Thursday 4 September 2014

EDISI KUMAN DI ANTARTIKA MACAI UMNO NAMPAK .. IKAN PAUS BERGAYUT DIKELOPAK MATA LANGSUNG BUTA.


Ini baru Miri sahaja, belum masuk Kuching, Kapit, Bintulu, Sibu, Limbang, Mukah, Sri Aman, Samarahan, Sarikie dan Betong.

Yang macai UMNO nak burukkan Kelantan yang diperintah PAS/PR adalah seluruh negeri .. yang ngisap dan terlibat dalam salah guna dadah bukannya anak-anak ahli PAS pun.. tak tuduhnya ianya anak-anak ahli UMNO.

MIRI 14hb Ogos 2014
:- Seramai 409 individu ditahan di Bandaraya Miri kerana terbabit dalam pelbagai kesalahan dadah dalam tempoh Januari hingga 10 Ogos tahun ini, meningkat 31 peratus berbanding 308 tangkapan dalam tempoh sama tahun lepas.
  
Ketua Polis Miri, Asisten Komisioner Gan Tian Kee berkata, nilai rampasan dadah berjumlah RM109,655 berbanding RM40,726 dalam tempoh sama tahun lepas.
  
"Dari segi rampasan dadah, syabu masih menjadi dadah paling banyak digunakan dengan 311.15 gram telah dirampas pada 1 Januari hingga 10 Ogos tahun ini berbanding 84.44 gram tempoh yang sama tahun lepas,"katanya dalam kenyataan di sini hari ini.
  
Gan berkata, rampasan dadah jenis ganja menunjukkan penurunan apabila sebanyak 110.05 gram dirampas dalam tempoh yang sama pada tahun ini berbanding 942.96 gram pada tahun lepas.
  
"Dalam tempoh sama 66 orang ditangkap di bawah Akta Penagih Dadah (Rawatan dan Pemulihan) 1983 berbanding 42 orang pada tahun lepas dengan peningkatan sebanyak 57 peratus dan kini mereka dihantar ke Pusat pemulihan Penagihan Narkotik (Puspen)," katanya. - Bernama

Yang ini pula seluruh Sarawak bagi tempoh 3 bulan .. di ulangi 3 bulan pertama tahun ini..

KUCHING 18 April
- Hasil operasi berterusan, tangkapan ke atas individu yang melakukan pelbagai kesalahan berkaitan dadah di negeri ini, meningkat bagi tempoh tiga bulan pertama tahun ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) negeri, Supritendan Moses Agat berkata, sebanyak 39 kes dan 55 tangkapan dilakukan berbanding 31 kes dan 49 tangkapan bagi tempoh yang sama tahun lalu.

Katanya, dalam tempoh sama, sebanyak 1,414 kes dan 1,876 tangkapan telah dilakukan berbanding sebanyak 1,261 kes dan 1,331 tangkapan tempoh sama tahun lalu.

'Polis mengenal pasti kebanyakan dadah itu diseludup masuk melalui Sarikei dan diedarkan ke Kuching, Betong, Sri Aman dan Saratok,' katanya.

Beliau berkata demikian dalam Majlis Serah Terima Tugas antara Moses Agat dengan Supritendan Lukas Aket yang disaksikan Pesuruhjaya Polis negeri, Datuk Muhammad Sabtu Osman di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuching, di sini kelmarin.

Lukas, 49, yang berkhidmat dalam pasukan hampir 30 tahun memulakan tugas sebagai Ketua Jabatan Narkotik Sarawak hari ini bagi menggantikan Moses, 59, yang bersara setelah berkhidmat hampir 38 tahun.

Mengulas lanjut Moses berkata, pihaknya juga mengenal pasti kebanyakan pelanggan adalah golongan remaja yang masih bersekolah dan penuntut institusi pengajian tinggi (IPT).



26 comments:

  1. Inb4 macai meratib off topic.

    Wajib BODOH; syarat SAH jadi macai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar telah mengajar pecacainya supaya membodohkan orang Lain, sedangkan anwar berjaya sudah memperbodohkan kesemua pecacai tegarnya, pecacai sedikit pun tidak akan terasa yang mereka telah dibodohkan oleh anwar.

      Delete
    2. ye.. omak kau berlaoik-laoik lagi di bodohkan.. he.he..tajuk artikel sebiji perangai omak kau dan 'idola' kesayangan nya..

      Bertaubat lah, omak kau, nanti tercekik btg..

      Delete
    3. Keluasan negeri kelantan ngn negeri sarawak dh berapa byk bezanya..?rakyat kelantan ngn rakyat sarawak berapa beza dia...?

      Delete
  2. selamat beraktivitas. . .mari kita awali aktivitas hari ini dengan menyimak informasi yang aktual di halaman yang sangat luar biasa ini !!!

    ReplyDelete
  3. Sifirnya mudah je 1 ayam ada kat kelantan ada 20 ayam kat pahang.kahkahkah

    ReplyDelete
  4. Macai fail matematik SRP disuruh buat statistik, mengira 1 hingga 10 pun x lepas.....kah! kah! kah!

    ReplyDelete
  5. Wajib jubo otak pencacai pakatan.....syarat jadi pencacai anwar.....asal penjubo anwar ckp bohong pencacai mesti percaya....kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat neraka besok besi cair mendidih akan dicurah ke otak sedara dan orang sperti saudara.

      Percayalah....

      Delete
    2. Kh kah.....besi cair ngalir dlm kemetot 4cm.....ahaksss

      Delete
    3. 2044... Hukum Allah boleh buat persenda. Ko memang "hebat" la

      Delete
    4. Macai ke cai ke yg seronok sngt dn x henti2 menyebut jubo tu dimintak mintak lh mulut dia org tu betul2 bertukar mnjadi jubo .... kah! kah! kah!

      Delete
    5. 20:42..Kat neraka besok besi cair mendidih akan dicurah ke jubor penjubor dan org yg mcm sedara yg menyokong penjubor...penjubor adalah kaum yg di laknat Tuhan dan nabi tak mengaku umat.

      Delete
  6. Di Kedah pun banyak penagih tapi kami tak kesah pun sebab BN menang Kedah senang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat johor pon banyak penagih.
      Bapak kami amenos

      Delete
  7. Tahun 2014 tahun paling teruk PR:
    1. LGC Dap saman Nasarudin Pas
    2. TKI Keadilan dipecat keadilan
    3. Nua jija keadilan mintak mb dr Khalid keadilan
    4. DAP PKR tak paham maksud "lebih drp 2 orang calon"
    5. Jija memang sah kena rejek
    6. Pas bagi 3 calon tak ikut cakap nua
    7. Org pas bantai org pas
    8. PR akan kalah PRN akan dtg
    9. Noah senyum sampai telinga. Mlm selalu mimpi2 . Noah dah boleh mula kemas2 pindah rumah

    Selamat tinggal PR.....
    Selamat datang BN....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pegi Lanchowwwwww laaaa

      Delete
    2. Haiya! Lu tngok dap suda malah wo...

      Delete
  8. Langkah kajang nampaknya sangat2 berjaya sbb orang mengaku ulamak tu rupa2nya ular dalam semak lidah bercabang.ularmak mabuk pil kuda makan ayam.kahkahkah

    ReplyDelete
  9. Berjuta duit diperabih untuk membasmi dadah....hasil tarak...membazirkan duit rakyat....baik gunakan duit tu untuk baiki jalan di Malaysia yang paling hampeh di dunia dari memulih bangkai hidup...biarkan mereka mati mereput di lorong2 atau dalam kebun kelapa sawit.
    orang Islam kena bangga kerana orang Melayu Islam yang No 1 dalam menghisap dadah...Yang mati overdose ambil dadah di bukit jalil dulu....70% Melayu...yang paling best ada yang pakai tudung litup lagi...Terbukti orang Islam Melayu paling lemah jati diri....Frust bercinta isap dadah, kena cerai isap dadah, nak race motor, isap dadah, tertekan sebab family cerai-berai pun isap dadah, paling bangang nak mampos, mereka yang nak Nampak cool kena isap dadah...

    ReplyDelete
  10. wahai manusia, untk menjauhi sifat bodoh dan bebal ialah dengan menghindari dari perbuatan menjubo dan dijubo, memantat dan dipantat, meliwat dan diliwat dan yg paling penting ialah jngn bersekonkol dngn penjubo lebih2 lgi penjubo tua yg dikenali kerana azab Allah SWT kpd kaum nabi luth tersangat maha pedih. ada faham? sekian terima kaseh.

    ReplyDelete
  11. Anon 2247 Orang kalau nak menasihat kena ada aturan adabnya. bukannya dengan mencarut. Kalau tulis secara elok tak boleh ke? kenapa mesti ucapkan perkataan tak elok tu. Kalau dah biasa sangat sebut benda tu, tengoklah nanti anak kamu bagaimana tutur katanya nanti..

    ReplyDelete
  12. Dulu mahazalim....mahafiraun dll ko kasi putar satu doonia ko x ingat...skg ni orgbbalas balik psndai pulak ko bagi syarahan ugama.....

    ReplyDelete
  13. Nak masuk ameno wajib bodoh, kaki bodek dan malas bekerja!!

    ReplyDelete
  14. Kami rakyat umno sarawak berbangga kerana dapat letak ranking kami tinggi dari sememanjung-kami rakyat umno sarawak sunguh gembira kerana kami ada kes dadah ranking tingi-syukur laa kepada umno sarawak yg telah kautim

    ReplyDelete
  15. -Kelantan Negari Serambi Mekah. Tapi kenapa masih bnyk kes dari negeri2 lain di semenanjung?
    -Sarawak Negeri yg berbilang2 bangsa
    sosio budaya mereka amat berbeza.
    Remaja muda mudi selamba lepak taman/shopping complex minum arak terang2 dikhalayak ramai.
    Gengster cina diorg tak payah cerita la. mcm2 kes berlaku disana.
    yg pasti semenanjung n borneo berbeza budaya mereka.
    n Kelantan di hilight kn coz negeri yg paling bnyk kes di semenanjung kottt..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...