Wednesday 6 August 2014

PENDEDAHAN YANG BAKAL MENGEMBIRAKAN MACAI-MACAI UMNO !!!! .... EKSPORT MALAYSIA KE ISRAEL NAIK 124% BAGI SUKU PERTAMA TAHUN 2013 DAN MENDUDUKI RANKING KE 11 MENGALAHKAN SINGAPURA, RUSSIA DAN KOREA SELATAN????





Tahukah kita bahawa EKSPORT ISRAEL-MALAYSIA merupakan peningkatan eksport ISRAEL TERTINGGI DUNIA sebanyak 124% pada SUKU PERTAMA 2013 dan duduki ranking ke-11dagang Malaysia-Israel sambil mengalahkan SINGAPURA, RUSSIA dan KOREA SELATAN jauh kebelakang!!!

Itu pon masih lagi ada yang tak nampak terutamanya para pengkagum dan pemuja UMNO taraf macai betapa hipokrit bin munafiknya kerajaan UMNO/BN dalam urusan dagang dengan zionis Israel  Yahudi Laknatullah.

Jadi tidak hairan mengapa Menteri Perdangan Antarabangsa mohon mana-mana NGO mau pun indvidu jika nak boikot produk Israel kena rujuk terlebih dahulu dengan Kerajaan Pusat UMNO/BN pimpinan Najib Razak.

Mohon pihak berwajib memberikan respon segera tentang pendedahan ini kerana rakyat tidak mau berterusan ditipu dan dipedayakan.


49 comments:

  1. Nak boikot israel kena boikot umnu dulu.selagi umnu ada selagi itulah israel akan wujud.heee

    ReplyDelete
  2. Dengar ceta McD bak bagi burger free Jumaat ni. Kita tengoklah nanti sapa dia yg kebulok sangat nak makan free. Mengapa ularmak kita tak keluo fatwa makan barang oleh entuti berkaitan Yahudi itu haram? Nak rujuk jemaah menteri duu ke atau nak jaga tembolok.

    ReplyDelete
  3. Tolong ambil gambar dan poskan agar kita tahu jenis manusia apakah yg makan McD free tu nanti. Kita masuk dalam FB, Wassap, dsbnya.

    ReplyDelete
  4. Ye x ye ek! Dulu rakyat protest hrga barang naik dgn pantas katanya bugrah, tup2 hal urusniaga dgn yahudi laknatullah ni senyap je

    ReplyDelete
  5. Salam,

    Untuk kemakmuran semua, saya mewakili golongan marhaen di ingin mengesyorkan supaya PKR dan Perkasa bergabung dibawah wadah yang baru. Kedua-dua pertubuhan boleh bertambah maju dengan gabungan INI.

    Nama PKR masih boleh dipakai cuma diubah sebagai Perkasa Rakyat MALAYSIA. Dengan gabungan bekas ketua pelajar tahun 70'an yakni Saudara Anwar dan Saudara bIbrahim boleh bersatu atas panji2 nusa dan bangsa.

    MARI kita ketepikan perbezaaan, kita utamakan rakyat. Hentikanlah perbalahan wahai juara2 ku.

    Dengan ini saya amat berharap abang anwar, abang ibrahim, abang Zul Kulim, Abang Nasution, Abang Loqman dan Abang Tian Chua sedia memberi sedikit pengorbanan untuk rakyat jelata

    Dengan penuh Ikhals dan Rendah Diri
    Boy Tapah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua respek lu.Siapa bisa berbicara mengenai perpaduan macam tuan, jika kuasa menguasai insan2

      Delete
  6. Mungkin PKR boleh meminang balik Abang Zul (Zul Kulim) dan mengambil beliau sebagai calon MB Selangor dengan cara:

    a. Wan Azizah meletak jawatan sebagai ADUN
    b. Zul Kulim hendaklah dipujuk untuk bertanding DUN kosong
    c. Abang Zul dilantik sebagai MB Selangor.

    Ciri2 terbaik ada pada abang Zul:

    a. Pernah menjadi ahli PAS dan mengenali pemimpin PAS secara peribadi
    b. Pernah menjadi ahli dan wakil rakyat PKR dan mengenali pemimpin PKR secara peribadi
    c. Ramai penyokong dari Perkasa.

    Untuk kemakmuran semua, saya mewakili golongan marhaen di ingin mengesyorkan supaya PKR dan Perkasa bergabung dibawah wadah yang baru. Kedua-dua pertubuhan boleh bertambah maju dengan gabungan ini.

    Dengan penyatuan Perkasa dan PKR bawah panji2 Perkasa Rakyat MALAYSIA. saya yakin gabungan bekas ketua pelajar tahun 70'an yakni Saudara Anwar dan Saudara Ibrahim boleh bersatu atas panji2 nusa dan bangsa.

    Syor saya untuk melantik Zul Kulim sebagai calon MB adalah terbaik kerana dia membawa corak dan minda PAS, PKR dan Perkasa

    Dengan penuh Ikhals dan Rendah Diri
    Boy Tapah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendapat yang tepat dan mantap dari Boy Tapah.

      PKR tersilap dengan memecat Zulkifly Noordin dari parti. Dalam banyak2 orang,

      Zul adalah orang yang mempunyai kaliber untuk mempertahankan hubungan baik PKR dan PAS.

      Ditambah lagi beliau juga dinobatkan patriot Nusa dan Bangsa mempunyai pengaruh yang kuat dikalangan orang melayu.

      Disini peluang keemasan PKR mempunyai MB yang bagus hilang hanya kerana kepimpinan yang tidak mempunyai visi dan misi yang rasional

      Delete
  7. Dialogue Drama Minggu ini

    Mr X : Katakan tidak kepada Nepotissm, Kronisma, Korupsi. Lawang tetap Lawang

    Mr Y : Tapi U suruh Manager Besar (MaBe) sekarang ni brambus dan nak lantik orang rumah kamuuu. Ini Nepotisme ni. Macam Negara Congo

    Macai Mr X: Kamu Mr Y adalah macai2. Percayalah kepada kami. Kami dah makan satay kajang 80 cucuk. Gua ada bukti satu lori yang kata MaBe sekarang ni tak best.

    Akibat dialogue diatas, Golongan rakyat marhaen meludah kelantai bila tengok perangai pemimpin macam ni

    Jeng Jeng Jeng

    ReplyDelete
  8. Kah Kah Kah lawak siollll. Kajang Move sudah habisssss. Kuah, satay, ketupat semua habis. Yang tinggal adalah bawang sajerrrr.

    Ingat peringatan aku. Doa orang tertindas mustajab tau. Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai2 Keadilan Raya, sila jawab

      Delete
    2. Tak tidoq malam la, fitnah orang la ni merana gang2 Keadilan Raya

      Delete
  9. Jadi mengapa Anwar fikir dia mempunyai hak untuk memecat Khalid apabila dia berpendapat bahawa bekas Bossnya tidak mempunyai hak untuk memecat beliau sebagai TPM?

    Sikap Khalid MB tidak memerangi partinya untuk mengekalkan jawatannya adalah satu sikap murni yang patut dicontohi ramai.

    Dari atas, terbuktilah Khalid MB adalah pemimpin yang ada nilai-nila murni. Beliau bukan saja patut menjadi Tibalan Presiden tapi layak menjadi Presiden PKR.

    INGAT PERJUANGAN BUKAN UNTUK SATU2 KABILAH ATAU SATU2 KELUARGA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang saya setuju. cerita KIDEX dibuat alasan untuk buang Khalid. Tahukah anda Kidex sudah dilulus oleh EXCO,

      Alang2 nak pecat, kena pecat 10 orang exco ini. 4 PAS 3 DAP 3 PKR

      Nak tambah lagi kasi pecat Speaker dgn Timbalan Speaker sekali

      Delete
    2. Cerita Syabas pun EXCO dah approve.

      Memang gang2 laki bini dan penyokong mereka double standard

      Delete
    3. Anon 6 14:14

      Sebenarnya beregu husband and wife ini dihasut oleh Keadilan Raya

      Delete
  10. Mandat diberi oleh rakyat sbg MB, serahlah semula kpd rakyat utk menghakimi, jgn lah Parti pula yg tentukan...kalau berani adakan Pilihanraya Negeri ! apa susahnya??

    ReplyDelete
  11. Anon 6 August 2014 13:01

    Betuljuga kata Boy Tapah, kalau kepimpinan PKR terbuka, mari kita berbaik dengan Perkasa. Dari segi strateginya, Umat melayu akan menyokong PKR.

    Dengan sokongan tambahan ini, mari kita pecat PAS dari Pakatan Rakyat. Parti Nyamuk ni tak layak bersama2 dalam perjuangan Nasional

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS bolehhhh Blahhhhh dari PR. Menyusahkan kaum saja. Bila PKR nak sedar Perkasa adalah calon terbaik untuk komponen Pakatan.

      Benda diatas menjadi kenyataan, kita kalahkan PAS hingga ke Kota Bharu PRU 14 nanti.

      SOOOOOOOOOOOO PAS U WATCH OUT

      Delete
    2. Lahanan punya Anon 6 August 2014 14:12

      Woiiiiii Macai Keadilan Raya. Senyaplah woiiii

      Delete
  12. Berdagang tidak salah....asalkan halal...yg x boleh jgn ikut perangai yahudi dan nasrani...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lari topik lagi, orang tengah discuss Selangor ni

      Delete
  13. Langkah Kajang adalah usaha untuk menyingkiran TSKI dari MB

    Desakan demi desakan dibuat terhadap TSKI, tanpi kerana rasa tanggungjawab dan beliau menyatakna akan terus memegang jawatan tersebut hingga tamat penggal ini. Desakan-desakan, penghinaan, adu domba dikenakan walaupun TSKI amat popular di Selangor

    PKR akhirnya menamakan Wan Azizah sebagai calon menteri besar yang baharu bagi menggantikan Abdul Khalid.

    Namun hasrat PKR tidak mendapat sokongan PAS menerusi kenyataan presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang menegaskan pihaknya tetap mahukan Abdul Khalid kekal sebagai Menteri Besar Selangor.

    Ketegasan Abdul Hadi itu mendapat sokongan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik ABDUL AZIZ Nik Mat sekaligus dilihat menyukarkan hasrat PKR.

    ReplyDelete
  14. Isu MB Selangor ini makin serius, makin banyak cakap mangkin kita pening mana SATU yang betul.

    Semoga Allah Selamatkan Selangor daripada dugaan yang menjadi-jadi

    ReplyDelete
  15. banyaknya org makan taik bg komen kat sini ...org discuss pasal msia-israel...cuba2 la berbual & berkomen secara intelektual skit...sampah btul la...

    ReplyDelete
  16. Jika Anwar bersara banyak masalah selesai. Kita nak fokus kepada pembangunan politik, kita tak mau hiruk piruk kerana nak perjuangakn hak sendiri dan keluarga saja. Lepas dia bini, lepas bini anak.

    ReplyDelete
  17. Kalo berdagang x salah kena mat mongol x buka kedutaan israel kat malaysia..babi pun x salah sbb dah ada pengesahan halal dari jakim..heee

    ReplyDelete
  18. Pada hemat saya TSKI tidak nampak membawa masalah yang 'BESAR' seperti 'penilaian' yang dibuat oleh TGHH maka pada pandangan saya tak wajarlah TSKI disingkirkan semata-mata untuk memuaskan hati sesuatu pihak. Merujuk kembali statement sdr. Tamrin Ghaffar pada pandangan saya perlulah diambil langkah yang berkesan dan yang paling penting berhemah untuk menyelasaikan kemelut ini.

    ReplyDelete
  19. Kalau kita kata semuanya salah Anwar Ibrahim, sila senaraikan kesalahan beliau supaya kita boleh faham dan share ramai-ramai supaya kita boleh menghentam nya.

    Kalau kita cakap tanpa bukti atau fakta menunjukkan kebencian kita pada orang itu hanya lebih kepada jiwa kacau saja disebabkan kita tidak mampu bersaing dengan dia maka kita tuduh macam-macam.

    Zaman sekarang, nak pengaruh orang lain supaya percaya cakap kita mesti disertakan dengan bukti dan fakta. Baru orang boleh terima dan percaya apa yang kita cakap itu betul bukan sekadar melayan emosi saja.

    ReplyDelete
  20. Kalau nak kaitkan air dgn bank islam, kenapa tak kaitkan jugak isi air dgn pimpinan Pkr yg melobi utk bayaar Lebih? Baca interview tski dgn the star. Baca jugak kenyataan rafizi bila dia kata mb baru akan revise payment air. Apa maknanya semua ini? Jgn insult intelligent org la....tski dah cakap, kalau tak betul buat laporan, apa Takut?

    Kalau nak buat persepsi semua orgboleh buat. Satu soalan cepumas - kenapa sampai sekarang Anwar tak saman dato shazryl pasal video tu? Aku malas nak tulis Lebih2...

    ReplyDelete
  21. Selepas saja pakatan rakyat memerintah Selangor dan Penang, harga rumah di selangor naik 3 kali ganda....sekarang tiada lagi rumah 1 tingkat 20x70 kaki berharga dibawah RM 150,000.00 ataupun rumah teres 2 tingkat berharga RM 220,000.00.

    Oh ya..kebanyakan pengundi yang mengundi pakatan dalam pru13 sudah pun memiliki beberapa rumah untuk diwasiatkan kepada anak-anak sebagai harta pesaka.

    Tokoh korporat memang bijak berniaga, air hujan pun boleh ditukar menjadi gunung-gunung duit, inikan pula tanah subur. Bukan lagi dikira relung dan ekar tetapi dikira kaki persegi malah inchi persegi.

    Tiada lagi rumah murah, rumah kos sederhana, bila tanah negeri sudah dijual dalam inchi persegi.

    Dulunya pemaju tukar bina rumah murah dengan tanah negeri, semua rakyat dapat subsidi.

    Sekarang kutipan negeri mau tinggi, tanah negeri dijual dalam inci persegi , pemaju mana yang mau rugi kalau tanah tak disubsidi?

    Dari segi ini TSKI dan LGE bersama2 EXCO Selangor dan Penang wajar meletak jawatan. Contohilah MB Kedah, Kelantan, Perlis dan Pahang dimana rakyat Marhaen masih boleh beli keperluan asas yakni rumah.

    ReplyDelete
  22. Samdul betul komenter2 kt atas ni, tajuk lain komen lain, x reti membaca ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang aku sokong! Mmg samdol btol diaorg ni-tak reti tgk tajuk ker? Dulu cikgu mengajar kat dpn diaorg isap ganja kat belakang-tu la jadi samdol

      Delete
  23. Anon 15.11< sape2 nak kenal macai upahan umnu tgk je gaya dia.antaranya xde otak sbb tu kena copy paste je.yg ke 2 buat fitnah ber-ulang2,mcm kes harga rumah.heee

    ReplyDelete
  24. he enemy of PKR and the Rakyat are Azmin and Anwar, no matter how you want to twist the fact, Azmin's name timbul in the document is the CONCRETE INDICATION on what their main aim is !!

    SHAME ON AZMIN AND ANWAR !!

    ReplyDelete
  25. Tajuk nya kita berdagang dgn israel, yg di bincang lain. Pandai betul tukang spin cite, lagi langau yg lain lepas tu follow je bincang lari tajuk.....puh...selamat umnou.

    ReplyDelete
  26. ngok betul, tajuk mengenai barang israel, yg pergi bahas hal selangor, kenapa. ?bengong

    ReplyDelete
  27. Langau2 ni nk buat havok je, x kira ape isu pun, samdul

    ReplyDelete
  28. Anon 15:27 ( Abe Karim)

    Thank you Karim for sharing the conversation in this blog and Omakkau Admin To. Doff a Hat.

    Come back to the issue

    Of the three Pakatan coalition partners, PKR is the most controversial and problematic. If Khalid is to be ousted, which is a bad idea as, Azmin is not a suitable candidate nor Wan Azizah.

    PKR must give 4 choices of names to PR leaders and Khalid to choose So after choosing sure the problems will be resolved.

    Both Azmin and Wan Azizah knows that their acceptability among Pakatan members is zilch. Stop creating more troubles. Grow up lah.

    ReplyDelete
  29. Sudah lama ulamak seluruh dunia haramkan dagangan dgn israel..malaysiakini..heee

    ReplyDelete
  30. Saya dah semak kesahihan berita ini.....saya telah rujuk ke halaman agensi atau badan berdaftar yang bernama "Israel Export Institute". Tidak terdapat sebarang maklumat eksport berdasarkan statistik seperti yang dinyatakan di dalam posting ini. Harap blogger lebih bertanggungjawab dan tidak meletakkan diri setaraf dengan golongan pembaca dangkal yang malas untuk membuat rujukan kepada sumber yang sahih.

    ReplyDelete
  31. Anon 15.51

    I believe that Khalid MB is the bSelangor. Sori tulis melayu aaaa
    Itu sebab banyak halangan.

    Doa (Pray) sudah banyak dilafaskan itu sebab agenda Keadilan Raya makin haru biru

    ReplyDelete
  32. su MB Selangor ini makin serius, makin banyak cakap mangkin kita pening mana SATU yang betul.

    Semoga Allah Selamatkan Selangor daripada dugaan yang menjadi-jadi

    ReplyDelete
  33. Anon 14:12

    Begitu benci anda kepada PAS. Dimana sikap menjaga prinsip kamu ni haaaaaaa


    Anonymous6 August 2014 14:12
    PAS bolehhhh Blahhhhh dari PR. Menyusahkan KAUM saja. Bila PKR nak sedar Perkasa adalah calon terbaik untuk komponen Pakatan.

    Benda diatas menjadi kenyataan, kita kalahkan PAS hingga ke KOTA BHARU PRU 14 nanti.

    SOOOOOOOOOOOO PAS U WATCH OUT

    ReplyDelete
  34. tu nak menunjukkan Sheikh sekor tu tak sedor diri, organisasi pun berterabor....tapi berlagak baguih. Nak letak bini jadi boss negeri berdepan dengan masalah negeri jangan harap.

    Kome mau sedoooooooor ni tamak pangkat ni. Sampai nak pecat orang. Kome faham ka. Dalam hal pusaka bini ada hak atas harta. Tapi takda sebut pasal jawatan. Jawatan tu ghaqyat yang punya.

    Udah Udah laaa, taubatlah sheikh rakyat benci nanti.

    ReplyDelete
  35. boss , bagi bentley satu !

    tak payah register langkawi oK.

    ReplyDelete
  36. WOW... banyak nyer.... McD ngan ASTRO sumbang berapa percent??

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...