Tuesday 5 August 2014

MOHON JANGAN KETAWA KUAT SANGAT ... PEMUDA UMNO BERI KATA DUA KEPADA PEGUAM NEGARA DAN SKMM!!!!


Pergh!!!! Sikit punya dahsyat dan hebat Pemuda UMNO Malaysia kini .. berani beri kata dua kepada Peguam Negara dan SKMM supaya ambil tindakan dalam tempoh 7 hari.

Ingatkan jika kedua pihak ini gagal ambil tindakan sepertimana di ugut mereka akan dipecat serta merta .. ini tidak .. akan dedahkan lagi nama-nama individu yang belum diambil tindakan.

KWAH .. KWAH .. KWAH ... Ini dinamakan gertak peluru kapur .. gertak sekadar bunyi kentut, bau busuk tetapi tiada kesan langsung.

Cuba nak berlagak hebat konon  .. cuba nak berlagak pejuang Islam konon .. akhirnya jadi bahan ketawa dan kutukan rakyat.

Ini dinamakan pemimpin gred bangsat bin haprak paling tinggi. .. Kita tunggu apa akan terjadi selepas 7 hari mulai hari ini.

Pemuda Umno Malaysia hari ini memberi tempoh tujuh hari kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dan Jabatan Peguam Negara untuk memberikan penjelasan serta mengambil tindakan tegas terhadap beberapa pihak yang menghina agama Islam secara terbuka di laman media sosial, baru-baru ini.

Naib Ketuanya, Khairul Azwan Harun menegaskan, pihak berkuasa tersebut tidak boleh lagi berdiam diri dan seolah-olah membiarkan perkara itu dilakukan sewenang-wenangnya tanpa tindakan undang-undang sehingga menimbulkan keresahan penganut Islam di negara ini.

"Jika pihak berkuasa itu gagal memberi jawapan dan perkembangan kes ini dalam tempoh seminggu, Pemuda Umno Malaysia tidak teragak-agak untuk mendedahkan senarai kes lain yang masih gagal diselesaikan dan menjadi tanda tanya sehingga ke hari ini.

"Pihak berkuasa juga digesa tidak berlembut dengan individu seperti Kelvin Yip supaya penghinaan melampau terhadap agama Islam oleh individu-individu tidak bertanggungjawab terkawal," katanya kepada pemberita selepas menyerahkan memorandum kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) Cyberjaya dan Jabatan Peguam Negara, di sini, hari ini.

Hadir sama, Ketua Pemuda Selangor Zainuri Zainal dan Ketua Pemuda Wilayah Persekutuan, Mohd Razlan Mohd Rafii.

Memorandum itu mendesak pihak berkuasa tersebut memberi penjelasan dan mengambil tindakan segera terhadap pemilik akaun Facebook, Kelvin Yin dan beberapa individu lain yang telah menghina Islam melalui laman media sosial masing-masing.

Memorandum yang mengandungi empat halaman itu diterima oleh Pengarah Kanan Komunikasi Strategik SKMM, Sheikh Raffie Abd Rahman manakala Jabatan Peguam Negara pula diwakili oleh Pengarah Media Komunikasinya, Asmawaar Samat.

Menurut Khairul Azwan, sikap berlembut pihak berkuasa telah mendorong pihak tertentu mengeluarkan kenyataan berbaur kebencian agama dan kaum hingga menjejaskan kepentingan umum.

"Pada hari ini kelihatan ada pendekatan yang berbeza yang diambil pihak berkuasa yang bertanggungjawab hingga menimbulkan keresahan dalam masyarakat.

"Sesetengah insiden ditangani sebaliknya, cukup dengan sekadar permohonan maaf sahaja dan tindakan tidak diambil atau pun proses undang-undang terlalu lambat bergerak," katanya lagi.

9 comments:

  1. warm warm chicken shit ajer

    ReplyDelete
  2. keh keh keh... berlakon.....dasat.....memang lakonan maut...Dasat dasat

    ReplyDelete
  3. waaahh......sekali tangkap dapat 2 eko betina seksi....kehkehkeh

    ReplyDelete
  4. Alahai
    Kalau Melayu cepat jer Omakkau hina. Kalau Cina tak plak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila pulak omakkau hina Melayu. Tak faham ilmu kiasan, tak reti bahasa sindiran. Cetek akal.

      Delete
  5. nasib baik dia kepit perempuan. boleh kawin lagi tu. kalau dikepitnya dua jantan anak ikaan lkalu dijubonya atau memasukkan kkotenya kedalam dubur jantan hmmm jadi la dia mcm anwar yg mana nabi tak mengaku umat nya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda kapiaq ka alipsimlammim....jadi lh islam yng ikut sunnah Rasulullah saw... jgn sedap mulut aje.

      Delete
  6. main wayang kulit aje tu

    ReplyDelete
  7. TOKET DIA BESAR KAN......

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...