Saturday 23 March 2013

MEMANG SAH????.... KERAJAAN PAKATAN RAKYAT SELANGOR AMAT ZALIM DAN TIDAK BERHATI PERUT LANGSUNG?????...SERAMAI 136 PENDUDUK KG NAHKODA DAN KG MELAYU BATU CAVES SELATAN MENJADI MANGSA?????



118 penduduk Batu Caves terima geran, 18 ditawar hak milik.  
KUALA LUMPUR: Penantian penduduk Kampung Nahkoda dan Kampung Melayu Batu Caves Selatan untuk memiliki tanah sejak berpuluh tahun lalu berakhir apabila ia ditunaikan kerajaan negeri Selangor dibawah pentadbiran Pakatan Rakyat.

118 orang dari kampung itu semalam menarik nafas lega apabila mereka akhirnya mendapat geran tanah dan 18 lagi menerima dokumen tawaran hak milik tanah atau dikenali sebagai Borang 5A.

Penyerahan geran dan borang tawaran hak milik itu disempurnakan Menteri Besar  Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim di majlis Penyerahan Hak Milik Kampung Bendahara dan Penyampaian Notis Borang 5A Kampung Melayu Batu Caves Selatan semalam.

Turut hadir, Exco Perumahan Selangor, Iskandar Abdul Samad, Ahli Parlimen Gombak, Azmin Ali, Ahli Parlimen Selayang, William Leong dan Adun Batu Caves, Amirudin Shari.

Pemberian geran itu antara 104,000 kes tanah rakyat Selangor yang dapat diselesaikan oleh Pakatan Rakyat sejak mengambil alih pentadbiran negeri pada 2008.

Muhammad Razali Abdullah  dari Kampung Bendahara nyata gembira dengan harga premium RM 1,000 yang dikenakan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.

“Alhamdulillah kami akhirnya dapat hak milik tanah yang selama 20 tahun kami tunggu. Saya ucapkan berbanyak terima kasih kepada Datuk Menteri Besar.

“Kita telah lama menunggu tetapi prosesnya kami tidak mendapat apa-apa berita. Dahulunya kami berjuang untuk mendapat harga premium yang rendah tetapi menunggu lama,” katanya dipetik Selangorku.

Bagi Talib Shaari  yang juga dari Kampung Bendahara, pelbagai alasan diberikan oleh pentadbiran Umno-BN selain diskriminasi politik yang perlu dihadapi dahulu ketika memohon hakmilik.

“Alasan mungkin politik. Dekat pilihan raya janji, tidak diselesaikan. Setelah Pakatan Rakyat selama lima tahun (mentadbir) perkara ini akhirnya berjaya diselesaikan. Terima kasih banyak-banyak,” katanya dengan nada gembira.
..

WOIT!!! NOH OMAR DAN ZAIN BADAK!!!!!!!... SEKARANG SIAPA YANG MENZALIMI RAKYAT SELANGOR.....UMNO DOK JANJI BERPULUH TAHUN SAMPAI DAH MASUK 5 PRU MASIH JUGA TIDAK TUNAIKAN JANJI.....SEBAB ITU RAKYAT AKAN PASTIKAN KEKAL SELANGOR PADA PR DAN RAMPAS PUTRAJAYA DARI UMNO PADA PRU 13 NANTI...ITU JANJI SUMPAH KERAMAT RAKYAT SELANGOR.

SAYANGI SELANGOR KEKALKAN PR DAN TUKAR PUTRAJAYA.

5 comments:

  1. Takat janji lubang taik bolehlah klau timbang.

    ReplyDelete
  2. elok le tu... daripada tnh2 ni dcuri oleh pemimpin2 umgok bagus la dbahagi2kn kepada rakyat ..nnti trjadi mcm d sarawak lak semua tnh d bolot oleh kerabat taib mahmud..malang sungguh rakyat sarawak gagal menghidu benda ni dlm tempoh yg lama...ni le hasilnya klu brdekad2 asyik teguk maklumat media sial tv3/4 dan utusex mata dan hati jdi buta xnmpk kebenaran...kesihan sungguh org2 asal yg mendiami sungai2 danggap menumpang...

    ReplyDelete
  3. wa du lu kerja sama delangor gomen .dah pencen dah.minta tanah tol kat pweabat tanah gombak sampai kesudah tak dapa apa pun.minta tanah TOL dapat surat TOLAK......

    ReplyDelete
  4. Alah setakat bagi tanah sekangkang kera ape ade hal beb!!! Kita orang lebih pade itu boleh. Bagi IC, bagi beratus juta untuk ternak lembu, beri beratus juta sebagai komisen, naikkan kadar air boleh untung berjuta, kena kan tol boleh untuk berjuta, buat AES boleh untung berjuta... AP TU TAK TOLONG MELAYU ke????? Jawab jangan tak jawab!!! TOLONG MELAYULAH TU!!! MELAYU KEPALA HOTAK KAU!!!!! PTUUUUIIIIIIIIIII

    ReplyDelete
  5. Mcm mcm tu skali ye...(Anonymous25 March 2013 08:16)


    MONEY IS NOT EVERYTHING / MONEY CANT BUY LOVE
    MONEY CANT BUY FEELING / MONEY CANT BUY US

    MONEY CAN BYE BYE

    JUSTICE!!!!!!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...