Sunday 17 August 2014

AKHIRNYA PR AKAN HANYA HANTAR NAMA KAK WAN UNTUK DIPERSEMBAHKAN KEPADA SULTAN SELANGOR BAGI MENGGANTIKAN TSKI SEBAGAI DATO' MENTERI BESAR SELANGOR.



Pakatan Rakyat (PR) hanya akan menghantar satu nama iaitu Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon menteri besar Selangor baru untuk menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Keputusan itu dibuat setelah calon kedua yang dicadangkan PAS awal hari ini, Mohamed Azmin Ali menolak dirinya daripada dicalonkan, memandangkan terikat dengan PKR yang mencalonkan Dr Wan Azizah.

"Saya patuh kepada keputusan dibuat parti melalui perbincangan dalam PKR untuk mencalonkan Wan Azizah," kata Azmin ketika sidang media pimpinan pusat PR di Subang Jaya, Selangor hari ini.

Kenyataan Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat
17 Ogos 2014

------------------

Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat menghargai keputusan PAS untuk kekal dalam Pakatan Rakyat dan keperluan menggantikan YAB Menteri Besar Selangor.

Majlis Pimpinan juga mengambil maklum dan menghargai pencalonan YB Dato’ Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan YB Mohamed Azmin Ali untuk jawatan Menteri Besar.

Bagaimanapun YB Mohamed Azmin Ali menegaskan bahawa beliau kekal menyokong keputusan parti KeADILan untuk menamakan YB Dato’ Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon YAB Menteri Besar baru Selangor.

Maka dengan ini Pakatan Rakyat akan meneruskan proses untuk menyembahkan keputusan ini kepada ke bawah DYMM Tuanku Sultan Selangor.

YB Dato Seri Anwar Ibrahim
Ketua Umum KEADILAN

YAB Lim Guan Eng
Setiausaha Agung DAP

Tuan Hj Mohamed Sabu
Timbalan Presiden PAS

71 comments:

  1. Langkah pertama wan zizah ialah memindahkan pusat pentadbiran ke Sg Buluh!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hoi baruaa ! kurang hajar lu. lu punya mulut serupa longkang. Tak pueh hati lagi nak fitnah orang...

      Delete
    2. Marah nmpk burit@penabara.. org bangang mmng mudah marah bila dia rasa yg dia lbh bodoh dari org lain...

      Delete
    3. YB Yaakop Sapari memang amat berhemah dan disenangi oleh rakyat Shah Alam. Beliau sentiasa peka terhadap masalah rakyat marhaen

      Delete
    4. Khalid MB memang terbaik dan amanah. Cuma jadi magsa kerakusan politikus yang menggunakan Kacang Move.

      Kalau pembaca boleh buka minta lebih dari sempadan parti politik. Sudah tentu anda tahu siapa benar siapa merapu. Orang adil tak halau orang baik2 lalu mahu digantikan dengan isteri.

      Fikir2kanlah.

      Delete
    5. Desas desus berbelas ranting akan bubar. Syukur. Bila kejahatan terserlah dan orang amanah dianiaya. Inilah akibatnya

      Delete
    6. Konsistensi adalah asas demokrasi. Kalau tak nak konsisten, jangan menyorok di belakang demokrasi.

      Dengan ini saya dan keluarga idak akan terbabibit lagi dengan PKR. Sayonara PKR. Salam tiada untuk Juak - juak Kacang move yang berjiwa Keji

      Delete
    7. Kata-kata pemimpin PKR yang hari-hari dok torak goreng sampai hangit sana sini jugak di pakai..

      Cubalah pakai Otak Sikit, Mata ..lihat dan telinga dengar...

      Cuba ambik sikap Khalid MB yang dipecat oleh Anwar masih mampu ucap selamat pd Anwar, walau seluruh Jentera PKR mengihina, mncerca, mefitnah Khalid MB.

      Dengan ucapan sinis itu, penyokong sepatutnya mencari kebenaran?

      Isu melawan Perintah Pucuk Pimpinan, Tak Ikut arahan, itu RESMI dan ADAT dlm PKR, Anwar pon tak ikut arahan ketuanya dulu bila disuruh berhenti, letak jawatan? Takkan lupa kotttttt? 1998 bukan lama sangat.

      Jadi siasat lah sendiri, parti PKR siapa yg benar, ikutlah, siapa yang salah tetap salah lah.

      Bermula drp Pemilihan PKR kucar kacir, PKR dah confirm jadi Parti Caca Merba - apa Anwar buat untuk mententeramkan keadaan?

      Lagi pon siapa Anwar dalam PKR? De Facto......... Banyak cantik. Aku boleh kata De-Facto bolasepak PELE.

      Delete
    8. UMNO Kecewa PKR masih lagi bersatu..hehehe

      Delete
    9. Kalau kat perak dulu pr dan terutama melalak meminta diadakan pilihanraya semula. Sampau guling atas jalan raya.
      Sekarang ada berani ka?. Ataupun dah jadi hipokrit.
      orang lain kalau buat salah. Tak demokratik. Tapi sendiri buat tak apa.
      Pas pun sekarang tak macam dulu. Lebih pentingkan kuasa.
      Sesama islam sanggup bermusuh.
      Apa yang pas kutuk umno dulu dah terpalit kepada sendiri.
      Termasuk sifat kata kata munafik, haram bekerjasama dengan orang bukan islam, diktator dan haram mengundi bukan islam.

      Delete
    10. untu anomy 2008
      Najib x tahu memerentah. Baru lepas polis dibunuh oleh lanun di Sabah. Skrg MH17 pula. Kerajaan BN asik cover story saja. Contohnya, along-along bermaharaja lela di Malaysia, siap pasang iklan di merata-rata tempat. Kalau di negara-negara lain. ada along-along boleh pasang iklan-iklan seperti di malaysia. Soalan nya kenapa Malaysia dibenarkan. JAWAPANNYA NEGARA MALAYSIA- PEMIMPIN Negara & ketua jabatan naik kerana penipu, bodek dll. Kenapa SPR & SPRM masih di jabatan Perdana Menteri & bukan dibawah parlimen/ diraja. JAWAPAN NYA PEMINPIN BN ADALAH PENIPU DAN PERLU DICOVER.

      WAHAI PEMIMPIN POLITIK TOLONG PASTIKAN form 14 di setiap pengundian diikuti & dilaksanakan (bukannya undian di di pusat pengumpulan- disini berlaku black out,penambahan undi dan lain2). Buatlah banyak salinan form 14 yang ditandatangi oleh setiap wakil spr & parti untuk mengelakan alasan HILANG FORM. Keputusan muktamad, setiap salinan diberi kepada wakil)
      SELAGI PEMIMPIN MALAYSIA adalah diperolehi dari PENIPUAN, SELAGI ITU MALAYSIA TIDAK AKAN MAJU.

      CUBA ANDA BERFIKIR SEKEJAP: apa AKAN jadi pada SINGAPURA & DATO SRI NAJIB, jika ianya diperentah oleh DATO SRI NAJIB dan sebalik jika PM singapura jadi PM malaysia ( singapura- x minyak,sawit,emas dan lain-lain)

      Apakah AKAN jadi pada THAILAND & DATO SRI NAJIB, jika ianya diperentah oleh DATO SRI NAJIB

      Apakah AKAN jadi pada INDONESIA & DATO SRI NAJIB, jika ianya diperentah oleh DATO SRI NAJIB ( di Indonesia, hakim mahkamah di penjara seumur hidup kerana memakan rasuah

      Delete
    11. Memang otak karat tahap tukun ko ni,bangang sampai ke tua,apa yg ko melalut ni pondan

      Delete
  2. Kah kah...aku dah lama benci dengan pas ni...ulamak terompah bak kata bang non...pengikut pas lagi bangkai .... bubar dun selangor ...kalit ada satu peluru saja lagi iaitu bubar dun selangor...pilihanraya dun sgor...masa tu baru melayu atas pagar ajar parti pkr...pas susah nk ajar sebab pas jadi hamba bodoh bertingkek tingkek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerdik tak boleh menumpang .. bodoh tak boleh di ajar ..

      Delete
    2. biarkan dia,dia sedang sakit jiwa tu.kejap lagi jadi gila.dan terus jadi gila babi

      Delete
    3. Terlalu banyak perpecahanh. Kami dari akar umbi mahu EXCO PKR ditukar. Ahi2 EXCO baru yang boleh dilantik perlu dari golongan dedicatedid dan committed seperti YB@ berikut:

      YB2 YANG MESRA RAKYAT

      YB Mat Shuhaimi Bin Shafiei N50 Sri Muda
      YB Yaakob Bin Sapari N40 Kota Anggeri
      YB Gan Pei Nei N14 Rawang

      Delete
  3. Hahaha org selangor tkda telo...kena perintah dgn nenek jijah berkipas yg tiba2 mnjdkn selangor tanah jajahan dinasti anwar...mana para reformasi yg menolak kronisma dan nepotisma...nmpk sngt pnyokong pr bangang belaka...mudah kena tipu..hahaha camana lh agaknya klu pr yg perintah malaysia...segala yg dijnjikn turun cuma angan2 tk sudah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Coming soon bro .. you'll be able to feel and live in the differences .. to make u and me be proud of living in a true world of humanity with Islam

      Delete
    2. Diminta jasa baik Khalid MB menubuhkan wadah perjuangan baru tanpa dokma Nepotisme dan Kronsime yang berkembang dalam PKR.

      Kami rakan2 akan mebubarkan ranting2 PKR untuk bersama Khalid MB. ADUN2 PKR dan DAP wajib meninggalkan parti masing2 dan masuk kedalam Wadah baru ini.

      Kami berjuang waktu 1998 bukan kerana MAKHLUK suami isteri ini. Kami berjuang untuk rakyat.

      Beri kami isyarat, nahhhh kami akan maju ke arah Parti Keadilan Baru (PKB)

      Reply

      Delete
    3. Dalam perkara ini aku hilang respect kat PR terutama kat DAP and PKR. Macam x ada org lain yg boleh jadi MB. Jgn risau lepas ini rakyat selangor hantar memo bubarkan saja DUN dan adakan PRK Selangor. Tgk PR ada berani atau tidak.

      Delete
  4. Apahal pulak nak citer bab nepotisme..DSWA menang secara demokrasi,melalui pilihanraya, melalui undi..jangan menidakkan pilihan rakyat kajang.BN pun kalah lawan DSWA di kajang aper cer??

    ..kedudukan sebagai presiden juga melalui sokongan majoriti...sama seperti Hj hadi dan najib yang menang tanpa bertanding dalam pertandiingan parti..jadi apa masalahnya..

    tak payahlah nak bagi hujah soal nepotisme atau kronisme...isunya DSWA dah dipilih melalui sistem demokrasi...sekarang masa untuk bersatu bagi tumbangkan Umno BN...hangpa semua dalam BN siap sedia utk menerima Tsunami golongan anak muda dalam PRU14

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keh.. Keh.. Keh.

      Delete
    2. Rakan2 yang komited terhadap perjuangan yang adil dan bersih dari sikap Nepotisme, Kronisme dan transparensi, adengan berapa minggu ini adalah paling perit dalam hak membina kebenaran.

      Dalam duka, ada gembira, dalam luka ada khazanah tersembunyi. Dalam Nista, terbitlah kebenaran.

      Dalam hal ini kita cuma mahu tunggu signal untuk wadah baru untuk kita. Ayuh rakan-rakan, mari kita tinggalkan perjuangan brensek hanya untuk keluarga. Mari kita tinggalkan golongan yang berungkap suci tapi bacul dalam kebenaran.

      Tunggu saja signal. I will get you guys posted. Chalo Mungkar, Ayoh kebenaran


      Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bakal menubuhkan sebuah parti politik baru bagi berdepan segala kemungkinan dalam kemelut penyingkirannya sebagai menteri besar Selangor.

      Bekas setiausaha politiknya, Faekah Husin juga menafikan bahawa Khalid berhajat untuk kekal sebagai menteri besar, sebaliknya segala urusan peralihan perlu berpandukan kepada Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor.

      "Khalid bakal menubuhkan parti baru. Saya rasa lebih baik kita tunggu dan lihat apa tindakan beliau selanjutnya.

      "Pendirian Khalid yang kini cuba digambarkan kononnya beliau dalam apa cara sekalipun mahu mempertahankan jawatan MB, itu adalah gambaran jahat.

      "Tidak tepat mengatakan Khalid begitu kerana beliau sudah beberapa kali menyatakan pelantikan dan pemecatan menteri besar hendaklah dilakukan secara teratur, tertib dan berhemah," katanya dalam satu wawancara yang diterbitkan Berita Harian hari ini.

      Ahli Jawatankuasa PAS Pusat mengadakan mesyuarat hari ini bagi menyatakan pendirian sama ada mahu terus mengekalkan Khalid sebagai menteri besar atau menyokong Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai menteri besar baru.

      Majlis Syura PAS yang bermesyuarat tempoh hari mahu Khalid dikekalkan kerana tiada apa-apa bukti yang disabitkan Khalid melakukan penyelewengan dalam tugasnya sebagai menteri besar. – 17 Ogos, 2014.

      - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/khalid-bakal-tubuh-parti-politik-baru-kata-faekah#sthash.vP6GIsze.dpuf

      Delete
  5. Mungkin sudah suratan takdir, menurut hukum sebab dan akibat, akan ada di kalangan PKR yang tersedar, akan siapakah yang anda tumpahkah kesetiaan selama ini! Dan rakyat Selangor jadi sedar betapa kerdilnya PAS di sisi DAP!

    Cuma satu jer aku nak pesan kat Omakau n pengikut PKR semua. Apapun jadi, janganlah dok derhaka kat Raja sendiri. Itupun kalau korang masih consider korang Melayu!

    ReplyDelete
  6. Pilihan demokrasi konon.. pirrah!!!! Jijah kipas adalah pilihan KETUM lah.. Cuba guna otak sikit dan ingat kembali pada pemilihan PKR dulu... KETUM lawan KIPAS. last2 KETUM tarik diri bila dah pasti tiada siapa yang berani nak lawan, kemenangan percuma kepada KIPAS. fikirlah kalau masih lagi ada otak !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian kau.dah cucuk ke belum.nanti bila berjalan huyung -hayang pulak.jangan tersemban dalam kandang babi sudah,

      Delete
  7. Macam la badak 2 ekor tu bagus sangat.lagi mcm cibai jadi barua israel.heee

    ReplyDelete
  8. Jgn harap aku sokong makcik kipas. Lepas ni

    ReplyDelete
  9. Pergi la sokong makcik cincin berlian 24 juta tu.ada ketua kg ko kesah.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pergi la sokong makcik kipas.makcik cincin berlian 24 juta rupiah dan pantat hitam mak ko tu.ada ketua kampong ko kisah.heee

      Delete
  10. Antara lapan keajaipan dunia, adalah yang baru berlaku di negeri Selangor dimana KETUM telah memecat Menteri Besarnya dan digantikan dengan bininya yang dikenali sebagai KIPAS.. dan dengar khabar angin yang bertiup kencang 30 km sejam, perkara ini akan diikuti oleh Negeri Puhang dimana Imah akan menggantikan Menteri Besarnya , diikuti rapat oleh negeri Jahur dimana Khulid akan digantikan dengan bini Udin dan negeri Purak menteri besarnya akan digantikan oleh bini Zuhid, seterusnya negeri Subah Ketua Menterinya akan digandikan oleh isteri Paie. Perkara ini berlaku kerana masing-masing ingin memecahkan rekod dunia yang belum pernah dibuat oleh mana-mana negara setakat ini.

    ReplyDelete
  11. Bila Pas cadangkan dua nama Azizah & Azmin..suka hati mendengarnya..sekiranya sultan tidak perkenan Azizah..so ada Azmin..PR masih memerintah..tetiba gugurkan nama Azmin..hanya letak Azizah...ntahlah PKR ni..aku pun tak faham..kecewa sangat aku..kemungkinan besar bila sultan tak berkenan.DUN bubar...sebabnya kan Azizah cuba nak jumpa Sultan sebelum ni pun tidak diperkenankan...itu menunjukkan sultan tak berkenan...kenapa masih diberi calun tunggal lagi..pelik lah...PKR jgn menyesal kalau BN dapat merampas kembali selangor nanti bila diadakan piliharaya lagi...please lah fikir baik2..tolong masukkan nama Azmin calon MB juga.. Sekiranya DUN bubar..ramai penyokong PR malas nak keluar mengundi termasuk aku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas dah guna masa seminggu utk buat keputusan. Sebelum tu kiri kanan kawan dan lawan kutuk & maki hamun Pas. Konon lembab dungu bodoh semua serba lengkap menghina Pas. 17hb. Pas dah buat keputusan yg juga lengkap utk semua rakan dlm PR. Kemungkinan keputusan terakhir nanti belum muktamad. Andai berlaku juga PRN apakah Pas juga yg bakal dipersalahkan oleh rakan dlm PR?Soal kutukan dari pihak lawan Pas tak kesah pun kerana dah faham sangat.

      Delete
  12. Dr wan azizah wan ismail

    Dilahirkan pada 3 Disember 1952 di Hospital Kandang Kerbau, Singapura , ketika itu Singapura masih sebahagian Tanah Melayu. Wan Azizah mendapat pendidikan awal di Sekolah Konvent St. Nicholas, Alor Setar. Beliau kemudiannya meneruskan pengajian ke Kolej Tunku Kurshiah di Seremban. Seterusnya beliau melanjutkan pelajaran ke Dublin, Ireland (1973) di mana beliau mendapat ijazah dalam bidang obstetrik dan ginekologi . Di universiti, beliau dianugerah pingat emas 'MacNoughton-Jones Gold Medal'. [1]

    Sekembalinya ke Malaysia, beliau menjadi seorang pakar oftalmologi di Hospital Besar Kuala Lumpur dan di Hospital Universiti, Universiti Malaya. Beliau telah berhenti daripada kerjaya beliau dalam tahun 1993 apabila suaminya dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri.


    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai. Tegakkan keadilan.

    ReplyDelete
  13. Tak payah merayu lah 22.15, kau pun macam aku jugak le..siapa nak dengar rintihan kita orang biasa ni.. dah sultan tak berkenan dari awal-awal lagi kenapa KIPAS juga dipersembahkan. Aku bimbang KETUM ada agenda tersembunyi..

    ReplyDelete
  14. Merapulah sepuas2nya macai2 umnonok sehingga u all mampus, bye!

    ReplyDelete
  15. Kepala bapak kroni jadi boneka mb selangor....kalid ada satu peluang bubar dun selangor....kuasa mb terakhir untuk bubar hak mutlak mb .......jom pilihan raya dun selangor....pasti pkr parti yang paling rugi....nak dapat 5 kerusi dun pun susah kali ini.....melayu atas pagar penentu pemimpin selangor.....pada orang pas yang sempati dengan golongan ulamak jangan undi calon pkr....orang melayu kena bijak kali ini...pemimpin pas yang berkiblatkan anwar , sokong pluralisme jangan beri undi....undi calon lain yang pelihara islam melayu dan sultan...melayu islam pas dan umno dan melayu atas pagar kena bijak mengundi......kasi ajar parti pkr...

    ReplyDelete
  16. gilo ko apa 22:19. Orang dok bincang tentang masa depan PR dia dok komen recycle tah berapa kali copy paste, buat menyemak je den baco.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia dok recycle untuk masa depan anak-anak kita juga bro. Bayangkan anak ko pandai anak jiran ko bodo. Ko masuk U melalui saluran yang betul. U betul. Anak jiran ko masuk ikut pintu belakang pastu masuk KU. Bila grad dia dpt keje anak ko tak, pe ko rasa. Keje yang sepatut die kje mcm buruh terpaksa guna PATI yang menyumbang kepada jenayah. Pe ko rasa.

      Delete
    2. InsyaAllah cai...klu mmng anak kita pandai dan Allah tkdirkn rezeki anak kita maka berjayalh anak kita..kepandaian bkn jaminan kejayaan sbgi manusia dan kebodohan bkn penamat sbgi insan yg brjaya...Doa Usaha Ikhtiar Tawakal...

      Delete
    3. Ye jawapan si bodoh dan malas. Salahkan Allah. Masuk pakai cable menidakkan hak orang lain pun cakap rezeki.

      Delete
  17. Anjing2 UMNU laknatullah dah tercekik tulang tak leh nak menyalak dah....! Kah kah kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau jubo laknatullah dah tercekik lubang jubo tak leh nak berak dah.....! keh keh keh

      Delete
  18. APA kehebayan wan zizah ni hingga jantan2 pkr take mampu nk lawan. Tunggulah kehancuran jika urusan diberi kpd yg bukan ahlinya.

    ReplyDelete
  19. Aku berdoa bencana menimpa PKR laknatullah... Allah huakbar, walillah anuar ibrahim.,,

    ReplyDelete
  20. Minta maaf bro! Ikut undang2 Tubuh, DYMM perlu diberi pilihan dulu untuk bubarkan DUN atau tidak, jika tidak barulah TSKI dikehendaki meletakkan jawatannya.

    Tuanku titah dah tunggu hingga dia balik pada 27 Ogos. TSKI kenalah tunggu dulu. Yang lain tunggulah juga. Bukan begitu? Sementara tu duduk diam2 dan jangan meroyan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihi ...mme la undang2 tubuh sgor mme la mcm tu..tuanku diberi pilihan atas nasihat mb sgor kalid ....bubar dun sgor itu yg terbaik...kali ini melayu kena bijak undi...melayu atas pagar...melayu sempati tok guru dan ulama serta melayu umno masa terbaik untuk ajar pkr...undilah pemimpin melayu yg disukai samada dari pas..umno asalkan yg pertahan islam malayu dan sultan...yg pasti bukan undi calon dari parti pkr...kasi ajar pkr kepala kronisme dan nepotisme..

      Delete
  21. Awal2 lgi aku dh yakin Datin seri wan Azizah pasti jd Mb.Pas pun tiada pilihan sbb prlu pakatan.
    Semua saluran melalui prose's undian .Yb azmin pn akur.
    Tiada istilah memilih kaum keluarga sndiri.jkkk kg pun mllui undian.
    Pas pun pasti buat undian.pilih 2 calun.
    Maka yg brkokok brgaduh mencaci hntikn lah.
    Tunpu pd tugas hakiki kita.jgn Allah uji nti tgh seronok tunjuk org bahu ditepuk keluarga atau saudara sndiri yg trkena.
    Biar mrk yg trpilih jlnkan tugas.
    Pd tn Sri Khalid akurlah.jgn byk dalih.kepimpinan secara muasyarah tdk memilih lgi.lbih hormat dan dikenang baik.jika tdk org ingat sbgai sejarah hitam ttg Tn Sri...wsslm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh ny mamat ni...penghinaanbdan aib pada kalid dengan roadshow dengan slide ko aib kan kalid yang bang non puji melangit bila diperlukan .....klu kena kat mak bapak ko ...ko rasa apa pulak..?

      Delete
  22. Umno tidak takut kpd PAS
    umno tidak takut kpd PKR
    Umno tidak takut kpd DAP

    UMNO cukup cukup takut kpd PR

    Umno akan cuba sedaya upaya utk hancurkan PR

    ReplyDelete
  23. Umno tidak takut kpd PAS
    Umno tidak takut kpd PKR
    Umno tidak takut kpd DAP

    UMNO cukup cukup takut kpd PR

    Umno akan cuba sedaya upaya utk hancurkan PR

    ReplyDelete
  24. Tahniah Azmin dan Anwar. Tektik politik bernas. Sultan pasti tolak Azizah. Pas cadg 2 nama. Azmin menolak dan berpura tarik diri. Akhirnya bila saat mengadap sultan Azmin akan naik semula. TSKI kalah dengan Azmin.

    Inilah namanya keadilan raya.
    Hidup Azmin!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat balik kampung tanam jagung Khalid!. Sudah tiba masanya.
      Banyak kali warning..jangan lawan Azmin. Padah dan parah ko dibuatnya!

      Delete
    2. Tahniah Tunku Anuar dan Tunku Azmin kerana telah memecat memanda Menteri Besar

      Delete
  25. kalau wan azizah jadi mb, mmg bacul la orang selangor ni..
    bukan sbb dia ppuan...bukan sbb dia bini nuar...bukan sbb dia bukan org selangor, tp sbb dia mmg takde tokoh kepemimpinan, naik sbb ada kipas aje

    ReplyDelete
  26. Samsul iskandar Akin semasa melepak minum mlm tadi ada nyatakan bhw keputusan PAS nothing. PKR dah tahu apa keputusannya. Sekadar bagi muka TUNGGU mesyuarat PKR tu je.

    Sama ada Azizah atau sesiapa sesiapa shj yg jadi MB PKR terima kehendak sultan. Janji bukan khalid.

    Mana mana Pengikut bawahan pkr diselangor skrg je yg menyalak. Tapi akan senyap dan pasti tetap sokong PKR dan pakatan. Kalau ada PRn pun PR akan menag. Kalau mereka tak sokong PKR mana lagi korang nak sokong.


    HIDUP AZIZAH dan ANWAR!


    tungguuu...sape yg jadi MB. lalalalal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu pas umno dan atas pagar krns bijak mrngundi.....yg penting jsngsn undi calon pkr....

      Delete
  27. buat la undi dari akar umbi mana satu diorng nak jadi MB.. komfirm DSWA kena reject oleh orang Selangor. MB Selangor hanya untuk anak Selangor.
    tak hingin ada MB yang tak pandai tulis surat dan cakap selalu pandang bawah. buat malu Selangor klu ada MB mcm ni. Langsung takda kredibiliti.. lagi bagus Omak Kau jadi MB dari si DSWA... Selangor makin hampeh...

    ReplyDelete
  28. 1.Dulu pr kata mahathir dictator. La ni annuar menunjukkan dialah seorang dictator.
    2. Dulu pr mengatakan umno nepotisam. La ni pakatan ada bapak, isteri dan anak dalam parti. Dan ada yang dilantik sendiri tsnpa undian.
    3. Dulu pr kata umno ada kroni. Tapi la ni pr juga mempunyai kroni.
    4. Dulu tuduh umno rasuah. La ni pr tak kurang hebatnya. Barang boleh bayar 250 juta,tapi pr nak bayay 250 billion.
    Ada apa perbezaan dua parti ni?. Tiada beza. Dua dua nya HIPOKRIT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh mcm tu.
      hipokrit mana yg buat aku bayar tol, minyak, gula... mahal2 tu?
      hipokrit mana?

      Delete
  29. Sifirnya mudah sahaja,kalo macai nfc meroyan gile babe maknanya keputusan yang pr buat adalah betul.heee

    ReplyDelete

  30. PAKATAN HARAM LEBIH SERIBU KALI
    HIPOKRIT (DLM BAHASA ARAB MUNAFIK)

    ReplyDelete
  31. dalam kes/masalah kat Selangor ni pada aku xde apa. kena perkemaskan lagi. sebagai rakyat biasa, saya berpendapat, biasa la tuh. gaduh adik beradik. jangan sampai berpecah berbelah... sudahlah!

    jangan lupa, apa sekalipun yang berlaku, tujuan sebenar pr adalah utk mengalahkan perosak. jangan lupa, sapa yg naikkan harga bermcm2 sebelum ni,
    apa nak kisah mslh Selangor ni? ada korang kena bayar tol mahal? minyak mahal? n so on? ada?

    ReplyDelete
  32. Sokong palestin tapi berdagang dgn israel itu nak panggil apa.

    ReplyDelete
  33. Pemimpin datang dan pergi..perjuangan perlu di teruskan..sebuah negara maju tukar pemimpin ni menguntungkan rakyat melingkopkan kroni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kekal selamanya bukan sifat manusia pd mereka yg sujud..jgn kita syirik dlm perjuangan.

      Delete
  34. This Is What Women Really Want !!
    Kenikmatannya Terasa Hingga Ke Subuh !!
    KLIK HERE !!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...