuskan kesalahan serta
[3] akan meninggikan derajat seorang muslim karena uban yang dia jaga di dunia.
Namun, jika uban tersebut berada pada janggut atau rambut yang tumbuh di wajah, maka ini jelas haramnya.

Wallahu a’lam Bissawab

75 comments:

  1. Lantaklah dia, kau apa peduli?

    Sila jelaskan, bila nak jelaskan RM 50.00 sebulan yang telah dibohongi oleh Pakatan Rakyat kepada kanak-kanak tadika dan Pra sekolah dan ada di antara kanak-kanak itu sudah darjah 5 sekarang ini, tapi mereka ditipu, ditindas, mereka dinafikan hak mereka untuk dapat RM 50.00 sebulan bagi tempoh mereka belajar di tadika, kalau setahun RM 600.00. Ratusan ribu kanak-kanak dibohongi oleh Pakatan Rakyat.

    Lihatlah wahai rakyat Malaysia sekalian, betapa jijik dan jahiliyahnya Pakatan Rakyat hinggakan kanak-kanak tadika dan pra sekolah pun sanggup ditipu sedemikiran rupa, sungguh jijik perbuatan ini, memang sah Pakatan Rakyat adalah golongan komunis zionist jahiliyah yang sangat tak berperikemanusiaan, sampaikan kanak-kanak kecil pun ditipu dengan begitu kejam.

    Lihat pula kerajaan Barisan Nasional, bantuan RM 100.00 kepada semua pelajar diselesaikan dengan penuh tanggungjawab, semua pelajar dapat bantuan itu, inilah kerajaan yang bertanggungjawab dan prihatin kepada rakyat. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boddooo....

      Delete
    2. Anarkin skywalker..13 March 2013 12:00

      Perghhh...lau en.mohammad pegi kat laman web rasmi kerajaan selangor,hampir 90% manifesto utama kerajaan selangor dah tercapai...yg lain tu status wip (work in progress)...walaupun berbagai kekangan dan cete lucu en.mohammad buat,tapi nape ketua audit negara bg pengiktirafan cemerlang kat negeri2pakatan...elok en mohammad jadi ketua audit negara..

      Delete
    3. Kononnya 98% menifesto PRU 12 dah dibuat oleh Pakatan Rakyat, membohong lagilah.

      Aku tambah lagi, lihat ini:

      Mana dia janji nak turunkan cukai PBT sebanyak 20%? Malahan pasal apa ada sesetengah tempat dinaikkan cukai pintu sampai 1000% seperti sekitar Subang dan Shah Alam?

      Kemudian mana dia janji nak turunkan sewa rumah kerajaan oleh orang ramai yang berpendapatan rendah? Lihatlah sewa dinaikkan sampai lebih 100%, kemudian penyelenggaraan sangat buruk hingga menindas rakyat, itu apa kejadahnya?

      Pendidikan percuma, mana dia? Pasal apa tidak dimansuhkan yuran pelajar di UNISEL dan di KUIS sedangkan kedua-dua institusi itu adalah milik kerajaan negeri Selangor?

      Tak cukup dengan itu, kata nak tutup kilang arak, tapi pasal apa Dr. Hasan Ali pula dipecat kerana ketegasan beliau menentang jualan arak dan judi di Shah Alam?

      Loji Air Mitigasi 1 dan 2 di Sungai Selangor, kononnya dibuat untuk gantikan Langat 2, tapi hingga kini tak ada perancangan malahan kedudukan projek itu pun tak tahu hujung pangkalnya, apa kejadahnya semua ini?

      Jangan nak membohong lagilah, rileks dulu sekejap, nanti aku akan dedah di negeri Kedah, Penang dan Kelantan pula.

      Sedarlah wahai rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. Are you dare?14 March 2013 00:36

      Da terlambat nak dedah...kami da nekad nak tukar kerajaan...nko berani nk tunjuk hujah nko sebab nko tau,yg duduk kat sini semuanye budak2yg nko leh makan anytime kan?.nko nak kami sokong bn???

      1. Anjurkan debat antara Najib & DSAI sekarang!!

      2.Bagi PR bentangkan manifesto mereka di media elektronik dan media cetak...

      Delete
    5. nasionalis melayu bingai...bodoh..ko la satu2 melayu umngok yang guna otak lembu

      Delete
  2. Kekejaman Pakatan Rakyat di Kedah, kakitangan dan pensyarah KUIN dipotong gaji mereka sebab nak biaya operasi KUIN yang dah teruk kedudukan kewangan mereka akibat pengurusan yang sangat buruk oleh Pakatan Rakyat yang diketuai oleh PAS di Kedah.

    Dalam menifesto kononnya nak beri pendidikan percuma, tapi lihatlah gaji pensyarah dan gaji kakitangan KUIN yang dikuasai oleh Pakatan Rakyat di Kedah pun sanggup dirampas macam lanun, apa cerita?

    Memang Pakatan Rakyat dan Geng Kiram adalah sekutu, dua-dua lanun, rompak duit kanak-kanak tadika dan rompak duit kakitangan pensyarah KUIN dan kakitangan KUIN. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing, Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. KUIN yang telah hancur oleh 55 tahun UMNOBN perintah, bila PAS tadbir Kedah terpaksa cuci segala najis, berak, nanah dan seumpamanya.......PAS baru setahun jagung....UMNOBN dah 55tahun tua kutuk tak sedar2 diri dah main taik...penyakit alzeimer dah.....

      Delete
    2. Bila masa KUIN hancur masa Barisan Nasional mentadbir? Malahan berdasarkan kenyataan oleh kakitangan dan pensyarah KUIN sendiri, sebenarnya KUIN dimusnahkan oleh Pakatan Rakyat, selepas menguasai KUIN, Pakatan Rakyat di Kedah buat macam-macam perkara hingga porak peranda KUIN, ini adalah hakikatnya. Jangan nak membohonglah, kerana sepanjang lebih 50 tahun Barisan Nasional tadbir Kedah, tak pernah gaji kakitangan KUIN dirampas untuk biaya operasi KUIN, tapi bila Pakatan Rakyat berkuasa, mereka bersikap macam lanun, rampas gaji pensyarah dan kakitangan untuk biaya operasi KUIN kerana wang KUIN dimentedekedarah oleh puak-puak Pakatan Rakyat hingga hampir licin. Oleh itu sedarlah diri, jangan jadi tukang fitnah walaupun aku sedar bahawa Pakatan Rakyat dan Fitnah adalah ibarat irama dan lagu, tak dapat dipisahkan, kalau Pakatan Rakyat tak buat fitnah, maka mampuslah Pakatan Rakyat itu, ini adalah hakikat.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Anarkin skywalker13 March 2013 12:03

      Berdasarkan kenyataan kakitangan dan pensyarah?en.mohammad bentang laporan audit takpun penyata kewangan la,baru steady...nape x amik statemnt dari mkcik yg jual kok kat depan pintu kuin tu?aduyaii..

      Delete
    4. Salah tu saudara..Umno±BN=LANUN,PEROMPAK,PENYANGAK..

      Delete
    5. Laporan Audit/mengedit/spiner en.mamat ni di kutip tepi jalan je..xde fakta..lepas tu bawak masuk sini Bro Anarkin..macai umngok ni merapu = pemimpin kaki sapu√

      Delete
    6. Anarkin Skywalker, sila suruh Jamil Osman Rekto KUIN tunjukkan bukti caruman KWSP kakitangan dan pensyarah KUIN sudahlah, tak ada dicarum ke KWSP sejak tahun lepas, sungguh memalukan. Kalau kau tak percaya, sila suruh Jamil Osman buat sidang media khas untuk tangkis pendedahan aku ini. Itu baru caruman KWSP, rampasan gaji kakitangan tak diselesaikan lagi.

      Pakatan Rakyat dah gelisah, terbongkang kerana pendedahan demi pendedahan yang membongkarkan kejahatan mereka selama ini.

      Di Kedah, apa yang PAS dan PKR serta DAP buat? Pembangunan negeri terbengkalai, lihatlah Projek Sungai Limau Hydrocarbon Hub di Sungai Limau, tempat DUN Menteri Besar Azizan Razak, hingga kini hanya dipenuhil lalang, dulu bukan main lancang canang projek itu dan ini, tapi lihatlah kini, terbengkalai kerana Pakatan Rakyat di Kedah lebih sibuk memusnahkan alam sekitar dengan membalak sesuka hati hinggg ke tebing Empangan Pedu, keadaan ini sangat berbahaya kerana aliran tanih akan menyebabkan Empangan Pedu makin tohor dan kesannya pengairan akan bermasalah, malahan kawasan tadahan hujan di sekeliling Empangan Pedu telah dimusnahkan, maka akan mengurangkan kawasan tadahan hujan, maka bekalan air makin kurang.

      Pakatan Rakyat hanya tau merapu, tapi saya mendedahkan berdasarkan fakta, ini adalah hakikatnya. Sedarlah wahai rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    7. fakta dari blog papagomo kepala otak masuk air tu ke saudara mamat ambik fakta ni? atau pun dari pisau karat dot net? kalau dari situ saudara mamat ambik fakta,sia-sia hidup saudara..kami warga yang sudah lama sedar yang UBN petualang pada rakyat sendiri..ternyata saudara mamat memang orang yang rugi.. ABU/ABCD..Inikalillah

      Delete
    8. cakap sj xguna..keluarkan bukti..buar report.saman kerajaan kedah .report kat sprmn.britahu bahawa anda berada di pihak benar.sebuat semua kesalahan kerajaan pr buat..dedahkan.kenapa aku lebih pecaya pr lagi..sebab ade bukti ade hitam putih.nk pecayakan utusan asik kena saman fitnah aje. ABU

      Delete
    9. Are you dare?14 March 2013 00:38

      Nko nak kami sokong bn kan??

      ANJURKAN DBAT ANTARA DSN DENGAN DSAI SEKARANG,,,!!

      Delete
    10. saya sokong ....kalau nak kami pangkah been ..aturkan debat Najib ngan Anwar...ada berani........

      Delete
  3. Lagi kekejaman PAS, duit derma untuk anak yatim dan balu tragedi Memali dirompak tanpa belas ihsan oleh PAS, malahan bengkel jahitan yang menjadi tempat balu Memali itu menjalankan aktiviti ekonomi telah ditutup, mesin jahitnya berjumlah lebih kurang 60 buah telah dijual, apa ini semua?

    Memang sungguh tak bertamadun PAS ini, harap saja serban ke hulu ke hilir, tapi merompak duit anak yatim!!!!!!!!! Inilah jenis tak pedulikan dosa atau pahala, jenis tak kisah halal atau haram macam PAS dan sekutunya iaitu PKR dan DAP ini, mana peduli apa, malahan agama pun diperdagangakan untuk kepentingan politik jijik mereka. Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. melayu bangangg..kena tipu hidup2 dgn ameno dulu kini dan selama2nya hgga mampus...

      Delete
    2. Saya bukannya Melayu bangang, tapi kamu itu manusia tolol, kalau UMNO tipu rakyat Malaysia, tak adalah kesenangan yang dikecapi termasuk kepada golongan tak reti bersyukur macam kau ini. Sedarlah diri, bermacam usaha dibuat oleh Barisan Nasional untuk bantu rakyat, malahan pembangunan Malaysia adalah jauh lebih pesat berbanding dengan negara yang merdeka lebih awal dan sama tahunnya dengan Malaysia.

      Pakatan Rakyat memang macam ini, jenis tak tahu bersyukur, inilah ajaran Pakatan Rakyat iaitu jangan terima kasih atas segala bantuan orang, jangan bersyukur dengan apa yang dah ada, buat huru hara sana sini, buat perangai liar macam Adam Adli dan kawan-kawan sesatnya, bersikap sesat mendokong Syiah seperti Khalid Ismath, inilah Pakatan Rakyat yang sesat lagi menyesatkan.

      Aku tak hairan kau dah sesat sebab kau suka kesesatan, minda kau dah dikuasai oleh syaitan, sebab itu kau tak tahu menilai mana satu baik dan mana satu buruk. Sebab itulah kau meracau tak tentu arah, tapi kau tak jawab pun soalan aku di atas. Tak apa aku faham, golongan tolol macam kau ini, adalah kerbau yang dicucuk hidungnya dan diseret ke sana ke mari dengan upah jerami sajalah. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Pembangunan Malaysia yang pesat telah mengkayakan PM nya Mahathir Kutty bila bersara ada USD40billion hartanya.....anak dia orang 40 terkaya diMalaysia......dengan gaji PM boleh simpan sampaiUSD40b ke....gaji PM boleh beli cincin bini sampai RM74jutake....ialah orang kampong menabung dari dalam perut lagi takut kempunan tk dpt beli cincin RM74juta....nak pakai bag jenama Birkin lagi harga murahje dalam RM200k -RM1million je....murah tu....rakyat marhaen kais pagi makan pagi.....kais petang kadang2 tk dapat makan.......nama kau cantik nama Rasuallah SAW tapi jiwa kau macam syaitan yang dikenali kata Mahathir Kutty.....

      Delete
    4. Pandai betul Pakatan Rakyat buat fitnah, harta Tun Mahathir sampai USD 40 billion, inilah yang saya terangkan tadi bahawa Pakatan Rakyat dan fitnah tak dapat dipisahkan ibarat irama dan lagu, kalau dipisahkan akan pincang semuanya, oleh itu kerana nak hidup Pakatan Rakyat teruskan dengan pembohongan, kini harta Tun Mahathir RM 40 billion pula. Boleh sertakan bukti ke?

      Malahan selama ini Pakatan Rakyat biaya operasi kejahatan mereka terutama demontrasi liar mereka, dari mana dapat dana? Tangan ghaib dari Tel Aviv yang memberikan melalui Yahudi Amerika ke? Sila jelaskan dari mana Pakatan Rakyat dapat dana untuk biaya demontrasi liar yang mana dibekalkan baju yang berjuta helai kemudian kemudahan makan minum, pengangkutan, dari mana dapat dana untuk itu semua? Itu saja saya menjangkan ratusan juta ringgit yang terlibat.

      Kalau semunya dibolot oleh Tun Mahathir, apakah Malaysia boleh berjaya hingga sebegini rupa, maju dengan penuh pembangunan? Lihatlah rakyat Malaysia yang dahulunya masa awal merdeka, nak beli basikal pun tak mampu, tapi kini dah mampu beli kereta, boleh dikatakan lebih 80% keluarga di Malaysia punya kereta dan selebihnya punya sekurang-kurangnya motosikal. Kalau Tun Mahathir merompak semuanya, apakah akan ada kemajuan sebegini? Sebab itulah tuan-tuan dan puan-puan sekalian, Pakatan Rakyat memang suka buat fitnah, itulah hobi sesat mereka selama ini. Sedarlah semua rakyat Malaysia.

      Malahan dari mana pula Pakatan Rakyat dapat duit untuk beli trailer yang diubah suai untuk Anwar ceramah membohongnya itu. Dulu Khalid Ibrahim kata dia belikan bas dua tingkat yang diubah suai untuk Anwar ceramah, katanya dia bayar ansuran RM 10,000.00 sebulan untuk biaya bas itu, mungkin sekarang ni Khalid Ibrahim makan mi segera dan air sejuk yang ditadah sewaktu hujah sajalah, kerana duit dah biaya bas untuk Anwar Ibrahim, tapi lepas bas itu tak digunakan, padan muka Khalid Ibrahim.

      Walaup apa pun, sila jelaskan dari mana PKR dapatkan wang untuk beli trailer itu serta dari mana dana-dana untuk biaya kegiatan mungkar perhimpunan liar mereka selama ini, sila dedahkan kalau beranilah.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. Anarkin skywalker13 March 2013 12:10

      Waaaa....sape dedah sape ni?pelik tul nko ni en.mohammad...basic jd kakitangan kerajaan ni ialah,kene istihar harta...nnmpknye tak sorangpun pak menteri yg buat ye??..ish!ish!ish!...dana imf dibuat sebanyak 3 kali selepas anwar dibuang dari kerajaan..mesti en mohammad tatau ni...cete la kak.jat guna dana lembu beli kondo,itu memang pelik gile,lom cete khsitah gadam,eric chia,ali rustam najib lagi laaaa...en mohammad bc utusan yek,bp kali kalah saman?5 kali..ikut hukum bukan stakat xleh baca da brite dai situ..nak wak saksi pun da xboleh.... Oooo..nasionalis melayu...

      Delete
    6. Macam mana pula dengan PAS yang tak mau calon pilihanraya mereka ditapis oleh SPRM? Kononnya merekalah yang suci murni, tak ada dosa, golongan syok sendiri macam PAS ini hanyalah merosakkan sajalah.

      Pasal isu NFC, dah diterangkan bahawa itu adalah hutang dari kerajaan kepada NFC, dan NFC kena bayar balik, tak ada kena mengena dengan menyelewengkan dana awam pun.

      Tapi pasal apa Rafizi Ramli diberikan bantuan RM 500 ribu ringgit gunakan dana negeri untuk biaya kes peribadinya berkaitan BAFIA? Malahan pasal apa rakan subahatnya iaitu bekas kerani Public Bank itu tak dapat satu sen bantuan dari Pakatan Rakyat Selangor? Ini adalah kerana Rafizi Ramli bukannya kakitangan atau pegawai kerajaan negeri Selangor, pasal apa dia boleh dapat bantuan biaya guaman sebanyak RM 500 ribu?

      Pakatan Rakyat dah lama mentekedarah duit rakyat di Selangor, Kelantan, Penang dan Kedah, tunggulah, selepas PRU 13, Barisan Nasional akan kuasai semula negeri-negeri berkenaan, kita lihatlah puak-puak Pakatan Rakyat akan lari ke luar negara untuk elakkan diri dari didakwa atas dakwaan mentedekedarah duit rakyat di negeri-negeri berkenaan secara keji. Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    7. BUKTIKAN HUJAH ANDA

      Delete
    8. Are you dare?14 March 2013 00:42

      Pas nak ditapis?leh tau sape pemimpin pas pernah kene tgkp rasuah?

      NFC pinjaman kerajaan?kene bayar balik??cam perwaja steel tu..sudahlah....

      RAKYAT NAK TGK KEWIBAWAAN NAJIB...ANJURKAN DEBAT ANTARA DSAI N DSN SEKARANG...

      Delete
  4. oiii en mohamad...apa yg kau merepek ni...BN bg rm 100 dh nak melalak..brg2 lain yg semakin meningkat naik xnk pulak kau bising..dasar otak lembu..bodo memantul2..tgu PR perintah kat pusat...anak nk masuk mana sekolah dan pusat2 pengajian semuanya free..kita tguuuu jnji PR...insyaallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada pernah Perdana Menteri pergi paksa semua pekedai di Malaysia untuk naikkan harga barang? Kau jangan nak merepeklah, sila jelaskan mengapakah Pakatan Rakyat begitu kejam sampaikan wang kanak-kanak tadika pun dirompak dengan penuh kekejian, malahan kakitangan dan pensyarah KUIN ditindas dengan penuh kezaliman, malahan duit anak yatim dirompak dengan penuh kejahatan oleh Pakatan Rakyat, apa cerita ini semua?

      Isu harga barang, kena lihat situasi semasa, barangan dikedai bukannya milik kerajaan, dan kerajaan tak pernah paksa pekedai naikkan harga barang, kena sedar jika kos makin meningkat, harga barang akan naik, takkan nak paksa pekedai kerugian dengan jual harga barangan di kedai mereka jauh lebih murah lebih rendah dari harga yang dibeli oleh pekedai itu dari pekilang dan pemborong?

      Lihatlah bagaimana kerajaan nak bantu rakyat, buat Kedai Rakyat 1Malaysia untuk beri peluang rakyat dapatkan barangan harga murah, tapi Pakatan Rakyat membohong dan fitnah Kedai Rakyat 1Malaysia, sedangkan Pakatan Rakyat tak ada inisiatif untuk membantu rakyat pun. Sedarlah wahai rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  5. kekejaman rakyat malaysia pulak...
    boo & katakan 'no' kepada najib dan pimpinan BN...
    boooooo
    kali ini lah
    -abu-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa lagi kau nak merepek Aburaihan nurfaraheen? Sila jelaskan pasal isu rompakan wang kanak-kanak tadika di Selangor, sila jelaskan rompakan wang pensyarah dan kakitangan KUIN di Kedah, malahan sila jelaskan rompakan duit anak-anak yatim Memali oleh Pakatan Rakyat.

      Ada banyak lagi isu nak aku bongkar, kau tunggu sajalah, buat masa ini, kau jelaskan dulu isu yang aku utarakan sebelum ini. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Kalau nak bongkar bongkarlah apa pun ada orang kesah buatlah blog sendiri ni masuk umah orang hentam sana hentam sini....guna pun anon...takut nak kuarkan identiti sendiri pengecut.....dasar bangsa yang suka baling telor, baling batu tapi sembunyi tangan ....

      Delete
    3. Siapa yang hentam sesuka hati? Saya hanya pertahankan kebenaran, itu salah ke? Kalau tak puas hati dan kata apa yang saya tuliskan itu tak betul, sila berikan penjelasan, bukannya menyalak nyaring tak tentu pasal kemudian merapu entah apa-apa pula.

      Saya dedahkan identiti saya, Encik Mohamad, Nasionalis Melayu, kau tu yang tak dedahkan identiti, guna anonymous, tak malu, dia yang menipu tuduh orang pula. Sedarlah diri.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. aku tau hang ni kaki utusan..barang kali artikel dalam utusan hang dok canang fitnah.. memang takdak etika langsung..duk pusing cerita lama..kalu hang nak tau sangat jom berhujah di astanakandis.blogspot

      Delete
    5. Memang aku suka baca utusan Malaysia kerana Utusan Malaysia tidak bercerita politik dari muka depan hingga muka belakang macam Harakah, Roket dan Suara Keadilan yang pembohong itu.

      Cerita lama apa lagi? Isu NFC itu pun cerita lama juga tapi pasal apa Pakatan Rakyat asyik membohong pasal NFC itu lagi?

      Dalam mendedahkan kebenaran, tak kiralah cerita lama ke baru ke, hakikat tetap hakikat.

      Antaranya mana dia janji nak turunkan cukai PBT sebanyak 20%? Malahan pasal apa ada sesetengah tempat dinaikkan cukai pintu sampai 1000% seperti sekitar Subang dan Shah Alam?

      Kemudian mana dia janji nak turunkan sewa rumah kerajaan oleh orang ramai yang berpendapatan rendah? Lihatlah sewa dinaikkan sampai lebih 100%, kemudian penyelenggaraan sangat buruk hingga menindas rakyat, itu apa kejadahnya?

      Pendidikan percuma, mana dia? Pasal apa tidak dimansuhkan yuran pelajar di UNISEL dan di KUIS sedangkan kedua-dua institusi itu adalah milik kerajaan negeri Selangor?

      Tak cukup dengan itu, kata nak tutup kilang arak, tapi pasal apa Dr. Hasan Ali pula dipecat kerana ketegasan beliau menentang jualan arak dan judi di Shah Alam?

      Loji Air Mitigasi 1 dan 2 di Sungai Selangor, kononnya dibuat untuk gantikan Langat 2, tapi hingga kini tak ada perancangan malahan kedudukan projek itu pun tak tahu hujung pangkalnya, apa kejadahnya semua ini?

      Jangan nak membohong lagilah, rileks dulu sekejap, nanti aku akan dedah di negeri Kedah, Penang dan Kelantan pula.

      Sedarlah wahai rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    6. oooo..kan aku dah cakap hang ni kaki utusan..yang hang baca tu lidah biawak,pemfitnah,pelucah..semua ayat yang hang tulis tu hang amik dari utusan lepas tu publish kat sini..hangpa sendiri pun dah tak percaya setiap isu yang keluar dari lidah biawak tu..aku cadang macam ni kat hang..lepas baca utusan meloya tu hang relate plak ngn harakah & suara keadilan..insyaallah dapat pencerahan..
      INI KALI LAH

      Delete
  6. En Mohamad tahniah kerana keberanian anda ingin mmbongkar kekalutan yg di lakukan oleh Pas. Diharap pembongkaran ni bersama2 dgn fakta seperti yg dilakukan oleh saudara Rafizi Ramli. Jgn kompang je lbih xde fakta x guna. Diharap En Mohamad mempunyai fakta yg jelas bukan atas dasar cerita atas cerita yg disampaikan. Buktikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fakta apa yang Rafizi Ramli beri? Menipu sajalah, isu NFC yang dicanangkan oleh Rafizi Ramli, bukannya penyalahgunaan dana awam oleh NFC, tapi RM 250 juta yang dihutangkan oleh kerajaan kepada NFC perlu dibayar balik, bukannya kerajaan beri RM 250 juta itu macam itu saja. Tapi Rafizi Ramli sibuk bohong kononnya kerajaan berpakat beri RM 250 juta kepada NFC yang dituduh sebagai kroni UMNO. Lihatlah, di sini pun Rafizi Ramli tak jujur, kononnya kerajaan beri RM 250 juta kepada NFC sedangkan RM 250 juta itu adalah hutang yang diberikan oleh kerajaan kepada NFC, dan NFC kena bayar balik.

      Saya juga ingin bertanyak saudara, apakah yang hendak dibuat oleh Pakatan Rakyat Selangor yang membeli tanah 80% bawah air dari Talam Corporation yang kemudiannya tukar nama jadi Trinity Corporation dengan kos RM 87 juta? Apakah rasionalnya beli tanah itu kerana sudahlah 80% kawasan tanah itu bawah air, nak tambun tanah itu perlukan kos RM 50 juga lagi, logik ke tanah yang 80% bawah air dijual dengan harga RM 87 juta? Pakatan Rakyat tuduh itu harga nilaian yang dibuat oleh Jabatan Penilaian Harta, sedangkan harga RM 87 juta itu adalah nilaian oleh syarikat yang dilantik oleh Pakatan Rakyat sendiri. Itulah yang saya sebutkan bahawa Pakatan Rakyat memang suka menipu. Bertaubatlah.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. setakat hang nak karang cerita kosong takdak lampiran bukti baik tak payah mamat..dalam utusan meloya kaki fitnah kalah saman 5x memang sama karangan hang..hang ni memang macai setia..duk pulun cerita dah basi..kesiaann

      Delete
  7. hahaha..encik mohamad nasionalis melayu lah sangat, kalau nak perjelasan n nak korek sampai dalam gi antar bukti yg ada ke sprm or tunjukkan bukti. ni tidak mintak kat blog ni buat penjelasan, nampak sgt nasionalis emosi yg tiada ruang utk meluahkan konsep sendiri. ntah2 tak tahu apa maknanya nasionalis. encik mohamad ni nasionalis aliran apa yer?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan Rakyat yang sibuk burukkan kerajaan dan pimpinan kerajaan dalam blog-blog apahal tak pergi SPRM dan balai polis untuk buat laporan? Saya tidak emosi, tetapi anda semua yang emosi, anda semua mempertikaikan apa yang saya dedahkan tanpa anda sendiri berfikir dengan waras sebagai manusia, tetapi anda terus hentam saya tak tentu pasal.

      Pasal isu rompakan duit kanak-kanak tadika dan pra sekolah, di manakah buktinya saya membohong?

      Isu rampasan duit gaji pensyarah dan kakitangan KUIN, di manakah saya bohong?

      Kegiatan menyamun duit anak yatim Tabung Memali dan rompakan mesin jahit bengkel balu Memali, di manakah buktinya saya tipu?

      Malahan semua itu sudah dibuat laporan kepada pihak polis dah pun, anda saja ketinggalan zaman tak tahu maklumat terkini sebab asyik membaca akhbar perosak seperti Harakah, Roket dan Suara Keadilan yang pembohong itu. Sedarlah diri.

      Malahan sedarlah bahawa kerana Hadi Awang nak pertahankan golongan penyamun Tabung Memali dalam PAS hinggakan beliau sanggup hina Cikgu Non Al-Afghani dengan menghina kerja Cikgu Non Al-Afghani yang sebelum ini bertugas sebagai guru sekolah rendah. Lihatlah mentaliti Pakatan Rakyat, jenis low class, dari pemimpin sampailah ke pecacai, hanya tahu bohong dan hina orang tanpa mempedulikan dosa atau pahala, inilah Pakatan Rakyat, golongan mungkar yang tak sedar diri. Bertaubatlah.

      Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Wahhh....mesti utusan xpernah berbohong sebab tu kene saman berkali2..kalah lak tu...leh tau sumber amik kat mane?nk pegi check..lau boleh bg link..

      Delete
    3. Siapa yang siarkan kenyataan Tian Chua mengatakan bahawa pencerbohan kumpulan Lanun Geng Kiram di Lahad Datu sebagai konspirasi UMNO? Itu Suara Keadilan yang laporkan. Bila nak saman Suara Keadilan pula? Blah la, Pakatan Rakyat memang golongan perosak dan sangat berbahaya. Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. saudara mamat..yang tian chua cakap konspirasi umno sbb tuduh dia dan anwar dalang peristiwa berdarah di lahat datu..saya kira saudara boleh faham maksud ayat tapi sebaliknya

      Delete
    5. Macam-macamlah drama Pakatan Rakyat, biasalah, golongan pembohong macam Pakatan Rakyat akan putar belit itu dan ini untuk kepentingan diri mereka tanpa menghiraukan kepentingan nasional Malaysia.

      UMNO tak tuduh pun kepada Tian Chua dan Anwar berkenaan isu ini sebelum Tian Chua buat kenyataan fitnah itu. Malahan pihak yang mendedahkan bahawa Anwar dipercayai mendalangi pencerobohan itu adalah Inquirer.net dari Filipina. Malahan pendedahan itu adalah selepas Tian Chua dengan biadapnya menuduh UMNO dengan berbagai tuduhan palsu dan fitnah. Malahan Sedarlah semua rakyat Malaysia. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    6. lagi-lagi bawak karya utusan kat sini..semua orang dah buang ke laut karya utusang/utusex pemfitnah semua makhluk..aku suruh ko baca harakah & suara keadilan ko degil..macam ni lah jadi nya..bodoh melantun lantun duk defence keris telanjang ko..kah kah..rakyat malaysia majoriti dah sedar mainan BNUmngok..ko ngn geng macai samseng taik kucing ko je bodoh tolol lagi..susah nak bagi pencerahan kat ko tentang semua isu pada asasnya BNUmngok yang DIRECTORnya..jangan laupa INI KALI lAH KITA UBAH..kalau ko taknak mampus pi lah ko

      Delete
  8. Jerung kenyang13 March 2013 11:50

    Ape kate encik mohammad a.k.a nasionalis melayu bongkar isu ni...APCO WORLDWIDE syarikat paksi yahudi zionis disebalik pembikinan imej najib? Khairy sahkan kite ni ade hubungan dagang ngan israel??baca tentang isu jambatan bengkok - penjelasan kerajaan berhubung 'insentif berpakej' mahathir kpd singapore??cer cete duit royalti kelantan yg dah dirompak berpuluh2tahun tu??

    Isu barang naik?bukan kerajaan yg tentukan??statement mende ni??bdk sek.men.pun pandai...naik minyak segala mcm kos naik..basic ni pun nasionalis xtau ke??

    Taknak cete ke para guru n ahli lembaga koperasi yg bukan pro kerajaan ditukarkan sewenang wenangnye??ooo nasionalis??

    Cete pasal tabung memali?isu die?nape pegi bunuh warga memali tu?jawab yg tu dulu?

    Pasal kuin?nape bn sabotaj majlis pelancaran yg dihadiri agung??narrow political will ke?shame on u...

    Nanti kim salam kt lembu kak jat ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal APCO, sila lihat di link ini: http://zul4kulim.blogspot.com/2010/12/pembohongan-apco.html

      Pasal kenaikkan harga petroleum, syarikat petroleum juga perlukan keuntungan dari operasi mereka, kalau jual harga petroleum dengan begitu murah hingga kerugian, apa cerita? Malahan petronas pun, bukannya sepenuhnya milik kerajaan, ada pelabur runcit dari kalangan rakyat Malaysia sendiri, tak adil untuk menyebabkan kerugian kepada Petronas hingga merugikan pelabur runcit dari kalangan rakyat Malaysai pula.

      Macam harga tepung, kos pengangkutan gandum dari negara pengeksport seperti Australia, harga minyak tinggi di Australia meningkat itu salah kerajaan Malaysia jugakah? Inilah jenis fikir guna nafsu serakah, mana tau nilai sesuatu perkara.

      Pasal isu Memali, kejadian keganasan itu adalah kerana mereka terpengaruh dengan kempen politik PAS yang memutar belitkan agama hingga mereka bertindak ganas menyerang petugas keselamatan, kena sedar bahawa petugas keselamatan pun manusia juga, takkan dia nak biarkan dirinya dicincang macam cincang sayur, nanti siapa yang sara anak bini dia?

      Pasal isu KUIN, apa kena mengena pula dengan Seri Paduka Yang DiPertuan Agong? Apakah ada kelakuan yang dibuat oleh kakitangan dan pensyarah KUIN lebih teruk daripada seperti gerombolan PAS yang berbaring di atas jalan raya menghalang kenderaan Raja Muda Perak pada tahun 2009 apabila Barisan Nasional menguasai semula pentadbiran negeri Perak? Jangan nak berdramalah, memang kemungkaran Pakatan Rakyat akan terbongkar satu persatu hingga terdedah segala kejahatan mereka selama ini. Sedarlah semua.

      Memang sah Pakatan Rakyat suka membohong. Sedarlah rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. kah kah kah..dia bagi link zul katak pulak..cai macam ko mudah sangat kena tipu ngn zul kulum..dasar cai memang 'betul macam sodek' kah kah kah

      Delete
    3. ko ni baru terjaga dari mimpi ke mamat? orang dok citer isu lain dah..ko duk main wayang lama..yang ko duk merepek isu memali yang umngok sendiri plot jalan citer..orang duk belajar ilmu Allah swt dengan Ust Ibrahim di 'PONDOK'dia tiba2 puak umngok kata pengganas nak guling kerajaan..bodoh & tolol betul ko ni mamat..dasar cai baghal

      Delete
    4. Too late for you..14 March 2013 00:55

      Pembohongan apco??siap dibentang lam parlimen pun bohong lagi??..goreng ni...petronas nak untung?habis nape kontrak mas bagi kat petron??then leh nko goreng sikit pasal perjanjian IPP??,pasal syed albukhary si pemonopoli...vincent tan,ananda krisnan..arghh!!sudahlah..ini bukan bidang aku...

      Yg aku nak dgr...DSN DEBAT NGAN DSAI...tha,s it..

      Delete
  9. pertahan kebenaran tahi kuching. 50 tahun diperbodohkan. masih tak sedar2. 50 diperkuda, kroni jg yang kaya. 50 tahun Islam diketepikan, masih nak dakwa pejuang Islam. pejuang Islam tapi arahan Allah dalam al Quran ditolak dengan pelbagai alasan. tak sedar lagi ka semua yg hidup akan mati. jaminan selamat di akhirat ialah iman. bila da pegang amanah Allah, buat ja la. kenapa bagi banyak alasan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia rakyat Malaysia dibodohkan selama 50 tahun? Kalau dahulu, anak-anak kampung boleh berangan sajalah nak ke universiti, tapi kini sudah puluhan ribu anak-anak kampung yang berjaya ke Universiti, malahan si Mazlan Aliman itu, dapat belajar sampai ke New Zealand itu, kerajaan yang biaya, tapi lepas berjaya mengkhianat kepada kerajaan. Mazlan itu anak peneroka saja, kalau kerajaan tak bantu dia belajar di luar negeri, di mungkin sekadar SPM saja, itu pun sekolah kerajaan bagi subsidi biaya pengajian.

      Memang golongan tak tahu bersyukur dan tak tahu terima kasih dalam Pakatan Rakyat ini golongan yang tak sedar diri, golongan yang lupa daratan, tak malu, dan tak reti mengenang budi. Sedarlah anjing pun kalau diberikan makanan, dia tahu kenang budi, tapi manusia yang berfikiran jahiliyah dalam Pakatan Rakyat, mereka tak tahu itu semua kerana hati mereka telah hitam legam dengan berbagai nafsu serakah jijik, minda mereka telah berkarat dengan berbagai pemikiran kotor yang diajarkan oleh Pakatan Rakyat, biasalah, golongan tak sedar diri macam Pakatan Rakyat ini, mana nak sedar diri, jenis golongan pengikut nafsu serakah, mengikut ajaran syaitan, sebab syaitan memangnya golongan tak tahu bersyukur, malahan hingga sanggup menentang Tuhannya sendiri iaitu Allah Taala. Macam Pakatan Rakyat pula memperdagangkan agama, hukum hakam diputar belit demi kepentingan politik jijik mereka hingga tunggang langgang dan merosakkan akidah masyarakat.

      Sedarlah seluruh warga Malaysia, sedarlah akan bahaya ini, jauhi Pakatan Rakyat untuk keselamatan akidah, pemikiran dan diri kita semua. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. en.mamat..hang xpayah bawak cerita dari utusan meloya kat sini..dari segi penulisan hang ni..aku tau hang ni hafal ayat fitnah dari utusan lepas tu nk berdakwah kat sini..kesian kat hang..punah dalam teloq..jangan marah noo..kah kah

      Delete
    3. Siapa fitnah siapa sekarang ini? Mazlan Aliman dan Harakah serta Roket dan Suara Keadilan yang sibuk fitnah kerajaan, malahan pecacai macam kau pun sama suka fitnah kerajaan.

      Kamu dah tak ada isu lagi nak burukkan saya, hanya sekadar ini sajalah kau nak merapu, sedarlah diri, bertaubatlah.

      Macam Mazlan Aliman dan Tuan Ibrahim dan agihkan tanah FELDA kepada generasi kedua FELDA dan pesara tentera, macam mana pula dengan pesara polis? Pesara FELDA sendiri, pesara guru, pesara bomba, dan lain-lain pesara kerajaan, apakah mereka ini tidak berguna di mata Pakatan Rakyat?

      Malahan dengan jumlah generasi kedua Felda yang mencecah hampir 1 juta orang, kemudian pesara tentera yang ratusan ribu orang, kalau nak agihkan tanah FELDA yang hanya 350,000 hektar, maka akan dapat lebih sedikit setengah ekar sajalah, nak buat apa kalau banyak itu saja, tak ada kesan pembangunan ekonomi, hanya memusnahkan FELDA dan merosakkan industri sawit negara sajalah.

      Malahan hampir 50% tanah FELDA Plantation ada di Sabah, sedangkan lebih 70% generasi kedua FELDA ada di Semenanjung, adilkah tanah di Sabah diberikan kepada generasi kedua di Semenanjung sedangkan penduduk asal Sabah yang bukan kalangan generasi kedua FELDA dinafikan hak ini?

      Sebenarnya Tuan Ibrahim dan Mazlan Aliman sendiri tak ada perancangan jelas selepas mereka memporak perandakan FELDA, kerana bagi mereka lantaklah apa nak jadi dengan tanah FELDA, dijual ke, apa ke, lantaklah, kerana politik jijik lebih diutamakan oleh Mazlan Aliman dan Tuan Ibrahim ini sajalah.

      Sedarlah rakyat Malaysia sekalian. Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  10. shorcut remover for windows 7

    http://goo.gl/vwytr

    ReplyDelete
  11. shorcut remover for windows 7

    http://bit.ly/YqSkT8

    ReplyDelete
  12. PR perintah, tolong sediakan laluan Tol, khas untuk melayu bodo ni bayaq. Kaunter khas untuk bayaq PTPTN. Kaunter untuk bayaq GST. Stesen Petrol khas untuk depa bayaq. Jangan lupa kaunter AES untuk bayaq saman. Maklumlah depa suka bayaq lebih supaya tuan depa senang dan melayu bodo ni selamanya jadi macai.Kah kah kah. BARU DAPAT DUIT BRIM, TU YG SEMANGAT SANGAT, 55 TAHUN PERINTAH DAN PERTAMA KALI DAPAT, TU YG BANGGA SANGAT SANGAT. KAH KAH KAH. DULU KINI SELAMANYA TAK CERDIK DAN BENGAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah 55 tahun dapat RM500 kira2 UMNgOk beri pampasan RM9.09sen setahun dan kira2 RM0.75sen sebulan....eeee banyaknya terhutang budi aku ngan BNUMNgOk......

      Delete
    2. shorcut remover for windows 7

      http://bit.ly/YqSkT8

      Delete
  13. NASIONALIS MELAYU...??? MELAYU MAKIN LAYU...DIMN NASIONALISNYA...
    55 THN UMNO BN PERINTAH NEGARA....TIBA2 HR INI PARA NASIONALIS REPUT INI MENDENDANGKAN LAGU ANAK KECIL MAIN API....NK SALAHKAN SIAPA....???? KALAU DIBIARKAN PD NASIONALIS REPUT INI JUGA, KUIN DH LAMA DIGADAIKAN KP SYED MOHKTAR SEJAK ZAMAN SYED RAZAK JD MB LG...DTG MAHADZIR KHALID LANGSUNG TAK DIPEDULI.....

    ReplyDelete
  14. Mamat nasionalais ni, mungkin dia kerja kat bahagian punggah memunggah kotak kot. Punggah kotak, tolak kota, susun kota, baling kotak. Baru baru ni kot lain sikit kot, baling teloq. ishh ishh ishhhh.

    ReplyDelete
  15. Omakkau citer rambut putih dah jadi hitam kau Nasionalis Melayu haprak dok merapu meraban bawa citer tah ape2 ngan takde bukti.....bukalah minda tuan dah bertahun2 banyak perkara dengan bukti2 disertakan sekali kau tak baca...kau baru bangun tido ke???kau cubit sana cubit sini....dah macam ayam jantan dah takde telor opps ade telorke ayam jantan???? buatlah blog sendiri kau nak menonggengke nak terbalik ke ada omakkau kesah hi hi hi hi.....UMNOBN memang takde telor sampai nak bubar Parlimen pun terketaq-ketaq.....

    ReplyDelete
  16. en mohamad..sy bgga en ni nasionalis melayu.tp lebih bangga jika en nasionalis islam sebenar..klo kita org islam yg adil kerajaan mana sekalipun yg x betul kita perbetulkan.bkn shj kerajaan pkr,umno pun kita patut tegur.jgn jd hipokrit spr mufti2 umno atau ustaz umno.jgn krn mgejar nikmat dunia yg singkat ini kita sanggup buat apa shj.adakah kerajaan ug ada skg ni menepati semua jnjinya pd plihanraya lepas????sy rasa ramai bijak pandai menyertai pr skg krn perasaan x puas ht kpd parti pemerintah.skandal ic,duit lembu,scorpene dan banyak lg penyelewengan kerajaan.kalau tidak yab perdana menteri yg kita sanjung tidak akan meminta maaf daripada rakyat kerana kesalahan-kesalahan lalu.

    ReplyDelete
  17. mari kita bg peluang utk pr perintah.dah 55 umno perintah.kita try bg peluang.klo pr x bgus kita tolak pulak pr.klo umno 55 thn kita boleh jatuhkn x kan pr nru prnth kta x leh jtuhkan.aku tgok dlm laporn audit negara ngeri2 pr yg trbaik megawl kewangan.klo pr x bgs dh tntu 4 ngri pr dok trcrot.surt khabr dgn blog ni aku x pcy sgt.tp audit negara aku pcy sbb diorg tu pon mmg krajaan umno plih.

    ReplyDelete
  18. Kalo bahalol bebal banggang tahap cipan apa benda nasionalisnya..org cita uban dia crta taik gigi..bodoh pnya mamat..buta hatiperut..siamang laut pon pandai

    ReplyDelete
  19. Bila ada mangkuk hayun dok cite pasal Unisel, aku mulalah panas. Hei mangkok hayun bin mangkok jamban!!! Ko tau x bdrapa juta tinggalan hutang Be End masa tadbir Negeri Selangor dan Unisel? Meh sini aku pulas telinga orang tua x pandai baca. RM440 juta!!!!
    Kalau ko bebel pasal RM50, ko bahagikan dengan hutang pemimpin ko tu, berapa orang yg dpt?
    Tolong cakap guna fakta. Jangan tunjukkan kebodohan anda walaupun x nampak muka. Tolong lah, dah x nampak muka patut kena berlagak jadi pandai.

    -Ex-Unisel/Ex-MPP-

    *sorry lambat post, bizi meraih undi untuk PR*

    ReplyDelete
  20. org hok skong umno org hok ade kepentingan je.hok gila nak kya derah hdup snang dnia.akhrt x pe msuk nraka pon.tgok la org umno start dr jkk sapa pengerusi umno kya blaka.buleh projek wat jmbang,lokang,rumoh saksidi.anok buoh hok bodo je buleh 20 rial stiap kli mari dgr cramoh @ g lastik cramoh pkr.lening lg berat nanang.undg2 hok umno.kalu org umno bleh wat blaka.nak cincg org pon x pe.kna org pas kkeadilan dap mapuh sapa lubang cacing cri gok.undg2 tohok tepi.nok undi lagi ke

    ReplyDelete
  21. en. mohd tu aku kenal sape dia klu ko nak tau tulah naina marican naina ajk pemuda umnongok. ni aku dapat tau dari orang2 depa lah klu dia bohong bohonglah aku.

    ReplyDelete
  22. kalau baca komen en mohamad yg mengaku nasionalis layu tu paling tidak aku rase jawatan dia paling tidak pengerusi umno negeri.projek mesti lebih dari raja rupee ni.kalau tidak dia x akan pertahankan parti keris sampai mcm tu.bodoh la orang selangor kalau tolak pr.selama ni orang selangor dapat apa masa pemerintahan umno.dapat menyapu ada la khir toyo bagi.dia dapat juta2 duit rasuah kita dapat penyapu je.en mohamad nak pertahankan lagi ke pemimpin umno mmg korup.bukti khir toyo pengerusi umno negeri.paling tidak kita tinggal d selangor skrg air x payah bayar.anak masuk u dpt 1500.ank lhir dapat 1500.masa umno dulu ada ke air free.patut rakyat malaysia kena berterima kasih kpd parti pembangkang krn parti pembangkang la dpt brim,blim,mcm 2 lg dapat.tu pun 2 tahun kebelakangan ni je.53 thn lalu dapat ke tak ini semua.kalau pembangkang x kuat yg kita dapat tol naik,brg naik,cukai mcm2 kena.pendek kata tempat parking pun skrg kena cukai.dah menang nanti GST dan AES diteruskan.fikir la rakyat malaysia.memang la kerajaan x suruh peniaga naikkan harga barang, tp cukai,naik minyak,naik tol mcm mana peniaga nak maintain harge.sekolah darjah berapa en mohamad ni.

    ReplyDelete
  23. Bagus la pendedahan en mohd ni. Buka mata dan minda aku. Tp syg bukti tak de. Tak jd aku nak pangkah bn.

    ReplyDelete
  24. Kalau dilihat dari serangan komen2 dari UBN nih, strategi diorang adalah menyerang blog2 PR yg viewernya tinggi...dan kaedah yg digunakan dgn menulis nama dibawah setiap komen...mungkin ianya sebagai kaunter utk tgk berapa kali komen2 ini dihantar setiap hari sebagai KPI untuk claim nanti :)... Mereka akan cuba berhujah tanpa fakta, fakta yg direka2 dan akhirnya minta kita lihat yg BN dah bagi...nak cakap sikit la en mohammad...en mohamad ni membosankan la.....

    ReplyDelete
  25. Anarkin Skywalker14 March 2013 00:30

    Ini jawapan utk semua fakta En Mohammad a.k.a nasionalis melayu...walau ape pun kesalahan,kesilapan,penyelewengan ke ape ke yang dbuat oleh PR....
    Tapi apa yg BN buat lebih lagi lantaran memegang tampuk begitu lame...
    Kami melihat bende ni secara berhati2dan sgt dekat...
    So ape pun alasan anda..kami telah nekad...
    Kerajaan perlu ditukar...
    Ini janji kami...

    ReplyDelete
  26. Ak tergelak beso tgk konen cai sorang nie...memang power ayat copy paste dia...dah siap.skrip cuma tggu paste je.....ko.xpayah.sembg dekah2 laaa kalu melayu sendiri mrempat kat negara sendr....dah.55thn...brim..blim..tue semua keje PR...kalu xde puak nie mampus pn xdpt...duduk msia majoriti melayu tp ekonomi sape pegang..cina jugak.kaya...ak xsalahkn cina dah mmg usaha diaorg...cuma tang monopoli nie yg letih skit....melayu xde pn yg kaya...xuba tgk ranking kkayaan orang kat mlsia....melayu ad ke...setahu ak mamak ade laaa....cai sedar laaaa dah teruk sgt dah kita nie utg negara dah cecah 600b....guna lebih byar idak....cukup2laaaa ko mgampu kat sini...kami kat sini dah penuh ilmu dah ngan ap yg ko ckp.....inikalilah kita kasi UBAh.......

    ReplyDelete
  27. Nasionalis dah lari mencicit tak cukup tanah......

    ReplyDelete
  28. aii...dah umno gadai tanah me'ayu bg kt kroni,apa cerita cik mat oiii..dh 55 tahu n dah.tanjung pagar,pulau batu putih.bila nak ganti.tak lama lg,kg baru kl...duduk rumah pprt lah gamaknya orang melayu...

    ReplyDelete