Sunday 3 August 2014

KERANA GAGAL MENYEDIAKAN WANG JAMINAN RM5,000, SUDAH ADA PARTI POLITIK PRO BN YANG CUBA AMBIL KESEMPATAN UNTUK JAMIN BEKAS PEMANDU MENDIANG YB KARPAL SINGH.



Bekas pemandu peribadi mendiang Karpal Singh yang merupakan pemandu dalam kemalangan maut membunuh Karpal Singh dan pembantu peribadinya, hari ini terpaksa hidup di dalam lokap selepas didakwa memandu secara cuai dan merbahaya.

C. Selvam tidak dapat mengadakan wang jaminan RM5,000 sepertimana yang telah ditetapkan oleh mahkamah.

Anak ketiga Karpal, Ramkarpal Singh Deo yang turut berada di dalam kenderaan yang sama ketika kemalangan itu berlaku berkata, mereka tidak dapat membayar wang jaminan memandangkan mereka adalah saksi kejadian.

"Saya telah disapina sebagai saksi pendakwa untuk perbicaraan ini, Jadi, kami tidak boleh terlibat dalam menjamin Selvam," katanya.

Ramkarpal, 38, telah dipilih sebagai Ahli Parlimen Bukit Gelugor pada 25 Mei selepas kerusi tersebut kosong ekoran kematian Karpal Singh pada 17 April.

C.Selvam, seorang warganegara India, telah didakwa di Mahkamah Sesyen Kampar pada 9 Julai kerana memandu secara cuai dan merbahaya. Dia bagaimanapun, mengaku tidak bersalah.

Insiden yang meragut nyawa Karpal Singh berlaku di KM306.1 Lebuhraya Utara Selatan berhampiran Gua Tempurung di Kampar pada 17 April.

Semenjak itu, C.Selvam telah direman dan dilokapkan.

Kini, dia gagal pula menyediakan wang jaminan, sekaligus memanjangkan lagi tempohnya di dalam penjara sehingga tarikh perbicaraan.

Beberapa parti politik dikatakan bersedia untuk membantu pemandu Karpal Singh C. Selvam, yang kini sedang merengkok di penjara Perak selepas didakwa atas kesalahan memandu secara berbahaya dan melulu di Mahkamah Sesyen di Kampar.

DAP difahamkam membisu untuk membantu Selvam.

Parti Cinta Malaysia (PCM) dikatakan sedang cuba ambil kesempatan politik dengan bersedia untuk menghulurkan bantuan ikat jamin RM 5,000 dan memberi perkhidmatan peguam.

Naib Presiden Huan Cheng Guan PCM berkata beliau akan campur tangan untuk membantu Selvam, seorang warga India, jika keluarga Karpal atau DAP gagal untuk melakukannya.

Pembantu peribadi Karpal, Michael Cornelius, 39, juga meninggal dunia ditempat kejadian.

Selvam, 27 dan anak Karpal Ramkarpal, 38, yang juga Ahli Parlimen Bukit Gelugor hanya mengalami kederaan ringan sahaja semasa kejadian

Seorang pembantu rumah Indonesia Selfiana Rengga, 26, bagaimanapun mengalami kecederaan serius tetapi telah pulih seperti sediakala.

Selvam ditahan reman di Penjara Tapah selepas dia gagal ,menyediakan RM 5,000 sebagai ikat jamin telah ditetapkan oleh mahkamah.

"Saya akan pergi dan menjamindia keluar pada hari Isnin jika keluarga Karpal dan DAP gagal berbuat demikian," kata Huan

MCA dan MIC juga ambil kesempatan untuk hulurkan bantuan kewangan dan khidmat peguam.

12 comments:

  1. JAWATAN KETUA UMUM UNTUK AKU.

    JAWATAN PRESIDEN UNTUK BINI AKU.

    JAWATAN NAIB PRESIDEN UNTUK ANAK AKU.

    JAWATAN YG CIKAI2 UNTUK KRONI AKU.

    AKU BAKAL JADI PERDANA MENTERI.

    BINI AKU BAKAL JADI MENTERI BESAR.

    MUNGKIN ANAK AKU BAKAL JADI MENTERI WANITA.

    HEHE. SETUJU TAK MACAI2 SEMUA???

    MACAI2 KENA BANYAK MENYALAK BARU BOLEH DAPAT JAWATAN.

    LAGI BANYAK MENYALAK LAGI CEPAT NAIK.

    KAH KAH KAH.

    ORANG NAK KATA NEPOTISME PUN LANTAK PI LA.

    MEREKA DENGKI LA TU TAK ADA JAWATAN. HEHE


    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu letak kat Malaysiawaves lahhh, taruk comment, taruk shoutbox. Kutuk admin Malaysiawaves pun bolehhh. Owner dia sporting giler. Yang tu posing tengahari pakai t-shirt hijau kat taman permainan

      Delete
    2. Tuya dgn c4-Kegunaan perlu kelulusan menteri tahana
      Kapal selam -x selam
      Masjid ditrengganu -runtuh
      Stadiums runtuh
      Masjid diruntuh di selangor & trengganu
      Hukum hudud -x sesuai
      Org melayu -merempet, dadah, kuli cina, India, bangladesh
      Lembu NFC - disingapura
      Banyak lagi

      Siapa salah - cina & anuar. Yg perentah lebih 50thn. -umno
      UMNO -MELAYU BODOH, X GUNA AKAL, MENANG PRU PENIPU-X GUNA FORM 14 dll

      Delete
  2. kalau Ramkarpal nak tolong...dia boleh tipon kengkawan mintak tolong ...itu pun kalau dia nak tolong kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Article Taghut dari MalaysiaWaves the Mat Nepal. Isu yang bertahun diperangatkan kembali untuk memecahbelahkan PR. Sudahlah Khalid MB menjadi bahan fitnah, sekarang ni dia cuba buat cerita fitnah baru dengan melaga2kan Datuk Husam dgn MB Kelantan.

      Ya Abdullah bin Ubay modern. Insfallah kamu tu dah tua. Bukannya budak hingusan.

      Artikel bersifat kejam, jahat dan berbau najis dari TB (Torak Benerr) adalah seperti dibawah (3 Aug 2014)


      SUNDAY, AUGUST 3, 2014
      Alasan Nama Husam Musa Ditolak Istana Sebagai Exco Alasan Palsu
      Hujjah berlaku konspirasi mengenyah Husam Musa dari Exco dan kepimpinan negeri Kelantan.

      Delete
    2. Yeppp jadilah orangg Siuman sikit Malaysia Waves. Dah lama dah kamu berkelakuan UG (urang giler) dengan menfitnah golongan2 yang jujur.

      Tak cukupkah kamu posing pakai T-Shirt hijau dekat taman permainan. Tak cukupkah kamu mengamuk dekat reporter pada tahun 2013.
      Tak cukupkah kamu mengada2kan benda tak wujud macam Unity Govenment (UG) walhal yang ada adalah UG (Urang Giler)
      Baik kamu pi piuasa 6 dgn keluar tabligh bulan Shawal ni

      Yang Benerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

      TiBi (Tinta Biru)
      Malacca Waves
      Umbai Mareiiiiii
      96Cabearth

      Delete
    3. Sejujurnya saya sependapat dng tuan guru president pas dan tgna yg menyokong penuh kedudukan tan sri khalid ibrahim sebagai mb selangor. I can still remember semasa khalid mengambil alih selangor satu ketika dulu harta kerajaan negeri sejumlah rm 500 juta and la ni mencecah 2.8 billion or more. It is not that easy to raise the money..and now senang saja i hendak di turunkan. Dia dinaikkan oleh rakyat...kenapa pula dengan mudah hendak diturunkan?

      Macai Macai Taghut macam Tulang Besi Malaysia Waves tidak boleh dpercayai langsung. Yalahhh T-Shirt Hijau lengan putih cap change, Nepal, Mat Bangla atau mungkin Hippies Woodstock boleh pakai

      Adakah TB Malaysia Waves ahli PAS, PKR, Golkar, Janata Dal Party India atau Parti Kongres India kita tidak tau. Jadi jangan pakai alasan pembohong mereka ini sebagai pengukur

      Delete
  3. ttp://www.emirates247.com/sports/cricket/anwar-ton-powers-uae-to-win-over-nepal-2014-01-13-1.534520

    Anwar ton powers UAE to win over Nepal

    UAE win opening match of ICC Cricket World Cup Qualifier in New Zealand

    Anwar scored a 96-ball 109 to help top-ranked UAE post 297 for eight in 50 overs after being put into bat.

    Nepal were bowled out for 195 in 48.1 overs.

    Anwar smashed eight boundaries and equal number of sixes, sharing in a 145-run fourth-wicket stand with Swapnil Patil (74) which helped UAE posted a formidable total.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia Waves please comment !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Don't wear T-shirt Hijau lengan putih cap change lahhhhhhhhhhhh. You can buy at Batu Road and wear it lahhh. Very handsome one. Like Nepal Lahhh

      Delete
  4. Dalam umnu xde jawatan pun tak apa nak naik jet bila2 masa pun boleh.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apache High Chaparal naik kuda, takder bising pun.

      At least bukan macam Malaysia Waves. Hu Hu Hu Berkorban bertahun2 dalam PAS tapi sia2. Yekerrrrrrr ??????? Setakat pakai t-shirt hijau, Nepal boleh pakai

      Delete
  5. Apa salah Menteri Besar Selangor, Tan Seri Khalid Ibrahim?. TS Khalid tidak melakukan jenayah, rasuah, salah gunakuasa, penipu, perogol, liwat atau lesbian. Selangor kekal negeri paling maju dalam Malaysia.

    Hanya Anwar Ibrahim dan PKR sahaja mahu tukar MB Selangor dan digantikan oleh bininya Dr. Wan Azizah. Itu je puncanya. Malah tindak tanduk Anwar Ibrahim sebagai penasihat umum PKR boleh dirumuskan sebagai "rampasan kuasa" yang diatur oleh Anwar Ibrahim sendiri dan disokong geng Anwar dalam PKR.

    Jika benar berlaku "tukar" MB Selangor. Kami ingin bertanya kepada Anwar Ibrahim yang dilihat suka mengambil teori politik songsang dan dengan ego yang tinggi malah ada sifat diktator malah jiwanya masih terbawa bawa perangai lamanya dalam UMNO.

    Adakah Sultan Selangor setuju pertukaran MB Selangor?. Adakah nama Wan Azizah calun MB Selangor Sultan setuju?. Penasihat Sultan Selangor malah Sultan sendiri pun orang bijak dan cekap dalam menghadapi isu dan membuat keputusan.

    Bagaimanapula jika kemelut MB Selangor tiada kesudahan, PKR dan Anwar Ibrahim mahu juga tukar Khalid kepada Waz Azizah?. Malah pehak UMNO/BN hanya tunggu bola tangkis untuk "smasdown".

    Jika berlaku pilihanraya atau DUN Selangor dibubar atau terbubar dengan kuasa Sultan dan pehak SPR mengadakan pilihanraya umum negeri Selangor, tujuan untuk mencari kedamaian politik Selangor dan demi keselamatan umum rakyat Selangor. Apakah PR boleh menang semula dan berkuasa?

    Jika berlaku pilihanraya umum negeri Selangor Kami jangkakan PR akan tumbang dan UMNO /BN kembali berkuasa. Sebab utama kerana PR atau PKR dan Anwar Ibrahim suka mengadakan teori politik songsang dan rakyat Selangor benci dan meluat kepada PR dan PKR kerana isu TS Khalid bakal mendapati simpati yang mendalam kepada rakyat Selangor.

    Kita mengharap PAS kekal menyokong TS Khalid dan kekalkan Khalid MB Selangor sehingga habis tempoh penggal jawatan sebagai MB Selangor. UMNO/BN pusat dan negeri cukup gembira jika DUN Selangor dibubarkan bagi mencari satu titik perubahan politk Selangor.

    Kita cadang kepada pemimpin PAS peringkat negeri Selangor dan Dun berilah sokongan kepada TS Khalid menerajui Selangor. Jika perlu keluar dari PR atau keluar dari politk songsang Anwar Ibrahim apa salahnya. Ingat kekuatan PKR berada ditangan penyokong dan ahli PAS terutama bangsa Melayu.

    Kepada pemimpin PAS disemua peringkat terutama peringkat pusat hormatilah Dato Seri Tuan Guru Haji Hadi sebagai ketua dan ulama. Jangan ada sikap bodoh sombong dan ego macam lembu NFC.

    Harapan kami agar Dato Seri TGHH tetap teguh dengan keputusan mempertahan kenyatannya menyokong Khaid dan tidak setuju tukar MB Selangor. Kepada Anwar dan juak juaknya jangan jadi politk kera dan beruk."

    ................................
    Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
    Oleh: mohdnoorawang
    Posted on Thursday, July 31 @ 17:16:21 MYT
    Dilulus untuk paparan oleh lararatu

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...